Gå til innhold
Hundesonen.no

Evalueringstråden for Dogs4All


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men folkens - evaluering går på arrangementet, ikke på enkeltpersoner som dommere, ringpersonell, dørvakter osv.

Og deretter stopper de rett bortenfor kontrollen, og sperrer hele passasjen videre fordi de må dra fram mappa fra bunnen av sekken hvor de pleier å legge startnummer og pass, og finne riktig plastikkm

Jeg var ikke der, men jeg hørte radioreklamen. Kanskje ikke nødvendig å oppfordre tilskuere til å ta med seg hunden og komme når man ikke skal stille, gitt det antallet hunder som skulle være der fra

Skriftlige kritikker - JATAKK få det tilbake! I alle fall så lenge dommeren er stum som en østers så man ikke aner hva h*n mener om bikkja.

På fredagen fikk min rase muntlig tilbakemelding om hva dommeren syntes mens på søndagen var det ikke et ord å høre. Derfor mener jeg at det bør være et krav om muntlig kritikk dersom den skriftlige går ut.

Lufteområdene var ikke bra; det lå hundebæsj overalt og vi måtte gå sikksakk for å ikke trø i driten. Jeg sa i fra til flere av renholderne om at de måtte følge med på hundefolket og be dem ta opp etter seg. Alternativt at renholderne gikk rundt og plukket opp - for etterhvert var det myyye bløt bæsj på området. Så ingen som gjorde det da.

For meg kunne "premien" bare sløyfes. Eller premie? En fæl nummerklype, kulepenn, en liten refleks og en lapp om at du kunne kjøpe en refleksvest for kroner 10? Det gikk rett i søpla.

Diplomposene (26 i en haug) lå på gulvet og vi lå på kne og leita etter våre. Litt styrete!! Diplomene kan vel deles på samme måte som kritikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar har jeg vel bare stilt en eller to ganger for mange-mange år siden. Så der husker jeg faktisk ikke. Men kan ikke huske noe av det på Lillestrøm.

Å herregud, du er så newbe altså :lol: :lol: :lol:

Nasjonalsangen har alltid blitt avspilt i Vikingskipet før bedømmelsene starter :).

Ellers var det genialt at alt som foregikk i den store ringen ble overført på storskjerm! Glimrende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, du er så newbe altså :lol: :lol: :lol:

Nasjonalsangen har alltid blitt avspilt i Vikingskipet før bedømmelsene starter :).

Men altså jeg stilte ikke hund der før i 2005 og 2006, ellers har jeg vel ikke stilt noe særlig. 2007 hadde Blaze valper, 2008 husker jeg ikke... 2009 skulle Blaze ha valper. Også er det vel slutt på Hamar ca som NV? 2010 var NV på Bjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså jeg stilte ikke hund der før i 2005 og 2006, ellers har jeg vel ikke stilt noe særlig. 2007 hadde Blaze valper, 2008 husker jeg ikke... 2009 skulle Blaze ha valper. Også er det vel slutt på Hamar ca som NV? 2010 var NV på Bjerke.

Nærmest rookie faktisk :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske at jeg flyttet øst i 2000, og hadde ikke hund å stille før i 2005 :P Ellers har jeg stilt hund siden '94 i bergen og Omegn.

Utstillinger i Bergen teller ikke vøtt :lol: :lol:. Nesten så jeg trekker tilbake "tilbudet" om å stille Willy nå altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ikke vaksinasjonskort selv om vi gikk inn og ut flerfoldige ganger, nazi på startnummer.

Generelt inntrykk: trivelig

Renholderene var travelt opptatt, stakkars, men fult synlig og tilstede - tommel opp!

Jeg savnet flere NKK-folk som gikk rundt uten faste oppgaver enn å informere utstillere, det var kul umulig å finne noen form for informasjon enn reklame for EDS.

... Og det var overveldende mye av den! De kunne virkelig spart seg den nummerlapp-sløyfa med EDS-reklame, da tar jeg heller en D4A-sløyfe. Ikke mindre enn tre av papirene i den reklamefylte posen var reklame for EDS, 'overraskelsen' var i min pose også bare tillagt reklame for EDS.

Dårlig orientering av dommere og ringpersonell på flere steder. Kart over hallene i lommeformat/hefte og informasjon om hvor finne kollektivtransport hadde vært veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket de forresten vaksinasjonskort hos dere?

De sjekket på lørdag, men ikke fredag. På lørdag ble ikke alle sjekket da heller :-/ men det er jo heller ikke så lett for dem når jeg først gikk inn med utstyr før jeg gikk ut å henta hund. Derav hadde jeg stempel og de ante ikke om jeg hadde vært inne med hund eller ikke. De spurte meg når jeg kom "Har du vist vaksinasjonskort før?" jeg hadde alt klart og var ærlig. men hadde jeg sagt "ja", så hadde jeg sluppet gjennom uten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel også legge til at det jo er et imponerende arrangement. Med så mange ulike aktiviteter som foregår hele dagen utenom utstilling så synes jeg det er et under at det er mulig å få det til på et såpass lite område som dette tross alt er. Det er et kompakt arrangement der man slipper å gå veldig langt for å komme til de ulike hallene.

Nå har jeg ikke vært på veldig mange vinnerutstillinger i andre land (joda, noen har det blitt, men...), og jeg tror ikke de har så mange andre aktiviteter som foregår samtidig gjennom hele dagen. Jeg så i hvert fall ikke noe tilsvarende da vi var i Danmark nå, ei heller på EDS i Nederland da vi var der (men det kan jo hende jeg bare ikke har vært interessert i å finne ut av det :lol:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjekket grundig hver eneste gang på lørdag jeg. Uansett hvilken inngang.

Kanskje fordi hun ser ut som en ustelt doodleblanding?

De var så veldig grundige. .

Kunne j være for dem lurte på rase og hun ser da altid søt rampete ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste vaksinasjonskort for valpene som var med på standen da vi gikk inn søndag morgen, men ikke på den voksne hunden da vi gikk inn midt på dagen lørdag eller søndag.

Slår opp vaksinasjonskortet/passet på riktig side og gir dem det, så går det raskest mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår opp vaksinasjonskortet/passet på riktig side og gir dem det, så går det raskest mulig

Om folk hadde hatt både vaksinasjonskort og inngangskort klare når de kom inn, så ville jo også alt gått mye glattere i inngangen, men jeg ser alltid så himla mange som kommer med stabler av bur og hunder som selvsagt MÅ stoppe opp MIDT i inngangen for å rote frem papirer på sine hunder.

Folk er så sløve azz.... :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...