Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater D4A - - norsk og nordisk vinner, 2014


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er kanskje rart å skryte av en som ikke er her, men jeg ble så stolt på rasens vegne og må bare dele det - ei bernertispe fikk opprykk til eliteklasse i lydighet i dag! Hun er bare tre og et halvt

Jeg sveeever! For knapt 2,5 uker siden lå min aller beste Bella på operasjonsbordet med alle tarmene dradd ut av buken og jeg trodde oppriktig at hun aldri kom til å våkne igjen - men Bella er knallt

Hjelper det at jeg forteller at Willy - i en alder av 6,5 år - oppførte seg som en tulling i ringen? Han var høy som et fyrtårn og tente til av ingen ting... jeg gikk ut av ringen med blåmerker både h

Very Good på Yoshi.

Hunden foran ham dreit i ringen. Yoshi er en fisefin fyr, og synes ikke man skal drive å se pen ut på steder der andre driter. Så jeg klarte ikke få ham til å løpe noe særlig bra, eller få frem ørene. Ørene er jo tunge av natur, og det hjelper jo ikke akkurat at bikkja er missfornøyd og legger på ørene heller. Dommeren prøvde ALT for å få opp øra på han, lyder, snop, kastet en liten boks på bakken foran ham, men nei. Der andre driter, der skal ikke jeg være, sa Yoshi. Så da fikk han en Very Good, og kommentar på at han er ung, uferdig og har tunge ører. Ellers en trivelig gutt :)

Vi prøver igjen i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin ble 2. beste hannhund med res.cacib som blir til cacib, Tonks 3. beste tispe med res.cacib (2x ganske nære, for å si det sånn), men den som tok tittel, det var gamla det :ahappy: Saeta vant en ikke så stor, men fin veteranklasse, med CK, og ble dermed Norsk Veteranvinner :) Hun ble uplassert i BTK, og måtte se seg slått av Rebus i konkurransen om beste veteran, men det er helt greit. Hun var helt VILL i ringen, så det var kjempestas å vise fram en sunn og sprek veteran. Også var det stas å faktisk stille 3 x eget oppdrett på samme dag, der alle gjorde det såpass bra.

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sveeever!
For knapt 2,5 uker siden lå min aller beste Bella på operasjonsbordet med alle tarmene dradd ut av buken og jeg trodde oppriktig at hun aldri kom til å våkne igjen - men Bella er knalltøff og var i form igjen på no time og i dag løp hun seg inn til tittelen NORSK VETERANVINNER 2014, BIR veteran og 4 beste tispe med res.cert av 51 påmeldte tisper! :heart: Den følelsen jeg hadde i ringen i dag skal jeg aldri glemme...

Med de andre gikk det helt ok. Både Fredrik og Jäger fikk CK, men ble ikke plassert i en STOR championklasse på hele 19 stk, med bl.a mestvinnende hunder fra både Norge, Sverige og Danmark. Fredrik ble plassert som nummer 6 da, og det var flere i klassen som ikke fikk CK, så vi klager ikke :)

Nora er HELT nedrøytet med bare bittelitt grisebust på ryggen og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg stilte henne :P Men hun fikk excellent og vant klassen, med beskjed om at med litt mere pels og litt fastere front så hadde hun fått ck, for hun er en utrolig velbygget hund.

SuperBella :wub:

10367572_10152818921265225_1724508146676

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenguruen min klarte inn i mellom å løpe bra nok til å få seg en Excellent. Han er jo bare to år, så det er mye morsommere å henge i genseren til mamsen enn å løpe fint.. den unnsyldninga falt bort når jeg etterpå så am. akita valper som løp som om de aldri har gjort annet. Jaja, vi får øve oss litt i morgen, så prøver vi igjen på søndagen :D

Hjelper det at jeg forteller at Willy - i en alder av 6,5 år - oppførte seg som en tulling i ringen? Han var høy som et fyrtårn og tente til av ingen ting... jeg gikk ut av ringen med blåmerker både her og der :aww:.

@MaritaS - lillegull her løp som et tog og sto som en påle helt naturlig i en alder av drøyt 4 måneder hun :lol: Lykke til på søndag!

Det gjorde Willy også... :aww:.

Er @Siri inne i grupperingen med Willy nå?

Jepp, det var vi :D.

Jeg syntes Caroline og Siri kan oppdatere så vi får gratulert :aww:

Nuhhhh :D

Lupin ble 2. beste hannhund med res.cacib som blir til cacib, Tonks 3. beste tispe med res.cacib (2x ganske nære, for å si det sånn), men den som tok tittel, det var gamla det :ahappy: Saeta vant en ikke så stor, men fin veteranklasse, med CK, og ble dermed Norsk Veteranvinner :) Hun ble uplassert i BTK, og måtte se seg slått av Rebus i konkurransen om beste veteran, men det er helt greit. Hun var helt VILL i ringen, så det var kjempestas å vise fram en sunn og sprek veteran. Også var det stas å faktisk stille 3 x eget oppdrett på samme dag, der alle gjorde det såpass bra.

Tror dommeren likte hunder med litt ehhhh... sprut :D. Grattis med gamla :D.

Ja, da var det oss, da *ler*. Jepp - som nevnt over; Willy var høy som et fyrtårn og var helt og totalt ukontrollerbar når vi løp. Det gikk liksom bra en langside, men så kom vi til svingen og da tilta han helt og bjeffa og nappa i meg. Supert liksom... han er jo bare 6, 5 år.... Flaut. MEN - dommeren fikk tydeligvis sett nok trav til at hun plasserte han som beste hannhund - og dermed hanket han inn NV14-tittelen :D.

Yasmine hadde ligget i buret og sett "onkel" ha det moro, så hun tenkte nok at hun skulle følge opp sirkuset... HUN hadde det kjempemoro i ringen, hun, der hun løp, hoppet litt, forsøkte å bite meg i leggen og i det hele tatt. Det hjalp jo ikke på at hun hadde en konkurrent i ringen som oppførte seg plettfritt liksom - og som kom helt fra Finland, fra et kull som gjennomgående har gjort det strålende rundt omkring i Europa - og som var et par måneder eldre enn henne. Men som nevnt over - dommeren likte åpenbart litt action, så jammen meg dro hun ikke i land seieren i klassen med exc. Hun fikk ikke CK da, for hun hadde visst litt "uryddige" bevegelser... :lol: :lol:. Men hun fikk juniorvinnertittelen og det var jo DEN vi ville ha, så jeg er strålende fornøyd. Ikke minst er jeg kjempefornøyd med at hun storkoste seg i ringen :).

En finfin dag i ringen, mao :). Også er det litt morsomt at folk kommer bort til oss og nærmest bestiller valp etter Yasmine :). Tror jeg har tre forespørsler allerede på henne liksom... DET er jo litt ekstremt kanskje :).

Edit: Jeg burde kanskje nevne at Willy da også ble BIR :)

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! Kiyomi viste seg fantastisk og vant åpen klasse med CK.

Yari løp inn til 3. beste champion og 4BTK. Dommeren skrøt av den sterke championklassen. :)

Zoko :wub: ble Norsk Juniorvinner og 2BHK m/res.cert, Dommeren likte han veldig godt, men valgte å sette den voksne og ferdigutviklede championhannen først.

Yari-broren Aino vant åpen klasse med Excellent og dommeren måtte holde igjen CK fordi han ikke viste seg spesielt godt.

Zoko-broren Kaizer fikk VG.

Hakushu oppdretterklasse fikk HP, det samme gjorde Kiyomi's avlsklasse.

Og avlsklassen ble plukket ut i BIS-finalen!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exellent og nr 4 i junior klassen i dag :) Han var helt fantastisk å stille, slik han pleier å være, ingen bæsj i ringen, da kan man vise seg frem mener Yoshi. Dommeren kunne tydeligvis ikke si noe annet enn 'age' :P Han ga ingen begrunnelse på hvorfor han plasserte som han gjorde, men jeg vil tippe det var pga ørene.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! Kiyomi viste seg fantastisk og vant åpen klasse med CK.

Yari løp inn til 3. beste champion og 4BTK. Dommeren skrøt av den sterke championklassen. :)

Zoko :wub: ble Norsk Juniorvinner og 2BHK m/res.cert, Dommeren likte han veldig godt, men valgte å sette den voksne og ferdigutviklede championhannen først.

Yari-broren Aino vant åpen klasse med Excellent og dommeren måtte holde igjen CK fordi han ikke viste seg spesielt godt.

Zoko-broren Kaizer fikk VG.

Hakushu oppdretterklasse fikk HP, det samme gjorde Kiyomi's avlsklasse.

Og avlsklassen ble plukket ut i BIS-finalen!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oppdrettern sin det!!! :D

Nico ble BIR. I skarp konkurranse med seg selv.

Men dommeren utrykte en verbal mumlende begeistring og krysset av på very promising.

Det som er viktigere er at Mr Puli Norden ( som ikke er så begeistret for foreldredyrene hennes ) også utrykte begeistring.

Han er rasedommer i 2015 , får håpe han fortsatt liker henne da.

Jeg var så sliten at jeg bare ville hjem i gruppa.

Det ønsket ble innvilget , hun ble uplassert :lol:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje rart å skryte av en som ikke er her, men jeg ble så stolt på rasens vegne og må bare dele det - ei bernertispe fikk opprykk til eliteklasse i lydighet i dag! Hun er bare tre og et halvt, så jeg er spent på å se hvor langt de kan nå.

  • Like 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje rart å skryte av en som ikke er her, men jeg ble så stolt på rasens vegne og må bare dele det - ei bernertispe fikk opprykk til eliteklasse i lydighet i dag! Hun er bare tre og et halvt, så jeg er spent på å se hvor langt de kan nå.

:D Skjønner jeg godt! Synes selv det er kjempekult når mer 'utradisjonelle' raser hevder seg i LP.

Og gratulerer til dere alle, så mange gode resultater det er her på Sonen i helga! Skulle gjerne ha tatt en tur ned, men det ble det ikke tid til...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...