Gå til innhold
Hundesonen.no

Evalueringstråden for Dogs4All


Siri
 Share

Recommended Posts

Det har vel også med opplæring og informasjon til dommere, ringsekretærer vadugnadsfolk også videre

Jepp, og der var det i enkelte ringer stort forbedringspotensiale. Vet ikke om folk fikk med seg hva som skjedde i whippetringen på fredag, men NKK har til og med gått ut med en beklagelse, og det sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men folkens - evaluering går på arrangementet, ikke på enkeltpersoner som dommere, ringpersonell, dørvakter osv.

Og deretter stopper de rett bortenfor kontrollen, og sperrer hele passasjen videre fordi de må dra fram mappa fra bunnen av sekken hvor de pleier å legge startnummer og pass, og finne riktig plastikkm

Jeg var ikke der, men jeg hørte radioreklamen. Kanskje ikke nødvendig å oppfordre tilskuere til å ta med seg hunden og komme når man ikke skal stille, gitt det antallet hunder som skulle være der fra

Jepp, og der var det i enkelte ringer stort forbedringspotensiale. Vet ikke om folk fikk med seg hva som skjedde i whippetringen på fredag, men NKK har til og med gått ut med en beklagelse, og det sier vel sitt.

Nå ble jeg nysgjerrig å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig å

Dommeren med ringsekretær på laget hadde tydeligvis ikke fått innføring i hvordan det skulle dømmes, og kjørte normalfordeling i "kvalitetsbedømmelsen", helt til det til slutt ble stoppet av NKKs representant, og det kom ny ringsekretær i ringen. Dvs at hunder som f. eks skulle hatt Excellent fikk Sufficient, fordi dommeren likte dem "minst" i den klassen. Det var ingen individuell bedømming, kun plassering av hunder, og deretter utdeling av sløyfer omtrent etter normalfordeling. Dvs brudd på utstillingsreglementet, og disse resultatene blir stående. Og folk har betalt nesten 500 kroner for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren med ringsekretær på laget hadde tydeligvis ikke fått innføring i hvordan det skulle dømmes, og kjørte normalfordeling i "kvalitetsbedømmelsen", helt til det til slutt ble stoppet av NKKs representant, og det kom ny ringsekretær i ringen. Dvs at hunder som f. eks skulle hatt Excellent fikk Sufficient, fordi dommeren likte dem "minst" i den klassen. Det var ingen individuell bedømming, kun plassering av hunder, og deretter utdeling av sløyfer omtrent etter normalfordeling. Dvs brudd på utstillingsreglementet, og disse resultatene blir stående. Og folk har betalt nesten 500 kroner for det!

Da burde det kommet litt mer enn en beklagelse syntes jeg som ikke driver med utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en gråsone her - det er ikke sånn at alle ringsekretærer og andre er like flinke. Enkelte burde rett og slett slutte med den hobbyen rett og slett. Men som i evaluering av arrangementet så er det kanskje bedre å si at de må finne en måte å kvalitetssikre at alle har fått den informasjonen de skal og at alle har forstått hva dette innebærer, heller enn å gå på enkeltepisoder. Men det er min mening da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en gråsone her - det er ikke sånn at alle ringsekretærer og andre er like flinke. Enkelte burde rett og slett slutte med den hobbyen rett og slett. Men som i evaluering av arrangementet så er det kanskje bedre å si at de må finne en måte å kvalitetssikre at alle har fått den informasjonen de skal og at alle har forstått hva dette innebærer, heller enn å gå på enkeltepisoder. Men det er min mening da :)

Ja, det er jeg enig i, men problemet er jo at dette er en "generalprøve" der folk bruker masse tid og penger på å komme og stille hund. Det er jo rimelig kjedelig for dem som opplever dette, som kanskje har brukt flerfoldige tusen på å dra hit (reise, hotell) osv, og så opplever de at utstillingen ikke blir gjennomført etter reglementet...

At dommeren ikke liker hunden deres er en ting, men den skal jo fremdeles ha en kvalitetsbedømmelse ut i fra hvordan den ser ut, ikke ut i fra hvordan de andre hundene i klassen ser ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel så vidt jeg vet briefing av ringpersonellet før utstillingen, men det er jo alltid sånn at noen ikke forstår eller får med seg all informasjonen som blir gitt.

Edit: Og det var nok langt bedre på lørdag og søndag enn det var på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel så vidt jeg vet briefing av ringpersonellet før utstillingen, men det er jo alltid sånn at noen ikke forstår eller får med seg all informasjonen som blir gitt.

Edit: Og det var nok langt bedre på lørdag og søndag enn det var på fredag.

Ja, det var fredagen "katastrofen" med whippetene skjedde, ellers tror jeg det forløp greit.

I min ring gikk alt greit fredag, men lørdagen var derimot preget av mye rot, forsinkelser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske plassering var mer organisert. Altså feks alleer som er merket opp slik at det ikke er lov å sette bur, stol eller stoppe i de "sonene". Og gjerne oppmerket inngang til ringen, noen steder var det nesten umulig å komme seg inn i ringen uten å klatre i fanget på tilskuere.

Selvfølgelig er problemet at folk ikke tenker, men tror NKK kan hjelpe stort med å tenke for dem (blir litt slik som teltfrie soner om sommeren).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også greit å tenke i forhold til opplæring på det forskjellige tingene. San som da jeg ble skriver. Fikk i grunnen ca 12 timer fra jeg sa ja til jeg skulle være i hallen også er det jo kjekt å sove i mellom. Så ja opplæring er ikke dumt å se på. Tipepr helelr ikke at det er dumt å ha noen regler som står lett tilgjengelige. San som da jeg skulel stå og ta imot biletter. HVa er aldersgrensa. Teipet den innn i pengeskrinet jeg. Men det er det jo ikke den som sitter nederst som skal ordne det skl dem som har topansvaret for pengeen for det er jo dem som har peil på regelverket også og kan sjekke det opp. San tipper ejg det er i D4A også. Og over en viss megnde med forlk og dyr så blir tingene mer synlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var fredagen "katastrofen" med whippetene skjedde, ellers tror jeg det forløp greit.

I min ring gikk alt greit fredag, men lørdagen var derimot preget av mye rot, forsinkelser osv.

Det gikk greit i vår ring på fredagen også altså, men jeg så jo at både dommer og ringsekretær var sånn passe stressa - spesielt i starten da alt gikk litt fort :).

Men ellers har jeg hatt en strålende helg med masse trivelige folk og hunder - og vi kommer selvsagt til EDS neste år. Det blir liksom for dumt å skulle "demonstrere" mot ett eller annet den eneste gangen en slik utstilling kommer til Norge :). Da går vi for tittel - alt annet er da uinteressant :D.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Parkeringa var ikke et problem for oss, men parkeringsplassen på fredag var et gjørmehull. Egentlig ikke noe å klage for, NKK kan jo ikke noe for at det regnet. Men parkeringen på lørdag var dyr!

  • Alt for trangt rundt ringene! Det burde være minst 2 meter 'langgang' i mellom ringene slik at man kan komme seg fra A til B uten å klatre over folk.

  • Engen inngang/utgang på alle ringene, som burde vært godt markert, men forbud om tilskuere som camper akkurat her. Igjen må man klatre over folk for å komme seg inn/ut av ringen.

  • Jeg vil heller ha en kritikk enn en påsa med ræl, selvom jeg har god bruk for buffen på jobb da.

  • Skulle ønske lørdagens dommer iallefall kulle gitt en begrunnelse til sine valg av plasseringer, han var stum som en østers.

  • Lufte mulighetene må forbedres. Alt for få lufte plasser, og spon er ikke noe særlig å lufte pelshunder på. Jeg for min del luftet hunden foran messehallen ved parkeringsplassen.

  • Det er høy påmeldings avgift, start nr burde degge alle dager på messa, og ikke bare èn dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren med ringsekretær på laget hadde tydeligvis ikke fått innføring i hvordan det skulle dømmes, og kjørte normalfordeling i "kvalitetsbedømmelsen", helt til det til slutt ble stoppet av NKKs representant, og det kom ny ringsekretær i ringen. Dvs at hunder som f. eks skulle hatt Excellent fikk Sufficient, fordi dommeren likte dem "minst" i den klassen. Det var ingen individuell bedømming, kun plassering av hunder, og deretter utdeling av sløyfer omtrent etter normalfordeling. Dvs brudd på utstillingsreglementet, og disse resultatene blir stående. Og folk har betalt nesten 500 kroner for det!

Det ble også delt ut CK til hunder som fikk blå, samt hunder som skulle hatt CK som ikke fikk. Så altså helt kaos.

I ungundklasse tispe fikk vi plutselig inn en ny ringsekretær, som ordnet opp. Så fra åpen klasse tispe gikk ting som det skulle. Unghundklasse tispene fikk også riktig kvalitetsbedømming, men vi var i ringen i 30 minutter. Alt ble stoppet underveis, og forklart hvordan det skulle gjøres, beklaget hvordan det hadde vært til nå, osv.

Da fikk også den gamle ringsekretæren opplæring, og for å si det sånn...hun hadde ikke en gang oversikt over hvilke bånd som betydde hva. At rød var 1., blå 2., ck rosa, osv. Det måtte denne nye ringsekretæren stå å forklare til henne...

Lørdagen gikk det som smurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit i vår ring på fredagen også altså, men jeg så jo at både dommer og ringsekretær var sånn passe stressa - spesielt i starten da alt gikk litt fort :).

Men ellers har jeg hatt en strålende helg med masse trivelige folk og hunder - og vi kommer selvsagt til EDS neste år. Det blir liksom for dumt å skulle "demonstrere" mot ett eller annet den eneste gangen en slik utstilling kommer til Norge :). Da går vi for tittel - alt annet er da uinteressant :D.

Den eneste min "demonstrasjon" går utover er meg selv!Tror ikke det vil plage NKK et sekund. Så store tanker har jeg ikke om meg selv :) .

Begge hundene her er deleide,de andre eierne kan gjerne melde dem på.... For meg er kritikken viktig,for andre betyr den lite,vi er forskjellige.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- alt for dårlig plass, ja til oppmerka gangbaner! Fins det ikkje krav til frie rømningsveier som burde vert overholdt?

- raseparaden kunne vore bedre opplyst om på forhånd. "Min" rase vart stoppa laurdag med beskjed om at det var max 5 hundar pr rase (det såg ikkje ut som dette var likt for alle rasar). I tillegg fikk ikkje hunden med pent pynta vogn bli med inn i ringen "for den klarte ikkje svingen" ifølge ei nkk-dame. Det var såvidt trekkhundane fikk med seg sparkesykkel inn.. Trudde virkelig poenget med raseparaden var å vise fram bruksegenskapane til rasen?? (Heldigvis fikk vogna vere med inn søndag, og det var vel vakkert? :))

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

- alt for dårlig plass, ja til oppmerka gangbaner! Fins det ikkje krav til frie rømningsveier som burde vert overholdt?

- raseparaden kunne vore bedre opplyst om på forhånd. "Min" rase vart stoppa laurdag med beskjed om at det var max 5 hundar pr rase (det såg ikkje ut som dette var likt for alle rasar). I tillegg fikk ikkje hunden med pent pynta vogn bli med inn i ringen "for den klarte ikkje svingen" ifølge ei nkk-dame. Det var såvidt trekkhundane fikk med seg sparkesykkel inn.. Trudde virkelig poenget med raseparaden var å vise fram bruksegenskapane til rasen?? (Heldigvis fikk vogna vere med inn søndag, og det var vel vakkert? :))

Det var sent ut info til ALLE deltagerne i GOD tid i forveien angående regler for raseparaden. Der var det opplyst om hvor mange hunder som kunne være med, og at det pga. dårlig plass ikke var anledning til å medbringe vogner osv. Årsaken så dere selv på søndag - da vogna deres IKKE kom ut den veien den skulle og heller måtte ut og gå motstrøms mot de som stod å ventet på å komme inn. (hvilket er svært lite praktisk) - dermed hadde vel NKK damen rett sånn egentlig???? Og det var likt for alle raser, men noen raser har flere varianter og det var full anledning for de som har flere raser under samme raseklubb å ha med 5 individer av hver rase - derfor fremstod det som om det var andre som fikk ha med flere hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sent ut info til ALLE deltagerne i GOD tid i forveien angående regler for raseparaden. Der var det opplyst om hvor mange hunder som kunne være med, og at det pga. dårlig plass ikke var anledning til å medbringe vogner osv. Årsaken så dere selv på søndag - da vogna deres IKKE kom ut den veien den skulle og heller måtte ut og gå motstrøms mot de som stod å ventet på å komme inn. (hvilket er svært lite praktisk) - dermed hadde vel NKK damen rett sånn egentlig???? Og det var likt for alle raser, men noen raser har flere varianter og det var full anledning for de som har flere raser under samme raseklubb å ha med 5 individer av hver rase - derfor fremstod det som om det var andre som fikk ha med flere hunder.

Då må det vere en svikt en plass, for det var det ingen som hadde høyrt om.. Skal ta det opp med klubben;) Sto feks 7 stk tibetansk spaniel ved sia av oss i oppsamlingsringen og skulle inn, mellom anna. Får tru dei vart avvist i døra då? Men då har vel dei og fått dårlig (null) info frå raseklubben sin og? Men skal det vere fleire raseparader, så burde det bli lagt opp til at vogn og sparkesykkel kjem både ut og inn av ringen........ Om poenget er å vise søte hundar kan det likegodt vere nok med BIG og BIS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringen foregikk helt smertefritt når vi kom i ni tiden på lørdag, at Europark tar blodpriser er ikke NKK sin skyld. Effektive folk ved inngangen, ingen kø hverken når vi kom eller når vi hadde vært ute å luftet hundene i løpet av dagen.

Dommer, ringsekretær og skriver så ut til å gjøre en utmerket jobb i vår ring.

Lufteområdene var ekle, hundene våres nektet å gå på do der så vi endte opp med en spasertur.

Trangt inne i hall E mellom ringene.

Den nevnte "overraskelsen" så vi aldri noe til.

Til en annen gang ville jeg heller fjernet overraskelsen og senket påmeldingsprisen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då må det vere en svikt en plass, for det var det ingen som hadde høyrt om.. Skal ta det opp med klubben;) Sto feks 7 stk tibetansk spaniel ved sia av oss i oppsamlingsringen og skulle inn, mellom anna. Får tru dei vart avvist i døra då? Men då har vel dei og fått dårlig (null) info frå raseklubben sin og? Men skal det vere fleire raseparader, så burde det bli lagt opp til at vogn og sparkesykkel kjem både ut og inn av ringen.... Om poenget er å vise søte hundar kan det likegodt vere nok med BIG og BIS..

Poenget var vel at publikum skulle få se rasene og få informasjon om den...

Jeg fikk ikke med meg alt som ble sagt om min rase , jeg var for opptatt med å roe Nico som trodde festen endelig var i gang, men hos oss ble det vektlagt at vi skulle vise flere fargevarianter og stadier av pelsutvikling fra raseklubbens side..

Ikke at hundene var søte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at lufteområdet er helt elendig.. :( Har vært på flere utstillinger i Nederland i år og liker opplegget de har der. De har en person som står å personlig "pusher" poser på alle som går ut. Og så har de kjøpt inn ferdigplen i ruller som er rullet ut i flere lengder etterhverandre. Hundene får dermed snust seg litt bortover en "grøftekant" for å finne riktig plass å gå på do :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sent ut info til ALLE deltagerne i GOD tid i forveien angående regler for raseparaden.

Jeg kan ikke huske å ha fått den infoen må jeg innrømme (ikke at det var noe problem for oss med FOR MANGE hunder *ler* - var vel mer det å i det hele tatt ha noen som kunne stille opp), men den kan godt ha forsvunnet i all spam'en fra Messesenteret. Herrefred så mye drit de sender ut (og som ikke nødvendigvis hadde med Dogs4All å gjøre en gang). Jeg gadd etter hvert ikke å åpne mailer som kom fra messa - og det kan nok godt hende andre viktige mailer da også ble oversett :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha fått den infoen må jeg innrømme (ikke at det var noe problem for oss med FOR MANGE hunder *ler* - var vel mer det å i det hele tatt ha noen som kunne stille opp), men den kan godt ha forsvunnet i all spam'en fra Messesenteret. Herrefred så mye drit de sender ut (og som ikke nødvendigvis hadde med Dogs4All å gjøre en gang). Jeg gadd etter hvert ikke å åpne mailer som kom fra messa - og det kan nok godt hende andre viktige mailer da også ble oversett :aww:.

Det virket som om det var litt forvirring med Briardene ja, og det hjalp ikke at de plutselig fikk beskjed om å gå inn etter Pumiene??? :lol: Enten misforsto de og blandet Puli og Pumi, eller så surret nkk's personell, de var på vei full fart inn foran oss ..

Vi fikk stoppet de da...

Det hadde vært festlig om det spankulerte Briarder rundt i mens det ble informert om snordanning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som om det var litt forvirring med Briardene ja, og det hjalp ikke at de plutselig fikk beskjed om å gå inn etter Pumiene??? :lol: Enten misforsto de og blandet Puli og Pumi, eller så surret nkk's personell, de var på vei full fart inn foran oss ..

Vi fikk stoppet de da...

Det hadde vært festlig om det spankulerte Briarder rundt i mens det ble informert om snordanning :lol:

Hahahhaa, jeg var ikke med på raseparaden lørdag, så jeg fikk jo ikke med meg det der *ler*.

Briardene hadde sikkert passet helt fint inn sammen med puliene vøtt :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...