Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordommer mot hundefolk


charlotte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan jo bare ta alt med en gang kan vi ikke det? Utstillingsfolk Sære, uføretrygdede kvinnfolk som er bitre på menn fordi de endte opp alene, uten å ha selvinnsikt nok til å innse at man er et mis

Jeg har forskjellige grader av fordommer mot de fleste som er i overkant opptatt av et eller annet innen hund jeg Har vi ikke alle fordommer mot andre? Oppdrettere = stort sett uføre. De kan ikke

Kursplageren: Er kun opptatt av seg og sin egen bikkje - og sin egen stemme, og kan ikke navnet på de andre i gruppa etter ei uke på kurs - og aner ikke hvilke hunder de andre på gruppa har. Benytter

Og til sist de aller verste; Disney-gjengen. De som helt oppriktig mener og tror at hunder har akkurat samme følelsesregister som oss og handler kun ut i fra det. Den kan til og med skjønne hva du sier bare du prater sakte nok. Ingen hunder er dårlige hunder, det er kun opp til deg som eier å få den til å funke. Det er heller ikke raseforskjeller, en husky kan trenes opp til å leke med sauer og en fuglehund kan avlæres å ta stand. Hund er hund!

Hahaha, noen ganger har tanken streifet meg når jeg leser på sonen også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter av og til en eldre, pen og pyntlig dame på tur i skogen. Hun ser diskret nysminket ut og bestandig pen på håret og ser veldig "damete" ut. Går gjerne i boblekåpe med et pent skjerf i halsen - OG hun går tur med en gråschæfer :| Det blir helt feil i mitt hode. Hun brude ha skikkelig turklær, gjerne fjellräven e.l. og en svær turjakke med masse lommer, fjellstøvler og sett litt bustete og usminket ut :P

You got me :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne tror jeg ikke vi har tatt:Hundeklubber: Fysj! Her er det en aldri så liten kjerne av kjerringer som ikke slipper inn NOEN med mindre du jobber hardt, intenst og ekstremt smiskete med dem. Du bør gjør som de sier, slikke dem oppetter ryggen og trygle på dine knær om å få være med å leke. Dette er gjerne en gjeng som har vært i klubben siden tidenes morgen og de skuler, de snakker bak ryggen på deg og viser med hele seg at de ikke liker deg, spesielt ikke om gutta i klubben er det de kan best: gutter som ikke skjønner det intrikate jentespillet og synes du er helt ok. De gjør hva de kan for å få deg til å føle deg usikker i din trening av din hund "Hvorfor i all verden gjør du slik??" Sagt i gruppa av kjerringer som drikker kaffe og sikkert har sludret om treningen din. Ååå en føler seg så fin da, så høy på seg selv liksom, en få så lyst til å komme tilbake! Det beste er at de gjerne finner på andre treninger som ellers er på fastsatte dager på faste steder, så står du der da, mutt putt alene og lurer på hva som egentlig skjedde. Gutta skjønner fortsatt ikke noe og gjør heller ikke noe med det.

Akkurat motsatt av hvordan jeg opplevde å bli tatt imot i den lokale hundeklubben. ..men så kom jeg da med en hund som taklet fellesdekkene uten å snu på hodet. Fellesdekk er LP'ens manndomsprøve. Respekt!

Rasenazier: Rasene (spesielt deres egen) har hatt sin form og funksjon siden før homo sapiens klatret ned fra trærne og reiste seg på to. Alle de absurde eksteriørtrekkene har sin funksjon, må vite. Det er ikke lenger innavl førti generasjoner etter at man startet å avle på to kull med eventyrmix. Åpne stambøker eller noe så uhørt som krysning av en god flat og en god lab, som er gode på akkurat det samme, er som Sodoma og Gomorra på en gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...