Gå til innhold
Hundesonen.no

Inkludering på sonen


Recommended Posts

Ja det er jo sånn det er når man nevner noe om 'sonen klanen' osv. Da må tråden stenges, folk advares og kastes ut! :ustol:

Tråden var om fordommer mot hundefolk, hundesporter osv. Sonen er et hundeforum der hundefolk ferdes, merkelig at man ikke skal få nevne sonen i den tråden, uten at det blir sett på som person angrep mot klanen.

Flere av mine innlegg ble også fjernet uten forvarsel. Men jeg er en sta f, og posta de bare på nytt.

Jeg satt å funderte litt over dette med å kanskje ikke føle seg å inkludert på feks hundesonen.

Hva har feks du gjort for å bli mer inkludert?

Har du vært med på treninger som arrangeres privat? Ofte snakkes det om på Akkurat nå, da kan man ofte bare henge seg med.

Har du tatt intiativ og bedt sonenfolk på noe sosialt uten om hundesonen?

Selv så har jeg ikke vært så mye sammen sonenfolk privat (jeg kjenner jo flere, men har ikke vært jevnlig sammen noen) siden Chicka er fryktaggressiv, men når jeg får ny hund som jeg håper er mer sosial så kommer jeg til å prøve å kanskje være med på treninger.

MEN!!!! Da kan ikke jeg sitte å vente på at folk kommer og ber meg om å bli med, jeg må passe på å si at jeg gjerne blir med eller arrangere treninger osv selv for å bli bedre kjent privat.

Det er MANGE mennesker her på sonen, at noen vanker sammen utenom forumet kan jeg ikke skjønne at lager "såre" følelser for andre, da får man heller prøve å bli med på det de driver med da.

Mange av de som vanker sammen utenfor sonen er faktisk VELDIG gode venner og det syntes jeg ikke man skal drive å misunne noen, heller være glad på deres egne vegne over at de har blitt så gode venner.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er så innmari sant. Og derfor tenker jeg alltid "hatten av" til dem som igjen og igjen orker å svare, som feks @Malamuten. Fy søren, for ei dame!

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det". I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det m

Jeg trur det er viktig å anerkjenne at noen føler seg utenfor, og at det eksisterer en "klan", uten at det skal diskuteres. Det er også helt åpenbart at noens følelser teller mer enn andres her, det s

Jeg omgår ikke en eneste sonis privat, aldri vært med på treninger osv. men jeg føler meg ikke utenfor av den grunn... føler meg likevel veldig inkludert jeg? Men kanskje jeg føler feil, og lever i fornektelse eller noe :P Hva er det egentlig som skal til for at man skal føle seg inkludert da?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vanker ikke sammen med folk utenfor sonen, men jeg føler meg ganske greit inkludert allikevel i diverse tråder på sonen. Og sånn tror jeg faktisk de fleste har det. Jeg tror at mange har nok med seg og sitt og sonen er et fristed på nettet som ikke er så høytidelig og et sted man kan være og trives og ha venner selv om man ikke er så innmari sosialt anlagt i det virkelige livet. :ahappy:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omgår ikke en eneste sonis privat, aldri vært med på treninger osv. men jeg føler meg ikke utenfor av den grunn... føler meg likevel veldig inkludert jeg? Men kanskje jeg føler feil, og lever i fornektelse eller noe :P Hva er det egentlig som skal til for at man skal føle seg inkludert da?

Sånn føler jeg det også, jeg føler meg inkludert...men som du sier, kanskje jeg lever i fornektelser eller føler feil... :P:D

De gangene jeg har møtt soniser på utstillinger, tur (faktisk, dumpet på noen på tur! Vi kjente bare igjen hverandres hunder), konkurranser ++ så har det alltid vært veldig hyggelige folk som det faktisk ikke var så vanskelig å prate med, for vi "kjente" jo hverandre fra før :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å funderte litt over dette med å kanskje ikke føle seg å inkludert på feks hundesonen.

Hva har feks du gjort for å bli mer inkludert?

Har du vært med på treninger som arrangeres privat? Ofte snakkes det om på Akkurat nå, da kan man ofte bare henge seg med.

Har du tatt intiativ og bedt sonenfolk på noe sosialt uten om hundesonen?

1. Sonen har jeg vært på i mange år, men er periode aktiv. Har skrevet i de fleste tråder f.eks akuratt nå tråden, laget tråder, spurt, diskutert aktivt, fått beskjed om å 'ta meg ei pille' når jeg laget en tråd om at hunden min ble sparket osv osv. Hva kan en gjør for å bli inkludert? på internett? Nei si det. Det er internett liksom!

2. Nei de fleste bor for langt unna.

3. Ja, men det er med sonen brukere som ikke er særlig aktive lenger -fordi de har følt på det samme som meg. De gidder ikke bruke tiden sin her inne, og det er opp til dem. Hender de kikker innom da :)

Tenker du at jeg skal gidde å legge ut om meg mer selv offentlig? :P

Jeg skrev i den tråden at f.eks julehistorien osv var et eksempel, og at jeg personlig gir rakkern, men synes det er leit at andre ofte tenker det samme som meg. For da er det ikke bare jeg som sitter med det intrykket. Jeg tar det, fordi mange andre ikke tør/gidder, pga responsen de får. F,eks stengte tråder, advarsler, utkastelse og personlige spørsmål -som her.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at mange har et inntrykk av klan her inne. Jeg leser det som er av interesse for meg og svarer når jeg føler jeg har noe å bidra med. Har vært medlem i masser av år. Tror jeg bidrar konstruktivt når jeg bidrar.
Men har ingen problemer med å kjenne på at mye av det som foregår her inne er internt blant noen (klanen)?. Jeg tror ikke jeg er en del av denne klanen uten at det gjør meg noe. Jeg kjenner svært få av dere privat og bor også slik til at å treffes sjeldent er gjennomførbart.

Jeg tror endel kan føle det sårt at de ikke er inkludert i "det gode selskap".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror endel kan føle det sårt at de ikke er inkludert i "det gode selskap".

Hva mener du egentlig? Nå ble jeg veldig nysgjerrig. :) For eksempel:

"Det gode selskap"..... Hvem/hva utgjør "det gode selskap?" Hvilken drøm/mål blir evt oppnådd om man kommer seg inn i "det gode selskap?"

Bli happy og kul på en måte? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner, er at man tar sånt i en tulletråd der man skal fortelle om fordommene sine og tja, ikke tåler å bli møtt på at det er fordommer. En fordom er ikke noe man ønsker å ha. Det er noe man prøver å bekjempe.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig? Nå ble jeg veldig nysgjerrig. :) For eksempel:

"Det gode selskap".. Hvem/hva utgjør "det gode selskap?" Hvilken drøm/mål blir evt oppnådd om man kommer seg inn i "det gode selskap?"

Bli happy og kul på en måte? :ahappy:

Det var vel derfor jeg satte det i klammer. Hvem og hva det gode selskap/klanen er, er ikke så enkelt å definere. Som noen skrev i fordomtråden så kunne man alltids ramse opp navn på medlemmer man selv tror er der, men det definerer likevel ikke hva det er og hva som skal til for å bli med der.

Og for alt jeg vet så kan vi ha ulike meninger på hvem og hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som føler seg inkludert vil jo aldri forstå de som ikke føler seg inkludert. De ser jo ikke problemet, for guess what, de har jo ikke det problemet.

Har du forslag til forandring og med hvilket mål/hva skal oppnås (for å spørre helt naivt)? Bli inkludert.... på et nettsted som f.eks. sonen.... jeg må bare få det inn med teskje. Skylder på alderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forslag til forandring og med hvilket mål/hva skal oppnås (for å spørre helt naivt)? Bli inkludert.... på et nettsted som f.eks. sonen.... jeg må bare få det inn med teskje. Skylder på alderen. :)

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det".

I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det mange innlegg som blir oversett, de kan inneha gode poenger eller nye synspunkter. De blir aldri kommentert. Men de samme medlemmene fortsetter diskusjonen som om det forrige innlegget aldri ble postet. Da skjønner jeg at man føler seg ekskludert, og at man føler at det er "klikker" her inne :)

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forslag til forandring og med hvilket mål/hva skal oppnås (for å spørre helt naivt)? Bli inkludert.... på et nettsted som f.eks. sonen.... jeg må bare få det inn med teskje. Skylder på alderen. :)

Who knows.

Kanskje slutte å ha underforum som handler om andre ting en hund? Skippe tråder som akkurat nå, barnetråden osv osv. Mange som legger ut mye privat i de trådene. Ting som kanskje ikke egner seg offentlig? Folk har skevet i AN tråden i fylla liksom...

Dette er et hundeforum, og de trådene som er mest aktive handler ikke om hunder engang! Slike ting kan man vel ta privat? Lag egen klan gruppe på facebook?

Nei jeg er ikke misunnelig eller fornærmet, dette er internett, og de fleste er helt andre personer i virkeligheten, enn de er her inne. Men det er ganske wasted å spørre om ting, legge ut bilder og bla bla bla og få null respons, når en-eller-annen-sonis-sak får 100 svar på åssen gardiner h*n skal ha i hybelen sin... Mens en stakkar som lurer på hvordan man får bikkja til å slutte å hoppe på folk får 2 svar...

Det er hundesonen, ikke husmorsonen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det".

I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det mange innlegg som blir oversett, de kan inneha gode poenger eller nye synspunkter. De blir aldri kommentert. Men de samme medlemmene fortsetter diskusjonen som om det forrige innlegget aldri ble postet. Da skjønner jeg at man føler seg ekskludert, og at man føler at det er "klikker" her inne :)

Også skrev jeg: Har du forslag til forandring og med hvilket mål/hva skal oppnås (for å spørre helt naivt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva som menes, selv om jeg selv hverken føler meg som en av klanen eller en utenfor klanen. Men i noen bildetråder f.eks så blir hver minste oppdatering kommentert av mange, mens andre bildetråder ikke blir kommentert i det hele tatt. Det skjønner jeg kan føles litt sårt av de brukerene som "aldri" blir kommentert, de er jo stolte av hunden sin og vil jo at andre skal synes hunden er søt/flink etc også :)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sonen har jeg vært på i mange år, men er periode aktiv. Har skrevet i de fleste tråder f.eks akuratt nå tråden, laget tråder, spurt, diskutert aktivt, fått beskjed om å 'ta meg ei pille' når jeg laget en tråd om at hunden min ble sparket osv osv. Hva kan en gjør for å bli inkludert? på internett? Nei si det. Det er internett liksom!

2. Nei de fleste bor for langt unna.

3. Ja, men det er med sonen brukere som ikke er særlig aktive lenger -fordi de har følt på det samme som meg. De gidder ikke bruke tiden sin her inne, og det er opp til dem. Hender de kikker innom da :)

Tenker du at jeg skal gidde å legge ut om meg mer selv offentlig? :P

Jeg skrev i den tråden at f.eks julehistorien osv var et eksempel, og at jeg personlig gir rakkern, men synes det er leit at andre ofte tenker det samme som meg. For da er det ikke bare jeg som sitter med det intrykket. Jeg tar det, fordi mange andre ikke tør/gidder, pga responsen de får. F,eks stengte tråder, advarsler, utkastelse og personlige spørsmål -som her.

Jeg skrev ikke bare til deg altså, håper ikke at du fikk inntrykk av det, jeg skrev det som hva andre også kan gjøre for å bli mer aktive privat.

--------

Når man spør om noe, så får man svar på det samme selv om man har vært medlem i ett år eller 10år, jeg kan ikke skjønne at fordi noen medlemmer møtes privat skal gjøre miljøet så anderledes.

-Ja, tonen kan kanskje være litt krass noen ganger, men jeg er en person som ikke liker å bli klissa opp etter ryggen, trenger ikke alt positivt og snilt, jeg takler å høre sannheten, jeg ville følt at forumet hadde blitt falskt dersom det bare var "snillisme" her inne.

-Ja, noen ganger kan noen kommentarer bli litt interne, men sånn er det jo i alle miljøer og andre steder, noen kjenner hverandre bedre enn andre.

Det jeg syntes vi skal fokusere på og være stolte over er hvordan vi stiller opp for hverandre dersom noen trenger litt ekstra støtte, det har vært MANGE solskinnshistorier opp igjennom årene hvor soniser her hjulpet hverandre :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sånn det er når man nevner noe om 'sonen klanen' osv. Da må tråden stenges, folk advares og kastes ut! :ustol:

Tråden var om fordommer mot hundefolk, hundesporter osv. Sonen er et hundeforum der hundefolk ferdes, merkelig at man ikke skal få nevne sonen i den tråden, uten at det blir sett på som person angrep mot klanen.

Flere av mine innlegg ble også fjernet uten forvarsel. Men jeg er en sta f, og posta de bare på nytt.

1. Sonen har jeg vært på i mange år, men er periode aktiv. Har skrevet i de fleste tråder f.eks akuratt nå tråden, laget tråder, spurt, diskutert aktivt, fått beskjed om å 'ta meg ei pille' når jeg laget en tråd om at hunden min ble sparket osv osv. Hva kan en gjør for å bli inkludert? på internett? Nei si det. Det er internett liksom!

2. Nei de fleste bor for langt unna.

3. Ja, men det er med sonen brukere som ikke er særlig aktive lenger -fordi de har følt på det samme som meg. De gidder ikke bruke tiden sin her inne, og det er opp til dem. Hender de kikker innom da :)

Tenker du at jeg skal gidde å legge ut om meg mer selv offentlig? :P

Jeg skrev i den tråden at f.eks julehistorien osv var et eksempel, og at jeg personlig gir rakkern, men synes det er leit at andre ofte tenker det samme som meg. For da er det ikke bare jeg som sitter med det intrykket. Jeg tar det, fordi mange andre ikke tør/gidder, pga responsen de får. F,eks stengte tråder, advarsler, utkastelse og personlige spørsmål -som her.

Jeg har forståelse for utenfor-følelsen, men tenker at det kanskje ikke er så viktig å være så innmari med. Jeg er her stort sett for å snakke hund, og stille ett og annet spørsmål om permanent-krøller :P Og noe mer enn det trenger jeg ikke. Dessuten så synes jeg også at det er naturlig at det danner seg grupper som har noe til felles. Det kan kanskje virke som det er én klikk - det gode selskap - og så er det resten som ikke er "med", men i praksis er det vel mer sånn at "det gode selskap" synes veldig godt fordi de er mest aktive og synlige (feks i skravletrådene), mens resten også har felleskap med andre i mindre grupper. Tror jeg da :)

Og så må jeg jo si at jeg er så fornøyd med online-treningen, fordi den er akkurat passe personlig. Vi snakker trening og hund, og mindre med personlige ting. Det er kjempedeilig, for det er akkurat sånn trives med å ha det på online-forum. Du hadde likt deg der :) (Ihvertfall hvis du trener hund og ganske positivt :fear: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skrev jeg: Har du forslag til forandring og med hvilket mål/hva skal oppnås (for å spørre helt naivt)?

Det må jo være at man prøver å kommentere flere innlegg i diskusjoner da? Og målet er jo både at alle blir inkludert og at man skaper gode, brede diskusjoner?

Nei, det er ikke lett å få til i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nok en gang ble et av inleggene mine borte...

@madam mim jeg skrev et forslag lenger opp. Kan godt sitere det:

Who knows.

Kanskje slutte å ha underforum som handler om andre ting en hund? Skippe tråder som akkurat nå, barnetråden osv osv. Mange som legger ut mye privat i de trådene. Ting som kanskje ikke egner seg offentlig? Folk har skevet i AN tråden i fylla liksom...

Dette er et hundeforum, og de trådene som er mest aktive handler ikke om hunder engang! Slike ting kan man vel ta privat? Lag egen klan gruppe på facebook?

Nei jeg er ikke misunnelig eller fornærmet, dette er internett, og de fleste er helt andre personer i virkeligheten, enn de er her inne. Men det er ganske wasted å spørre om ting, legge ut bilder og bla bla bla og få null respons, når en-eller-annen-sonis-sak får 100 svar på åssen gardiner h*n skal ha i hybelen sin... Mens en stakkar som lurer på hvordan man får bikkja til å slutte å hoppe på folk får 2 svar...

Det er hundesonen, ikke husmorsonen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke misunnelig eller fornærmet, dette er internett, og de fleste er helt andre personer i virkeligheten, enn de er her inne. Men det er ganske wasted å spørre om ting, legge ut bilder og bla bla bla og få null respons, når en-eller-annen-sonis-sak får 100 svar på åssen gardiner h*n skal ha i hybelen sin... Mens en stakkar som lurer på hvordan man får bikkja til å slutte å hoppe på folk får 2 svar...

Det er hundesonen, ikke husmorsonen.

(Jeg mener ikke å bagatellisere at det er et problem med at noen føler seg ekskludert.)

MEN; jeg vil anta at flere føler de har større forutsetning for å svare på noe som handler om gardiner enn noe som har med atferd å gjøre. Det kan være en grunn til at mange av trådene i OT har flere svar enn trådene om hund. Terskelen er lavere for å svare på noe man ikke kan svare "feil" på, som f. eks hva slags gardiner man liker, at ungen nettopp gulpet, eller hva man skal spise til middag.

Angående hvem som får mest svar på sin hund sine tråder så tror jeg det varierer sterkt etter hvordan man skriver, bilder man tar, og spesielt om man har møtt noen i virkeligheten. Personlig TROR jeg hvertfall at jeg kommenterer mest (generelt lite i sånne tråder, men) på de jeg kjenner i virkeligheten og/eller har raser jeg er interessert i.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...