Gå til innhold
Hundesonen.no

Doctor Who -tråden


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Jeg visste det var noen med-nerder her, men at det sto så bra til på doctor who-fronten her inne visste jeg ikke! :w00t:

Jeg har bare sett èn episode av Dr. Who. Den var fra 80-tallet (evt tidlig 90-tall?) og Dr. Who var en krølltopp, samme skuespiller som spilte i den gamle BBC-serien om Narnia. Handlet om en alien plante som angrep mennesker, var ganske dårlig. :P

Men nå som jeg vet at Dr. Who skrives av det samme geni-paret bak Sherlock så vurderer jeg nesten å begynne å se på det. For manuset og dialogen til Sherlock er helt genialt. Hvis Dr. Who er bare halvparten så bra, så kan det være verdt å se.

Du burde begynne å se på altså! Jeg sier alltid at sesong 1 er ikke særlig bra, men er jo mange som liker Eccleston og, så er nok smak og behag. Jeg ble frelst når sesong 2 begynte med ny doctor :D (og bedre historier etter min mening). Det er definitivt noe av den samme gnisten som er i Sherlock. Eller omvendt, Moffat og Gatniss begynte vel med Doctor Who før Sherlock :D

Jeg begynte ikke å se på Sherlock før i fjor jeg, ramlet innom den Baskerville-episoden på nrk en eller annen gang, og synes den så skikkelig teit ut. Så da tenkte jeg serien ikke var noe for meg. Men så var det så innmari masse snakk om den på Doctor Who sider, så da måtte jeg gi den en sjanse. Og den er jo fantastisk :D Baskerville episoden er og bra, den var bare ikke bra når jeg ramlet midt oppi den. Egentlig glad jeg begynte å se den så sent, da slapp jeg å vente så lenge på sesongene :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 295
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gjensynsglede mellom to Daleker:

Også må jeg bare vise dere, selv om de fleste av dere sikkert har lagt merke til det før.. Jeg ser alt en gang til nå, og jeg må si at jeg ikke har sett/lagt merke til likheten før nå. Episode 5, ses

Posted Images

Herregud hvordan har jeg gått glipp av den tråden her... :o

<3 elsker dr who <3 det er favvo serien over alle.
Pga manglende nett har jeg ikke fått sett meg ajour på sesong 8 enda, så nå skal jeg maraton se i helgen :D :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett èn episode av Dr. Who. Den var fra 80-tallet (evt tidlig 90-tall?) og Dr. Who var en krølltopp, samme skuespiller som spilte i den gamle BBC-serien om Narnia. Handlet om en alien plante som angrep mennesker, var ganske dårlig. :P

Men nå som jeg vet at Dr. Who skrives av det samme geni-paret bak Sherlock så vurderer jeg nesten å begynne å se på det. For manuset og dialogen til Sherlock er helt genialt. Hvis Dr. Who er bare halvparten så bra, så kan det være verdt å se.

Dr. who er en slik serie som vokser på deg... Man digger den kanskje ikke fra første episode, men det blir mer om mer intenst etterhvert.

Jeg sammenligner det litt med Buffy, som også er en litt sånn rar serie man ikke helt klarer å ta seriøst i starten, men veldig mange begynner å digge om de gir den en ærlig sjanse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med ei som jobber på kjøpesenteret jeg noen ganger er på, om Netflix og sånn. Hun var "mellom sesonger" på seriene hun fulgte med på og lurte på om jeg hadde noen tips. Jeg foreslo Doctor Who og forklarte hva den handler om, og at den er litt rar, og at jeg pleier å si at man må se minst de tre første episodene av sesong 1 før man "dømmer den". Hun skulle absolutt se den, for hun syntes det hørtes kjempekult ut. Hun er 36 år og går alltid på jobb i høye hæler og dressjakke. Jeg synes det er litt kult :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket første sesongen. Nesten ingen som gjør det, men jeg synes nesten den er litt galere enn de andre. Kanskje fordi man ikke helt vet hva man går til så man blir litt sånn storøyd av alt - og at effektene er så dårlige at de er morsomme...

Men jeg er Red Dwarf fan også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. who er en slik serie som vokser på deg... Man digger den kanskje ikke fra første episode, men det blir mer om mer intenst etterhvert.

Jeg sammenligner det litt med Buffy, som også er en litt sånn rar serie man ikke helt klarer å ta seriøst i starten, men veldig mange begynner å digge om de gir den en ærlig sjanse.

Jeg digga det fra første episode, men jeg sluker alt sånt rått. Så kanskje ikke så rart. :ahappy:

Jeg elsket første sesongen. Nesten ingen som gjør det, men jeg synes nesten den er litt galere enn de andre. Kanskje fordi man ikke helt vet hva man går til så man blir litt sånn storøyd av alt - og at effektene er så dårlige at de er morsomme...

Men jeg er Red Dwarf fan også da :P

Enig. :P Både når det gjelder den sesongen, og Red Dwarf. Jeg aner en sammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 2005.

Har ikke sett klassisk who... har litt lyst til å gjøre det, men aner meg at det er såpass dårlig at jeg ikke kommer meg igjennom :P

Synes ikke effektene er dårlige nå, men sesong 1 hadde endel funky effekter... og kostymer. Herregud, the slitheen... :lol:

Likte noen episoder veldig godt da. Episodene med face of boe og cassandra, de litt mystiske. Men var ikke så glad i episodene som foregikk i nåtid og fortid.

Liker fortsatt episodene om fremtiden /andre planeter nå, synes ikke 1800-tallet på jorden er så veldig spennende som regel. Eller, bra er de jo uansett, men blir sjeldent favorittepisoder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 2005.

Har ikke sett klassisk who... har litt lyst til å gjøre det, men aner meg at det er såpass dårlig at jeg ikke kommer meg igjennom :P

Synes ikke effektene er dårlige nå, men sesong 1 hadde endel funky effekter... og kostymer. Herregud, the slitheen... :lol:

Likte noen episoder veldig godt da. Episodene med face of boe og cassandra, de litt mystiske. Men var ikke så glad i episodene som foregikk i nåtid og fortid.

Liker fortsatt episodene om fremtiden /andre planeter nå, synes ikke 1800-tallet på jorden er så veldig spennende som regel. Eller, bra er de jo uansett, men blir sjeldent favorittepisoder.

Haha, skjønner hva du mener med funky effekter og kostymer... Det er et par episoder i de første sesongene som jeg har "glemt" at eksisterer da, tror jeg foretrekker å bare fortsette å late som om de ikke finnes. *host* abzorbaloff *host* kjæreste-redusert-til-blowjob-stein *host* (akkurat den er kanskje fra andresesongen da, men likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: absorbaloff ja :lol: til deres forsvar var det vel en unge som hadde funnet på den, men den var passe håpløs ja, den episoden der gitt!

Abzorballof.jpg

schummel assa!

Haha, ja. Men jeg synes egentlig slutten var det aller verste med den episoden, jeg. Doctor Who hadde aldri "gjenoppliva" et menneske til en tilværelse som udødelig (?) blowjobstein til å putte i en skuff og ta fram når man fikk lyst, det er jeg helt sikker på. :no::sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei :lol: det tror ikke jeg heller! Blowjobstein :lol:

Gleder meg til i morgen!! Gruer meg litt og... sesongen gikk så fort! Tror jeg skal se alle episodene igjen når jeg får tid, fra denne sesongen. Kanskje jeg liker den litt bedre da.

Men tror morgendagens episode blir bra, tok seg kraftig opp forrige gang!

Kan de ikke bare gifte seg :lol:

10636062_994847583862602_376255094749281

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gleder meg til i morgen! :D

Jeg må få tak i alle spesialene og, så kan ejg se alt en gang til, når sesong 8 er ferdig!

Er så mye man går glipp av i episoder om man bare ser det en gang. Ser man det flere ganger legger man merke til ting som har en sammenheng mellom forskjellige epiosder uten at man vet det syns jeg. Fikk en del nye aha opplevelser andre gang jeg så doctor who!

Edit: Noen som har sett torchwood i tillegg?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å se torchwood, så vel 2 episoder. Men fenget meg ikke helt, så har ikke sett noe siden egentlig...

Jeg og så noen episoder i førsten uten at jeg likte det helt. Men så kjedet jeg meg fryktelig å begynte å se alt igjen. Er MASSE som henger sammen med doctor who altså, hvor du har et par spørsmål i doctor who, får du svar på i torchwood. Hvertfall for min del! (:

Selvom det er ganske mange episoder som ikke følger doctor who og altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra den siste episoden var - jeg har synes at den her sesongen har vært litt tammere enn de før. Det har ikke vært like spennende episoder. I et par av de forrige sesongene har jeg sittet og hoppet i sofaen, men denne har ikke vært like engasjerende. Men heldigvis tok den seg opp nå på slutten :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÅHÅ! Enda en bra episode :D Hva synes dere?

Spoiler

Nå er doctor who tilbake føler jeg :D

Jeg håper virkelig ikke Missy ble drept, det kuleste hadde vært om hun ble ny companion! Selv om hun er totalt gal, så virket det som det klarnet for henne på slutten der gitt. Likte ekstra godt scenene med henne i iallefall, utrolig velspilt, hadde virkelig vært synd om vi aldri ser noe til henne igjen.

Blir spennende fremover, om Clara er ute, og hvem som evnt. blir ny. Hun må jo nesten være gravid? Siden han Awesome fyren var klin lik Danny i den ene episoden fra fremtiden. Kanskje det var det hun mente med at hun og Danny kom til å klare seg fint, hun kaller ungen Danny. I tillegg til at hun sa det for å lure Doctoren. Dobbel betydning.

Og da løy Doctoren og til Clara da, han fant ikke Galifrey, sant? Først skjønte jeg ikke hvorfor han ble så sint og hamret løs på tardisdingsene, men etter å ha lest her http://www.radiotimes.com/news/2014-11-08/doctor-who-was-death-in-heaven-too-depressing demret det litt... så Missy ble aldri "snill" da?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært nedtur om hun ble snill egentlig, alle helter trenger en erkefiende :P
Super sesongavslutning - håper de plukker opp tråden i neste sesong og at den blir litt mer spennende. Jeg vil ha en ny engleepisode - for de er de aller aller verste... *grøsse litt ved tanken*

Nå er det vel bare å lade opp til julespesialen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med englene, de er ekle. Men likevel synes jeg de har utspilt sin rolle egentlig, nå vet vi jo hva de kan gjøre osv... men hvis Moffat kan tilføre dem noe nytt og grusomt er jeg med!

Sant, Missy kan jo ikke bli snill, da mister jo den galskapen hennes spissen og. Men håper iallefall hun brukes mer i fremtidige sesonger, spilt av Gomez vel og merke.

Haha og han som lignet på Danny het jo ikke Awesome :lol: han het Orson eller noe! Sånn går det når man ser uten tekster :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...