Gå til innhold
Hundesonen.no

Online treningsgjeng?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Jeg legger denne i Lydighets-underforumet, men i prinsippet er den aktuell for alle som vil trene hund litt målrettet og som mangler et treningsmiljø eller av andre grunner vil være med på et virtuelt opplegg :)

Av ulike årsaker er det praktisk for meg å trene alene/når det passer for meg, men samtidig savner jeg noen å trene med (og som er i litt samme situasjon: valp/unghund eller hund som ikke har kommet så langt, har lyst til å trene målrettet (for utfordringens skyld eller konkurranse), og som kan tenke seg å jobbe etter samme eller lignende opplegg som i boken til Maria Brandel. Allerede her har sikkert mange interesserte falt av lasset, men for at vi skal ha utbytte av å "trene sammen" så er det lurt å ha noe til felles).

Boken er genial, den inneholder massevis av tips og leksjoner som kan være aktuelle å gå igjennom og jobbe med. Det er også mulig å laste ned gratis sjekkliste med basisferdigheter (fra belønning, fokus, omvendtlokking, til faktiske grunnferdigheter og andre viktige ting).

Jeg er åpen for flere løsninger, fra å ta litt ansvar for leksjonene til et helt fritt opplegg. Jeg antar at det går greit å lage en egen tråd her på sonen, men kom gjerne med forslag til andre løsninger. Det viktigste for meg er å få systematisert treningen litt - dvs få noen å vise frem/fortelle hva vi har gjort til, samt å ha noen sparringspartnere som er på samme sted og har lignende treningsfilosofi:

- Starte med belønningsferdigheter og grunnferdighetene før man tenker øvelser

- Trene "positivt" (ikke nødvendigvis klikkertrening, bare så det er sagt).

Er det noen som har lyst til å bli med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er over all forventning Så mange som vil være med! Jeg har laget en gruppe her: https://www.facebook.com/groups/478580285617565/ Bare å melde seg inn alle som vil være med og trene. Jeg sy

Jeg er muligens med, men motivasjonen er det så som så med om dagen..

Du kan jo hjelpe til med forslag og ideer om noen trener seg fast Lurer litt på om jeg kan få være passiv deltager, kanskje jeg får tilbake litt inspirasjon til lydigheten ved å følge dere? Tenkte

Jeg blir gjerne med, men kjenner ikke boken. Dette er perfekt for meg, da jeg akkurat er ferdig med eksamen i grunnferdigheter og skal nå begynne på baklengskjeding av klasse 1 øvelser samt konkurransetrening.

Vi hadde jo et opplegg med momenter vi skulle trene innen to uker. Kanskje vi skulle gjøre noe tilsvarende?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at så mange vil være med! :D Jeg har fått en pm med spørsmål om vi kan gjøre dette mindre offentlig, feks en lukket på fb. Det går bra for meg om det blir en tråd (evt. et underforum) her, men en lukket gruppe på fb er heller ikke dumt. Da føler vi kanskje at vi kan diskutere litt friere enn om hele verden kan følge med. Vi kan jo la flertallet avgjøre :)

Interesserte: Send meg gjerne en pm hvis du ikke vil kommentere her.

@plutte , du kan bestille boken gjennom Kreativ Hund hvis det er aktuelt. Og uansett kan vi summere opp innholdet i leksjonene, og sjekklistene er jo gratis :)

Alle: Sjekklistene lastes ned her: http://mariabrandel.se/produkt/checklistor-franvalptillstjarna/ (Legg i handlekurv og sjekk ut på vanlig måte. Da kommer det en mail med bekreftelse og en lenke til sjekklistene, hvis jeg ikke husker helt feil)

For min del er jeg på begynnelsen av grunnferdighetstrening med min 8 mnd gamle valp. Vi har lekt mye og tullet litt med noen forskjellige gf, men kan liksom ingenting så godt at vi kan sette samme øvelser, og det er mange gf vi ikke har prøvd oss på. Jeg håper vi er flere på samme nivå (men det er helt greit at folk er på ulike nivåer, altså :) )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at så mange vil være med! :D Jeg har fått en pm med spørsmål om vi kan gjøre dette mindre offentlig, feks en lukket på fb. Det går bra for meg om det blir en tråd (evt. et underforum) her, men en lukket gruppe på fb er heller ikke dumt. Da føler vi kanskje at vi kan diskutere litt friere enn om hele verden kan følge med. Vi kan jo la flertallet avgjøre :)

Interesserte: Send meg gjerne en pm hvis du ikke vil kommentere her.

@plutte , du kan bestille boken gjennom Kreativ Hund hvis det er aktuelt. Og uansett kan vi summere opp innholdet i leksjonene, og sjekklistene er jo gratis :)

Alle: Sjekklistene lastes ned her: http://mariabrandel.se/produkt/checklistor-franvalptillstjarna/ (Legg i handlekurv og sjekk ut på vanlig måte. Da kommer det en mail med bekreftelse og en lenke til sjekklistene, hvis jeg ikke husker helt feil)

For min del er jeg på begynnelsen av grunnferdighetstrening med min 8 mnd gamle valp. Vi har lekt mye og tullet litt med noen forskjellige gf, men kan liksom ingenting så godt at vi kan sette samme øvelser, og det er mange gf vi ikke har prøvd oss på. Jeg håper vi er flere på samme nivå (men det er helt greit at folk er på ulike nivåer, altså :) )

Eg er med enten det er her eller fb, og det kan godt vere eg er mindre sjenert på ei lukka gruppe enn her i det o store offentlige rom. :P

Laster ned sjekklistene as we speak, og skal alltids få skaffa boka på eit vis. Jobber i bokhandel så sjekker om eg får den rimeligare der først, sidan det sikkert kjem til å hamne fleire ting i korga om eg skal kjøpe hjå kreativhund, som har litt for mykje kjekt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det det samme om det er lukket gruppe på FB, her eller noe annet sted. Er med uansett, jeg.

Nå har vi på plass så og si alle grunnferdighetene vi skal ha, men er en eller to jeg må trene litt mere bare. Men har begynt å baklengskjede dekk fra holdt, slik at jeg kommer i gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det det samme om det er lukket gruppe på FB, her eller noe annet sted. Er med uansett, jeg.

Nå har vi på plass så og si alle grunnferdighetene vi skal ha, men er en eller to jeg må trene litt mere bare. Men har begynt å baklengskjede dekk fra holdt, slik at jeg kommer i gang.

Du kan jo hjelpe til med forslag og ideer om noen trener seg fast :)

Lurer litt på om jeg kan få være passiv deltager, kanskje jeg får tilbake litt inspirasjon til lydigheten ved å følge dere? Tenkte å kjøpe boka og trene inn gf, bare for å ha noe annet å gjøre en liten stund. Drittlei tekniske øvelser, vi trenger å ha det litt moro :)

Ta det gjerne på fb ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med. Har ikke boken, men trenger aldri en unnskyldning for å kjøpe en hundebok.

Kan godt gå tilbake til grunnferdighetene med min, trenger motivasjon til å ta tak i treningen og støtte til konkurransetrening over jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er over all forventning :D Så mange som vil være med! Jeg har laget en gruppe her:
https://www.facebook.com/groups/478580285617565/

Bare å melde seg inn alle som vil være med og trene. Jeg synes det er en fordel om alle som er der presenterer seg selv og hunden, målsetningene/ønskene sine, og gjerne hva slags erfaring dere har også. Jeg er egentlig på jobb, men følger med og godkjenner medlemmer etterhvert som jeg har mulighet :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med, men trener veldig sporadisk. Og mer sporadisk blir det nå utover vinteren. Har ikke mulighet for innendørstrening, og vel, trene lydighet ute med DP i Finnmarksvinter kan koste mer enn det smaker :P Prøver å trene litt på stua, men det er han ikke så glad i dessverre. Så hvis dere vil ha en deltaker med overhengende fare for å bli "kikker" store deler av tiden, er jeg gjerne med :) FB eller her er samma for meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...