Gå til innhold
Hundesonen.no

Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun)


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært på forumet i to måneder snart, og tenker det er på tide å lage en bildetråd for Aron Aron er født i mars 2014, så han er nå 8 måneder. Det er kjæresten min og meg sin lille gullgu

Bilder som ble tatt for noen dager siden. Herlig å løpe løs å herje i snøen!    

Da er siste tilskuddet i flokken kommet hjem, Næssgårdens Enter Sandman  til daglig blir det Skills. henta han i går kveld, og bilturen hjem gikk kjempebra! Klynka litt 3 første minuttene, derett

Posted Images

Hils på Milla alle sammen :D : 

image.jpg

Taipa er hjemme med løpetid, så i dag kom lille Milla hit på oppdagelsesferd :P oppdretterne til Aron henta henne for en måneds tid siden av ymse årsaker, og hun hadde til da bare vært hundegårdshund. Mye nytt å oppleve, og hun skal tøffes opp litt :) frøkna er 11 måneder gammel, og har bodd med et par andre hunder som ikke har vært så greie med henne. 

Hun ble trygg på Aron iløpet av et par timer, så jeg gleder meg til å se hvordan hun utvikler seg mens hun er her :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er Aron alenehund igjen. Milla har reist hjem, Taipa kom, men har dratt igjen.. Lukta visst litt for godt, selv etter å ha gått en liten tur sammen osv roa han seg ikke. Aron holdt en flott konsert i hele 4,5 timer før han roa seg nok til å legge seg ned i noen minutter. Stakkars Taipa ble satt på hunderommet frem til de fikk kommet å hentet henne igjen.. Milla skal hjem å begynne litt trening, så da blir Aron alene frem til vi kan prøve å få inn Taipa igjen. Gode lånejentene :wub: kjenner jeg savner de allerede!

Milla stikker nok innom å sier hei igjen etterhvert tenker jeg :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er siste tilskuddet i flokken kommet hjem, Næssgårdens Enter Sandman :D til daglig blir det Skills.

henta han i går kveld, og bilturen hjem gikk kjempebra! Klynka litt 3 første minuttene, deretter la han seg til rette og vekslet mellom å sove og bare ligge å titte. 

Aron og Taipa var hjemme mens vi hentet han, og det gikk veldig fint å være alene hjemme i 5 timer :) 

vel hjemme tok vi ut en om gangen for å hilse på valpis. Veldig glad for at alt har gått så bra som det har gjort! Aron la sin elsk på han med en gang, og ved den minste lille lyd fra Skills kommer Aron for å sjekke om alt er bra med han. Hvis en av oss er ute med han, ligger Aron foran døra og sturer til han er inne igjen. Skills søker seg også mer mot Aron, vil gjerne ligge inntil han og sove :wub: 

jeg som hadde trodd Taipa ville legge sin elsk på han, da hun er helt tullete etter valper og vil ha alle selv, er i grunn ganske likegyldig :P 

i dag kom også svigers innom med Mira. Hun skal være her mens de er på ferie, så da reiser Taipa hjem i morgen. Det er nok med to voksne og en liten valp :P 

 

På vei hjem 

Snapchat-4374516451468254658.jpg

20160623_210553.jpg

Vel hjemme

1466757332294.jpg

Med marihøne på labben :D

20160624_105543.jpg

20160624_130030.jpg

20160624_130631.jpg

20160624_134248.jpg

20160624_134315.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Caroline skrev:

Skills! :D Kult navn! Det har jeg på lista mi også, blant hundrevis av andre :P Digger stamtavlenavnet også, en av mine favorittlåter av Metallica :)

Hihi, takk :D så morsomt! 

3 timer siden, Katharina skrev:

Åååå så søt :wub:

Jaa :wub: 

 

i dag har vi vært i (på?) Nannestad. Aron har fått seg massasje :) Skills ble med for litt miljøtrening, og han tok alt på strak arm! Herje litt, få litt godbiter, sove litt og ut å tisse, gjenta flere ganger :P 

 

kanskje @Moderator kan endre navnet på tråden til noe ala Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lunatic skrev:

Gratulerer supermasse med det nye tilskuddet! Har jo sett masse på snapchat, og han virker som en ufattelig søt, liten fyr :wub: 

Takk :D jaa, han er skjønn! Blir en del oppdateringer på snap ja :lol: 

 

10 timer siden, MonicaT skrev:

Gratulerer med tilskuddet. Han ser nydelig ut 

Tusen takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skills ble 10 uker i går :) det går veldig fint med han noe Aron, de trives veldig godt sammen. Nå har Skills begynt å bite litt mer, og ikke minst hardere. Aron sier ikke fra, utenom å hyle når Skills biter for hardt. Men han kan godt finne på å herje og leke en del tilbake :P derfor skiller vi hundene litt gjennom dagen, eller har Skills i bånd.

i helga var vi i Kragerø, der fikk Skills oppleve litt nye ting :) bilturen gikk kjempebra, ikke noe problem med mange timer i bil. 

Bildespam:

 

Et par dager etter han kom hit

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

så dro vi til Kragerø, trygg soveplass første natta på nytt sted;

image.jpg

 

var i skogen en liten tur og skifta minnebrikke i viltkamera osv.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Fineste Aron :heart: 

image.jpg

image.jpg

 

Dagen etter dro vi ned på brygga en tur. Greit å utnytte sjansen når vi har den, og la Skills teste ut bevegelig underlag :) 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Vel hjemme igjen, og i går testa han ut balanseplateting. Det var spennende greier, for han dreiv å gikk over den flere ganger resten av kvelden også :P 

image.jpg

 

_________

ingen moderatorer som kan endre tittel? @Lunatic @Mirai eller noen? :) 

image.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lunatic skrev:

For det første: De gutta dine er bare så nydelige :wub: Ufattelig fine begge to!

For det andre: Hva vil du ha i tittelen? Jeg kan fikse den :) 

Tusen takk :D jeg er så utrolig fornøyd med de! :heart: (Selv om de gjør meg gal av og til  :lol: ) 

Noe ala Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun) ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monikawt skrev:

Tusen takk :D jeg er så utrolig fornøyd med de! :heart: (Selv om de gjør meg gal av og til  :lol: ) 

Noe ala Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun) ? 

Det er sånn det er å ha hund det :P:lol: 

Done and done :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

Det er sånn det er å ha hund det :P:lol: 

Done and done :) 

Ja, ikke sant :lol: må innrømme at det av og til er tungt med en småivrig unghund (han er jo baare 2 år :lol: ) og en klin tullete valp når samboer er på jobb :P MEN, Skills er sååå mye enklere enn det Aron var på denne alderen. Håper bare det fortsetter :D 

tusen takk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skills ble 3 måneder i går, og han har vokst mye! Bikka 8 kg nå :) han og Aron er fortsatt gode venner, leker mye og koser seg sammen :) han har også begynt å sagt ifra med lav knurring når Skills blir innpåsliten :) Taipa synes også det er veldig kult å leke med han, og av og til leker de sammen alle tre. Hvis det blir litt intens leking ser jeg Aron og Taipa retter seg mot hverandre, mens Skills bare prøver å være med :P 

Det er stor forskjell på Skills og Aron, da han var på samme alder. Skills er mye enklere. God leklyst uten å bikke over, ivrig på kontakt, treningslyst, mindre lyd (selv om han har god stemme den lille gutten :P ). Han er også mye mer selvstendig, noe som er veldig kjekt! 

Aron og Taipa er hjemme mens vi er på jobb, enten ca 3 timer når jeg har senvakt eller 8 timer når jeg har tidligvakt. For et år siden fikk han omtrent panikk hvis han ble forlatt inne i et hus, stresset veldig, så det er veldig godt å tenke på hvor mye det har hjulpet å få Taipa i hus :) dårlig planlagt av oss å bare venne han til å være alene i hundegård.. Nå kan han også forlates helt alene hvis jeg feks går en tur med bare Taipa, men da er det jo ikke lange tiden. Det var først forrige uke de var alene i 8 timer hjemme, så vi var veldig spent på hvordan det gikk. Heldigvis gikk det veldig fint! Har på dog monitor, slik at jeg kan følge med de gjennom dagen, og det er god å se at det går så greit. Han kan pipe og ule litt, så helt komfortabel er han ikke, men det er ikke i nærheten av det stresset som har vært :) 

Skills er med meg på jobb hver dag, og det går også veldig fint :) skjer litt do-uhell der, da det ikke alltid er så lett å følge med hele tiden og løpe ut med han når han våkner. Han er veldig grei, og sover for det meste gjennom arbeidsdagen :) godt at han er så selvstendig som han er, da jeg (eller kollegaer) ikke alltid er i samme rom som han hele tiden. 

Har også latt han være igjen helt alene hjemme noen ganger, mens jeg lufter Aron og Taipa i hagen. Ikke noe bråk eller stress eller noe. Når vi kommer inn igjen sitter han som oftest foran trappegrinda og titter, eller ligger en eller annen plass å tygger bein :) 

Så litt bildespam fra de siste ukene :) 

Her sammen med mellompuddel-valpen til venninna mi, hun er 2,5 uker yngre enn Skills

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Vært å lekt i gjørma, rett i dusjen etterpå :lol: 

image.jpg

image.jpg

 

På tur i Kragerø i helga

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Gullguttene mine :heart: 

image.jpg

 

En snartur på stranda, ingen var spesielt badelystne :teehe: 

image.jpg

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nok en gang; lenge siden sist oppdatering :teehe:  mye har skjedd, og Skills har blitt stor! Han har fylt 4 måneder, og han har vokst på seg 5 kg siden forrige oppdatering! Nå veier lille gutten 13 kg :) 

aron og jeg har hatt noen fine turer bare vi to :heart: 

image.jpg

image.jpg

 

Skills har kosa seg med å løpe løs, og bære pinner :P 

image.jpg

image.jpg

 

Skills har vært i byen og miljøtrent :)

image.jpg

 

Og lekt litt underveis

image.jpg

 

Han har prøvd seg på dådyrøynene :wub: 

image.jpg

 

Hverdagsturer blir det mye av..

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Skills har starta tannfellinga. Mista alle incisivene nå :)

image.jpg

 

Og litt mer sosiale turer (stakkar Taipa fikk ikke være med, surrehodet :lol: )

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Men hun har kosa seg i innhegning med gutta :heart: 

image.jpg

image.jpg

 

I helga var vi på slektstreff på Dovre. Var en tur på hytta på lørdag og gikk en fin tur med gutta i fjellet :) helt ærlig ødelegger det mye å ha jakthund på en slik tur, da det løper sauer i alle kanter oppå der. Men Aron var veldig flink, helt til de løp bortover veien rett foran oss.. 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Nede fra fjellet, morgentur rett ved bestefar :) 

image.jpg

 

og bare fordi... :wub::heart: image.jpg

image.jpg

 

på tirsdag starta jeg og Skills på valpekurs. Teori den første gangen, og vi gleder oss til å starte å trene! I tillegg skal gutten på sine to første valpeshow neste uke :) spent på hvordan det går, da fremmede kan være litt skummelt. Han blir raskt varm i trøya heldigvis, og det virker mer skummelt når det kommer en person gående mot oss på veien på tur. God trening for han iallefall :) 

image.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Monikawt skrev:

Takk :) kjedelig at det er så dårlig kvalitet på de da, men slik blir det når jeg er lat og laster opp på instagram/Facebook og kopierer de over hit :P 

badekarbildet er sjarmerende :wub: 

Jeg synes ikke det er dårlig kvalitet på de :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...