Gå til innhold
Hundesonen.no

Evalueringstråden for Dogs4All


Siri
 Share

Recommended Posts

Hahahhaa, jeg var ikke med på raseparaden lørdag, så jeg fikk jo ikke med meg det der *ler*.

Briardene hadde sikkert passet helt fint inn sammen med puliene vøtt :D.

De hadde pønta seg fint og sånt da, men de virket litt forvirret *ler*

Jeg tror det var flere som ble forvirret av oss siden det skulle være med så mange hunder av forskjellige raser...

Det var kanskje ikke lett å se at det var samme raseklubb for de som ikke kjenner rasene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men folkens - evaluering går på arrangementet, ikke på enkeltpersoner som dommere, ringpersonell, dørvakter osv.

Og deretter stopper de rett bortenfor kontrollen, og sperrer hele passasjen videre fordi de må dra fram mappa fra bunnen av sekken hvor de pleier å legge startnummer og pass, og finne riktig plastikkm

Jeg var ikke der, men jeg hørte radioreklamen. Kanskje ikke nødvendig å oppfordre tilskuere til å ta med seg hunden og komme når man ikke skal stille, gitt det antallet hunder som skulle være der fra

Guest Belgerpia

De hadde pønta seg fint og sånt da, men de virket litt forvirret *ler*

Jeg tror det var flere som ble forvirret av oss siden det skulle være med så mange hunder av forskjellige raser...

Det var kanskje ikke lett å se at det var samme raseklubb for de som ikke kjenner rasene :)

Mest forvirra var nok jeg som stod i oppsamlingen og plutselig så briarder som jeg helt garantert ikke hadde sett før jeg sendte baletten innover mot store ringen.......... WTF - hvor kom de i fra liksom.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest forvirra var nok jeg som stod i oppsamlingen og plutselig så briarder som jeg helt garantert ikke hadde sett før jeg sendte baletten innover mot store ringen.... WTF - hvor kom de i fra liksom...

Jeg synes han som leste opp for shiba takla forvirringa bra, forresten. "Og her kommer den lille varianten..." *Bla i papirer* "...shibaaa!" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffa over at det ble opplyst så innmari sent om at vi ikke skulle få kritikk. Jeg hadde allerede meldt på, og fikk beskjed om at eneste mulighet hvis jeg ikke ville være med på dogs4all, var å flytte påmeldingen til en annen utstilling, uten å få kompensasjon for den høye prisen - så det de ville var at jeg feks skulle betale MYE mer for en vanlig NKK. Sånt er DÅRLIG.

Om ikke kritikkene kommer tilbake på EUDS, så kommer jeg ikke til å melde på noe - det er rett å slett ikke verdt pengene. På forhånd ble det sagt at man ville få en verbal begrunnelse på plassering, det fikk jeg ikke på aussien noen av dagene, og på gårdshundene kun den ene dagen. Så da sto jeg der da, som et ***** spørsmålstegn når dommeren ga championtispen min en VG - jeg skulle GJERNE hatt en begrunnelse for den kjenner jeg!!
På fredag hadde vi åpen bedømmelse, så der fikk vi i det minste en verbal begrunnelse for valgene dommeren gjorde...

Jeg syns også 154,- dagen i parkering er RÅTT ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt at raseparaden startet før bedømmelsen i ringene var ferdig :-/ vi var flere med kelpie som skulle inn og kun jeg rakk det såvidt, de andre var i ringen da...

lufteområder var dårlig.

Parkering: på fredag opplevde jeg å bli dirigert hit og dit av tre parkeringsvakter :-P

Jeg fikk hverken kritikk eller gave :-/

Inne var det så aaalt for trangt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest forvirra var nok jeg som stod i oppsamlingen og plutselig så briarder som jeg helt garantert ikke hadde sett før jeg sendte baletten innover mot store ringen.... WTF - hvor kom de i fra liksom...

:lol: :lol:

Men du hadde full kontroll på søndag i hvert fall :D.

Det var dumt at raseparaden startet før bedømmelsen i ringene var ferdig :-/ vi var flere med kelpie som skulle inn og kun jeg rakk det såvidt, de andre var i ringen da...

Ja, akkurat det der er jo litt dumt. Om rasen ikke er ferdig bedømt ennå, så er det neppe så mange andre til stede til å representere rasen - i hvert fall ikke når det gjelder raser med få antall hunder :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

Men du hadde full kontroll på søndag i hvert fall :D.

Ja, akkurat det der er jo litt dumt. Om rasen ikke er ferdig bedømt ennå, så er det neppe så mange andre til stede til å representere rasen - i hvert fall ikke når det gjelder raser med få antall hunder :).

Som sagt, hannhund var nettopp ferdig så jeg sprang :-P hehe! såvidt jeg rakk det...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest forvirra var nok jeg som stod i oppsamlingen og plutselig så briarder som jeg helt garantert ikke hadde sett før jeg sendte baletten innover mot store ringen.... WTF - hvor kom de i fra liksom...

Det var deg ja :lol:

Vi så de ikke i oppsamlingsringen vi heller , de kom bare plutselig når vi sto i korridoren på vei inn..

"Vi skal inn nå!" sa de, men da var allerede de andre ungarske i finaleringen og Pumien halvveis inne.

Det ble ramset opp masse om de forskjellige ungarske rasene liksom, så vi regnet med det var vår tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sent ut info til ALLE deltagerne i GOD tid i forveien angående regler for raseparaden. Der var det opplyst om hvor mange hunder som kunne være med, og at det pga. dårlig plass ikke var anledning til å medbringe vogner osv. Årsaken så dere selv på søndag - da vogna deres IKKE kom ut den veien den skulle og heller måtte ut og gå motstrøms mot de som stod å ventet på å komme inn. (hvilket er svært lite praktisk) - dermed hadde vel NKK damen rett sånn egentlig???? Og det var likt for alle raser, men noen raser har flere varianter og det var full anledning for de som har flere raser under samme raseklubb å ha med 5 individer av hver rase - derfor fremstod det som om det var andre som fikk ha med flere hunder.

Vi var i kontakt med NKK vi . De sa det var messe.no som hadde lagt begrensningen. men vi (en i klubben) hadde faktisk vært i kontakt med dem, og de sa det var greit... Det hadde virkelig ikke vært noe problem å få med seg den trehjulsvogna inn der, man kunne bare spent opp hundene akkurat i det man skulle ut i ringen. Så vi ble i hvertall skuffet, i fjor "vant" klubben raseparaden søndag og da la de vekt på at det var blant annet pga spannet. Det var noe annerledes inngang til ringen enn i fjor, men det hadde ikkke vært noe problem...Vi vil jo vise rasens bruksområde. Men vi fikk "kranglet" oss til å bruke kickbike da... :) og det finnes jo viktigere ting enn å surve over sånt.

Men skal raseparaden ha noe poeng, og trekke folk, må det jo være et poeng å presentere rasene best mulig, og samtidig lage litt liv? :) og heller legge til rette for det?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Parkeringa funka fint når jeg kom tidlig (mellom 7 og 8) , men stive priser der syns jeg!

- Syns renholdet der var bra! Min tissa en svær dam inne og jeg fikk huka tak i en hyggelig mann som gikk med vasketralle for å spørre om noe papir, men han sa at jeg ikke trengte å tørke det selv, ble med bort og fjernet alt for meg :)

- Jeg var kun tilskuer i utstillingsringen, men syns det var veldig vanskelig å høre hva som ble sagt og ropt opp.

Ellers var igrunn det som irriterte meg mest folk som lot bikkjene gå i langt bånd og og lot hundene gå bort til alle andre hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klager folk over hvert fordømte år :sleep:

På lik linje som startnr over to dager. Det har blitt klaget på minst de 2(?) siste årene. Og svaret fra NKK har vel vært at det er messen som krever det. (og jeg forstår at messen gjør det så mange som gjerne kopirer flere startnr og deler de ut til gud og hvermann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest gretten på - som ikke er utstillingsinteressert - er håndteringen av rallysporten på forhånd. Både i fjor og i år har NRL fått tilbakemelding fra NKK på at det ikke var plass til å ha rallystevne på D4A. På et senere tidspunkt ble vi imidlertid kontaktet av varemessa med forespørsel om vi ville ha stand, og om å holde minikurs. Det var det nemlig plass til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest gretten på - som ikke er utstillingsinteressert - er håndteringen av rallysporten på forhånd. Både i fjor og i år har NRL fått tilbakemelding fra NKK på at det ikke var plass til å ha rallystevne på D4A. På et senere tidspunkt ble vi imidlertid kontaktet av varemessa med forespørsel om vi ville ha stand, og om å holde minikurs. Det var det nemlig plass til...

Det er varemessen som styrer/disponerer standområde, og NKK utstiling/stevneområdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som ringsekretær tre dager, og tenkte å ta direkte med NKK det som fungerte og ikke fungerte fra mitt perspektiv, også det som ikke direkte berørte utstillerne (håper jeg).

Men en ting som bør sies, er at jeg er imponert over hvor mye informasjon som var å få på engelsk i løpet av helga - både skriftlig og muntlig. Jeanette og jeg var på Europavinneren i Sveits i fjor, og SLET med å finne informasjon på engelsk - det var arrangørens tredjevalg, etter fransk og tysk. Personene i sekretariatet forsto ikke våre spørsmål, så vi fikk fem forskjellige svar. Informasjonen i katalogen var kun på fransk og tysk. Mens jeg opplevde flere ganger i helga at beskjeder ble gitt først på engelsk og deretter på norsk. Veldig bra!

Men en ting savnet jeg - før så ble nasjonalsangen spilt på morgenen i Vikingskipet, med norsk flagg og litt stas midt på tribunen. Har den i det hele tatt blitt spilt på Lillestrøm disse årene? Dette er jo på en måte NM'et vårt. Men hukommelsen samarbeider ikke med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som ringsekretær tre dager, og tenkte å ta direkte med NKK det som fungerte og ikke fungerte fra mitt perspektiv, også det som ikke direkte berørte utstillerne (håper jeg).

Men en ting som bør sies, er at jeg er imponert over hvor mye informasjon som var å få på engelsk i løpet av helga - både skriftlig og muntlig. Jeanette og jeg var på Europavinneren i Sveits i fjor, og SLET med å finne informasjon på engelsk - det var arrangørens tredjevalg, etter fransk og tysk. Personene i sekretariatet forsto ikke våre spørsmål, så vi fikk fem forskjellige svar. Informasjonen i katalogen var kun på fransk og tysk. Mens jeg opplevde flere ganger i helga at beskjeder ble gitt først på engelsk og deretter på norsk. Veldig bra!

Men en ting savnet jeg - før så ble nasjonalsangen spilt på morgenen i Vikingskipet, med norsk flagg og litt stas midt på tribunen. Har den i det hele tatt blitt spilt på Lillestrøm disse årene? Dette er jo på en måte NM'et vårt. Men hukommelsen samarbeider ikke med meg.

Jaaaa, informasjonen (når man var et sted det var høyttalere da :aww:) var veldig tydelig og lett å høre. Gode høyttaleranlegg og tydelig språk og informasjon. Også kan man sikkert tenke seg at de østeuropeerne som var til stede kanskje skjønte like mye som dere forstod i Sveits :). Jeg har inntrykk av at de er bedre til å snakke tysk enn engelsk :D.

Jeg begynte forresten også å fundere på om nasjonalsangen egentlig ble avspilt - og om den har blitt det tidligere år på Lillestrøm? Min hukommelse er heller ikke særlig samarbeidsvillig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, informasjonen (når man var et sted det var høyttalere da :aww:) var veldig tydelig og lett å høre. Gode høyttaleranlegg og tydelig språk og informasjon. Også kan man sikkert tenke seg at de østeuropeerne som var til stede kanskje skjønte like mye som dere forstod i Sveits :). Jeg har inntrykk av at de er bedre til å snakke tysk enn engelsk :D.

Jeg begynte forresten også å fundere på om nasjonalsangen egentlig ble avspilt - og om den har blitt det tidligere år på Lillestrøm? Min hukommelse er heller ikke særlig samarbeidsvillig :).

Det er for så vidt et godt poeng - FCI er jo firespråklig; i så måte skulle en jo tro det kanskje var greit å bruke alle fire på store vinnerutstillinger just in case.

I ringen min sto vi alle tre morgenene og avventet om det ble nasjonalsang eller ei, før vi begynte bedømmelsen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk ikke huske at den har blitt spilt før jeg? Og jeg reiser meg alltid når den blir spilt og er alltid tidlig ute på slike utstillinger.

Jeg er BRENNSIKKER på at den har blitt spilt i Vikingeskipet, hvor en i ledelsen i NKK pleide å stå utenfor "glassburet" med det norske flagget og ønske velkommen. Jeg har også et minne av at en ringsekretær fikk kjeft for å kalle inn dagens første hund klokken 0900, før arrangementet var offisielt åpnet, og hunden ble bedømt under nasjonalsangen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er BRENNSIKKER på at den har blitt spilt i Vikingeskipet, hvor en i ledelsen i NKK pleide å stå utenfor "glassburet" med det norske flagget og ønske velkommen. Jeg har også et minne av at en ringsekretær fikk kjeft for å kalle inn dagens første hund klokken 0900, før arrangementet var offisielt åpnet, og hunden ble bedømt under nasjonalsangen.

Hamar har jeg vel bare stilt en eller to ganger for mange-mange år siden. Så der husker jeg faktisk ikke. Men kan ikke huske noe av det på Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar har jeg vel bare stilt en eller to ganger for mange-mange år siden. Så der husker jeg faktisk ikke. Men kan ikke huske noe av det på Lillestrøm.

Nei, ikke jeg heller, på Lillestrøm altså, men kom ikke til å tenke på det før nå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...