Gå til innhold
Hundesonen.no

Inkludering på sonen


Recommended Posts

Dette er en vanskelig tråd å svare på, fordi det er blitt sagt så mye smart, og jeg gjerne vil annerkjenne alle de gode utsagnene...

En ting jeg har lurt på lenge (vel, så lenge jeg har vært her) er hvor viktig chatten egentlig er oppi det hele? Hvor mye av disse båndene og interne sakene som folk føler at de ikke er med på, blir knyttet der?

Og selv om jeg lurer på det, og mistenker at chatten (og akkurat nå trådene som en slags forlengelse av den igjen) skaper denne "klanen", så vil jeg ikke fjærne de heller. Jeg syns det er greit å ha ett sted hvor man kan sutre over hvor utrolig kjedelig det er klippe klør, uten at det enten skal bli veldig seriøst (skikkelig debatt) eller at folk skal himle med øynene over at man snakker om hunden igjen (levende liv). Det er vel derfor man er på forumet, nettopp for å fylle ett behov man ikke får fylt andre steder, med mer eller mindre hunderelevant slarv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er så innmari sant. Og derfor tenker jeg alltid "hatten av" til dem som igjen og igjen orker å svare, som feks @Malamuten. Fy søren, for ei dame!

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det". I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det m

Jeg trur det er viktig å anerkjenne at noen føler seg utenfor, og at det eksisterer en "klan", uten at det skal diskuteres. Det er også helt åpenbart at noens følelser teller mer enn andres her, det s

Jeg vil vite det, det vil jeg hver gang vi har disse klan-trådene, men det er aldri noen som vil svare ordentlig på hvem klanen er. Det er visst enten noe du veit, eller så er man både blind og dum som ikke har fått det med seg.

Det hadde vært stas om noen gadd/tør si hvem disse er :)

Edit: Tok bort litt

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt Min hund- og bilde-forumet, da kan man ikke telle hvem som får flest/færrest likes og svar..

Synes heller at alle burde få utdelt samme brukernavn og bilde, f.eks kan vi hete Mycroft Ward alle sammen, så blir det ingen forskjellsbehandlig. Alle må kjøpe seg samme rase da, kanskje enklest å ta korthåret collie eller belger, for dem er det vel allerede flest av. Så kan vi være som en eneste stor hive mind og leve lykkelig alle våre/mine dager! :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er rimelig sikker på at veldig, veldig mange, og truleg dei fleste, av dei som ville bli lista opp som ein del av den indre kjerna, ikkje sjølve meiner dei høyrer med på den lista. :P

Eg skjønar godt at det kan sjå ut som det er ei indre kjerne her, og at alle kjenner alle og kun likar og kommenterer på kvarandre sine innlegg. Når eg ser to-tre personar som snakkar saman i f.eks. AN, så kan eg lett tru at det er fordi dei kjenner kvarandre godt, henger i lag på fritida, og er ein del av dei som ikkje kommenterer på mitt innlegg for eksempel og så blir to-tre til "alle". Men det at dei inkluderer kvarandre betyr jo ikkje at dei samtidig frys ut meg, det er klin umulig å få med seg og kommentere absolutt alt. Ikkje er det interessant heller, eg hopper glatt over, for meg, uinteressante innlegg om saker eg overhodet ikkje engasjerer meg for, og det tykkjer eg må vere lov.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om 10-12 stykker mener at Sonen har et problem med klan og inkludering så mener man altså at det skal foretas endringer, eller har jeg misforstått?

Du kan aldri telle hoder i slike saker, for det er oftest bare et knippe antall brukere som faktisk er aktive på et forum, og av de igjen, så er det bare en prosentandel som sier ifra om at noe er galt.

Uansett hvordan man snur og vender på det, så har det vært så mange saker i det siste at man burde begynne å vedkjenne sykdomstegnene og ta noen grep før ting blir dårligere.

Hva som er de rette grepene vet ikke jeg, det bør kanskje eierne sette seg inn i

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har ikke vært her så lenge, og ikke har jeg særlig god greie på hundetrening heller. Så jeg henger ikke med på halvparten av alt hunderelatert som skrives her, da det ligger altfor høyt for mitt nivå, men jeg har jammen lært veldig mye av å være her, jeg leser mye, og spør sikkert mange rare spørsmål. Og da setter jeg stor pris på de som tar seg tid til å svare, så en nybegynner kan lære noe nytt, jeg har fått veldig mange verdifulle tips og råd som jeg har tatt med meg ut i det virkelige liv.

Det er et hyggelig forum synes nå jeg, selv om jeg ikke kjenner en levende sjel herfra, der hvor livet egentlig foregår, utenfor skjermen.

Og at det vil bli noe skjevt fordelt ift hvor mange svar, kommentarer, likes etc man får ut ifra hvor mange man kjenner IRL, hvor mye felles man har, hvem man får sans for ut ifra skrivemåte, bildetråder, hunderaser,eller av andre grunner synes jeg er helt naturlig.

Jeg synes det er positivt at ikke alt er helt enspora, og at ikke alt handler om hund hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke til...

Dette hadde også blitt en mye hyggeligere plass om folk kunne argumentert for sine egne synspunkt uten nødvendigvis å rakke ned på andres synspunkter.

Slutt å sitere andre for å starte innleggene med hvorfor de har feil og du selv har rett..

Dette gjøres mye og ofte mot noen enkelte personer.

Om du ikke kan argumentere for ditt eget argument, og kun er ute etter å slå ihjel andres argumenter, hvor blir da de fruktbare diskusjonene av?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at i det øyeblikket behovet for å opprette en tråd som denne oppstår, burde man finne seg noe annet å gjøre enn å være på forum, for da har det åpenbart tatt for stor plass i ens personlige liv kontra hva sunt er (sikter ikke til trådstarter alene her altså, siden det garantert er flere som synes dette burde diskuteres)

Oppskriften er i mitt hode ganske enkel, jeg ignorerer de jeg ikke gidder å lese fra fordi jeg enten synes de er teite eller skriver på en sånn måte at jeg ikke orker å bruke tid på å dekode innleggene, liker det jeg liker, svarer de jeg har lyst til å svare fordi de skriver noe interessant, deler det jeg har lyst til å dele og trykker på notification-knappen kun for å få vekk den røde firkanten som nå og da popper opp fordi den er irriterende å se på...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke ut til at det er villighet til å ta noen som helst grep på sonen for å endre de problemer som eksisterer?

hva men å virkelig prøve noe av det som blir foreslått her?

Men det som blir foreslått er å kutte ut store deler av forumet?

Deler som mange andre av brukerene setter stor pris på forøvrig.

og en annen ting som gjentar seg til det uenderlige, er hakkingen på kanger og tabris.

Her gjelder det å skille sak og person for folk, men det gjøres i liten grad

Mitt inntrykk når det kommer til dette er at det kan gå hardt for seg i debatter, men at stort sett følger ikke denne tonen med til de "koslige/flåsete" delene av forumet..

men i debattene skiller enkelte seg ut med å ha en veldig klar stemme og tydelig profil. Enkelte brukere vet man veldig godt hvor står i enkelte saker fordi deres synspunkter er så tydelige, selvsagt blir de fokuspunkter i diskusjoner, fordi det er lettere å fokusere på det ekstreme heller enn alle som er i gråsonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sonen har blitt veldig mye hyggeligere på visse områder siste årene, men vi har også "mistet" noen brukere som jeg virkelig lærte mye av og som hadde mange kjekke innlegg. Det er fryktelig synd at disse ikke lenger er så aktive. Svjv er noe av dette frafallet pga slike tråder som dette, at disse har følt seg uthengt som "mobbere, krasse sure tanter, lager dårlig stemning osv" fordi de gjerne ikke legger noe imellom eller hiver på ørten smileys i et innlegg.
Og noen faller jo fra om hunden(e) dør f.eks, noen trenger bare en pause nå og da osv, men synd likevell at folk forsvinner da de bidro så mye.


Og noe av problemet med "nye" forumbrukere er rett og slett at man tar ting veldig, veldig personlig i starten før man lærer seg hvordan forum fungerer. Og da hjelper det virkelig ikke på at noen her har en tendens til å ta innlegg på den absolutt verste måten og omtrent angripe TS. (f.eks om bur er nevnt i en bisetning) Istedenfor å be TS utdype hva som menes slik at tråden kan bli mye, mye hyggeligere og være basert på korrekte opplysninger istedenfor antagelser. (Her kommer fordommen om sonen inn, ting spres på andre deler av nettet om Sonen av folk som har hatt et dårlig møte her inne og da er det gjort. Folk får en fordom og møter kanskje sonen annerledes enn hva de ville gjort om de "datt" innom forumet uten å ha hørt om det før. )
Akkurat HER er det forbedringsotensiale syns jeg. Spør først er en fin regel. :) (Jeg vet om i hvert fall 2-3 stykker som sikkert enda hadde vært aktive medlem her om man bare hadde spurt først hva som mentes, dessverre har de nå et dritalt inntrykk og skyr sonen som ilden omtrent, og advarer andre basert på sin erfaring)

Folk må få like det de liker og svare på det man har lyst til å svare på, men det er lov å tenke seg om 1 gang eller 10 når det går hett for seg, om man burde poste det man har skrevet nå eller om man burde endre litt på noen setninger først. Om man egentlig burde ha likt det innlegget der osv. (Jeg har selv skrevet lange innlegg, spist en skive/lufta bikkja etc, lest på nytt og bare sletta hele driten fordi det ikke var noe særlig å poste alikavell når jeg fikk roa gemyttet litt)

Jeg syns IKKE vi skal kutte deler av forumet, det må få lov å være plass til mangfoldet her, så sant folk bare klarer å holde seg saklige og diskutere sak, ikke person, så er ikke de andre forumdelene et problem. :)

Jeg er mer en "stalker/ninja" :fear: som leser og liker for det meste. Og noen tråder er jo kjempekoselige, og da kommenterer jeg gjerne. (Bildetråder, min hund, kull tråder f.eks)
Jeg føler rett og slett jeg ikke har så mye håndfast å delta med i "fag tråder" om atferd osv, jeg kan dog gi mine synspunkt om det er situasjoner jeg selv har erfaring fra, så får TS velge selv om dette er noe h*n vil ta med seg videre. Det fins jo like mange veier til Rom som det fins folk og hunder. :)

Jeg forstår også hva som menes med "klanen" osv, men jeg bryr meg fint lite om det, klikker blir det overalt i samfunnet uavhengig av hvilken sammenheng man møtes. Det er ikke en spesifikk gruppe mennesker for min del, men gjerne de som er aktive der og da på nett, eventuelt de som oppholder seg på østlandet og får til å arrangere ting sammen og derfor blir mer kjent utenfor forumet. Men det må jo vitterlig være lov, det er jo absolutt ingen som hindrer oss på andre kanter av landet å gjøre det samme liksom.
Jeg merker selv jeg "klikker" bedre med noen enn andre her inne liksom, sånn er det vel for de fleste.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mange treff og treninger som blir organisert i AN, om det i det heltatt er noen?! Kan faktisk ikke huske å ha sett det.

Så man går ikke glipp av mye hunderelatert ved å ikke være i den tråden. Da er det mer som «nå har jeg vært på tur med hunden min», «Fido ligger å snorker…» osv.

Jeg har heller ikke helse til å være så sosial, men jeg orker å være sosial akkurat når det passer meg i den tråden, så da får jeg hvertfall hatt kontakt med omverdenen.

Jeg vet ikke med treff og treninger, men jeg vet at sykdom, omplasseringer og avlivinger har vært nevnt der og ikke nødvendigvis andre steder på forumet, som jeg har fått hørt om ad andre omveier. Det verste er jo da om noen antar at man vet det fordi det har stått i AN, og så tråkker man i baret og spør etter den hunden som døde av sykdom for to uker siden, f.eks. (en av mine skrekkscenarier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en annen ting som gjentar seg til det uenderlige, er hakkingen på kanger og tabris.

Her gjelder det å skille sak og person for folk, men det gjøres i liten grad

Jeg har også fått med meg at noen blir stående alene i en diskusjon, men det er nettopp det det er, en diskusjon. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor personene det angår gang på gang blir med i en diskusjon om de syns de blir behandlet urettferdig? Det skal også sies at de som ofte er hakkekyllingene i en diskusjo får creds for at de er som de er i andre settinger.

Det er mulig jeg som er "på utsiden" ser og oppfatter det på en annen måte enn de som sitter midt oppi det, men jeg føler sonen er ganske god på ta personer for det de er og ha en god tone, selv om de har vært uenige i en annen tråd.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

og en annen ting som gjentar seg til det uenderlige, er hakkingen på kanger og tabris.

 

Her gjelder det å skille sak og person for folk, men det gjøres i liten grad

Kanger har bestemt seg for at jeg er inkarnasjon på ondskap. Er det jeg eller Kanger som har et problem da?

Nå er det slik at man har en ignorerings funksjon på forumet, om folk hadde brukt den oftere så hadde det vært mindre gnål om skillet på person og sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg henger mer i AN-tråden enn i debattkjelleren, så er det antagelig som et resultat av at jeg per i dag har mer behov for å beklage meg over gåen oppvaskmaskin enn å diskutere om agilitysporten er ødelagt siden det er over 20 år siden en berner sto på pallen under et norgesmesterskap.

Det er ikke alltid en har inspirasjon til å starte en ny diskusjon, det er ikke alltid en lurer på noe spesifikt, det er ikke alltid en trenger argument for og imot noe en selv er på vippen om.

Men når jeg trenger mer informasjon om dekkmarkering i sporet, eller tips til bra klosakser, eller lurer på om noen har mer informasjon om nye pass som kanskje er på vei - da lager jeg tråd.

For meg er sonen litt som de ukentlige treffene i hundeklubben - det er 14 minutters lydighetstrening, det er 28 minutter se passivt på de andre for å få inspirasjon og ideer, eller bare for å beundre og kjenne litt på misunnelsen, også er det 78 minutter skravling om alt og ingenting.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått med meg at noen blir stående alene i en diskusjon, men det er nettopp det det er, en diskusjon. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor personene det angår gang på gang blir med i en diskusjon om de syns de blir behandlet urettferdig? Det skal også sies at de som ofte er hakkekyllingene i en diskusjo får creds for at de er som de er i andre settinger.

Det er mulig jeg som er "på utsiden" ser og oppfatter det på en annen måte enn de som sitter midt oppi det, men jeg føler sonen er ganske god på ta personer for det de er og ha en god tone, selv om de har vært uenige i en annen tråd.

Snakker bare på mine egne vegne nå:

Jeg føler aldri at jeg står alene i noe diskusjon, det er bare en diskusjon og jeg er meget komfortabel med mitt eget selskap. Som Bølla sier, jeg er ikke her bare for å skape venner og fjatre rundt altså.

Det er vel ingen som går "gang på gang" inn i diskusjon, som jeg sier, personlig gidder jeg ikke lengre fordi jeg vet at selv om jeg argumetnerer utelukkende på sak og handling så dras det inn meg og mitt på null komma niks. Det virker som at flere som er "gått lei av diskusjoner de har hatt mange ganger" i stedet underholder seg med å hakke på folk. I stedet for å tenke sak. Og det i seg selv bør jo egentlig bare føre til at offtopic sleivspark blir fjernet og alle diskusjoner dør ut - men i stedet så fører det stort sett til en eskalerende trend hvor flere og flere skal henge seg på sleivsparkene og om man selv kommenterer "kan man PLIS diskutere sak, jeg er ikke interessert i å høre hva du synes om meg" så får man tilbake "såpass må du forvente deg sånn som du har oppført deg" fra mods.

And that people - is what grinds my gears.

I all øvrighet, Gråtass er ikke the devil reincarnated.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle som føler at sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking og så videre i diskusjoner, debatter og enkelttråder er upassende starter med seg selv og hva de faktisk skriver til/om andre så tror jeg vi kommer et godt stykke på vei :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle som føler at sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking og så videre i diskusjoner, debatter og enkelttråder er upassende starter med seg selv og hva de faktisk skriver til/om andre så tror jeg vi kommer et godt stykke på vei :)

Verdens kjedeligste og mest oppbrukte begrep. "start med deg selv, gå inn i deg selv, det er ikke de andre det er noe galt med, det er deg...". Så man skal bare bøye seg over og si "ååååh, dere har rett, jeg er slem og fæl og teit og uintelligent og vet ingen ting om saken!"? Sagt på en annen måte, skal man endre sine meninger fordi flertallet er uenig i deg?

Nope. Som signaturen min sier: På den annen side skal du kjøre på og aldri gi opp hvis du har en mening eller linje du tror på, selv om hele verden er i mot deg.

Bare synd at interessante faglige diskusjoner faller bort fordi enkelte har mer interesse av å snakke person enn sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften er i mitt hode ganske enkel, jeg ignorerer de jeg ikke gidder å lese fra fordi jeg enten synes de er teite eller skriver på en sånn måte at jeg ikke orker å bruke tid på å dekode innleggene, liker det jeg liker, svarer de jeg har lyst til å svare fordi de skriver noe interessant, deler det jeg har lyst til å dele og trykker på notification-knappen kun for å få vekk den røde firkanten som nå og da popper opp fordi den er irriterende å se på...

Og det er vel oppskriften til de aller fleste tror jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal se personene for innlegget de skriver, og ikke for nicket som har postet det jeg.

Er MANGE innlegg jeg har lest her og tenkt "hva **** tenker de med?", også kommet inn i en ny diskusjon og tenkt "Veldig godt poeng!". Nå er jeg riktignok ikke med i slike diskusjoner, da jeg ikke føler jeg står sterkt nok med argumentasjoner, selvom jeg har en del meninger. Men skal jeg være med, så vil jeg vite at jeg formulerer meg riktig, at det jeg skriver kommer ut slik jeg at ingen misforstår meg.

Jeg føler meg fortsatt ny her, selvom jeg har vært her et år eller to. Likevell har jeg funnet ei av mine bestevenninner her inne, mange andre venner som jeg er med på fritiden. Kun fordi vi har en felles interesse, og det er hund. Ja, selvfølgelig blir det litt OT innimellom, slik er det på alle forum.

Jeg kommenterer ikke tråder hvor jeg ikke tror jeg har nok kompetanse til å svare, men jeg leser for å lære, slik at jeg en dag har kompetanse til å svare slike innlegg. Jeg liker innlegg uavhengig av hvem som har skrevet det, jeg liker det fordi jeg syns det er bra skrvet/morsomt eller for å gi en positiv respons fordi noen er glad i dag feks. Jeg spørs spørsmål om jeg lurer på noe, og svarer på det jeg synes er interresant. Jeg gidder ikke å kommentere i en tråd fordi jeg MÅ når jeg ikke har noe konkret å komme med. Jeg er fryktelig dårlig til det i virkeligheten, og da vil det fremstå som falkst for min del om jeg skal gjøre det på nett og.

Ellers tror jeg hvordan folk er på nett er en refleksjon av hvordan man er i virkeligheten, på en god og dårlig måte. Og det er det som gjør personene interresante, det er mange folk her inne jeg har lyst til å møte i virkeligheten for å få en større forståelighet av hvordan personen er, fordi jeg syns de skriver bra, om jeg liker det de skriver eller ikke.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens kjedeligste og mest oppbrukte begrep. "start med deg selv, gå inn i deg selv, det er ikke de andre det er noe galt med, det er deg...". Så man skal bare bøye seg over og si "ååååh, dere har rett, jeg er slem og fæl og teit og uintelligent og vet ingen ting om saken!"? Sagt på en annen måte, skal man endre sine meninger fordi flertallet er uenig i deg?

Nope. Som signaturen min sier: På den annen side skal du kjøre på og aldri gi opp hvis du har en mening eller linje du tror på, selv om hele verden er i mot deg.

Bare synd at interessante faglige diskusjoner faller bort fordi enkelte har mer interesse av å snakke person enn sak.

Det der skjønte jeg ingenting av???

Det jeg skrev, veldig enkelt forklart for å ikke skape videre misforståelser, var: slutt selv med det man klager på at andre gjør mot seg.

Hvordan det ble til at man skulle gi seg i en debatt fordi man har en annen mening enn flertallet, ser jeg ikke sammenhengen mellom, for det skrev jeg ingenting om.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det folk forventer? Dette er et forum med mennesker. Mennesker er forskjellige, og man bør aldri sette seg et mål om å forandre noen andre enn seg selv. Noen liker man, noen liker man ikke. Ferdig. At det er en gruppe med folk her inne som er gode venner på fritiden vil selvfølgelig påvirke kommunikasjonen dem imellom sammenlignet med dem og noen helt andre. Forventer virkelig folk at de skal bli tatt inn under vingen som som de er en gammel barndomsvenn, bare fordi noen andre er "bestevenner"? Jeg er på ingen måte en del av noen kjerne eller noen klikker eller hva man skal kalle det. Men jeg føler meg jo ikke utstøtt og ekskludert av den grunn. Folk kommenterer, svarer og deler sine tanker dersom jeg oppsøker det. Hva mer kan jeg forvente? Og dessuten, dette er et forum, ganske uoffesielle greier som man driver helt frivillig med på fritiden. Og igjen, folk er forskjellig. Lev med det!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der skjønte jeg ingenting av???

Det jeg skrev, veldig enkelt forklart for å ikke skape videre misforståelser, var: slutt selv med det man klager på at andre gjør mot seg.

Hvordan det ble til at man skulle gi seg i en debatt fordi man har en annen mening enn flertallet, ser jeg ikke sammenhengen mellom, for det skrev jeg ingenting om.

Å slutte med det man klager på andre gjør med seg selv er å akseptere en situasjon og sitte stille i et hjørne og håpe det går over. Sorry mac. Ain't going to happen. Kaster du dritt på meg først, jeg ber deg om å slutte og du fortsetter - så ringer jeg politiet. Du kan ikke forvente at jeg bare står der og tar i mot dritt og tror at jeg endrer verden på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...