Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Julekull


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Prøvd å lage denne tråden en gang før, men siden mobilen ikke samarbeidet tok det noen dager før jeg gadd å prøve på nytt Det er ikke lenger noen tvil, om det skulle vært det før nå. Denali er dr

Dette ble en langdryg prosess. Første pressvee kom i 7 tiden på morgenen. Ikke så sterk. De tiltok i styrke og ting så ut til å forløpe som normalt, men så stoppet det opp. Ringte veterinær kl 10, og

Dårlig med jodlere her, selv om de er vakre hunder så tror jeg ikke helt de passer til hva jeg ønsker i en hund En liten videosnutt fra valpene idag, begynner å bevege seg en del mer nå h

Gratulerer! Aldri moro når det ikke går som ønsket, og det blir keisersnitt og dødfødt valp, men det er en del av gamet, og det ser jo ut til at dette har gått veldig bra forholdene tatt i betraktning. Lykke til videre!

Blir det Juul, Julius, Julianne og Juliette?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Aldri moro når det ikke går som ønsket, og det blir keisersnitt og dødfødt valp, men det er en del av gamet, og det ser jo ut til at dette har gått veldig bra forholdene tatt i betraktning. Lykke til videre!

Blir det Juul, Julius, Julianne og Juliette?

Jeg er veldig godt fornøyd med resultatet, alt tatt i betrakning.

Skal vel klare å finne litt annerledes navn enn akkurat de fire ;)

Nå er også blogposten om fødselen klar for de som vil lese litt mer der. Har også lagt ut noen bilder av de små. Sonen får i denne omgang nøye seg med å bli henvist til bloggen, flere bilder kommer etterhvert som valpene vokser til og blir litt mer spennende å se på :)

01dg_Denali-valper2_zpsc0683b21.jpg

et av hele familien samlet.

Forøvrig tippet en korrekt antall. Det var jo egentlig 5 valper, 3 tisper og 2 hanner. Den som tippet rett var @marjea, så om du ønsker skal du få den lovede julete premien i form av denne: snomann_zps73b7c24f.jpg

bare send meg en PM med navn og addresse i så tilfellet. Ellers får den bo her :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig tippet en korrekt antall. Det var jo egentlig 5 valper, 3 tisper og 2 hanner. Den som tippet rett var @marjea, så om du ønsker skal du få den lovede julete premien i form av denne:

Gøy å tippe riktig, men synd at siste(første)mann ikke klarte seg. Siden det ikke ble til at dere faktisk har tre tispevalper løpende rundt hjemme, føles det ikke riktig å ta imot premien. Bruk heller tiden med å kose dere i jula fremfor å styre med å pakke inn og sende. Men tusen takk, det var en veldig fin tanke! :flowers:

Gratulerer med de fire små - de ser helt nydelige ut! Også Denali da, det siste bildet av henne var helt herlig :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er julepølsene en uke alt! Tiden flyr jammen fort.

Valpene legger veldig godt på seg med over 50g hver eneste dag, opp til 80g har de lagt på seg på et døgn. Tror de selv mener de skal bli Berner når de blir voksne eller noe slikt :P

Jeg sitter på jobb så bilder blir tatt i kveld, men enn så lenge så kan jeg jo avsløre hva de kommer til å hete på stamtavla og mens de er hos meg.

Rød hann: Snøfrost Glitrende Kongle, til daglig Kongle

Svart hann: Snøfrost Stemningsfulle Gran, til daglig Gran.

Svart tispe: Snøfrost Frydefulle Serina, til daglig Serina

Grå tispe: Snøfrost Skimrende Stjernelys, til daglig Stjerne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogginnlegget fra 1 ukes oppdateringen finnes her: http://snofrost.blogspot.no/2014/12/juleplsene-er-1-uke-gamle.html

men dere skal få bildene også her på sonen, og vekter :)

01u_Kongle1_zps9ce9757c.jpg

Snøfrost Glitrende Kongle, 878g

01u_Gran1_zps713adfa2.jpg
Snøfrost Stemingsfulle Gran, 880g

01u_Serina2_zps5aca73e9.jpg
Snøfrost Frydefulle Serina, 897g

01u_Stjerne2_zpsdf95e0da.jpg
Snøfrost Skimrende Stjernelys, 981g

alle har så og si doblet vekten sin, og jeg tipper Stjerne kommer over 1kg i morgen.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på vektene til tidligere kull, og jeg tror virkelig disse har tenkt å leke kjempe Siberians, Malamuter eller Bernervalper for tiden. Stjerne har nå tippet 1kg og veier 1036g, mens den tyngste fra tidligere kull har veid rett over 900g, de fleste har veid rundt 800g som 1 uke og 1 dag gamle. Den minste av disse i Julekullet veier 924g...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...