Gå til innhold
Hundesonen.no

Usikker på navnet, ønsker navneforslag -Miniatyr bull terrier


Veromob
 Share

Recommended Posts

Denne sjarmøren heiter Puddifoot's Neville Longbottom, kallenavn frå oppdretter var Neville. Min plan var å byte det når eg henta han, men han passa ikkje heilt til det planlagte navnet. Eg bestemte meg derfor for at han kunne fortsette å heite Neville siden det er eitt fint navn, han har heitt det lenge hjå oppdretter, og han har og heitt det i hovudet mitt lenge (import så lang ventetid). På vår dialekt er navnet vanskelig å sei, og langt i frå like fint som når andre seier det. Så eg vurderer litt å byte navn og ønsker gjerne forslag til kva de syns kan passe til han.. Legger ved ein del bilder så det er lettare å komme med forslag?

URL=http://s1372.photobucket.com/user/veromob/media/imagejpg2_zps3458a358.jpg.html]imagejpg2_zps3458a358.jpg

imagejpg2_zps76b2c3c2.jpg

imagejpg1_zpsd8e3537a.jpg

imagejpg4_zps929f7a40.jpg

imagejpg1_zps6bb0e9ea.jpg

imagejpg1_zpsd99f737f.jpg

imagejpg6_zpsa9cf67f2.jpg

imagejpg1_zps5e1f7d42.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke type navn liker du?

Jeg tenkte på Bompi! :D

Bompi var jo litt morsomt ;) Eg liker egentlig det meste. Men foretrekker helst ikkje FOR vanlig hundenavn, men om ett slikt navn passer han som hånd i hanske så vil eg likevel vurdere det, ellers er eg åpen for veldig forskjellige navn, og ønsker gjerne mange forslag. Det må ikkje være hundenavn heller, det kan være feks. Manns-navn eller ord og. Alle forslag er velkomne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også, for å ta den norske versjonen av navnet hans.

Hadde han bodd hos meg: Pudding :)

Tenkte på Anton når jeg så han :)

Hva med Klysa? :D

Ulle! For da kan du kalle han Ullbull :wub:

For en søtnos! :D

Jeg synes han ser ut som en Brutus jeg! :D

Likte Otto og Bulle! Hva med lille Pudding ;p Eller Rafiki (venn på swahili)

Sigurd

Nilus?

Uten at jeg vet hvorfor så synes jeg Otto er kult navn til bullehannhunder, ellers så har man jo Bulle, enkelt kallenavn, og der stoppa min fantasi i kveld :P

Villmann

Tigergutt

Valdemar

Bulle (Sikkert vanlig på rasen/andre bullehunder)

Bolt

Sporty

Party

Disco

Festus

Texas

Lurifax/Lurifaks

Tusen takk for mange gode forslag ;) Er kun Linus og Brutus som har vært/er til vurdering av alle navna her. Eg har hatt ein katt i barndommen som heite Brutus så derfor blir det litt feil. Linus eller Linus Langballe har eg tenkt ein del på, da er han jo den samme karakteren, men lettare å sei. Kennelnavnet og er jo og frå Harry Potter så hadde vært litt kjekt med noe derifrå, men absolutt ikkje ett must.

Bulle har eg blitt foreslått før, men eg tenker han er ein bulle, så eg trur ikkje eg vil ha det som navn, men det klinger jo bra.

Det var fleire navn eg skal tygge litt på her, men ingen som sa pang med ei gong, så kom gjerne med fleire forslag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslag ;) Er kun Linus og Brutus som har vært/er til vurdering av alle navna her. Eg har hatt ein katt i barndommen som heite Brutus så derfor blir det litt feil. Linus eller Linus Langballe har eg tenkt ein del på, da er han jo den samme karakteren, men lettare å sei. Kennelnavnet og er jo og frå Harry Potter så hadde vært litt kjekt med noe derifrå, men absolutt ikkje ett must.

Bulle har eg blitt foreslått før, men eg tenker han er ein bulle, så eg trur ikkje eg vil ha det som navn, men det klinger jo bra.

Det var fleire navn eg skal tygge litt på her, men ingen som sa pang med ei gong, så kom gjerne med fleire forslag! ;)

Vet ikke om det er en "autokorrektfeil" eller ikke, men karakteren heter Nilus på norsk, ikke Linus :P

Istemmer forøvrig i at det er et bra navn i forhold til stamtavlenavn og tema :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelle?

Dennis?

Dexter?

Eller fra Harry Potter:

Dobby

Sirius

Harry

Ronny

Remus

Draco

han-hvis-navn-skal-være-unevnt (haha, ja jeg synes bullterriere er litt skumle altså!)

Trevor (navnet på padda til Neville) ;)

Haha, like at det nest siste navnet jeg skrev ble "sensurert" av seg selv! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...