Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som "nafser" på barn


Inu

Recommended Posts

Er det noen der ute som har erfaring/råd å gi til en familie som synes valpen blir for intens i leken med familiens barn?

Har ikke barn selv og har ikke hatt valpekjøpere med samme problem tidligere.

Valpen er en shiba på 12 uker. Familien har tidligere hatt schæfer som de har drevet lydighet med, og doberman.

Jeg skal reise ut dit i morgen, men hører gjerne erfaringer/tips fra noen som har vært der selv...

Vet kanskje litt mer i morgen, etter å ha sett barnet og valpen sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten var faktisk 12 år og hele familien fikk gode råd. Valpen var veldig rolig mens jeg var der, kan ikke huske at noen av våre har vært så rolige når noen har kommet på besøk. Så nafsingen er nok et resultat av for intens leking.

Vi ble enige om at all lek skal avsluttes av menneskene, ikke av valpen når han ikke orker mer. Og at uønsket atferd ikke skal utløse oppmerksomhet, man skal forlate valpen og situasjonen/snu ryggen til.

Tror det gikk opp et lys for 12 åringen da jeg sa at valpen er cirka 3 år, han kjenner noen som er så små, og var enige i at de kunne være ganske ville i den alderen. -Mor nikket også da :-)

De bor like ved et flott hundesenter, og skal allerede i helgen dra bort for å undersøke hvilke kurs som går i vår. De syntes det hørtes spennende ut både med spor, lydighet/dressur og agility.

Puh, det var godt.... og verdt en kjøretur i et forferdelig vær på ustabilt føre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at det ordnet seg! :)

etter min erfaring blir alle valper veeeeldig intense når de leker for mye! da nytter ikke kjefing eller noe! mitt resultat er stopp før leken blir for god! De trenger og slappe av og roe seg litt! hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, så lettet er de lenge siden jeg har vært! Så jo for meg en piraja som overfalt alt som kom inn gjennom døra...

Men synes det er vanskelig å råde familier med barn, siden vi ikke har noen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...