Gå til innhold
Hundesonen.no

Triks for å "sette igang" tispe?:P


Gelli
 Share

Recommended Posts

Gratulerer! Så fint at fødsel endte godt. :)

Merkelig at noen var så mye større enn andre, er det vanlig tro med blanding av hunder i forskjellige størrelser?

Selvom det har meldt seg rask interesse, håper jeg ikke dere bare gir valp til første som byr seg, og ha i bakhodet at det er godt mulig det er færre seriøse valpekjøpere som ønsker blanding enn renraset og (kanskje først og fremst også fordi de er billigere). :)

Håper alt fortsetter å gå bra for Dærga og valpene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

7 er født, 2 igjen ifølge røntgen tatt hos veterinær:) er dødstrøtt, må slumre litt sammen med mora her nå... Håper de to siste kommer snart:p

Hei igjen! Beklager treig oppdatering her, men har mildt sagt vært litt trøtt i dag, har føltes ut som om jeg hadde vært på den harde festen natta gjennom;) Begynte på en oppdatering via mobilen tidli

Dærga rett etter at veene så smått har startet, og man fortsatt finpusser fødeplassen:) 4 stk er født på klinikken Alle 9 er født!

Posted Images

Skal jeg vise til statistikk fordi jeg skrev at det er godt mulig det er færre seriøse som ønsker blanding?

Jeg skrev da aldri at jeg satt på det riktige svaret her, men det er absolutt noe jeg selv tror, så får heller du tro at det er like mange seriøse kjøpere som likefullt ønsker uplanlagt blandingshund fremfor renraset fra seriøs oppdretter om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at noen var så mye større enn andre, er det vanlig tro med blanding av hunder i forskjellige størrelser?

Jeg vil tro at det er noen faktorer i moren som (til en viss grad) regulerer størrelsen på avkommet slik at de kommer seg ut av fødselskanalen under fødsel. Jeg hadde i en periode en 12kg hund i fosterhjem som tidligere hadde født 4 søte, små valper. Alle disse endte opp på nærmere 30kg som fullvoksne, men starta altså som en "passe stor" valp ut ifra størrelsen på mora. Jeg kan tenke meg at variasjonen i størrelse har mer med næring til fosteret, når de har festet seg, og evt. andre indre faktorer å gjøre enn det at faren var av annen rase.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tro dem fikk endel som var itresert i å bruke hunden også, men dem er ikke intressert iutstilling. LAbradoren er jo brukt anderledes enn vanlig og er felt elg for og er godkjent ettersøkshund så her tror jeg det er folk som tenker i de banene mot elgjakt, og blodspor som dukker opp. Men som i alle andre kull så vil det jo dukke opp folk som ikke er dedikerte hundeeiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Neida, vi selger ikke valpen om vi ikke tror den kommer til å få det bra, ingen fare;)

Dessverre døde en hannvalp i natt, svigers hørte en som pep/ulte så fælt, den låg på siden og blødde litt fra munnen, og fikk visst ikke puste skikkelig. Kort etter døde den. Aner ikke hva det var, jeg så ikke valpen selv, men kan kanskje høres ut som om den har blitt tråkket på(av mor?) og fått indre skader? De andre valpene virker friske, og har gått opp i vekt i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...