Gå til innhold
Hundesonen.no

Inkludering på sonen


Recommended Posts

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det".

Dette merker jeg går igjen. Noen poster noe kritikkverdig om sonen, men blir da høvlet ned fordi flere andre ikke legger merke til det/ikke synes det er negativt. Og når det er sagt (kanskje spesielt av "klanen", med litt ulike sarkastiske vendinger), så er det sånn. Da må de som reagerer bare tie, for når de har sagt at det ikke er et problem, så er det ikke det.

Jeg synes sonen innehar noe av det beste og noe av det verste av forum og hundefolk. Soniser stiller opp, støtter og hjelper til når det virkelig trengs. Det har jeg erfart flere ganger, og setter umåtelig stor pris på. Her er det mye erfaring og man får mange gode svar på spørsmål. Folk vil hjelpe, og jeg har vel til nå aldri sett en tråd hvor noen spør om hjelp og ingen svarer.

Samtidig så er det uten tvil en intern "klan" som har mye lettere for å svare på hverandres statuser og bilder, mens en del andre kan oppdatere og oppdatere med få svar. Noen får veldig lett svar i AN og andre ikke.

Nei, det er ikke slik at hvis man legger merke til dette så har man ikke noe liv, for lite å gjøre på og er for høytidelige. Det går an å legge merke til noe uten at det er noe man gråter seg i søvn over. Det bare ER sånn. På en måte er det naturlig og forståelig, på en annen måte kan det skyve bort de som ikke er "innenfor".

De som er innenfor vil sjelden eller aldri kunne se eller anerkjenne dette, er min erfaring. Man får bare beskjed om å få seg et liv og å bidra mer. Det er ikke alltid svar godt nok - det er faktisk ikke alltid sånn at det er den som våger å kritisere som er den som har feilen alene og som må forbedre seg.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er så innmari sant. Og derfor tenker jeg alltid "hatten av" til dem som igjen og igjen orker å svare, som feks @Malamuten. Fy søren, for ei dame!

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det". I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det m

Jeg trur det er viktig å anerkjenne at noen føler seg utenfor, og at det eksisterer en "klan", uten at det skal diskuteres. Det er også helt åpenbart at noens følelser teller mer enn andres her, det s

Angående hvem som får mest svar på sin hund sine tråder så tror jeg det varierer sterkt etter hvordan man skriver, bilder man tar, og spesielt om man har møtt noen i virkeligheten. Personlig TROR jeg hvertfall at jeg kommenterer mest (generelt lite i sånne tråder, men) på de jeg kjenner i virkeligheten og/eller har raser jeg er interessert i.

Der må jeg innrømme at jeg synder eller hva man skal kalle det, jeg kikker innom de fleste trådene en gang iblant, men følger mest med der det er noen jeg har et forhold til på noe vis eller rase jeg er interessert i. Samme med bildetråder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det er helt naturlig at noen folk kommer mer overens enn andre pga ymse grunner, det er jo sånn som skjer i det virkelige livet også.

...også interesserer vi oss for forskjellige ting, og derfor kommenterer vi forskjellige ting.

Det er kjernen i sonen som gjør sonen til det samfunnet der er i dag, at folk deler mer enn de burde gjør det ikke bare underholdende å være her inne, men også personlig.

Jeg pleier ikke å grine over laber respons på postene mine, derimot tar jeg lærdom og tenker i ettertid "OK, så var det ikke veldig engasjerende for andre at jeg fortalte om turen og middagen min i dag, da får jeg prøve noe annet en annen dag" og SÅNN lærer jeg mye av.

Jeg tror ikke "klanen" bare kommenterer hverandres innlegg - de kommenterer også innlegg de finner interessante, så da bør den personen som føler seg ekskludert kanskje jobbe med formidlingsevnen sin for å selge seg selv bedre!

Jeg synes det er litt teit å stå og si stakkars meg som ikke blir inkludert, for livet er ikke bare en rosa sky, noen ganger må man jobbe for ting også. Vil du bli med i "kjernen" så får du prøve å bli venn med de som er i kjernen da.... det er ikke vanskelig da alle her inne i bunn og grunn er sosiale, hyggelige og tildels (hehe) oppegående mennesker.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who knows.

Kanskje slutte å ha underforum som handler om andre ting en hund? Skippe tråder som akkurat nå, barnetråden osv osv. Mange som legger ut mye privat i de trådene. Ting som kanskje ikke egner seg offentlig? Folk har skevet i AN tråden i fylla liksom...

Dette er et hundeforum, og de trådene som er mest aktive handler ikke om hunder engang! Slike ting kan man vel ta privat? Lag egen klan gruppe på facebook?

Nei jeg er ikke misunnelig eller fornærmet, dette er internett, og de fleste er helt andre personer i virkeligheten, enn de er her inne. Men det er ganske wasted å spørre om ting, legge ut bilder og bla bla bla og få null respons, når en-eller-annen-sonis-sak får 100 svar på åssen gardiner h*n skal ha i hybelen sin... Mens en stakkar som lurer på hvordan man får bikkja til å slutte å hoppe på folk får 2 svar...

Det er hundesonen, ikke husmorsonen.

Mener du dette seriøst? At vi som trives med ot-trådene må slutte å ha ot-tråder fordi noen ikke føler seg inkludert i de trådene? Nei, vi vil ikke ta det privat, og vi vil ikke ta det på FB. Og vi er ikke først og fremst husmødre, det som knytter oss sammen er hundeinteressen. Hvorfor kan ikke dere som vil ha et 100% saklig forum bare holde dere unna de trådene der vi usaklige har det morsomt?

Når det gjelder det å bli sitert og få kommentarer så er det vel akkurat som i livet forøvrig: Man snakker mest med folk man har mest til felles med, de man føler at man er på bølgelengde med, de man snakker samme språk som, de man har samme humor som. Og som ellers i livet: Du har krav på å bli behandlet med respekt og høflighet, men du har ikke krav på å bli bestevennen til noen.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det jeg gjør, liker det jeg liker og svarer på det jeg har lyst til å svare på fordi innholdet i det som skrives appelerer til meg i positiv eller negativ forstand. Tilfeldighetene har det til at jeg nok svarer oftere på enkelte brukeres poster eller postenes tema i seg selv. Jeg liker poster jeg liker fordi jeg liker postene i seg selv, uten at det er noen motivasjon forbi akkurat det.

Jeg har ingen absolutt moral på hva jeg mener bør finne sted på et offentlig forum. Om du vil snakke om herpesen din, om du skriver i fylla eller om du har store depresjoner gjør ikke det noe. Det er mye mer trivelig for meg å være på et sted hvor andre medlemmer ikke utelukkende er saklige eller positive da verden sjeldent er sånn. En klinisk manifestasjon av røde roser og skyfri himmel gjør meg mistenksom.

Personangrep er lite fruktbart og forsurer stemning, det samme er kameraderi hvor man effektivt utelukker andre brukere fordi en av brukerne har noe i mot et eller annet som denne brukeren har skrevet. Det er sikkert mulig jeg har gjort det første (uten å kunne erindre det selv) og det er selvsagt galt. Det siste byr meg i mot, og jeg er således ikke involvert i noe slikt.

Jeg kommer alltid til å skrive hva jeg mener og ikke hva jeg burde mene. I visse tilfeller vil noen føle seg støtt, men det er bare bra. Da er man i et åpent og fritt fora.

Som en avslutning vet jeg ikke om jeg er en del av en klikk eller ikke. Hvis noen anser meg som en del av en klikk er det i så fall ganske enkelt: Jeg liker det jeg liker fordi jeg liker det og jeg liker ikke ting fordi den personen ikke blir likt, samtidig så liker jeg ikke ting fordi alle andre liker det. Du kan sikkert anse meg som en drittsekk, men jeg er iallefall genuin.

#Disclaimer.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner, er at man tar sånt i en tulletråd der man skal fortelle om fordommene sine og tja, ikke tåler å bli møtt på at det er fordommer. En fordom er ikke noe man ønsker å ha. Det er noe man prøver å bekjempe.

Kanskje fordi det er lett å tråkke på såre tær når man skal formidle noe via nett. AV den grunn unnlot jeg for min del å skrive noe i den tråden. Der vil alltid være noen som tar spøk eller ironi opp i verste mening. Fordi de ikke greier noe annet akkurat der og da.

I forhold til startinnlegget:

Jeg trenger verken være definert som "del av klanen" eller "utenfor klanen". Dette er nettverden. En pause fra alt annet i hverdagen. Jeg har møtt noen sonenfolk IRL. Ikke som faste "omgangsvenner" - men i diverse "hunde-settinger", som kurs, utstillinger osv. Og har pratet litt mer med noen få, spist lunsj sammen med noen få - en eller to ganger. Og det har vært hyggelig. Jeg foretrekker å ha fokus på det hyggelige i slike fora - for der er nok av andre ting ellers i det virkelige livet som trenger energien min om jeg ikke skulle bruke den bort på internettet.

Hvis noen ute i verden gjør seg opp et bilde av meg utfra det de leser, har lest eller ev basert på hva andre som har gjort seg opp en mening basert på samme tynne grunnlag, so what! - det gidder jeg ikke bry meg om. Dette er ikke virkeligheten uansett - det er kun små bilder av livene til de som deltar her, og ofte knappast det - kun overflatiske deler av meninger og oppfatninger man har om ymse tema. Av samme grunn gidder jeg ikke gjøre meg opp sterke meninger om alle de som deltar her og som jeg aldri har møtt. Jeg svarer på innlegg med et visst innhold. Og foretrekker i stadig større grad å overse innlegg som jeg oppfatter som negative og med sleivspark mot andre.

Hva man kan gjøre for at andre skal føle seg mer "inkludert"? -Jeg tror det blir mye opp til den enkelte og hvilken plass man gir slike fora i hodet sitt. Er man litt sårbar og følsom og trenger massevis av bekreftelser på at man er en fantastisk person,og ikke greier å skille det behovet fra nettforaers tilbakemeldinger og ev mangel på slike, er nettfora neppe egnet tumleplass. Skal man oppleve et forum som "hyggelig", må man også basere seg på å gi noe som andre opplever som positivt og hyggelig. Og lære seg å overse det man føler seg støtt av.

Og så er det slik som andre allerede har nevnt - noen har man felles interesser med. Andre bor på en annen planet :ahappy: der man knappast evner å forstå ordbruken. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det mange innlegg som blir oversett, de kan inneha gode poenger eller nye synspunkter. De blir aldri kommentert. Men de samme medlemmene fortsetter diskusjonen som om det forrige innlegget aldri ble postet. Da skjønner jeg at man føler seg ekskludert, og at man føler at det er "klikker" her inne :)

Vet du - det der tror jeg gjelder mange helt uavhengig av hvem det er som skriver. Jeg har da titt og ofte opplevd at jeg selv har følt at jeg har skrevet et skikkelig gullkorn av et svar/innlegg i en eller annen diskusjon - for så å oppdaget at skitt, det var visst bare i mitt hode DET hørtes smart ut, for nei, det har ikke blitt videre respons på det. Er det da de ANDRE som er uinteresserte eller er det mitt innlegg som kanskje ikke var så skjellsettende :)?

Der må jeg innrømme at jeg synder eller hva man skal kalle det, jeg kikker innom de fleste trådene en gang iblant, men følger mest med der det er noen jeg har et forhold til på noe vis eller rase jeg er interessert i. Samme med bildetråder.

Det er vel egentlig ganske normalt tror jeg :).

Jeg pleier ikke å grine over laber respons på postene mine, derimot tar jeg lærdom og tenker i ettertid "OK, så var det ikke veldig engasjerende for andre at jeg fortalte om turen og middagen min i dag, da får jeg prøve noe annet en annen dag" og SÅNN lærer jeg mye av.

Jeg har vel innsett at det kanskje ikke er sånn himla interessant å høre om at jeg børster hundene mine titt og ofte, men like vel skriver jeg jo om det - men jeg forventer ikke akkurat å få så mye respons heller :lol:. Det er jo mest vrøvel liksom :).

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt ironisk at man ikke ønsker at det skal være personlige tråder i OT-delen, men så tar man det at man ikke føler seg inkludert nok personlig.

Hos meg er det litt sånn at noen legger jeg merke til, pga positive eller negative årsaker, mens andre glir litt inn i mengden. Noen saker engasjerer meg ikke, noen saker føles så oppbrukt å diskutere, mange adferdsaker føler jeg at jeg ikke har kompetanse å svare på, mange har raser som ikke interesserer meg i det hele tatt (for å være ærlig er jeg sjeldent i «min hund» forumet).

Om hundesonen hadde mistet OT-delen tror jeg helt ærlig jeg ville fadet ut fra sonen sakte men sikkert. Det er her jeg har fått mange venner, det er her jeg har fått hjelp om det er noe jeg har trengt (fra personer jeg ikke har hatt noe forhold til f.eks), det er her jeg har vokst i løpet av de årene jeg har vært her. Dette er SÅNN jeg vil ha sonen. Jeg syns det er fint at sonen er mer personlig, hadde jeg ønsket det mer anonymt (og kjedelig) hadde jeg gått tilbake til canis.

Jeg syns det er helt feil å komme til et forum for å ønske å endre det. Det er helt greit at man ikke liker det som det er, men da er dette kanskje ikke et forum for vedkommende.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who knows.

Kanskje slutte å ha underforum som handler om andre ting en hund? Skippe tråder som akkurat nå, barnetråden osv osv. Mange som legger ut mye privat i de trådene. Ting som kanskje ikke egner seg offentlig? Folk har skevet i AN tråden i fylla liksom...

Dette er et hundeforum, og de trådene som er mest aktive handler ikke om hunder engang! Slike ting kan man vel ta privat? Lag egen klan gruppe på facebook?

Nei jeg er ikke misunnelig eller fornærmet, dette er internett, og de fleste er helt andre personer i virkeligheten, enn de er her inne. Men det er ganske wasted å spørre om ting, legge ut bilder og bla bla bla og få null respons, når en-eller-annen-sonis-sak får 100 svar på åssen gardiner h*n skal ha i hybelen sin... Mens en stakkar som lurer på hvordan man får bikkja til å slutte å hoppe på folk får 2 svar...

Det er hundesonen, ikke husmorsonen.

Dette innlegget er ikke egentlig ment som noe direkte svar til deg, men jeg siterer deg fordi innlegget over ga meg lyst til å dele noen ustrukturerte tanker.

(selv om jeg vanligvis bare ville ventet på at noen andre skulle klare å formulere dem ned i tre setninger. :P Jeg synes disse diskusjonene er fryktelig vanskelige, slike saker har som regel mange ulike sider. )

Jeg er blant dem som er mer aktive i alt mulig- delen av forumet. Jeg er relativt beskjeden og liker ikke å påstå ting i "fag" (les: hunde)-diskusjoner med mindre jeg vet at jeg har peiling, og med mindre jeg vet at ingen andre kan formulere det bedre. Det er utrolig mange flinke, kunnskapsrike og velformulerte mennesker på sonen, og jeg har hatt hund i litt over to år. Derfor poster jeg ganske sjelden i hundedelen av forumet, selv om de fleste trådene jeg leser, ligger der.

Samtidig kjenner jeg ikke veldig mange med hund, og i hvert fall ikke i den delen av landet der jeg bor nå. Men jeg liker å småprate og dele hverdagshistorier og anekdoter med andre som "veit hvordan det er", og som ikke ser på meg som "crazy dog lady" selv om jeg har bikkja mi i senga. Og når man småprater uformelt om hund, ender man ofte opp med å småprate uformelt om andre ting. Vi mennesker er sosiale dyr vi også, på godt og vondt. Så for meg er sonen først og fremst et hundeforum, men i perioder også en sosial arena. Og slik tror jeg det er for mange.

Hvis alle slike ting skulle blitt "tatt privat", hadde jeg mistet denne arenaen, som for meg er betydningsfull, for jeg kjenner ingen soniser privat (som i "utenom sonen"). Jeg har etter hvert møtt noen stykker, av ulike grunner.

Én sonis har jeg møtt... tre ganger, tror jeg? fordi hun endte opp med å omplassere hunden sin til meg. Via en bisetning i noe uvesentlig småprat i akkurat nå- tråden, til og med. Hadde det ikke vært for akkurat nå, hadde jeg sannsynligvis ikke en gang vært klar over at denne hunden (eller rasen, for den saks skyld) eksisterte. Og jeg ville i hvert fall ikke ha kommet på tanken om å overta henne, da hun trengte et nytt sted å bo.

Da jeg hentet hunden, møtte jeg også på en sonis nummer to.

En annen sonis har jeg møtt flere ganger, vi gikk turer sammen da vi bodde i samme by, og passet hverandres hunder ved behov. Også vi møttes gjennom sonen, jeg svarte på en tråd hun hadde laget, som gjaldt hundepass.

En siste sonis har jeg møtt to ganger: da jeg leverte hunden min til pass hos henne for noen uker siden, og da jeg fikk hunden min tilbake igjen etterpå. Også det gjennom sonen, hun hadde lest hverdagshistorier om hunden i akkurat nå, og hadde lyst til å treffe henne. Jeg hadde ikke kommet til å dele noen av disse småinnleggene i hundens tråd, selv om akkurat nå skulle bli lagt ned.

Jeg føler meg ikke dermed som en del av noen indre krets, men jeg ser jo at jeg ut fra noen definisjoner (både jeg og hunden min er for eksempel inkluderte i julefortellingen) regnes for å være det.

Jeg synes som regel jeg får god respons når jeg poster noe, selv om mange av mine innlegg også blir ignorerte. I perioder poster jeg ganske mye forskjellig, men jeg synes ikke det er så rart om ikke alt er interessant for andre. Samtidig forstår jeg godt at andre føler seg oversett, hvis de konsekvent får lite/ufin respons på det de deler.

Noe av den positive responsen jeg får har kanskje med hunden min å gjøre, siden hun er "sonenhund" omplassert på sonen, og mange engasjerte seg i den historien? Kanskje har det også noe å gjøre med måten jeg formulerer, eller ikke formulerer meg på? Jeg aner oppriktig talt ikke, dette er ikke noe forsøk på ekle stikk eller dårlig skjult hinting om noe som helst.

Men jeg merker selv at jeg oftere kommenterer og liker ting som gjelder hunder jeg er engasjert i, enten fordi jeg liker rasen, fordi de bor og går tur et sted jeg har et forhold til, eller fordi jeg på en eller annen måte kjenner meg igjen i det de skriver. Dermed kan det godt hende at jeg "hopper over" eller utelater noen. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi det skjer mye på sonen i løpet av en dag. Og da er det nok lett at det jeg allerede har et forhold til får mest oppmerksomhet. Igjen: vi mennesker er sosiale dyr. På godt og vondt. Men vi har i hvert fall muligheten til å være bevisste på det, og endre oss hvis vi ser at ting havner litt på skeiva.

Endret av Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facinerende hvor mange som tror at jeg griner meg i søvn hver kveld fordi jeg ikke føler meg inkludert nok osv. Har dere lest hva jeg har skrevet?

Og ja, jeg mener særiøst at Off Topic delen av forumet tar for mye plass, fordi dette er et hundforum. Det er jo ikke enkelt å holde en diskusjon/samtale om hund, når 90% uansett holder seg til Off Topic delen...

Men det er feil at jeg tar det opp...For andre synes jo ikke det, så da er jo min mening veldig feil, spesielt fordi jeg tar det opp, fordi det er jo ikke hunderelatert?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å bli spesielt inkludert her, iallefall ikke av den gjengen som kanskje oppfattes som klanen. Det er enkelt og greit fordi jeg har ca null til felles med mange (annet enn at man er hundeeier), og da lever jeg veldig fint på min egen lille ensomme planet her inne.

Når det er sagt så synes jeg det er rett og slett forkastelig hvordan enkelte av dere holder på, og i den fordomstråden kom det altså flere innlegg rettet mot en enkeltperson, ikke grupper som man harselerte sarkastisk over. Gjett hva? Vi har vel alle vært innom de gruppene om man noen gang har vært aktiv med hund? Grensen går når det bikker over i mobbing, og jeg må for en gangs skyld skryte av mod, de reagerte før jeg klarte å blunke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facinerende hvor mange som tror at jeg griner meg i søvn hver kveld fordi jeg ikke føler meg inkludert nok osv. Har dere lest hva jeg har skrevet?

Og ja, jeg mener særiøst at Off Topic delen av forumet tar for mye plass, fordi dette er et hundforum. Det er jo ikke enkelt å holde en diskusjon/samtale om hund, når 90% uansett holder seg til Off Topic delen...

Men det er feil at jeg tar det opp...For andre synes jo ikke det, så da er jo min mening veldig feil, spesielt fordi jeg tar det opp, fordi det er jo ikke hunderelatert?

Nei, men det er en del som ikke er enige med deg. Og det får de vel lov til å være?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man tatt bort alle personlige tråder her på sonen så tror jeg det hadde blitt litt et skikkelig ramaskrik, det største ramaskriket man har sett tror jeg det faktisk hadde blitt, et hundeforum må ikke BARE handle om hund, mener nå jeg da :)

Vi skriver MYE hund i disse trådene også...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur det er viktig å anerkjenne at noen føler seg utenfor, og at det eksisterer en "klan", uten at det skal diskuteres. Det er også helt åpenbart at noens følelser teller mer enn andres her, det ser vi gjentatte eksempler på hele tida, uten at det heller trenger å diskuteres.

Og sånn er det jo bare. En kan ikke være sur for at Akkurat nå-damene er gode venner eller for at andre ikke bryr seg om "Min hund"-tråden sin. Er en på et forum for andres del, eller sin egen? Hvis en opplever at manglende inkludering påvirker humøret eller at en gruer seg for å sjekke varslene eller mangelen på dem, så tenker jeg at ansvaret for å ordne trivselen ligger i ens egen tilknytning til sonen. Hvor vesentlig skal et nettfora være? For min del, som ikke omgås soniser privat i nevneverdig grad og som har hele livet mitt utenfor sonen, så har jeg valgt å gå i meg sjøl de gangene jeg føler ubehag eller misnøye knytta til deltakelsen min på forumet, fordi jeg hadde hatt akkurat den samme hverdagen om jeg sletta brukeren min og aldri logga på igjen, og da blir det litt sløs av energi å bruke noe av den emosjonelle kapasiteten min på dette forumet (sjøl om jeg selvsagt er følelsesmessig involvert tidvis, jeg er da bare et menneske). Jeg har bestemt meg for å møte ting med kjærlighet og overbærenhet, så når jeg feks har opplevd at et medlem konsekvent trykker liker på alle kritiske spørsmål som stilles meg eller er reint ut dritsur og nebbete hver eneste gang det er en interaksjon, så tenker jeg at jeg godt kan være en virtuell punchingbag for vedkommende som åpenbart har en del på hjertet, og at jeg håper h*n får noe ut av det. Om jeg blir gjenstand for heksejakt, så vil jeg prøve å møte det også med kjærlighet og svare ordentlig, for det er en sånn person jeg ønsker å være. Og så tar jeg meg kanskje en pustepause fra hele sirkuset etterpå, fordi jeg ikke ønsker å bli dratt med i en negativ spiral, og fordi jeg ikke orker å føle engstelse ved å sjekke varsler og finne ut hva slags oppgulp folk her har kommet med denne gangen. :P

På sonen møter jeg både noen av de mest ubehagelige folka jeg veit om, og de varmeste og rauseste. Den miksen er både interessant og noe jeg er takknemlig for.

Jeg trur kanskje det jeg prøver å si er at det vel strengt tatt ikke betyr noen verdens ting i det store bildet om en er inkludert her eller ikke. De som har sin lille klan her er jo også venner utenfor sonen (eller føler i alle fall det), og de som ikke er venner med soniser har forhåpentligvis andre mennesker rundt seg som gir dem det de trenger. Og da blir ikke dette så veldig viktig, sant. :)

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg i noen klan? Jeg tror ikke det. Men jeg har vært her inne siden 2005. For meg har nok det litt å si, uten at jeg kan si at jeg følte meg utenfor i 2006 heller :P Men jeg har jo fulgt disse "småpikene" og hundene deres i alle år, bortsett fra et par år jeg tok sonenpause. Det er faktisk helt greit. Sonen er ikke det virkelige liv, men et nettsted man kan ha glede og nytte av, eller la være. Noen ganger lar jeg meg engasjere og noen ganger syns jeg det meste her inne er kjedelig. Andre ganger har jeg rett og slett ikke tid til å være på sonen i en periode, men hopper lett inn der det passer meg, når jeg vil. Er det ikke fint at vi kan velge å la være å logge oss på, eller la være å si noe hvis vi ikke har noe å si?

Skriver jeg supre innlegg som ingen bryr seg om, er jeg velsignet med en dårlig hukommelse på slikt, så jeg har sannsynligvis glemt at jeg har skrevet innlegget selv, også :D Skriver jeg en liten humoristisk usaklighet, skal du se at jeg får 38 likes :lol:

Min sosiale verden i det virkelige liv er nok også ganske sonenpreget. Selv om sonen ikke er det virkelige liv, er mine beste venner soniser. I grunnen mine eneste venner som jeg har regelmessig kontakt med og betror meg til om jeg har noe å betro. Det er ikke så ofte.

Er det ikke fint at vi har et forum som avler vennskap?

Skal jeg være lei meg over at jeg ikke er inne i varmen i klanen, eller er jeg inne i varmen fordi jeg ikke vet om jeg er det?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, de fleste forum har jo off topic tråder, så hvorfor kan man ikke ha det her? Selv om vi er på et hundeforum, så synes jeg i hvert fall at det er kjekt å diskutere andre ting enn hund også :)

Jeg tror sonen hadde blitt litt stusselig jeg, uten off topic trådene :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg passer jo ikke egentlig inn her, i det jeg driver med hundekjøring og lite utstilling.. :) ), men jeg blåser litt i det og bidrar med det jeg kan der jeg har tid :) Leser mer enn jeg svarer. Pendler til jobb feks, kan takke sonen for selskap på togreisen... :) Er jeg på utstilling, kjenner jeg ofte igjen hunder og folk, men de kjenner jo ikke meg :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er en del som ikke er enige med deg. Og det får de vel lov til å være?

Nei :ahappy:

Haha neida, folk må da få være så uenige de bare vil. Men noen ganger tar skumlesinga over vet du, også svarer man i hytt å vær, uten å tenke over hva man egentlig svarte på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg passer jo ikke egentlig inn her, i det jeg driver med hundekjøring og lite utstilling.. :) ), men jeg blåser litt i det og bidrar med det jeg kan der jeg har tid :) Leser mer enn jeg svarer. Pendler til jobb feks, kan takke sonen for selskap på togreisen... :) Er jeg på utstilling, kjenner jeg ofte igjen hunder og folk, men de kjenner jo ikke meg :D

Men, du har veldig fine svar i andre tråder, spesielt anng trekk og trekk trening, man trenger folk fra alle "grener" for å få et jevnt oppbygget forum.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å bli spesielt inkludert her, iallefall ikke av den gjengen som kanskje oppfattes som klanen. Det er enkelt og greit fordi jeg har ca null til felles med mange (annet enn at man er hundeeier), og da lever jeg veldig fint på min egen lille ensomme planet her inne.

Når det er sagt så synes jeg det er rett og slett forkastelig hvordan enkelte av dere holder på, og i den fordomstråden kom det altså flere innlegg rettet mot en enkeltperson, ikke grupper som man harselerte sarkastisk over. Gjett hva? Vi har vel alle vært innom de gruppene om man noen gang har vært aktiv med hund? Grensen går når det bikker over i mobbing, og jeg må for en gangs skyld skryte av mod, de reagerte før jeg klarte å blunke.

Jeg tror vi har en svært ulik oppfatning av hva som er mobbing. Når man forteller om sine fordommer i en tråd om fordommer, går jeg ut fra at det er sine fordommer man snakker om. Det blir fryktelig vanskelig å skulle gjette at nei, den personen mente visst virkelig det vedkommende skrev og var slett ikke selvironisk i denne tråden som var ment for nettopp det. Jeg er ingen mobber, men jeg la meg heller ikke vippe av pinnen av vås.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - det der tror jeg gjelder mange helt uavhengig av hvem det er som skriver. Jeg har da titt og ofte opplevd at jeg selv har følt at jeg har skrevet et skikkelig gullkorn av et svar/innlegg i en eller annen diskusjon - for så å oppdaget at skitt, det var visst bare i mitt hode DET hørtes smart ut, for nei, det har ikke blitt videre respons på det. Er det da de ANDRE som er uinteresserte eller er det mitt innlegg som kanskje ikke var så skjellsettende :)?

Jeg er helt enig.

Men når det går fra å være den ene gangen i ny og ne til å bli de fleste innleggene man poster i diskusjoner, med tanke på at enkelte folk er mer sensivite enn andre, så er det noen da som blir mer lei seg enn andre når de "aldri" får respons. Og de må kanskje jobbe med seg selv. Og så kan alle jobbe med seg selv og prøve å inkludere flere innlegg i en diskusjon syns jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo heldigvis ikke sånn at man har begrenset antall innlegg det er lov å poste hver dag. Jeg tror med hånden på hjertet ikke at de som poster lite i hundekategoriene og mye i OT hadde postet noe mer i hundekategoriene selv om vi slettet OT-kategorien.

Personlig har jeg sett "hunden min hopper", "burde jeg bruke bur", "hvilket fór bruker du"-tråder så mange ganger at jeg kanskje rett og slett har blitt litt immun mot å lese i dem, eller poste i dem.. da syns jeg det er mer spennende å skrive om teppet jeg hekler eller i rasevalg om irsk ulvehund :icon_redface: .

Etter at jeg begynte på høgskolen syns jeg også det er vanskelig å diskutere like bastant som jeg gjorde da jeg var yngre. Da hadde jeg mye mer "SÅNN bør du gjøre det"-meninger om hva og hvordan andre burde takle en situasjon med sin hund. For øyeblikket føler jeg ikke alltid at jeg har noe å komme med heller, og da blir det mer kommentering på venner sine hundebilder og generell surfing av forumet.

Er forøvrig enig med @Teserere at det går an å aktivt prøve å diskutere med flere enn de man "pleier". Ikke hvis det står noe man syns er kjedelig, men jeg tror jeg kan se sannheten i at det er enkelt å overse noen brukere sine innlegg f. eks fordi de ikke skriver med store ord eller deltar ofte i diskusjoner. Eller helt andre grunner også! :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg sett "hunden min hopper", "burde jeg bruke bur", "hvilket fór bruker du"-tråder så mange ganger at jeg kanskje rett og slett har blitt litt immun mot å lese i dem, eller poste i dem.. da syns jeg det er mer spennende å skrive om teppet jeg hekler eller i rasevalg om irsk ulvehund :icon_redface:

Dette er så innmari sant. Og derfor tenker jeg alltid "hatten av" til dem som igjen og igjen orker å svare, som feks @Malamuten. Fy søren, for ei dame! :flowers:
  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...