Gå til innhold
Hundesonen.no

Doctor Who -tråden


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 295
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gjensynsglede mellom to Daleker:

Også må jeg bare vise dere, selv om de fleste av dere sikkert har lagt merke til det før.. Jeg ser alt en gang til nå, og jeg må si at jeg ikke har sett/lagt merke til likheten før nå. Episode 5, ses

Posted Images

Eh så Rose dør ikke.... aner meg at dette kan bli en forvirrende serie :P

 

Og hva er en companion- er ikke Rose det?

 

Blir nesten litt flau over hvor mye tid jeg bruker på å tenke på dette :P  :icon_redface:

Rose er en companion, men de byttes ut av diverse årsaker etterhvert. så om man ikke liker en companion trenger man ikke lide for lenge.

Og de ulike forholdene mellom diverse inkarnasjoner av doktoren og forskjellige companions er noe av det beste med hele serien :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke spoilere legges i nettopp spoilere for oss som ikke har sett serien før og ikke har kommet så langt? Veldig irriterende å lese om hvem som skal dø osv.

Dette står i startinnlegget.

"Spoilere er lov i denne tråden, så hvis man ikke har sett siste episode enda kan det være lurt å holde seg unna til man har sett den :-) edit: men merk innlegg som kan røpe handling ved å skrive spoiler over innlegget."

Alle 8 sesonger er kommet ut, så dersom man ikke vil bli spoilet får man nesten la være å lese det som står her, og dersom man blir svart på det man skriver så får man kun lese akkurat det svaret, da. Hvis ikke kan jo ikke "vi andre" diskutere noe som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh så Rose dør ikke.... aner meg at dette kan bli en forvirrende serie :P

Og hva er en companion- er ikke Rose det?

Blir nesten litt flau over hvor mye tid jeg bruker på å tenke på dette :P:icon_redface:

Companions er de som reiser i TARDISen sammen med Doktoren. Noen er med lenge, andre er med en kort stund, noen forsvinner og kommer tilbake igjen, noen er bare med på en tur nå og da. F.eks. er Wilfred Mott (bestefaren til Donna) med litt. Faren til Rory Williams er også med på noen turer. Sarah Jane Smith (som var companion i Classic Who) får vi hilse på igjen. River Song gjør mye sin egen greie, men oppholder seg i TARDISen nå og da. Men de som er konstante over lengre tid, som f.eks. Rose, Martha, Donna osv., er de som som regel kalles "the Doctor's companions" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke spoilere legges i nettopp spoilere for oss som ikke har sett serien før og ikke har kommet så langt? Veldig irriterende å lese om hvem som skal dø osv.

Jeg prøver å holde det litt kryptisk for å ikke spoile for mye for de som er nye i gamet, men som ingvildoline sier, så er det lov å diskutere ting som har skjedd i gamle episoder.

Forøvrig har Doktoren og flere av companionene ganske kompliserte historier og tidslinjer. Og begynner man å snakke om "The Master" så dør folk, kommer tilbake igjen, møter de på andre tidspunkter i tidslinja osv osv over en lav sko. Man kan aldri garantere noe som helst :ahappy:

@Debbie helt normalt å tenke/fundere over saker i serien altså, kjenner jeg blir litt gira på å se alle episodene om igjen når jeg skriver her, fine rare serien :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så serien første gang var jeg irritert over at det var så mange "logiske brister", om man kan si det sånn. Så lærte jeg å bare go with it og nyte at det var sånn :lol: Jeg ble også kjempesur av noen av de løse trådene som f.eks. slutten i "The Doctor's daughter". Men så fant jeg ut at det er kjekt å se en serie hvor man kan lage seg litt sine egne historier også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det blir liksom veldig dårlig flyt i samtalene om alle bruker spoilergreie hver gang, dag blir det jo sånn:

Heihei

Ja, men skriv spoiler da, og ikke skriv hvem som dør i første setning, så man rekker å scrolle over... Det kan da ikke være så vanskelig?

Det er ikke vanskelig å legge til i en spoiler heller.

blabla

Det blir ikke så koselig synes jeg :/

Egentlig er jo hele denne tråden en eneste stor spoiler, så jeg synes iallefall fortsatt det er best å skrive spoiler når store ting avsløres, folk som dør, hvem the master er osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ellers får jeg bare la være å delta her, hvis det er så vanskelig. Jeg har nå lest to ganger om ting som kommer til å skje i episoder jeg ikke har kommet til, og da blir liksom ikke den episoden så himla spennende lenger. 

Men hvorfor har vi tråden da?

Det er kommet ut 8 sesonger av Doctor who, siste ble sendt for 4 mnd siden. Da kan jo ikke vi som har sett alt diskutere noen ting da? Ikke kan vi snakke generelt heller, for uansett vil det spoile noe, fortelle om en doktor som ikke har kommet enda, eller en companion, noen som dør, noen som kommer tilbake, hvilke hendelser eller aliens som gjør hva.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOILER ALERT

Sånn, nå er det hvertfall en advarsel.

Jeg skjønner meg ikke på de Daleksene, de er skumle, og de er stadig fire igjen, men de kommer igjen og igjen.

Akkurat nå ser jeg på episode 42- den er så EKKEL!!!!!!

Ellers er jeg blitt hekta for godt. Elsker denne serien :wub::D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sikkert SPOILER ALERT.

Jeg elsket episoden The unicorn and the wasp- herlig :wub: Min favoritt til nå med A.C og greier.

Jeg synes dattera var eh litt spesiell.... aner meg at vi ser mer av henne. Og hva er det med Rose som dukker opp her og der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert SPOILER ALERT.

 

Jeg elsket episoden The unicorn and the wasp- herlig :wub:  Min favoritt til nå med A.C og greier.

 

Jeg synes dattera var eh litt spesiell.... aner meg at vi ser mer av henne. Og hva er det med Rose som dukker opp her og der?

Rose som dukker opp her og der = you just wait and see

Hatt to døgn maraton med @Wachita. Ser bare de episodene vi liker best da - men det er jo nesten alle :lol: Kom oss gjennom de fire første sesongene så tar vi fatt på de fire neste ved første anledning

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...