Gå til innhold
Hundesonen.no

DP/Pinscher/Manchester Terrier...


calypso
 Share

Recommended Posts

Ja, alle som skriver noe er til hjelp :D Og jeg blir bare mer og mer sikker på MT, det blir også sambo som skal eie hunden sammen med meg :) Han vil kjøpe hund i morgen liksom! Så det blir suuperspennende å skje hva vi ender opp med i 2015 :) Tusen takk for alle innspill!

Hvilken MT-oppdretter snakker du med? Jeg kjenner litt til oppdretterene og kan forskjell på seriøs og useriøs.

Ooooooog et par søte bilder av MT tåler du vel? :whistle:

10444519_10154291928385167_1959547254034

302600_10150809994610167_75460630_n.jpg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oppdaga akkurat at oppdretteren jeg kjenner har valper nå. :P

Kjenner ikke oppdrette ift hva hun legger vekt på og sånt, men de er veldig aktive i terrierklubben og går rally og spor med hundene, såvidt jeg husker.

http://www.manchesterterrier.no/

De har en del hunder og kull, men så er mesteparten av familien aktiv med hundene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med Kirsti som du viser til ja Simira :) Hun virker superflink og mange har tipsa meg om henne! Jeg snakker også med Grete fra RennChester :) Send gjerne en pm om anbefalinger.

Begge damene er dyktige + Celtic Circle ved Solveig er å anbefale! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du truffet hunder fra deres oppdrett? Kan jeg spørre hvor du har hund fra? :) (hvis det er din hund du la ut bilder av da)

Jeg har møtt en del av hundene til Kirsti og de er stort sett sosiale og greie hunder. Men klart, de blir jo automatisk ganske vant til andre hunder fra eget hjem. :P Og jeg møter de mest i trenings/konkurransesetting. Men det er ingen av de hundene jeg ikke kunne tenke meg å ha selv, om jeg skulle hatt MT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en del av hundene til Kirsti og de er stort sett sosiale og greie hunder. Men klart, de blir jo automatisk ganske vant til andre hunder fra eget hjem. :P Og jeg møter de mest i trenings/konkurransesetting. Men det er ingen av de hundene jeg ikke kunne tenke meg å ha selv, om jeg skulle hatt MT.

Det er herlig å høre! :) Jeg føler jo selv at man kan forme en valp i ganske stor grad selv, et godt eksempel er jo dette med når man får besøk. MT er jo en vakthund, og jeg er forberedt på å jobbe målrettet med bjeffing på lyder og når noen banker på døra fra første dag. Og jeg har masse erfaring med dette fra før med minien jeg har.

Hun har jo i tillegg et svakt gemytt med en heftig dose usikkerhet i seg, så jeg tror ikke en MT vil være verre å trene enn henne på det punktet, eller på andre punkt, sett at valpen har et godt grunnlag "genetisk sett". Og dette blir det jo understreket kraftig i rasestandarden også. De kan være reserverte, men skal aldri være redde eller aggressive. Og at en MT med mye god sosialisering skal kunne fungere i alle situasjoner :) Så det er vel egentlig alt jeg trenger å høre for å være solgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du truffet hunder fra deres oppdrett? Kan jeg spørre hvor du har hund fra? :) (hvis det er din hund du la ut bilder av da)

Ikke min hund nei :P Men det er "bestevennen" til hunden min. Hunden jeg la ut bilde av har vel noe sånn som foreldre fra Celtic Circle og RennChester. Jeg pleier å si at hun er som en labrador bare i terrier-klær. Hun er kjempesosial mot de hun kjenner (hun pleier seriøst å løpe på veggene når jeg kommer på besøk, siden hun er så liten og lett er det så vidt man ser henne når hun børner rundt og hopper fra fanget mitt fram og tilbake :lol: ) mens de hun ikke kjenner bare overser hun. Har en del "varsel" på andre hunder vi møter på tur, men med mye trening så har hun blitt 99% bra på det. Bare vær konsekvent så har man kontroll. UTROLIG trenbar hund, kunne gått LP-klassene ganske høyt. Lett motivert av mat og leker. God helse, eeeeeeelsker mamman sin. I det hele tatt, hadde jeg skulle hatt en terrier skulle jeg aldri hatt noe annet enn en MT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Guest Yellow
On 1 November 2014 at 6:46 PM, Kangerlussuaq said:

 

Hvilken MT-oppdretter snakker du med? Jeg kjenner litt til oppdretterene og kan forskjell på seriøs og useriøs.

 

Ooooooog et par søte bilder av MT tåler du vel? :whistle:

 

10444519_10154291928385167_1959547254034

 

302600_10150809994610167_75460630_n.jpg?

Kan du sende PM ang dette, om du fortsatt er litt oppdatert? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@simira @Sona Er klar over det, ja, og virker som om disse er de eneste oppdretterene i Norge (som følger NKKs krav), men litt mer info hadde jo vært greit om noen satt på det [emoji4] 


Skjønner! Har bare møtt et par hunder fra Tsar-Ping, de virket trivelige men jeg kjenner ikke linjene deres så vil ikke påstå noe.[emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Yellow said:

@simira @Sona Er klar over det, ja, og virker som om disse er de eneste oppdretterene i Norge (som følger NKKs krav), men litt mer info hadde jo vært greit om noen satt på det :) 

Hvilken info er du ute etter?

Det eneste oppdrettet jeg kjenner er X-pected, og de bruker hundene sine aktivt i hundesport og er aktive i raseklubben. Hundene er sosiale og greie og så langt jeg kan se gode eksemplarer av rasen både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
On 15 May 2017 at 0:38 PM, simira said:

Hvilken info er du ute etter?

Det eneste oppdrettet jeg kjenner er X-pected, og de bruker hundene sine aktivt i hundesport og er aktive i raseklubben. Hundene er sosiale og greie og så langt jeg kan se gode eksemplarer av rasen både fysisk og psykisk.

Bare generelt om noen har erfaring på godt og evt vondt, slik som du delte nå, så takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...