Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobil.


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Med Telenor sitt M + abonnement ender jeg på 2500kr ca.

Link? Finner bare denne https://nettbutikk.telenor.no/mobil/sony-d6603-z3-m-ndr-10-b-telenor-b2c/ Men den ender opp på 7787 kr på 12 mnd (inkl abonement da riktig nok, men) og koster flesk i mnd.. Har abonement nå som koster 199 i mnd og har ikke tenkt å endre på det å ta tlf på nedbetaling, vil kjøpe ut tlf med en gang. Og beste pris jeg finner i butikk er 5500 kr eller noe rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men skal du ha Z3, ikke compact?

Greia med compact er jo at det er om ikke den eneste så en av få telefoner i moderat størrelse med topp.spec.

Z3 er jo litt gigantisk i fysisk størrelse, compact koster 4k.

Prisguide.no er supert til prisrr uten abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du ha Z3, ikke compact?

Greia med compact er jo at det er om ikke den eneste så en av få telefoner i moderat størrelse med topp.spec.

Z3 er jo litt gigantisk i fysisk størrelse, compact koster 4k.

Prisguide.no er supert til prisrr uten abb

Nei, jeg har ikke bestemt meg for noen enda, men begge de utgår på pris. Ser for meg å betale 2-2500 for tlf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nexus er jo ett greit alternativ. Også slipper du all reklamemas. Det er rent android OS, eneste telefonen som er sånn uten å måtte roote/jailbreake. :). Lurte litt på den selv men det er skikkelig kina-plastic-fantastic og river i sjela til en maskining. student.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de mobilene jeg har hatt er dette kameraet veldig bra, det holder ihvertfall til min bruk som er bilder av hund og natur til facebook og blogg ;) Du kan jo se innom bloggen min og se kvaliteten på bildene jeg har der ;)

Det er bra i godt lys. Innendørs og spesielt fokusen på kameraet under filming er håpløst!

MEN jeg er sykt fornøyd med mobilen. Har hatt Samsung Galaxy s2 og s3 før denne. Så utrolig deilig med google-telefon hvor du ikke blir prakka på tretti programmer du ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexus 5 er per i dag den telefonen jeg har likt best! Mye på grunn av stock android og raske oppdateringer. Minuset er dårlig batteri i forhold til mange andre telefoner. Der er LG g2 bedre, og den ligger likt i pris som nexus 5.

Hvis du kan betaøe litt mer og inke vil ha en så stor telefon så er sony z3 compact å anbefale.

Samsung holder jeg meg unna. HTC har jeg gode erfaringer med, men har ikke testet noen av de nye modellene nå.

Nokia lumia 1020 er det fin pris på, og det er en god telefon. Min har ikke fungert som den skal, så den er levert inn for siste gang. Generelt en god telefon. Men windows har ikke overbevist meg enda. Så jeg går tilbake til android.

Men altså Nexus 5 er en veldig god telefon, så hvis jeg får hevet kjøpet blir det en sånn igjen + en sony z3 siden jeg må ha to telefoner.

Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Pokkers tråd. Fikk lyst på ny telefon, hatt lenge da, har ifon 4 snart 4 år gammell :o Prøvde meg på ett skambud på på en 3 dager gammel Z3 compact på finn og får den for 3000,- men så fikk jeg jo egentlig lyst på Nexus 5.. Avgjørelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexus 5 er per i dag den telefonen jeg har likt best! Mye på grunn av stock android og raske oppdateringer. Minuset er dårlig batteri i forhold til mange andre telefoner. Der er LG g2 bedre, og den ligger likt i pris som nexus 5.Hvis du kan betaøe litt mer og inke vil ha en så stor telefon så er sony z3 compact å anbefale. Samsung holder jeg meg unna. HTC har jeg gode erfaringer med, men har ikke testet noen av de nye modellene nå. Nokia lumia 1020 er det fin pris på, og det er en god telefon. Min har ikke fungert som den skal, så den er levert inn for siste gang. Generelt en god telefon. Men windows har ikke overbevist meg enda. Så jeg går tilbake til android. Men altså Nexus 5 er en veldig god telefon, så hvis jeg får hevet kjøpet blir det en sånn igjen + en sony z3 siden jeg må ha to telefoner. Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

Z3 koster så mye mer at da kjøper jeg heller HTC one eller noen av de. Tror jeg kommer til å gå for enten HTC, som jeg kjenner godt og liker. Eller en av Nokia lumia modellene som er innenfor budsjett, må bare tenke litt, sliter med besluttningsvegring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har Z3/Z3 Compact er det sånn å forstå at det følger med lader med vanlig kabel og at magnetlader må kjøpes som ekstrautstyr?

Jeg tror det var denne min bror kjøpte nettopp og mener han snakket om at han kjøpte magnetlader i tillegg.

Den er minst en tusenlapp for dyr, dessverre. Skulle jeg først ha gått opp i den prisen så hadde jeg heller lagt på litt til å kjøpt en av toppmoddellene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er hvertfall sånn på Z2

Jeg tror det var denne min bror kjøpte nettopp og mener han snakket om at han kjøpte magnetlader i tillegg.

Den er minst en tusenlapp for dyr, dessverre. Skulle jeg først ha gått opp i den prisen så hadde jeg heller lagt på litt til å kjøpt en av toppmoddellene :)

Takk, ja det var visst sånn med lader, og det er bare docking som er original Sony, alt anna magnetlader er kina..

Z1, Z2 og Z3 er alle toppmodeller. Sony lanserer ivrig hvert halvår så det er marginalt som skiller de..

Passe fornøyd med Z3 Compact her, tror jeg kan venne meg til android, kanskje en adroid for newbs tråd er på sin plass.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe fornøyd med Z3 Compact her,

Hva er egentlig forskjellen mellom Z3 og compacten? Er den bare mindre i størrelse eller er den generelt "mindre" i ytelsesevne, kamerakvalitet osv? Den har jo uten tvil en mer hendig størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja det var visst sånn med lader, og det er bare docking som er original Sony, alt anna magnetlader er kina..

Z1, Z2 og Z3 er alle toppmodeller. Sony lanserer ivrig hvert halvår så det er marginalt som skiller de..

Passe fornøyd med Z3 Compact her, tror jeg kan venne meg til android, kanskje en adroid for newbs tråd er på sin plass.. :D

Med toppmodell så mener jeg vell egentlig de som er på topp nå(de som koster 5-6000), og med det så mener jeg egentlig HTC one (m8) som er den tlf jeg aller helst ønsker meg, sånn om jeg først skal ut med så mye penger. Men det blir nok ikke det uansett, er for mye penger.

Android er bra det :) Det eneste jeg har hatt problemer med har vært personlige løsninger på tlf til de forskjellige merkene. Noen er mer tungvinte enn andre på navigering, menyløsninger, tastatur osv, men det går jo ikke på OS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva er egentlig forskjellen mellom Z3 og compacten? Er den bare mindre i størrelse eller er den generelt "mindre" i ytelsesevne, kamerakvalitet osv? Den har jo uten tvil en mer hendig størrelse!

Marginalt, Skjermen på compact er ikke bare mindre men har noe lavere pikseltettehet. Samme CPU/GPU. 3GB RAM på Z3, 2GB på compact. Samme kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt med beslutningsvegring, men denne gangen fikk jeg hjelp av det andre problemet mitt, impulskjøp :P Så får vi se da om vi blir fornøyd eller om det kommer til å bære preg av impuls :P Kom tilfeldigvis over tilbud på nokia 930 på elkjøp, 1-1200 billigere enn øvrige plasser og gratis frakt så da ble det plutselig et kjøp :) Tror det blir bra :)http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/NOK930BL/nokia-lumia-930-smarttelefon-sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...