Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av farge på utstyr til hund


Sunlily
 Share

Recommended Posts

Tavi har mest i rosa, egentlig mest fordi jeg synes rosa er en fin farge, og hesten min allerede var rosafisert før jeg fikk Tavi - så vi bare fortsatte i hundeustyrsverdenen xD

426656_10200291261788379_953349745_n.jpg

1424526_10201200940889788_1602462904_n.j

Troika, som er en minimal tricolor bc har mest i knallgul :) Dog bruker hun ikke mye fænsi utstyr, men har sele, halsbånd, kobbel og refleksvest ;)

10449949_10203291750478721_6405189563347

Topper ikke hesten uansett xD

993353_10200664687043777_29090384_n.jpg?

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tavi har mest i rosa, egentlig mest fordi jeg synes rosa er en fin farge, og hesten min allerede var rosafisert før jeg fikk Tavi - så vi bare fortsatte i hundeustyrsverdenen xD Troika, so

Jeg mener at alle hunder egentlig kler rosa...

NEI NEI NEI ikke flere linker, IKKE flere LINKER- hilsen hun med usedvanlig dårlig selvkontroll

Posted Images

Funksjonalitet går foran, men jeg syns det er moro med litt skikkelige farger på de firbentes utstyr. Frost er jo brun og hvit, han er fin i grønt, rødt og oransje, samt brunt og creme. Pax har litt av alle farger, så han kler vel egentlig alt, men der er det blitt mye lilla, grønt og turkis. Skal jeg først ha farger, trenger det ikke være likt til de to, iallefall.

Matmors garderobe for øvrig er rett ut fra Addams Family når det gjelder fargeutvalg. Det er bare i hundeutstyr jeg koser meg med farger, faktisk. Men der koser jeg meg til gangs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tavi er det dekkenet til hesten strinnet for hånd!? Dritkult uansett!

Haha, eg vart kjempenysgjerrig på kva strinning kunne vere for noko, og tykte det såg kult ut at det tydeligvis var ein eller annan teknikk som ligna veldig på strikking. Jada. Treig. :D

Av farger, så har Bamse mest raudt. (Han er svart blandingshund.) Vaffel (svart/kvit raggeBC) har oransj sele og rosa regndekken, resten er stort sett arvegods frå Bamse og difor raudt. Pluss litt svart. Eg vil egentlig ha grønt til han, men det har eg visst ikkje fått til enno, anna enn kløven.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikka helt for hånd ja! Råkul dame som lager dem! Hun driver med hund også, og strikker det meste, så dere kan sende henne en mail å høre om det er spesifikke ting dere ønsker dere :)

(Driver også med div hundekurs om noen i rogaland er interesserte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, har du lagt merke til det? :) For de har mye ennå som ikke er likt, og det er så dyrt å kjøpe til to samtidig :P

Å, ja, gjett om, man legger merke til sånt :)

Det er så gøy å se når to hunder matcher hverandre, det må ikke nødvendigvis matche med farger (selv om det er kulest), men at de har samme merke og versjon av merket på seg er kult, hvis du skjønner hva jeg mener?

For mange år siden hadde ex'en min skaffet seg en hannhund som var veldig lik Chicka, det var egentlig lite gjennomtenkt av han å ta til seg den hannen, så det ble til at jeg passet han endel (ex'en håpet vel innerst inne at jeg ville ta han til meg, men jeg hadde masse nok med Chicka da hun var ung, hun var SPREK).

Når han var hos meg så hadde jeg flere halsbånd og kobbel som matchet noe av det utstyret som Chicka hadde (hjemme brukte han bare kjettingstrup, men jeg syntes han bare dro enda mer med det, så hos meg fikk han et bredt halvstrup som ikke strammet seg så hardt rundt halsen, det fungerte bedre), ofte gikk det i samme merke, pluss jente og guttefarge (rød og blå) siden de begge var sorte og kledde de fargene så godt.

Bla bla bla, blir så revet med, utstyr er så GØY :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja, gjett om, man legger merke til sånt :)

Det er så gøy å se når to hunder matcher hverandre, det må ikke nødvendigvis matche med farger (selv om det er kulest), men at de har samme merke og versjon av merket på seg er kult, hvis du skjønner hva jeg mener?

For mange år siden hadde ex'en min skaffet seg en hannhund som var veldig lik Chicka, det var egentlig lite gjennomtenkt av han å ta til seg den hannen, så det ble til at jeg passet han endel (ex'en håpet vel innerst inne at jeg ville ta han til meg, men jeg hadde masse nok med Chicka da hun var ung, hun var SPREK).

Når han var hos meg så hadde jeg flere halsbånd og kobbel som matchet noe av det utstyret som Chicka hadde (hjemme brukte han bare kjettingstrup, men jeg syntes han bare dro enda mer med det, så hos meg fikk han et bredt halvstrup som ikke strammet seg så hardt rundt halsen, det fungerte bedre), ofte gikk det i samme merke, pluss jente og guttefarge (rød og blå) siden de begge var sorte og kledde de fargene så godt.

Bla bla bla, blir så revet med, utstyr er så GØY :)

Haha, ja, det er ikke helt tilfeldig at begge er røde og hvite heller :P Enig med deg! :) Elsker å matche, for da får jeg litt ro i sjela, hehe :) Når jeg kjøper nytt nå så kjøper jeg likt til begge, og så får vi "bruke" opp de tingen jeg bare har ett sett av, hehe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matmors garderobe for øvrig er rett ut fra Addams Family når det gjelder fargeutvalg. Det er bare i hundeutstyr jeg koser meg med farger, faktisk. Men der koser jeg meg til gangs:)

Det der kunne vært en beskrivelse av min garderobe :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund hadde tilsvarende farger, og jeg synes grønn passer. :)

Blå kan også passe, men jeg ville styrt unna farger med rød- eller gultoner i siden det kan krasje med de lyse partiene hennes.

Jeg bryr meg mer om dette enn jeg gjør om mine egne klær, kjenner jeg. :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund hadde tilsvarende farger, og jeg synes grønn passer. :)

Blå kan også passe, men jeg ville styrt unna farger med rød- eller gultoner i siden det kan krasje med de lyse partiene hennes.

Jeg bryr meg mer om dette enn jeg gjør om mine egne klær, kjenner jeg. :teehe:

Jeg synes omvendt, at creme farge ikke kler blått, men at det er fint til grønt synes jeg og, og gjerne finn matchende farge i gull/beige, eller forsterk den fargen med oransje. :)

Grønt og mørkebrunt tror jeg kan være veldig fint. Blåturkis kan nok fungere godt også.

Hihi .. så morsomt! Hvis dere er som meg så trives dere best i joggebukse selv, men bikkja skal ha stil :D

Jeg ble litt forvirret av uenigheten rundt gul-og rødtoner. Brunt går bra synes jeg selv, men er litt streight. Blåturkis/teal er favorittfargen, bare synd det ikke finnes seler i den fargen. Grønt er fint! Men da snakker vi knallgrønn og ikke militærgrønt, ikke sant?

Hva med det rødrosa halsbåndet på bildet jeg viste over? Det er forøvrig valpehalsbåndet hennes som er på høy tid å bytte ut :icon_redface:

Her er et bilde av henne i oransje/blå/grønt:

141367302977042800_resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Helianthus personlig syns jeg neonfarger er fint på alle hunder, så litt sjokkrosa, neongult og lignende skader ingen :)

Men med den hunden ville jeg styrt unna blasse farger og pasteller, syns ikke det siste bildet var så fint (hunden er kjempefin, og fortjener noe hun kler bedre enn det halsbåndet). Så grønnfargen jeg forestiller meg er heller mer mot klar skogsgrønn og oliven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun har mer farge enn det første bildet viste og, og synes oransje er veldig passende selv. :)

Teal er vel mer turkis med litt grønt i? Isåfall har jo Ruttwear hvertfall kommet med en sele i akkurat den fargen, samt nye Flexi-kobbel.

Og alle grønntoner fra lime til oliven passer synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg synes neonfarger kun er fint på helt svarte eller helt hvite hunder, muligens også helt grå. Black and tan hunder synes jeg ikke kler sterke farger, det passer bare ikke. Kanskje orange om tanfargen er fin. Ellers er de superlekre i feks lærhalsbånd med både svart og lysbrunt lær :) Jeg liker at fargene på utstyret matcher fargene til hunden, men det er så vanskelig når det er både svart og tan samtidig, siden jeg synes de kler farger i hver sin ende av skalaen. Kanskje hun blir fin i mørk olivengrønn eller en dempet orangefarge? Eller vinrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til motepatruljen: Hvilke farger bør denne hunden ha på utstyret sitt? :D

141367303063925800_resized.jpg

Jeg synes turkis/teal blir finest! Tanmarkeringene er jo såpass bleike at jeg synes ikke rosa blir noe problem heller (eller, jeg synes ikke det er noe problem punktum, min hunds tanmarkeringer er mørkerøde men hun er nå søt i rødt og rosa allikevel :sleep:), men rosa er jo en blåaktig rødtone. Hurtta har jo også en serie med turkis OG rosa halsbånd og seler! (men iom. at hunden er tofarget ville jeg kanskje gått for ensfarget utstyr) Men ja, velg friske og klare farger mot svart pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes turkis/teal blir finest! Tanmarkeringene er jo såpass bleike at jeg synes ikke rosa blir noe problem heller (eller, jeg synes ikke det er noe problem punktum, min hunds tanmarkeringer er mørkerøde men hun er nå søt i rødt og rosa allikevel :sleep:), men rosa er jo en blåaktig rødtone. Hurtta har jo også en serie med turkis OG rosa halsbånd og seler! (men iom. at hunden er tofarget ville jeg kanskje gått for ensfarget utstyr) Men ja, velg friske og klare farger mot svart pels.

Rosa og turkis på ett halsbånd? Link?

Trenger vist litt nytt utstyr :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...