Gå til innhold
Hundesonen.no

Doctor Who -tråden


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Allons-y!

Vi er jo endel whovians (*knis*) her inne, så kanske det hadde vært koselig med en egen tråd?

Spoilere er lov i denne tråden, så hvis man ikke har sett siste episode enda kan det være lurt å holde seg unna til man har sett den :-) edit: men merk innlegg som kan røpe handling ved å skrive spoiler over innlegget.

Hva synes folk om del 1 av sesongfinalen?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 295
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gjensynsglede mellom to Daleker:

Også må jeg bare vise dere, selv om de fleste av dere sikkert har lagt merke til det før.. Jeg ser alt en gang til nå, og jeg må si at jeg ikke har sett/lagt merke til likheten før nå. Episode 5, ses

Posted Images

Har bare sett episode 1 i nye sesongen, så jeg holder meg nok borte her til jeg har sett resten. Bruker dere streaming tjenester ala Netflix for å se på? Jeg så de første 7 sesongene på Netflix, men det tar jo så himla lang tid før nye episoder kommer ut så jeg har, eeehm.. ja. Ikke vært fullstendig lovlydig for å se resterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal bruke spoiler-funksjonen blir det ikke så mye sammenheng i samtalen kanskje? Evnt. er det kanskje bedre å skrive SPOILER

over innlegg der nye episoder skrives om? Eller vet ikke, kan jo godt bruke spoilerfunksjonen og. Men da havner rett hele tråden i en spoilertagg :P Men fint om man merker innlegg som kan røpe handling med ett eller annet iallefall.

Jeg bruker ikke netflix, de henger så langt etter. Bruker denne siden http://www.tvmuse.com/tv-shows/Doctor-Who--2005-_221/ (linker i kommentarfeltene). Orker ikke vente på å se på andre måter.

Men, det er kanskje bare jeg som er ajour med serien, så da lurer jeg på hvem dere tror Missy er? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg omg omg. Jeg så IKKE den komme altså.

Og Capaldi har rukket å bli favoritt-Doktoren min altså, selv om Tennant nok alltid kommer til å være "min" Doktor. For en kul fyr!

Enig i det siste! Tennant :heart: vil alltid være min også, samtidig som jeg ELSKER Eccleston og Capaldi. De er så utrolig gode. Tror nesten av Eccelston fortsatt er favoritt over Capaldi. Han er så utrolig undervurdert. Eccelston :wub:
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Her vil jeg være med! Jeg er ajour med serien :)

Jeg var veldig skeptisk til hele serien 1 episode denne sesongen, ny intro, "rare" effekter, men det har blitt min favorittsesong tror jeg! Spennende storylines, og jeg liker Capaldi mer enn jeg trodde jeg ville. Selv om Tennant alltid vil være "min" doktor... 10 og Rose var magisk synes jeg!

Hva synes dere andre om de forskjellige companions som har vært så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Oh, Eccleston glemmer jeg nesten, men han var også "fantastic". Jeg likte også Matt Smith, men det tok meg litt tid å komme dit, Capaldi likte jeg fra første gang jeg så bilde av han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er og Tennant <3 Var og glad i Matt Smith. Men Eccleston kan jeg ikke fordra. Men likte ikke så godt sesongen hans heller så.

Jeg har ikke likt Capaldi før den siste episoden her egentlig. Men egentlig har jeg ikke likt sesongen her, kan nok ha noe med det å gjøre. Føler ikke at Capaldi har fått sjansen til å være skikkelig Doctor før nå.

Jeg synes Moffat sine episoder er de beste, og den siste her var sesongens beste, i den ånden jeg liker det.

Missy blir virkelig spilt fantastisk synes jeg, håper ikke neste episode er den siste vi ser henne i.

Denne sesongen har gått alt for fort, for få episoder :( men glad jeg begynte å like Capaldi nå, det tok sin tid.

Det jeg har savnet med denne sesongen er litt flere mysterier egentlig, slik det har vært før. Synes episodene har vært litt flate og enkeltstående. Robots of Sherwood var helt forferdelig synes jeg.

Digger den nye introen da :D og kult at den er basert på ett fan-made youtubeklipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Noe av det jeg har likt med denne sesongen er at de har gått litt mer tilbake til barndomsfrykter, som monstre under senga, og nå døden. Så synes jeg forhodlet mellom Clara og The Doctor har vært veldig interessant og forfriskende å følge, noe annet enn det vanlige med jenta som faller for doktoren (med unntak i Donna, som jeg for øvrig ikke kunne fordra først, men elsket henne etterhvert!)

Missy var veldig spennende, og ja, spilt helt fantastisk, ble helt fasinert av henne, jeg! Håper hun er med videre som en gjenganger som dukker opp en gang iblant med en rød tråd, som det har vært før :)

Er den nye introen fra en fanvideo? Det visste jeg ikke! Så kult! :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva det var, men jeg likte ikke Matt Smith helt. Jeg digger han som skuespiller, både i DW og andre filmer/serier, men akkurat i DW synes jeg ikke han fikk vist fram det han er god for. Jeg tror det har mye med selve episodene og plottet å gjøre, det er ikke hans skuespillerevner det var/er noe feil med. Jeg er ikke så glad i Moffat. DW mistet utrolig mye godt da T. Davies forsvant med Tennant..

Jeg digger Capaldi. Han er en eneste stor referanse til den originale serien. Han er en fantastisk skuespiller (the thick of it :wub: ), men jeg savner likevel noe. Det er nok mye det samme som var med Smith; Han får ikke de episodene og plottet han fortjener. Men jeg er mye mer glad i denne sesongen enn noen av Smith sine. Synes det er litt trist at det ikke er noe overhengende mysterium, slik som Bad Wolf. Håper det kommer mer av det i neste. Men det er godt at de har gått mer tilbake til det mørke og ""skumle"".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, savner og det overhengende mysteriet.

Også synes jeg det er rart det ikke har vært mer fokus på å finne Galifrey, det var jo det de la opp til i jubileums-episoden? Men kan jo hende sesongfinalen her er opptakten til noe større og.

Jeg synes Matt Smith var fantastisk, og synes han fikk mange gode episoder. Jeg har savnet de wow what!? øyeblikkene som vi fikk i foregående sesonger i denne sesongen, det har vært alt for enkeltstående og platt. Endel svake episoder. Det synes jeg ikke det har vært tidligere. Men så hadde Smith sin Doctor en fantastisk kjemi med the Ponds da, Clara og Capaldi har ikke helt hatt den samme gnisten...

Tennant var min favoritt, men må si at Smith sine sesonger var de beste i mine øyne.

Jeg vil ha flere episoder slik som den siste her jeg, den var i den ånden jeg liker dem :D

(Ikke se om du ikke har sett Dark Water enda!) (de første 7 sekundene er trygge... og morsomme :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper over alle innleggene her så beklager om jeg avskjærer samtalen skikkelig, har siste episode på nedlastning nå og vil ikke ha noen spoilers!

Jeg elsker Doctor Who. Det er den beste serien jeg noen sinne har sett. Sambo ville så gjerne at jeg skulle like serien litt, sånn at vi kunne se noen episoder sammen, så i fjor høst lovet jeg han å se de tre første episodene (av 2005-serien, ikke klassisk) før jeg dømte serien. Etter de tre episodene var jeg hektet. Nå er jeg snart ferdig med å se alt for andre gang, og det er skikkelig gøy siden jeg nå kan sitte og google kontinuitets-greier og henvisninger til klassisk Who uten å ødelegge for spenningen. I går så jeg "The Angels take Manhattan" og jeg gråt nesten like mye på slutten som jeg gjorde da jeg så episoden første gang. The Ponds er magiske.

Tennant er også "min" doktor, og Rose er "min" companion. Jeg elsker elsker elsker forholdet mellom de to. Captain Jack ligger også ganske høyt på lista. Ble dog fort glad i Smith, men jeg tror dynamikken med The Ponds og selve historien hans gjorde mye.

Capaldi imponerte meg fra første episode og jeg gleder meg enormt til å se episoden nå i kveld :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt karakter er River Song :D jeg håper hun kommer tilbake! (men hun MÅ spilles av Alex Kingston!).

Likte aldri helt Rose jeg... synes hun var klengete og white trash :P Men Captain Jack ja :D herlig! "They called me the face of Boe"... sånne små "stikk" elsker jeg, gjør ting så spennende :D

Du kan glede deg, jeg har sett episoden to ganger :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Jeg likte aldri the Ponds, jeg.. Eller, jeg likte ikke Amy, virkelig ikke, men Rory likte jeg!

Apropos forholdet mellom Capaldi og Clara, så liker jeg at de ikke helt har gnisten, det er noe nytt med hvordan den nye personligheten til the Doctor og hans companion ikke matcher helt, de har slitt med å finne tilbake til hverandre og å forstå hverandre, synes det er kjempespenennde, likte spesielt godt Orient ekspress episoden pga det!

SPOILER

Håper Missy blir et overhengende "mysterium" eller en jakt som går igjennom en sesong eller to nå, så man får en rød tråd i mellom episodene som Bad Wolf og tromminga fra the Master

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er og Tennant <3 Var og glad i Matt Smith. Men Eccleston kan jeg ikke fordra. Men likte ikke så godt sesongen hans heller så.

Jeg har ikke likt Capaldi før den siste episoden her egentlig. Men egentlig har jeg ikke likt sesongen her, kan nok ha noe med det å gjøre. Føler ikke at Capaldi har fått sjansen til å være skikkelig Doctor før nå.

Jeg synes Moffat sine episoder er de beste, og den siste her var sesongens beste, i den ånden jeg liker det.

Missy blir virkelig spilt fantastisk synes jeg, håper ikke neste episode er den siste vi ser henne i.

Denne sesongen har gått alt for fort, for få episoder :( men glad jeg begynte å like Capaldi nå, det tok sin tid.

Det jeg har savnet med denne sesongen er litt flere mysterier egentlig, slik det har vært før. Synes episodene har vært litt flate og enkeltstående. Robots of Sherwood var helt forferdelig synes jeg.

Digger den nye introen da :D og kult at den er basert på ett fan-made youtubeklipp!

Min favoritt karakter er River Song :D jeg håper hun kommer tilbake! (men hun MÅ spilles av Alex Kingston!).

Likte aldri helt Rose jeg... synes hun var klengete og white trash :P Men Captain Jack ja :D herlig! "They called me the face of Boe"... sånne små "stikk" elsker jeg, gjør ting så spennende :D

Du kan glede deg, jeg har sett episoden to ganger :P

Haha jeg er helt enig med deg i alt :lol: (Edit: Okei minus det du skrev om Rose da. Overså det :P Men det er kanskje mer forholdet Rose+Tennant jeg ble så glad i, heller enn selve karakteren Rose. Men hun har spilt en fantastisk kul rolle i serien, betydningen av henne var veldig bra)

Har sett episoden nå. Den var overraskende bra! Likte den skikkelig godt. Og jeg synes det var kult at jeg allerede hadde tenkt på avsløring 1 og avsløring 2 og derfor bare kunne sitte og bokse i lufta mens jeg ropte "jaddaaaaa" :aww: MOFFAT <3

ELSKET Face of Boe-avsløringen. Den var så bra. Herrrregud.

Den andre beste avsløringen må være River Song. FY SØREN som jeg gråt da jeg så den episoden første gang. Sambo satt i stua sammen med meg, jeg satt med macen og headset, og plutselig begynte jeg å strigråte og måtte sette på pause fordi jeg ikke fikk med meg noe pga all gråtingen. Omtrent like mye gråting da som første gang jeg så The Angels take Manhattan.

Sambo mener jeg ble FOR opphengt i serien. Skjønner ikke :whistle:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da ikke an å være FOR opphengt i Doctor Who! :D Weirdo!

Enig, avsløringen av River Song var fantastisk... musikken og alt. Det er forøvrig noe jeg har savnet litt, for under hele storylinen med Amy, Rory og River så var det en spesiell type musikk, de hadde liksom sitt eget theme... det har vært alt for lite rød tråd i denne sesongen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da ikke an å være FOR opphengt i Doctor Who! :D Weirdo!

Enig, avsløringen av River Song var fantastisk... musikken og alt. Det er forøvrig noe jeg har savnet litt, for under hele storylinen med Amy, Rory og River så var det en spesiell type musikk, de hadde liksom sitt eget theme... det har vært alt for lite rød tråd i denne sesongen.

Tror det er en rød tråd mellom ditt og mitt hode :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt karakter er River Song :D jeg håper hun kommer tilbake! (men hun MÅ spilles av Alex Kingston!).

Likte aldri helt Rose jeg... synes hun var klengete og white trash :P Men Captain Jack ja :D herlig! "They called me the face of Boe"... sånne små "stikk" elsker jeg, gjør ting så spennende :D

Nei!! Du er feil! :P River Song er forferdelig! Hu irriterer meg så voldsomt at jeg nesten ikke klarer å se ferdig episodene hun er med i :sint_01:

Enig i resten, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Doctor who! Har sett alt utenom siste sesong 2 ganger. Tennant er best, han er definitivt min Doctor! Og jeg elsker forholdet mellom rose og tennant <3

Capaldi vokser bare mer og mer på meg nå, og ble skikkelig skuffet når siste episode var ferdig nå, for jeg må vente så lenge.. Dette må være absolutt favoritt episoden så lang i sesong 8!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...