Gå til innhold
Hundesonen.no

Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun)


Monikawt
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg vært på forumet i to måneder snart, og tenker det er på tide å lage en bildetråd for Aron :)

Aron er født i mars 2014, så han er nå 8 måneder. Det er kjæresten min og meg sin lille gullgutt :wub:

Vi har gått valpekurs, deltar på ukentlige miljøtreninger på hundeklubben og han brukes på jakt :) til nå har han jaga hare og rådyr som vi vet, og det skal bli spennende å se om han jager rev og hjort også :)

Ellers er han en fantastisk liten krabat, kjempesosial og skjønn, tror ikke vi kunne vært mer fornøyd :wub:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært på forumet i to måneder snart, og tenker det er på tide å lage en bildetråd for Aron Aron er født i mars 2014, så han er nå 8 måneder. Det er kjæresten min og meg sin lille gullgu

Bilder som ble tatt for noen dager siden. Herlig å løpe løs å herje i snøen!    

Da er siste tilskuddet i flokken kommet hjem, Næssgårdens Enter Sandman  til daglig blir det Skills. henta han i går kveld, og bilturen hjem gikk kjempebra! Klynka litt 3 første minuttene, derett

Posted Images

Så fin han er! Ser ikke så mange av dem i gatene akkurat, vet du hvor mange det er i Norge?

Takk :D det er en del, men de er som regel i jaktmiljøet :) jeg kjenner ingen utenom iallefall :)

Slipper dere ungbikkja sammen med en voksen :o

Slipper de på hver sin side av øya, har sluppet de sammen en gang :) den voksne har faktisk mindre tid i skogen en vår, så den er like uerfaren :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er vi kommet inn i 2015, og vivil ønske alle to- og firbeinte et riktig godt nyttår! :D

Nyttårsaften var for Aron sin del nesten som hvilken som helst annen dag. Vi gikk en fin tur på dagen, og allerede da ble det sendt opp mengder med raketter.. Heldigvis bryr ikke Aron :)

De to første bildene er fra i går kveld. Her ble smellene og bråket utenfor tatt med stor ro. Var til og med ute litt over midnatt og tissa, Aron var mer opptatt av å spore opp katta enn å se opp på fyrverkeriet :P

Det siste bildet er fra julaften :wub:

Edit: julebildet endte visst i midta

post-13748-0-58109100-1420126282_thumb.j

post-13748-0-66314700-1420126476_thumb.j

post-13748-0-93766000-1420126491_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på vår første miljøtrening siden november. Merket godt at Aron har hatt litt for lang ferie, uten trening med forstyrrelser (les: 10-15 hunder). Gikk fint første minuttene, deretter mista han helt fokus og bjeffinga starta. Har jo så lyst å leke med alle de andre må forstå?! Fikk fokusen tilbake etterhvert, og tok noen fine sitter og ståer før vi avslutta og dro hjem. Merker at ferien har fått oss tre steg tilbake i framgangen, og han var nesten værre enn han noen gang har vært.. Men, det er jo for å lære å trene i forstyrrelser at vi er med på disse treningene, så da får vi bare fortsette med det :)

Var også hos veterinæren i går, og etter 10 uker med behandling av sopp i ørene kan vi endelig si at han er FRISK :D :D nå får vi bare håpe det ikke kommer tilbake, da blir det allergiutredning.. Kryss fingrene for oss! :)

Her kommer et bilde fra slutten av oktober, den dagen han endelig fikk av skjermen (pga operasjon), og vi fikk vite at han hadde fått sopp igjen. Lykkelig uvitende om at det skulle bli et styr framover..

imagejpg1-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Aya :D ja, jeg skjønner ikke helt vitsen i å ha hund om den skal leve hele døgnet i en hundegård.. Han står noen timer i hundegård noen dager i uka, men det aller meste av tiden er han inne sammen med oss, eller hvor enn vi er hen :)

Åå, så spennende :D er mange fine kombinasjoner som er planlagt framover nå! Og Aron får helsøsken snart *hint :lol: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag var vi på jakt. Aron hadde et veldig fint søk, men ingen opptak. Typen fikk fangst alikevel! :) skuddet ble avfyrt når Aron var 30-40 meter unna, og han kom i full fres for å sjekke ut. Han er iallefall ikke skuddredd :D

Aron mener det er viktig å kamuflere lukta si før start :P

2015-01-17140707.jpg

2015-01-17140817.jpg

2015-01-17140910.jpg

2015-01-17140955.jpg

Dagens fangst :wub:

Snapchat-5183339684675957216.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så søt! Syns han har så herlig uttrykk :wub: Morsomt med jakt da, tenker han koste seg veldig :)

Tusen takk :D jaa, han storkosa seg :D dro ut for litt over ei uke siden også, men måtte bare kutte.. Var alt for mye snø :( etter det har det vært isete, skaresnø og iskaldt, men nå var været endelig på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har vi vært på jakt igjen, og Aron har overrasket stort!

Frem til i dag, har den lengste losen hans vært 25 min, på hare. Dette var helt i slutten av november, og etter det har det kun vært korte loser på toppen 10 min. I dag jaget han hare i to timer! Det ble noen kortere tap innimellom, men da søkte han godt og tok opp sporet igjen. Total tapstid ble vel omtrent 15-20 min.

Veldig fornøyd med framgangen hans, men skulle gjerne ha koblet tidligere. Den allerede usle innkallinga vi har fungerte iallefall ikke under los :aww: vi må øve!

20150125_100750.jpg

20150125_100758.jpg

2015-01-25165223.jpg

2015-01-25165409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...