Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp meg å finne en bra sofa! krise!


Anette
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg vært på diverse sofa butikker og prøvesittet alle sofaene og fellesnevnerne er vel at alle er lave i ryggen og stive og vonde...........

Jeg har en tidafors sofa (ikea) og vil gjerne bytte til hjørnesofa varianten men da blir den akkurat for nærme peisen vår :hmm:

Så jeg trenger en hjørnesofa som er ca 250 cm.... og høy og god... hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra bohus, som heter sits, kommer i masse ulike utgaver, masse ulike stoff osv. også kan man velge mellom mjuk og mer fast utgave.

Jeg har den mjuke, som er helt tullete behagelig å sitte i, fordi den har dun i putene. Men det gjør jo også at den blir litt slapp når man reiser seg opp, da må putene "fluffes" opp for at den skal se nyflidd ut. Så det er egentlig argumentet for å velge den faste. Men den mjuke er vilt god å sitte i, og enda bedre å sove middag i :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle også ha tidafors (den er knallgod) men hjørnevarianten var akkurat for stor her også :(

Vi endte opp med en fra skeidar, ikke lave seter, men ikke så høye som tidafors. Den er god å sitte i. Vi var også å prøvesatt masse, og ikke lett å finne en god, da nesten alle har utrolig lav rygg... Prøvde å finne den på skeidar nå, men fant den ikke dessverre. Det var tilbudssofa, så sikkert noe som har gått ut da.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så populært med lav rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle også ha tidafors (den er knallgod) men hjørnevarianten var akkurat for stor her også :(

 

Vi endte opp med en fra skeidar, ikke lave seter, men ikke så høye som tidafors. Den er god å sitte i. Vi var også å prøvesatt masse, og ikke lett å finne en god, da nesten alle har utrolig lav rygg... Prøvde å finne den på skeidar nå, men fant den ikke dessverre. Det var tilbudssofa, så sikkert noe som har gått ut da.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så populært med lav rygg?

Nymotens skvip! Forstår ikke folk at andre har dårlig nakke? :-P og gubben bare liker det comfy :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer også denne, og den kommer i mange varianter. Veldig fornøyd med mine, og jeg har hatt flere opp igjennom åra.

Du har jo Ektorp serien fra IKEA da som etter min mening er dritgod å sitte i for rygg og ræv, men den er kanskje for lav i ryggen igjen? :)

Enig med Ektorp! Kjekt å kunne vaske trekket og eventuelt bytte trekket hvis man blir lei. God å sitte i. Finnes i både hjørnesofa, vanlig og med sjeselong. Alle er gode å sitte i :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har nettopp kjøpt ny sofa, denne: http://www.bohus.no/stue/sofaer/sofaer/monaco-3bue2/

Den er høy i ryggen og var god å sitte i når jeg var på besøk, men har ikke testet ut å ligge i. Aner ikke noe om størrelsen i forhold til den du har som blir for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...