Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobil.


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Noen tips? Det begynner å bli på høy tid med en utskifting, det bare frister ikke så mye pga de sinsyke prisene det er på tlf om dagen. :P Kunne jeg valgt hvem som helst så hadde jeg nok gått for HTC one (m8), men synes det er helt sjukt å betale så mye for en tlf, spesielt mtp den begrensede levetiden ihvertfall mine tlf har. Jeg har vell en tlf i rundt 2 år, da begynner de gjerne å skrante litt, men 2500 i året for en tlf synes jeg er alt for mye..

Samsung og apple er jeg ingen fan av, og de resterende har jeg ingen erfaring med. Har sett litt på nokia lumia, de ser jo greie ut og har samme oppsett som på pc og det er jeg greit fornøyd med ihvertfall. Aberet der er bare at windows phone er relativt nytt og sikkert ikke fult oppdatert på apper og slike tilbud enda? Andre forslag på tlf som gir mye for lite? Bruker forsåvidt ikke tlf sånn voldsomt mye så trenger ikke være noen toppmodel, men ok kamera er jo alltid kjekt samt tilgang på mobilbank, facebook og endomondo, er vell i hovedsak det jeg bruker tlf til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en billigere variant av HTC enn HTC One?

Sikkert, men jeg vet ikke så mye om dem så hadde evt hvert kjekt med erfaringer.

Jeg har en htc one x + nå som jeg har hatt et par år også er det vell et år eller to før det den kom på markedet, så mye har nok skjedd siden den gang. Htc one (m8) er den nyeste i den kategorien, og også et av htc's flaggskip så den koster jo nok. Ellers har de jo htc desire, ser ut som det har kommet noe nytt der, og de er en del billigere, men hadde vært kjekt med erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Sony Xperia Z. Tåler litt vann, batteriet holder et par dager med moderat bruk, og veldig ok telefon.

Og - ikke kjøp telefon på avbetaling om du har mulighet til å betale med en gang, det blir jo mye dyrere nesten uansett hvordan man vrir og venter på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Sony Xperia Z. Tåler litt vann, batteriet holder et par dager med moderat bruk, og veldig ok telefon.

Og - ikke kjøp telefon på avbetaling om du har mulighet til å betale med en gang, det blir jo mye dyrere nesten uansett hvordan man vrir og venter på det. :)

Ingen avbetaling her nei, det er bare irriterende faste utgifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med windows phone. Gubben og datteren har samsung, vet ikke hvor mange telefoner de har brukt opp, mens min lever og er like frisk :D

Samboeren er også ihugga WP fan!

Kan anbefale Nokia 1020 som har utrolig godt kamera! Tror det er det beste på markedet enda.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Fordi det tåler mye eller andre grunner?

Er ikke så nøye for meg om de er vann eller støtsikre eller ikke :)

KJekt at den tåler litt og er vanntett ja men ikke minst Spec. Det er de kvasseste telefonene på markedet, har vel grusa det meste av tester og får stort sett 6'ere.

Skolebruk med mer og mer digitale verktøy så er det kjekt til å kunne håndtere alt av filer og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Den har vært reparert 3 ganger siden jeg kjøpte den 1 juni. Skjermen, som skal være av gorillaglass knuste etter 6 uker, og det blir riper i det, selv om det visstnok skal tåle mye. Det blir likevel riper selv med flipdeksel utenpå. Så ble alle bildene uklare, fikk den tilbake fra reparasjon, så sluttet kameraet å virke helt. Ja, og den ble også levert til reparasjon fordi ingen hørte hva jeg sa i samtale.

Jeg har googlet meg fram til at det ikke bare er jeg som har hatt problemer med lyden.

Akkurat nå har den fungert greit en stund, men riper i glasset er irriterende, det er ikke lenge siden jeg hentet den med splitter nytt glass fra reparasjon, og glasset skulle tåle så mye at man burde slippe å bruke skjermbeskytter i tillegg. Vel, når det blir riper selv med flipdeksel utenpå, er det ikke så bra likevel.

Jeg er altså ikke imponert over dette rådyre flaggskipet til Sony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexus 5 :thumbs: Du får den til 2500 kr. Veldig bra mobil, google sin egen mobil. Er superfornøyd med den!

Siden det er en google-mobil bør du ha en gmail-konto å logge inn med, så synkroniserer den alt av kontakter, bilder osv. På en sony eller samsungmobil f.eks kan du jo også logge inn med gmail-kontoen din, men blir tvunget til å lage sony/samsungbruker, får alltid spørsmål om å bruke deres egne apps til ditt og datt (mye mas og "reklame" for egne produkter/apper synes jeg).

Eventuelt kommer Nexus 6 nå i november, men den blir betydelig dyrere og litt for stor etter min smak.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexus 5  :thumbs: Du får den til 2500 kr. Veldig bra mobil, google sin egen mobil. Er superfornøyd med den!

Siden det er en google-mobil bør du ha en gmail-konto å logge inn med, så synkroniserer den alt av kontakter, bilder osv. På en sony eller samsungmobil f.eks kan du jo også logge inn med gmail-kontoen din, men blir tvunget til å lage sony/samsungbruker, får alltid spørsmål om å bruke deres egne apps til ditt og datt (mye mas og "reklame" for egne produkter/apper synes jeg). 

Eventuelt kommer Nexus 6 nå i november, men den blir betydelig dyrere og litt for stor etter min smak.

Jeg har også nexus 5. Er ekstremt fornøyd! Det eneste minuset er at jeg kunne ønske kameraet var bedre. :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nexus 5. Er ekstremt fornøyd! Det eneste minuset er at jeg kunne ønske kameraet var bedre. :)

Av de mobilene jeg har hatt er dette kameraet veldig bra, det holder ihvertfall til min bruk som er bilder av hund og natur til facebook og blogg ;) Du kan jo se innom bloggen min og se kvaliteten på bildene jeg har der ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hadde Sony experia før, var ikke så fornøyd med den pga dårlig batteri og problemer med lyd, men likte godt at den tåler alt! Mine tlf er med i stallen og i skauen i all slags vær. De råker i gulvet rett som det er også. Det ble en Z3 nå og så langt veldig fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips? Det begynner å bli på høy tid med en utskifting, det bare frister ikke så mye pga de sinsyke prisene det er på tlf om dagen. :P Kunne jeg valgt hvem som helst så hadde jeg nok gått for HTC one (m8), men synes det er helt sjukt å betale så mye for en tlf, spesielt mtp den begrensede levetiden ihvertfall mine tlf har. Jeg har vell en tlf i rundt 2 år, da begynner de gjerne å skrante litt, men 2500 i året for en tlf synes jeg er alt for mye..

Samsung og apple er jeg ingen fan av, og de resterende har jeg ingen erfaring med. Har sett litt på nokia lumia, de ser jo greie ut og har samme oppsett som på pc og det er jeg greit fornøyd med ihvertfall. Aberet der er bare at windows phone er relativt nytt og sikkert ikke fult oppdatert på apper og slike tilbud enda? Andre forslag på tlf som gir mye for lite? Bruker forsåvidt ikke tlf sånn voldsomt mye så trenger ikke være noen toppmodel, men ok kamera er jo alltid kjekt samt tilgang på mobilbank, facebook og endomondo, er vell i hovedsak det jeg bruker tlf til.

Jeg har min Lumia 1020 (utgåene modell) nr 2 nå. Bra batteritid, Windows 8.1 og et helt rått kamera jeg ikke ville vært foruten. Nå blir det jo bare Windows brand fremover og ikke Nokia men regner med de viderefører endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...