Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Har du tenkt noe på hvor mye du skal ta for valpene? Vanlig pris? Noen tusen mindre? Halv pris? Plutselig er du midt oppi dette med papirløse hunder som er renraset.

Æh. Jeg aner ikke. Jeg har overhodet ikke tenkt i de baner enda, for ta det litt senere.

@Mari, du kan komme og få en :lol: Take a pick, er ikke akkurat som om jeg hadde noen på venteliste til dette :lol:

Tusen takk alle sammen. Jeg får se om jeg kan få noen til å hjelpe meg å skrive et ordentlig dokument og legge med begrunnelser, vise til andre land osv- Selv om jeg tror sjansen for at noe slikt går igjennom er minus100% så er det verdt det for dokumentasjonen og svarets skyld i videre "kamp" mot dette. Hadde jeg bodd noen få mil lenger inn i skogen hadde ikke dette vært et problem :lol: Tullete, men sånn er det :) Det er forøvrig per dags dato ingen som sitter i NCK sitt styret som har Korthåret Collie eller noen gang eid en Kortis, så de er vel mer opptatt at disse Kortisene ikke skitner til Langhårene enn genmonopolet ;)

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:lol: Er det sånn det gjøres? Hørte du det, sambo? :lol:

Sambo til Mariiiii ,inn å lese veldig nøye i WTF tråden!!!!!

Det blir garantert et herlig hundevesen :wub: å ha i hus!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Heljar rett og slett har vært en utrolig snill gutt i år :aww:

@ : jeg tror det er viktig at du søker ja, selv om du er såpass sikker på svaret. Da må man ta diskusjonen..

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

WTF, ja. det kan du si :P hadde sagt det samme selv! Men det kunne ha vært verre! De er jo tross alt "nesten" samme rase. Kunne vært naboens dachs :P Ikke døm deg selv for hardt. Hvordan kunne du vite dette? Noen ganger skjer slike forunderlige ting. Det blir sikkert bra når sjokket har lagt seg og valpene vokser til :) Gratulerer uansett! De har virkelig kommer i de rette hender :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende :) Idiotisk at de ikke kan registreres.

Blir interessant å følge med på hvordan de utvikler seg. Håper de ender opp hos noen som kommer til å være på Sonen, for jeg er kjempenysgjerrig på hvordan de vil se ut som voksne, er det ikke sånn at blanding mellom lang og korthår minner om den gamle typen langhår? litt sånn lassie, mindre pels?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er de korte så er de korte. Er de lange vet jeg ikke hvordan de blir, men per dags dato ser alle veldig slick og shiny ut, ikke noe pels mellom potene, grovere nakkehår og veldig korte. Langhår fra kortis-lang kull pleier å nedarve en god del pels fra sine langhårsgener, men langhår fra kort-kort parring pleier å få litt mindre enn man er vandt til å se men er likefult 100% langhår. Det er ikke sånn at kort-lang parringer blir en mellomting automatisk :P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flaut! Men det er 5 hannhunder, og ikke 4. Og 2 tisper. Så om noen vil ha hannhund så skrik ut :aww: Ser for meg de kan være vanskelig å finne hjem til, som regel så er kortiser vanskeligere å få solgt, og jeg hadde "flaks" med mine valper virket det nesten som, alle hadde jo hjem lenge før levering.

Har ikke fått tatt bilde av alle. Nå når jeg har fått slappet av bittelitt og lagt unger og andre valper, så har jeg studert dem litt nøyere. Det er noen jeg er sikker på er kortiser, men det er noen jeg er litt mer usikker på :) Men, vet ikke sikkert før de er 3 uker+, så det blir spennende!

10802085_10152848413845256_3338713493898

10846503_10152848413715256_5253872143197

1526239_10152848413535256_59814410686425

1505354_10152848415760256_89150234491150

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flaut! Men det er 5 hannhunder, og ikke 4. Og 2 tisper. Så om noen vil ha hannhund så skrik ut :aww: Ser for meg de kan være vanskelig å finne hjem til, som regel så er kortiser vanskeligere å få solgt, og jeg hadde "flaks" med mine valper virket det nesten som, alle hadde jo hjem lenge før levering.

Har ikke fått tatt bilde av alle. Nå når jeg har fått slappet av bittelitt og lagt unger og andre valper, så har jeg studert dem litt nøyere. Det er noen jeg er sikker på er kortiser, men det er noen jeg er litt mer usikker på :) Men, vet ikke sikkert før de er 3 uker+, så det blir spennende!

Ikke si sånt da :drool::frantics: *tvangsholde på fornuften, det passer ikke med en hund til nå* :fear:

Men altså, jeg syns Mari må ha en, sånn at vi kan følge i hvert fall en av dem fremover på sonen. :yes: It's meant to be! :sorcerer:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er de korte så er de korte. Er de lange vet jeg ikke hvordan de blir, men per dags dato ser alle veldig slick og shiny ut, ikke noe pels mellom potene, grovere nakkehår og veldig korte. Langhår fra kortis-lang kull pleier å nedarve en god del pels fra sine langhårsgener, men langhår fra kort-kort parring pleier å få litt mindre enn man er vandt til å se men er likefult 100% langhår. Det er ikke sånn at kort-lang parringer blir en mellomting automatisk :P

Åja jeg tenkte hvis de var langhår :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir en langhåret tispe der, så kan jeg fort få et forklaringsproblem altså... :aww:

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans mormor har gitt langhår.

Ja, da er jo sjangsen stor for noen med lang pels.... Blir ikke de heller registrert? Siden det er morens hårlag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da er jo sjangsen stor for noen med lang pels.... Blir ikke de heller registrert? Siden det er morens hårlag?

Nei :(

Edit: Er de langhår er det nærmest enda større sjans for det umulig å få registrert dem, med farens korthåret linjer vil de jo besudlet Langhårsrasen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :(

Edit: Er de langhår er det nærmest enda større sjans for det umulig å få registrert dem, med farens korthåret linjer vil de jo besudlet Langhårsrasen...

Ehhhhh... men den langhårede vil jo ikke gi korthårsvalper, om ikke den blir paret med en korthår igjen :P (som ikke vil skje med krysningsforbudet) OMG :)

Det er jo sånn sett værre for de korthårede, for de bærer jo langhår. Og det er det jo tydligvis mye korthårscollie som gjør anyways :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg må passe på så T ikke ser denne tråden. Jeg digger begge foreldrene og kan bli litt for lett å overtale :P

Men jeg har jo liksom lovet meg selv at neste hund skal kunne stilles ut...

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Tror jeg må passe på så T ikke ser denne tråden. Jeg digger begge foreldrene og kan bli litt for lett å overtale :P

Men jeg har jo liksom lovet meg selv at neste hund skal kunne stilles ut...

T? Er du redd for at Tetris skal forlange en hund til? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T? Er du redd for at Tetris skal forlange en hund til? :P

Ja! Hadde han fått viljen sin hadde han ihvertfall hatt EN hund til, sannsynligvis flere! :P Den hunden er jo oversosial :P

Tetris må jo ha en kompis vel :aww::ahappy:

Ikke sant! Nei jeg får satse på at fornuften klarer å sitte på hendene mine :P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei jeg er på utkikk etter hansker som fungere til dressur med hund. Jeg ønsker å ha hansker som e varme som jeg kan leke med hunden med og som jeg kan gi godbiter med også.jeg har border collie.   
    • Det som er viktigst for meg er at hunden kan gå løs med minst mulig jaktinstinkt. 
    • Jeg ville ikke stoppet og satt meg ned med hunden, men om han feks er glad i godis eller evt en leke han liker godt så kan du jo forsøke å avlede han med det. Om du har en kommando for kontakt eller lager en smattelyd eller noe og belønner om han ser på deg og blir med videre med fokus på deg. Er han helt lost så hadde jeg bare gått og dratt han med. 

Kloklipp bruker jeg å legge hunden på ryggen mellom bena mine, belønner det at de ligger der, så klipper jeg en klo og belønner det, så en til og belønning osv. I starten så belønner jeg hver klo/hvert klipp og det gjør jeg igrunn en stund for at de skal lære seg å like det. Spreller de så holder jeg bare rolig fast til de roer seg, klipper raskt og belønner. Har hunden litt sansen for godis så ligger de s om regel rimelig stille etterhvert, selv de som ikke er overbegeistret for selve klippen.  
    • Sophia har disse https://www.horze.no/vinterridebukser-til-dame/horze-vinter-ridebukse/36550.html?color=BL og noen thermoridestøvler. Vi har alltid sånn varme hotspotposer til tærna, da det fort blir kaldt her.  Begge kjøpt brukt forresten, knapt tatt på før så det var kjekt Jaran har noen halvhøye vinterridestøvler han har arvet fra Sophia, de er ganske gode og i str 29 så burde gå å finne i 28.
    • Tips til å få hund med magnetbein med motpoler til å stå med alle fire beina på balansedisk (runde puter)? Må vi ty til å trene i ekse først, for eske kan han, men hive puta oppi der?   Keo kan mye rart, og bakbeinstarget er noe av det han er flinkest på. Han kan selvsagt også target med forbeina, men å kombinere dem har vist seg vanskelig! Han plasserer fint to til tre bein på puta, men når det fjerde kommer på, så spretter et annet unna. Om jeg plasserer det siste på, så har han ingen problem med å stå og balansere, utføre andre øvelser samtidig, er komfortabel osv., det er bare det der å faktisk få alle fire beina på. Han er en klikkersmart hund, men denne sliter vi med. Han setter siste beinet opp, men samtidig et annet da ned, og du guri som jeg har forsøkt å shape. Både timet brøkdelssekunder alle beina er på, og ikke brydd meg om det beinet som går av, Han viser tydelig at han skjønner at det er det siste beinet som skal opp uansett hvilket det er, men likevel går et annet ut automatisk. Vi har også forsøkt bruke kommandoer for target, gjenstander i veien osvosv.  
  • Nylig opprettede emner