Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av farge på utstyr til hund


Sunlily
 Share

Recommended Posts

Ja, hva mener egentlig folk om nettopp dette? (Jeg prøvde å søke opp på forumet, og syntes det var rart at jeg ikke skulle finne det... mente at det hadde vært en tidligere tråd...)

For meg er det vesentlig at utstyret jeg kjøper til hundene mine også skal kunne se bra ut sammen med hundene og. Type; Nagini er en svart tri colour med relativt lite hvitt. Hun kler egentlig det meste av farger, men både gult og rødt er farger jeg synes kler henne svært godt - derfor er jo selvsagt det meste av utstyret hennes i nettopp gult eller rødt :P

Mew derimot er en blue merle tispe, med et blått øye. Dette liker jeg å framheve, så hun får ofte turkist utstyr. Siden hun har såpass med hvitt synes jeg og at det er veldig pent med veldig knæsje farger - slik som neon rosa eller liknende :)

Slik som tjenestetegnet hennes:

IMG_7094_zps7ea3ea8b.jpg

Så - Velger du utstyr som kler hunden din? Hvilke farger kler hunden din, og hvilke farger er mindre kledelige? Evt hvorfor? Og hva ønsker du å fremheve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tavi har mest i rosa, egentlig mest fordi jeg synes rosa er en fin farge, og hesten min allerede var rosafisert før jeg fikk Tavi - så vi bare fortsatte i hundeustyrsverdenen xD Troika, so

Jeg mener at alle hunder egentlig kler rosa...

NEI NEI NEI ikke flere linker, IKKE flere LINKER- hilsen hun med usedvanlig dårlig selvkontroll

Posted Images

Keo bare er grønn han! Spesielt olivengrønn harmonerer veldig med pelsfargen hans og drar frem hintet av grønn galskap i øynene. Jeg kan i utgangspunktet ikke fordra grønn, men for han så bare er det riktig, jeg finner ikke noe annet som passer bedre. Tjenestedekkenet, bestilte selen (militær) og halsbåndet vi bruker til vanlig er grønt, samt alle Hurtta-seler og -bånd vi har hatt tidligere :aww:

Bare et par dårlige instagram-bilder fra i fjor, men akk så.
1514628_10152315013742597_786697281838621457704_10152035144412597_2056754453_n.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker ofte på hva hunden kler når jeg kjøper utstyr, samtidig som at jeg ikke ønsker å bruke typisk feminine farger på min hannhund.

Min hund er creme (hvit/offwhite med røde hår), med brune øyne og har både sort og brun pigmentering. Synes han kler best grønn, oransje, og sort/brunt/beige.

Synes personlig det blir helt feil å se hanner i rosa/lilla eller tisper i mørkeblå, antar automatisk at det er motsatt kjønn da (spesielt på hund med mye pels), og rød pels med lilla utstyr, blå med rødt etc. ser også feil ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER rosa, så begge gutta er rosa. Litt fordi jeg syntes det er morsomt å kle en ganske "guttete" hund i rosa også da.

Er vel ikke fordi jeg vil fremheve dems farger på noe vis, men syntes de kler det ganske greit allikevel.

10251891_757046597673013_660645251526695

Ellers liker jeg brunt/sort lær.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger knallrosa hundeutstyr, og når man har tisper så blir det liksom naturlig at det blir sånn også. Med valpen som kommer så tror jeg dessuten at hun blir å kle det veldig godt, med den lyse, grå pelsen hennes. Tenker også å kjøpe noe turkist etterhvert, fordi jeg tror også det vil kle den blå pelsfargen hennes. Altså egentlig akkurat det samme som deg @

Så, jeg velger farge både etter hva jeg selv liker og hva hunden kler :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende lesing i grunnen! Sitter liksom litt her og tenker - hvilken farge ville jeg ha brukt om hundene mine ikke hadde hatt så "enkle" farger... :|

Som med alle andre farger som passer sammen? :)

Typisk som jeg kommer på er:

Brun (sjokolade) og rosa.

Grå og lilla/blå.

Rød/"oransje" og grønn.

Sort passer med alt, men rødt og sort er jo veldig fint.

Hvit og blå/turkis, men hvitt passer og med alt.

Eller matche fargen eller pigmenteringen hunden har, eller fargen som er mest fremtredende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sobel hund (ganske lik Keo i fargen) og det går for det meste i turkis og grønn. Han har også en blå og rosa sele fra Hurtta som jeg digger til ham.

Favoritthalsbåndet til hverdags er et grønt camo bånd fra NonStop.

Vet ikke hvilke farger som passer ham best men har liksom gått mest i turkis fordi det passrt til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle andre farger som passer sammen? :)

Typisk som jeg kommer på er:

Brun (sjokolade) og rosa.

Grå og lilla.

Rød/"oransje" og grønn.

Sort passer med alt, men rødt og sort er jo veldig fint.

Hvit og blå/turkis.

Eller matche fargen eller pigmenteringen hunden har, eller fargen som er mest fremtredende.

Jeg har for eksempel aldri hatt en rød hund før, så jeg sliter litt med å tenke meg til hva som passer fint til en slik hund. Det kan da umulig være kun forskjellige nyanser med grønt som ser bra ut på en rød hund for eksempel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for eksempel aldri hatt en rød hund før, så jeg sliter litt med å tenke meg til hva som passer fint til en slik hund. Det kan da umulig være kun forskjellige nyanser med grønt som ser bra ut på en rød hund for eksempel :P
Mine røde og hvite er veldig fine i limegrønt, turkis, lyseblå og mørk lilla :) Og så kler de Hurtta sin rødfarge, for den er litt orangeaktig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det jeg liker, og jeg liker best grønt, så da blir det for det meste det. Kjekt at grønt og rødt er komplimentærfarger som framhever hverandre. ;) De har også en haug med spesialsydde halsbånd, og der tenker jeg overhodet ikke på hva som passer til bikkjene, bare på hvordan designet på halsbåndet tar seg ut.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for eksempel aldri hatt en rød hund før, så jeg sliter litt med å tenke meg til hva som passer fint til en slik hund. Det kan da umulig være kun forskjellige nyanser med grønt som ser bra ut på en rød hund for eksempel :P

Det som vil passe best til en rød hund er som nevnt grønt, matchende igjen (rødt eller oransje), eller så passer jo sort/mørkebrunt til alt. :)

Gull/beige er jo også fint til rødt, og passer vel egentlig til alle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser to ting av denne tråden:

1. jeg liker ikke når ting matcher for mye. Begynner jeg å ha for mye utstyr i en farge så styrer jeg unna den en stund. Liker f.eks ikke å bruke rosa bånd og rosa dekken samtidig.. rare saker.

2. jeg har en rød hund :| . Alltid tenkt på henne som brun, men siden Catania til @Bellare er rød, og min har samme farge, er hun nok rød hun og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...