Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKs rasevinner


Siri
 Share

Recommended Posts

Nå er dette en bagatell egentlig, men jeg lurer jo like vel....

1) Hvor finner jeg reglene for utregning av denne konkurransen? De lå tidligere på NKKs sider, men nå greier jeg ikke å finne dem lenger.

2) Når jeg sjekker resultatene fra tidligere år, så mangler det mange utstillinger fra lista, dvs det burde vært flere hunder med på resultatlista for min rase. Og det er ikke sånn at det bare er de tre beste hundene som er med, for første året er det med fire hunder på resultatlista.

3) Når jeg sjekker årets resultat, så mangler resultatene fra både Bjerke, Harstad og Drammen. Burde jeg opplyse NKK om det? Nå var ingen av mine hunder på de utstillingene altså, så det er ikke slik at jeg mangler resultat for mine hunder, men jeg er opptatt av at alt skal være korrekt liksom :).

4) Tidligere har man fått 8 p for BIR på norsk vinner. Er dette endret i år slik at bare nordisk vinner får 8 poeng (og 5 poeng for bim)? HER er det nemlig litt mer avgjørende for Willersen, for om man får 8 p for BIR på NV så ender han på samme poengsum som hunden som ligger på topp pr i dag, OG da vil han muligens også bli rangert foran pga flere slåtte hunder.... :)

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lani fikk 8 poeng for BIR på nordisk iallefall.

Om en hund blir BIR på f.ex drammen men ikke har 2 bir/bim så dukker de ikke opp på listen og ergo "mangler" utstillingen. Lani dukket ikke opp før hun hadde 2 bir/bim som er ett av kravene. Tispen som ble bir fredag er ikke på listen f.ex

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=11457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min rase står det 8 p på Nordisk Vinner og 5 p på Norsk Vinner på BIR.

Ja, det står det også hos oss - men synes det er litt merkelig at det plutselig er endret nå? Siden det "alltid" har vært 8 poeng på NV før... Er den liksom nedgradert pga nordisk vinner? Det burde vel strengt tatt vært 8 poeng på begge siden det i hvert fall STOD at det på NV gis 8 poeng for BIR og 5 for BIM :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lani fikk 8 poeng for BIR på nordisk iallefall.

Om en hund blir BIR på f.ex drammen men ikke har 2 bir/bim så dukker de ikke opp på listen og ergo "mangler" utstillingen. Lani dukket ikke opp før hun hadde 2 bir/bim som er ett av kravene. Tispen som ble bir fredag er ikke på listen f.ex

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=11457

Å, takker for linken - det var den jeg lurte litt på ja :).

OK, så de må ha mer enn EN BIR eller BIM for å komme på lista - da forstår jeg at noen mangler ja :). Det burde kanskje stått i reglene også?

Poengsystem:

NKKs internasjonale utstillinger: BIR 5 poeng og BIM 3 poeng.

DOGS4ALL: BIR 8 poeng og BIM 5 poeng.

Alle plasseringer i løpet av året legges sammen. Hunden med flest poeng totalt er vinner av årskonkurransen.

Ved lik poenglikhet vinner den hunder som har flest BIR. Ved likt antall BIR kåres to vinnere.

Men fortsatt stusser jeg litt på poengtildelingen da, siden det bare står Dogs4ALL - og både NV og NORDV strengt tatt var Dogs4All...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt stusser jeg litt på poengtildelingen da, siden det bare står Dogs4ALL - og både NV og NORDV strengt tatt var Dogs4All...

Hmmm når du sier det så er det faktisk det.

På Aussie ble det ikke kåret noen NKK vinner i år da ingen Aussie har vunnet BIR/BIM to ganger i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvorfor så mange har reservert seg ? Har det noe å si for rasen?

Det kommer ingen tittel ut av det e.l. Men jeg tror mange raseklubber var/er redd for at det skal konkurrere ut egene årslister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal være noe flere regler et sted. Blant annet der det står at de må ha 2 bir/bim... men jeg klarer pokker meg ikke finne reglene nå :P

Er dette en "ny" regel? Blondie kom på listen til NKK over mestvinnende papillon etter kun BIM på Norsk vinner. Ingen andre BIR eller BIM plasseringer på NKK utstillinger det året. Dette var i 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ingen tittel ut av det e.l. Men jeg tror mange raseklubber var/er redd for at det skal konkurrere ut egene årslister.

Det er vel strengt tatt bare noe man kan "skryte" av i markedsføring og sånt, egentlig :).

Vår klubb var også skeptiske til ordningen siden vi også har egen årskonkurranse og så at det kunne bli litt rart om en hund vant klubbens årsliste, mens en annen vant NKKs rasevinner :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klubb liker ikke utstillinger, så her skal det ikke kåres noen årsbeste i utstillingsammenheng nei. Hverken fra NKK eller klubben.

Min klubb liker ikke utstillinger, så her skal det ikke kåres noen årsbeste i utstillingsammenheng nei. Hverken fra NKK eller klubben.

Sånn kan det jo også fremlegges. jeg ville foretrukket å si det hverken kåres årets beste utstillingshund eller årets beste trekkhund i klubben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...