Gå til innhold
Hundesonen.no

Inkludering på sonen


Recommended Posts

Men hva er det folk er mest aktive på her inne? Det er tråder som AN, hund og barn, div bildeforum osv. Det meste er bare slarv, sosialisering og helt intetsigende ting. For de som faktisk ønsker å diskutere så er det klart at forumet kan oppfattes mer som en mingleplass enn et reellt og aktivt debattforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er så innmari sant. Og derfor tenker jeg alltid "hatten av" til dem som igjen og igjen orker å svare, som feks @Malamuten. Fy søren, for ei dame!

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det". I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det m

Jeg trur det er viktig å anerkjenne at noen føler seg utenfor, og at det eksisterer en "klan", uten at det skal diskuteres. Det er også helt åpenbart at noens følelser teller mer enn andres her, det s

Jeg tror du er inne på noe essensielt, for jeg tenkte en gang at om jeg så hadde vandret naken gjennom sonen så hadde ingen kommentert det :fear:

Nå er jeg ikke på hundesonen for å være sosial, jeg er egentlig bare her når jeg utsetter å gjøre andre ting :icon_redface:

Jeg synes hundesonen er en bra (den beste!) hundeside på nett! :flowers: Mange flotte og herlige skribenter, fotografer og kunnskapsrike folk. Heldigvis er det også noen som kan dette med å irritere innimellom, for livet hadde ikke vært det samme uten sånne! :)

Det er så veldig sant, og det synes jeg kommer alt for lite fram når sonen skal beskrives, analyseres og endevendes. Det er så utrolig mye flotte hundefolk her! :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det folk er mest aktive på her inne? Det er tråder som AN, hund og barn, div bildeforum osv. Det meste er bare slarv, sosialisering og helt intetsigende ting. For de som faktisk ønsker å diskutere så er det klart at forumet kan oppfattes mer som en mingleplass enn et reellt og aktivt debattforum.

Forumet har litt over 1,3 millioner innlegg totalt (da er ikke arkiverte inaktive tråder med, de blir automatisk arkivert når de har stått inaktive en lang lang periode og kan da ikke søkes frem direkte fra søkeboksen, eller tråder som har gått tapt ved serverbytte, noen oppdrateringer osv).

Selve "Alt mulig"-kategorien (som jeg regner med er den som får mest pes, siden det er snakk om slarv og sosialisering) har 301 000 innlegg, altså ligger en million innlegg på resten av forumet. Vi kan vel trygt si at mesteparten av innleggene ikke skrives i Alt Mulig? :P

Jeg tror det virker utrolig mye mer aktivt der fordi det er så komprimert og "alltid" aktive pratetråder i toppen. Mens på resten av forumet er alt veldig spredt utover og mindre synlig når det er mye aktivitet. Eksempelvis hadde ikke jeg sett at den "fordommer mot hundefolk" hadde kommet til sju sider før i går kveld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvungne kommentarer men jeg ikke er løsningen. På samme måte som jeg ikke mener at streng moderering alltid er løsningen på spydige kommentarer. Jeg er så naiv at jeg ønsker slikt skal komme av seg selv. At det å være høflig, saklig og inkluderende er noe man ikke må tvinges til å være.

Helt enig! Så kan vi være litt naive sammen :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her inne ganske ofte, leser mye og svarer lite. For meg er klanen de som er her mest, de jeg kjenner igjen navn på, enkelt og greit. Jeg er definitivt ikke innenfor den gruppen, men trives her for det. Mulig folk kjenner igjen navnet mitt, men er garantert ikke særlig aktiv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Morsomt" at du nevner Akkurat nå, for i mine øyne er det det mest ekskluderende ved forumet.

Nå har ikke jeg helse til å være himla sosial, så for min del blir jeg utafor på treff og treninger ofte likevel. Men jeg har ikke tid/ork til å lese Akkurat nå, og det postes såppas mye der at det er lett å miste noen innlegg uansett. Jeg vet det er flere som ikke følger med der. Det jeg synes er synd er at det er mye hunderelatert i Akkurat nå, enten det er treff, treninger, egne eller andres historier osv., som forsvinner der i stedet for å bli fortalt i egen tråd på forumet. Leser man ikke Akkurat nå så er man liksom ikke helt med på sonen.

Ikke noe veldig stort problem for meg, men kan sikkert føles ekskluderende for alle som ikke har tid til å sitte på forum halve dagen. ;)

Norges beste forum er det kanskje ikke, men det er bedre enn de fleste andre fora jeg har vært på. De få jeg vet om som er "bedre" er fordi at det er så lite aktivitet at det ikke er noen konflikter. :P

Jeg er veldig sjelden inne i Akkurat nå tråden selv, klarer ikke helt å følge med, plutselig har det gått noen dager og det blir veldig mange dager å lese seg opp på og det blir nesten en umulig oppgave, skrive der gjør jeg veldig lite, så man kan ikke akkurat si at jeg er aktiv i Akkurat nå trådene ;)

Måten jeg følger med er på resten av forumet, også har jeg endel her inne på facebook, føler jeg får fulgt med på mange der, så føler ikke at jeg er helt utenfor siden jeg ikke helt henger med i svingene i Akkurat nå tråden.

Har faktisk tenkt på at jeg burde være litt flinkere til å delta i Akkurat nå, men vi får se hvor lenge jeg klarer det, jeg gjør liksom ikke sååå mye som er interessant å fortelle om :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt på at jeg burde være litt flinkere til å delta i Akkurat nå, men vi får se hvor lenge jeg klarer det, jeg gjør liksom ikke sååå mye som er interessant å fortelle om :icon_redface:

Som det er så mye interessant i den tråden *knis* Det er jo bare vissvass stort sett, av og til litt fornuftig og spennende, av og til litt triste ting (glade ting er kjedelig så det kommenterer vi da aldri *bitter*), noen ganger dukker det opp diskusjoner om hund og det prøver vi å være flinke å få moderator til å splitte ut :) Så come on, skriv om det meste. Vi tåler til og med bytter av stomiposer vi, en ypperlig anledning til å ha det morsomt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på hundesonen fordi jeg liker å snakke om hund. Liker å lære nye ting om hund, liker å høre andres erfaringer om hund. Jeg liker innlegg som er konstruktive, men prøver også å gratulere de som er fornøyd med sine prestasjoner. Helt uavhengig av hvilken bruker som poster.

Jeg kjenner kun en herfra godt (i alle fall som jeg kommer på i farta), men jeg kjenner jo igjen langt flere, de fleste uten å ha sagt så mye som "hei" til dem. Jeg bor sånn til og jobber på en sånn måte at det skal mye til at jeg kan dra på noe sonenarrangement. Dessuten driver jeg ikke med lp, ag, rally el.l. Driver med turgåing, hobbytrekk og utstilling.

Er jeg inkludert eller ekskludert av "det gode selskap". Vet ikke jeg? Helt klart at jeg ikke er den som får mest respons her inne, men så er jeg jo også litt rykk og napp aktiv her inne. Føler derfor at jeg er godt inkludert i forhold til innsatsen.

I det siste har jeg stort sett lest her mens jeg er på jobb, og da er det dessverre lettest at jeg kommenterer i tråder som AN. Innlegg som er mer faktabaserte og bør skrives mer strukturert er vanskelig å få til på mobil med ørten avbrytelser mens man skriver.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuell respons på innleggene mine bryr jeg meg lite om,skriver jeg i AN så er det stort sett tullball,ellers er jeg flinkest med liker-knappen :D . Om jeg er innafor eller utafor bryr meg heller ikke.... men jeg har fått nye venner gjennom sonen ja.

Noe er tilfeldigheter,som at vi har samme rase,noen sonenfolk har bodd her i korte eller lengre perioder.Også tilfeldigheter,jeg har plass og noen trengte husrom. Noen har/ har hatt raser jeg vil vite mer om og noen treffer jeg på utstilling .

Jeg tar gjerne kontakt med fremmede,og derfor har vi med tiden blitt godt kjente :D .

Noen har en humor som klaffer med min og det er naturlig for meg å like mange av innleggene deres.

Fine Sonen :wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er så mye interessant i den tråden *knis* Det er jo bare vissvass stort sett, av og til litt fornuftig og spennende, av og til litt triste ting (glade ting er kjedelig så det kommenterer vi da aldri *bitter*), noen ganger dukker det opp diskusjoner om hund og det prøver vi å være flinke å få moderator til å splitte ut :) Så come on, skriv om det meste. Vi tåler til og med bytter av stomiposer vi, en ypperlig anledning til å ha det morsomt :P

Ha ha ha, du gleder deg til lekkasje prat du, innrøm det!!! :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! :lol: Da må du krydre historien litt da!

Bæsj, tiss og promp er av en eller annen grunn alltid gøy :D

Nå har jeg (heldigvis) ikke så mye lekkasjer (siste var vel i juni), men jeg skal love deg at når man står der med en, så trenger det ikke så mye krydder, man trenger bare evnen til å skrive rett fra levra og fjerne alle filter :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må velge litt selv hva man vil ha ut av sonen. Noen er jo her for å skravle med venner og bekjente og ha en heftig diskusjon innimellom, og er ikke så opptatt av å knytte nye kontakter, mens andre er her for å lære mer om hunder, kanskje skape et nettverk, snakke med folk om hund, men kanskje ikke like interessert i heftige debatter. Andre igjen er her KUN for debattenes del. Og alt i mellom. Vi er mange brukere på sonen, men noen er selvsagt mer aktive enn andre.

Ønsker man kontakter og nettverk må man involvere seg, gi av seg selv, tørre å ta initsiativ, ta kontakt på pm kanskje? Chatten om de man ønsker kontakt med er aktive der. Ting kommer, desverre(?), ikke gratis her heller.

Også er det min gode gamle kjepphest: jeg syns enkeltbrukere får tildelt usansynlig mye makt, og det er det "dere" som gir med at man henger seg opp i enkeltbrukeres kommentarer, overseelser, manglende interesse osv. Og aldri lar dette gå, men gnager på det, går etter brukerne med lupe for å finne ut "så de meg nå? fikk jeg likes av den og den nå? Har den og den kommentert tråden min?" . Dette er ikke noe moderatorene kan gjøre noe med, annet enn å prøve å slå ned på usakligheter og ufinheter (men guess what - det er jo heller ikke riktig, da knebler og styrer vi). Dette er det DERE/OSS/VI som må gjøre noe med. Hva med å bruke ignoreringsfunksjonen en stund og ignorere noen av dem man anser som "den harde kjerne" og fokuser på hva andre brukere bidrar med, så kanskje man ser at man ikke er så utestengt som det kan føles som.

Jeg har ingen problemer med å se at enkelte brukere har høyere status enn andre. Enkelte brukere får masse kommentarer og likes på alt. Men so what? Sånn er det over alt. Se på den populære jenta i klassen, på jobben, på studiet, i vennekretsen. Det er helt naturlig.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut liker knappen, så vil denne diskusjonen begrense seg naturlig.

Blir helt feil å trykke liker :lol: Men for min del kunne likerknappen blitt fjernet. Men, dette har også vært en diskusjon fra forumets start, det har alltid vært "de" mot "oss". Bare at hvem som er hvem har endret seg over tid. Så likerknappen kan ikke ta all skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt om jeg er i "klanen" siden jeg trives godt her inne. Men jeg har jo ikke så mye vettugt å bidra med da...kanskje jeg ikke er i klanen/ikke er innenfor, men at jeg aldri har tenkt så langt og at det ikke har noe betydning, men jeg liker meg allikevel? Glemmer meg bort iblant og både trykker og ikke trykker på Liker-knappen forresten.

Neida, dette ble bare bambus. 1. premie for OT. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om status, å være populær, å skravle med venner eller være i noen populær flokk - i noe større grad enn at det virker som enkelte personer har lov å gi flere sleivspark i diskusjoner enn andre.

Og dette ødelegger for diskusjoner, fordi moderatorene ser ut til å ha en slags bias for at "ok, denne personen får lov å være sarkastisk og slenge med leppa så mye hun vil, mens den personen ikke får kommentere frustrasjon for at diskusjonen ødelegges av dette fordi denne personen er kjip og får ikke lov å sitte og skal "bosse rundt"".

Raksha viser fint sin misforståtte forståelse for problematikken og ikke minst sistnevnte holdning i dette innlegget:

Også er det min gode gamle kjepphest: jeg syns enkeltbrukere får tildelt usansynlig mye makt, og det er det "dere" som gir med at man henger seg opp i enkeltbrukeres kommentarer, overseelser, manglende interesse osv. Og aldri lar dette gå, men gnager på det, går etter brukerne med lupe for å finne ut "så de meg nå? fikk jeg likes av den og den nå? Har den og den kommentert tråden min?" . Dette er ikke noe moderatorene kan gjøre noe med, annet enn å prøve å slå ned på usakligheter og ufinheter (men guess what - det er jo heller ikke riktig, da knebler og styrer vi). Dette er det DERE/OSS/VI som må gjøre noe med. Hva med å bruke ignoreringsfunksjonen en stund og ignorere noen av dem man anser som "den harde kjerne" og fokuser på hva andre brukere bidrar med, så kanskje man ser at man ikke er så utestengt som det kan føles som.

Jeg har ingen problemer med å se at enkelte brukere har høyere status enn andre. Enkelte brukere får masse kommentarer og likes på alt. Men so what? Sånn er det over alt. Se på den populære jenta i klassen, på jobben, på studiet, i vennekretsen. Det er helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis det er viktig for sjølfølelsen, så kan vi sikkert godt liste opp dem som åpenbarer seg som medlemmer av "innafor-klanen", men det var vel ikke akkurat poenget sånn i utgangspunktet for tråden. ;)

Godt svart og du har helt sikkert rett. :)

Men allikevel så føler jeg meg hjemme i "spørrespalten hæh" når det ofte og av mange blir nevnt både "klan" og "innenfor." Var bare derfor jeg skrev det teite OT-innlegget mitt. :)

Endret av madam mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om status, å være populær, å skravle med venner eller være i noen populær flokk - i noe større grad enn at det virker som enkelte personer har lov å gi flere sleivspark i diskusjoner enn andre.

Og dette ødelegger for diskusjoner, fordi moderatorene ser ut til å ha en slags bias for at "ok, denne personen får lov å være sarkastisk og slenge med leppa så mye hun vil, mens den personen ikke får kommentere frustrasjon for at diskusjonen ødelegges av dette fordi denne personen er kjip og får ikke lov å sitte og skal "bosse rundt"".

Raksha viser fint sin misforståtte forståelse for problematikken og ikke minst sistnevnte holdning i dette innlegget:

Da misforstod du det jeg sa, for jeg sa ikke at enkeltebrukere skal ha større takhøyde enn andre, har ikke sagt noe om takhøyde i det heletatt. Selv om det garantert er forskjellsbehandlinger ute og går. Vi jobber med det.

Jeg snakker om at man henger seg opp i hvem og hvor mange som kommenterer, liker ol. og faktisk se de ANDRE brukerne og ikke bare den såkaldte "klanen". Se hvilke andre brukere som kommenterer, knytte kontakter med andre, ikke være så skrekkelig opphengt i denne "klanen" og at "de" ikke trykker liker eller kommenterer innlegget om halsbånd vs sele, når de kommenterer andres gardinvalg. Velg litt mer aktivt hvilke brukere man faktisk "ser" selv også. Les innlegget mitt en gang til, så kanskje du ser hva jeg mener.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis det er viktig for sjølfølelsen, så kan vi sikkert godt liste opp dem som åpenbarer seg som medlemmer av "innafor-klanen", men det var vel ikke akkurat poenget sånn i utgangspunktet for tråden. ;)

Jeg vil vite det, det vil jeg hver gang vi har disse klan-trådene, men det er aldri noen som vil svare ordentlig på hvem klanen er. Det er visst enten noe du veit, eller så er man både blind og dum som ikke har fått det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...