Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av farge på utstyr til hund


Sunlily
 Share

Recommended Posts

Høres ut som du har møtt oss på tur, siden du beskriver ene "antrekket" til frøkna mi

*bil.merk: får kløe av matching*

:lol: Samme her!

Jeg elsker farger! Røde Mikke får gjerne rødt, grønt eller orange, mørkebrune Gneis kan få mer lilla og rosa. Uten at det er noen fasit. Jeg har falt veldig for koblene til Paw of Sweden og kan stå der om morgenen og prøve å velge en kombinasjon av to farger som gjør meg glad den morgenen. Jeg har syv stk nå så det åpner jo for litt forskjellige kombinasjoner. Og jeg bruker aldri samme farge i halsbånd/sele og kobbel. Der blir jeg allergisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tavi har mest i rosa, egentlig mest fordi jeg synes rosa er en fin farge, og hesten min allerede var rosafisert før jeg fikk Tavi - så vi bare fortsatte i hundeustyrsverdenen xD Troika, so

Jeg mener at alle hunder egentlig kler rosa...

NEI NEI NEI ikke flere linker, IKKE flere LINKER- hilsen hun med usedvanlig dårlig selvkontroll

Posted Images

WexgJit.png

^Jeg har en venn som har analysert fargene til bikkja mi (tricolour; kølsvart med dyprøde tanmarkeringer og mørke brune øyne) fordi hun er en stor nerd :P (hun har for øvrig selv en pit bull med samme farger som maysofies Keo og det går i dus olivengrønt og råsa)

De fargene jeg synes kler min best er råsa, turkis, og rødt. Mitt verste mareritt er om faren min skulle fått velge farger... Jeg liker at fargene harmonerer med hunden og jeg har kjøpt de fargene hvis det er mulighet for det, men vi har også litt i kjedelig grått og litt i usynlig svart fordi det var det som var tilgjengelig. Om fargene er kjønnskodet driter jeg i, bikkjene sjøl er jo fargeblinde :shocked:

tumblr_nd0v8xnyZv1qi34ygo2_1280.jpg

Hurttas nye kolleksjon: en velsignelse

tumblr_n6vhksqiMp1qi34ygo2_1280.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje ta med Yoshi også :P Han har liksom ikke en egen farge, men han bruker mye blått og grønt. Han har et rødt dekken, dette har vi vunnet i en konkurranse. Om jeg skulle kjøp hadde det nok blitt et grønt eller blått :)

Rødt dekken:

10511502_10152768238790091_8520175880904(ja øra er lima)

Olivengrønt retriever bånd.

10505408_10152679135930091_3187941184309

Han har en blå Julius K-9 sele. Jatzy sin er rød.

10345931_10152636802920091_6135268000555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca som er svart har nesten bare rosa utstyr, i tillegg til ett svart skinnhalsbånd. Kløven hennes er rød. Hun kler jo alt da, siden hun er svart :)

Forrige hunden som også var svart med litt brunt i, brukte mye blått og rødt.

Jeg har også sett for meg brun hund i lilla og rød hund i gult/grønnt. Matching av utstyr og hund er veldig viktig :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best farger som glir inn i pelsen. F.eks hadde vi halsbånd med navnetag i brunt lær til forrige brune hund, og passet på å dytte det inn under dekkhårene i pelsen, så det ikke syntes. Går vel helst for minst mulig skrikende farger. Ett unntak er valpeselen vofs kommer til å vokse utav på null komma svisj: en lysende oransje sele fra biltema.

Ellers bruker vi det vi har og velger mest mulig diskrete farger der vi kan. Helst ikke knallblå mot rød pels, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes stort sett det er penest med sort utstyr til min sortprikkete dalmatiner. Klassisk, tar ikke fokus fra hunden. Men ellers synes jeg han kler det meste, bortsett fra orange og gult. Rødt, blått og mørkerosa er ekstra fint på ham synes jeg.

Også liker jeg at bånd og halsbånd/sele har samme farge, eller matcher på ett eller annet vis.

Dette halsbåndet kler han godt, her har jeg brukt feil farge på båndet, ikke fresht! Med unntak av dette halsbåndet og noen få andre jeg har fra collarmania er jeg ikke glad i mønster på utstyret. Synes det blir litt rotete når hunden allerede har mønster :P

Klumpen ved siden av derimot kler mønster godt, den zebra-selen hadde ikke sett bra ut på Casper.
5ccd1bd2350487c3065bc313c041deb3.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i utgangspunktet tror jeg også hun ville passet grønn(olivengrønnish) og orans/gul ganske bra. Jeg er bare ikke veldig glad i disse fargene selv, hehe.

Jeg har bare grønn og oransje til min schäfer :P Grønt liker jeg godt, men oransje kjøper jeg bare fordi hun kler det, det matcher liksom underullen :ahappy:

10384553_10154725837235338_3934980776908

10411951_10203389489289856_1597597804106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er viktige saker.

Hos oss går det i flere farger, og akkurat nå går det mye i rosa. Men må jo begynne med lilla- er jo snart advent. Når det er jul, er det julefarger som gjelder :)

Jeg er sånn at det må matche- kjenner jeg blir fysisk dårlig av hunder som går med rosa halsbånd og rød sele, og grønt leiebånd... :|

Og hvis hunden skal gå med lær, så skal det harmonere med hunden, sort hund, sort lær. OSV :innocent:

Ellers så heter jo hunden min Prima- Poecilias Pretty in Pink- legger jo litt føringer her :P

Men hun kler godt grønt, særlig camo :)

Så enig, jeg får helt neller av det :P Kan vel skylde på OCD?? ;)

Chicka er sort så hun kler det meste, men jeg er veldig glad i å bruke rødt på hun :wub:

Blått kler hun også, men det er liksom "gutte farge" :P

Knæsje farger er også fint på hun, som orange, neon gul, knæsj rosa +++

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig OT, men HALLELUJA! for en flott schæfer!

Signeres! :D

Blondie sin farge er rosa, Tidi sin er rød. Men begge to får lov til å dele fargen lilla :aww: De er jenter trossalt, da må man ha jentefarger :aww: Ellers syns jeg det er kjempe fint med bare brunt og svart til dem :ahappy: Det enkleste er ofte det beste!

15085573508_fec8265b94_c.jpg

Ellers har jeg også handlet Paws of Sweden bånd, og det ene er litt sånn regnbuefarget, det syns jeg er supertøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linus er brun og hvit med gulgrønne øyne, synes helt klart grønt er finest på han. Helst olivengrønn og litt duse toner. Brunt lær.

Bilbo er terv, vet ikke helt hva som passer best til han enda. Rødt kanskje... Har en turkis sele som er fin på synes jeg. Sort lær.

Liker ikke knæsjfarger så godt, men på reflekser synes jeg det er finest med knæsjrosa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert er hvit med brunt hode og en brun "flekk" på skulderen. Han kler rødt veldig godt, så da har han rød sele og rødt kobbel. Jesper kler grønt godt, så han hadde en olivengrønn y-sele med matchende kobbel. Men så ble den selen for liten, så han har fått en annen som er rød og brun. Han kler denne godt, men kobbelet matcher ikke lenger...Så det er mulig jeg må ut og kjøpe nytt kobbel til ham.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker farger, ergo dyrene har utstyr med masse sterke farger. Det passer jo også bra på ensfargete hunder, og lettere å finne om man mister det i terreng/mørke.

Men farge går ikke over funksjonalitet så jeg har ett par veldig kjedelige seler til trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange kunder som skal ha alle de lilla lekene, alle de rød, alle de grønne osv. Så de matcher hunden sitt utstyr.

Jentene har vel.. Ehm. Masse rart men pi har rosa sele og lani orange.

Hehe, skjønner jo den da!

Ekstra kult når jeg kommer på trening med hund i rosa utstyr, leker i rosa og jeg har rosa treningsvest, lue og sko.

Matching av alt er viktig :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tråd som engasjerer, tydeligvis :lol: Men det er ikke så rart, farger er veldig viktig i hundeholdet :sleep::P

Inya er limegrønn, hun :D

1486892_591236184264869_1555672164_n.jpg

10636196_755768664478286_539187998045912

Både sele og potesokker er spesialsydd til henne, og båndet er også limegrønt. Til og med kjettingtrekket er limegrønt :innocent:

Ganzie har alt i svart, både dekken, potesokker, halsbånd, sele og bånd. (hun er like kjedelig som eieren sin)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker svart, rød og blå - men Grim er også fin med grønn, selv om det ikke er min favorittfarge. Leopard og kule mønstre er også dødskult, men det blir isåfall på halsbånd, og de synes jo knapt. :P Jeg digger rosa og lilla, men det vil jeg ikke ha på hannhund. Men finner jeg utstyr jeg liker, som ikke har fargen jeg ønsker, så kjøper jeg likevel. Som det grønne regndekkenet jeg elsker. Skulle helst vært blått da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Bc A er svart/hvit og har oransje halsbånd, førerline, tjenestedekken og sele. Bc B er hvit/svart og har grønt halsbånd og førerline, svart sele (etter å ha vokst ut av den rosa) og lilla kampsau. Vi må jobbe mer med gjennomføringen. Men hun har grønt biteskinn om ikke annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bc A er svart/hvit og har oransje halsbånd, førerline, tjenestedekken og sele. Bc B er hvit/svart og har grønt halsbånd og førerline, svart sele (etter å ha vokst ut av den rosa) og lilla kampsau. Vi må jobbe mer med gjennomføringen. Men hun har grønt biteskinn om ikke annet!

Vi kan gi dere en leksjon :sleep: Hilsen hun som ikke får ro i sjela før utstyret matcher... ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

Vi kan gi dere en leksjon  :sleep: Hilsen hun som ikke får ro i sjela før utstyret matcher... ;)

Vi får gå på motekurs hos Isak og bris. Stakkars jentene, de har nesten ikke noe utstyr heller. Mens hunderommet er stappfullt av all slags saker i størrelse schäfer og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hundene har hvert sitt flettet halsbånd med matchende kobbel, hvor setteren har i kjempefin blåfarge, og terven i rosa/svart. Når sambo(på trass) bytter om slik at setteren har rosa/svart, og terven blått så går verden i spinn for meg :lol: Men sånn ellers så er jeg ikke så veldig nøye på det. Eneste jeg kan komme på er at jeg syns setteren er fin med blått, så ser litt etter blått utstyr om jeg skal handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...