Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny "billig" pc - touchskjerm eller ikke?


Raksha
 Share

Recommended Posts

Det er spørsmålet. Pcen skal brukes til skrive oppgaver, sonen, lett bildebehandling (ps elements foreløpig - på ekstern skjerm) netflix ol. Altså ikke de helt store greiene - men den bør klare å kjøre PS eller lightroom greit.

Men hva er pluss og minus med touchskjermer? Og noen tips til laptop under 4500 i pris? Absolutt minimum skjermstørrelse er 14". Foretrekker 17".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du det? Hvis ikke ville jeg droppet det. Mer som kan gå i stykker. :P

Jeg tror liksom ikke det, klarer ikke helt å finne fordelene med det på en pc. :lol:

Ikke. Bare noe irriterende skvip! Enten går man for en pc, ellers går man for nettbrett. Den kombinasjon en eller annen fjott fikk for seg var en god idè, den er bare irriterende og bortkastet :P

Haha såpass ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det er virkelig dødsirriterende. Mye mulig det har å gjøre med at det blir i kombinasjon med windows 9 systemet, som er totalt ubrukelig. Broren min som har en sånn billigpc, og det er blitt helt klart at det ikke er forsvarlig å la meg bruke den - for noe vil bli knust :aww::lol:

edit: mente windows 8, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det er virkelig dødsirriterende. Mye mulig det har å gjøre med at det blir i kombinasjon med windows 9 systemet, som er totalt ubrukelig. Broren min som har en sånn billigpc, og det er blitt helt klart at det ikke er forsvarlig å la meg bruke den - for noe vil bli knust :aww::lol:

edit: mente windows 8, haha!

Windows 8 er ikke ubrukelig, men bare nytt og uvant.

Windows 8 fungerer også veldig bra sammen med touch. Så jeg skal ha touch skjerm på neste PC, planlegger å kjøpe en liten tynn en sånn ta jeg ikke trenger å drasse med meg gaming-laptop hver gang jeg skal hjemmefra med pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

win 8.1 fungerer utmerket uten touch. Ren 8.0 er nok touch greit på. Men er vel ingen som har ren 8.0 lenger siden man fikk gratis oppdatering til 8.1 ?

Ser liksom for meg at tastaturet er litt i veien for å bruke touch om man ikke har en sånn flexsak som man kan "brette vekk" tastaturet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 8 fungerer helt suverent uten touch. Ser ikke hvorfor noen trenger touch til den.

Er vel ingen som har skrevet at man trenger touch til windows 8. Men windows 8 er lagt godt til rette for muligheten, dersom man ønsker det :)

Jeg liker muligheten, mens andre bruker det overhodet ikke - og da er det selvsagt ingen poeng. Ta turen til en butikk da vel, og prøv.

Jeg liker blant annet å kunne markere/skrive direkte i f.eks pdf dokumenter via touch-skjermen, eller kunne swipe gjennom dokumenter med hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig m du. W 8 er PITA. Er en grunn til at halvparten av alle respektable pc,er fortsatt leveres med W7.
Dette er vel heller at folk ikke tørr å prøve noe nytt ("hellegud, det er ikke helt likt!") og at konvertering av programvare i jobbsammenheng tar et tiår av en eller annen grunn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man venner seg veldig fort til touch, og før du vet ordet av det, sitter du og dytter på alle skjermer med fingrene. :lol: Jeg er veldig glad i touch-skjermer. Men når det er sagt, så vil jeg si at du ikke behøver det til den bruken du skisserer. Når du har et begrenset budsjett, så ville jeg heller sett etter pcer uten touch - sånn at mer av budsjettet kan gå til annen hardware. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to som er uten touch, innenfor budsjettet, og som jeg ville tro dekker det du trenger.

https://www.komplett.no/acer-aspire-v5-561-156-hd-matt/823711#!tab:extra

https://www.komplett.no/lenovo-g50-70-156-hd/825081#!tab:extra

Du finner ikke en tilsvarende med 17" matt skjerm? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to som er uten touch, innenfor budsjettet, og som jeg ville tro dekker det du trenger.

https://www.komplett.no/acer-aspire-v5-561-156-hd-matt/823711#!tab:extra

https://www.komplett.no/lenovo-g50-70-156-hd/825081#!tab:extra

Jeg er en enkel sjel, så gikk for den med matt skjerm. Takk for hjelpa :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows fungerer ikke, period. :P Som mac bruker på 8. året må jeg bare si at Windows er super komplisert og treigt med mindre du har et sinnsykt bra virusprogram og en PC du legger en god slump med penger i :P På 8 år er jeg på min 2. macbook. Måtte bytte ut den første kun fordi jeg mista den fra overkøya ned på et murgulv, på siden, ja og sikkert en halvliter brus i tastaturet :P Den funka 6 mndr til før den tok kvelden, selv om ting datt ut og stakk ut av den :P Ikke akkurat i prisklassen du tenker raksha. Men jeg ville vurdert å kjøpe en brukt eller noe. De holder seg godt. Har en venninne som bytta til mac for 2 år siden. Ila seks år hadde hun 4 pcer hvor to kostet 4-6000 og to kostet 9 og 12 000.

Men har forstått det sånn at om man bruker PC mye og til litt sånn fancy ting så er mac dårlig. Ikke at jeg kan skjønne hvordan :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows fungerer ikke, period. :P Som mac bruker på 8. året må jeg bare si at Windows er super komplisert og treigt med mindre du har et sinnsykt bra virusprogram og en PC du legger en god slump med penger i :P På 8 år er jeg på min 2. macbook. Måtte bytte ut den første kun fordi jeg mista den fra overkøya ned på et murgulv, på siden, ja og sikkert en halvliter brus i tastaturet :P Den funka 6 mndr til før den tok kvelden, selv om ting datt ut og stakk ut av den :P Ikke akkurat i prisklassen du tenker raksha. Men jeg ville vurdert å kjøpe en brukt eller noe. De holder seg godt. Har en venninne som bytta til mac for 2 år siden. Ila seks år hadde hun 4 pcer hvor to kostet 4-6000 og to kostet 9 og 12 000.

Men har forstått det sånn at om man bruker PC mye og til litt sånn fancy ting så er mac dårlig. Ikke at jeg kan skjønne hvordan :wub:

Jeg kan LOVE deg at jeg hadde gått skikkelig på veggen om jeg skulle hatt mac :lol: Det passer overhodet ikke til mitt bruk!

Og så hjelper det litt at jeg har Windows phone i tillegg da, og 1 terrabyte GRATIS lagringsplass i skyen :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan LOVE deg at jeg hadde gått skikkelig på veggen om jeg skulle hatt mac :lol: Det passer overhodet ikke til mitt bruk!

Og så hjelper det litt at jeg har Windows phone i tillegg da, og 1 terrabyte GRATIS lagringsplass i skyen :heart:

Hva inngår i ditt bruk da? Sånn ut av nysgjerrighet, i og med at jeg selv aldri kunne gått tilbake til pc og ikke forstår hvordan andre kan :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inngår i ditt bruk da? Sånn ut av nysgjerrighet, i og med at jeg selv aldri kunne gått tilbake til pc og ikke forstår hvordan andre kan :lol:

Jeg spiller litt, laster ned programmer jeg trenger, programmerer litt. Og det er veldig greit å slippe å tenke på hvilket format jeg skal laste ned ting i, i tilfelle de ikke er tilpasset mac. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...