Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingshunden Teo


Mardina
 Share

Recommended Posts

Siden den andre tråden jeg laget om Teo har blitt borte, så får jeg vel lage en ny.... :P

Teo er en blandinghund, som nå er blitt 4 år. Jeg hentet han når han var 11 (nesten 12)mnd hos en familie i Hønefoss. Der var han en del av en stor familie på 8 stk, så han ble desverre ikke så høyt prioritert. Derfor bestemte de seg for å omplassere han og sånn kom han inn i mitt liv. Det skal sies at han hadde det godt hos sine forrige eiere, men de omplasserte han p.g.a at de fikk så dårlig samvittighet ovenfor Teo.

Vi hadde en stri tørn når han var mellom 1 og 2 år. Han var en typisk hannhund i den alderen: hørte ikke etter, ville ikke trene på noe osv. Så det ble mye frustrasjon for oss begge. Men så gikk lyspæren på i det han ble 2 år. Han ble enklere å trene med og jeg har jobbet en del med å få han dit han er i dag. Men nå er jeg veldig fornøyd med han og jeg virkelig elsker den hunden :heart:

Jeg ble fortalt at han var blanding av fuglehund og elghund. Jeg mener jeg ser mest setter-oppførsel i han. Elghunden i han er nesten ikke synlig og det er mange som ikke tror at det er elghund i han. Han har litt grå pels bak på lårene, ellers har han så og si ingenting fra den rasen. Mange tror derimot at han er støver... :)

Vi driver ikke med noe spesielt sammen, han er for det meste turkamerat. Vi trener litt triks innimellom og han bærer litt kløv innimellom. Jeg funderer å prøve han lit på f.eks spor senere, men vi får se hva jeg bestemmer meg for.

Så "litt" bilder:

007_zps825488cf.jpg

037_zps080a2449.jpg

029_zps50e33a50.jpg

013_zps52900a61.jpg

005_zpsbd14e986.jpg

010_zps574bb4fd.jpg

004_zpsa74f5371.jpg

004-11.jpg

002-9.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Oppdatere litt kanskje? :P Ikke så mye spennende som har skjedd siden sist. Men vi har vært en uke hjemme i Bergen på juleferie. Ble ikke masse bilder derfra, da været var så som så. Men vi har i hvert fall truffet to soniser og Teo har fått leke med en hund som en venn av meg passet. En storpuddel tispe på 8 år, som var veldig leken. Perfekt, tenkte nok Teo, endelig en som kan leke like mye som meg :D Lite visste han at hun var skikkelig pågående og nærmest litt plagsom.... :lol: Han fikk knapt gjøre seg ferdig med å snuse og tisse, før hun var på han som en klegg :lol: Vanligvis er det jo omvendt, at Teo er den som er pågående. Så han ble nok litt vel overrasket... :P

Men nok pjatt, så noen bilder :D Jeg er nok ikke den beste fotografen, så det er ikke alltid lett å få til fine bilder av Teo.

007_zps2345d0b8.jpg

017_zps20b97f4b.jpg

Godbitsøk hjemme i hagen :D

011_zps5bbf04a5.jpg

013_zps434b5bef.jpg

016_zpsaafee0ff.jpg

010_zpsd4a717ef.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin gutt :wub: jeg hadde nok også gjetta på støverblanding tror jeg.. :whistle:

Samme her. :) Utrolig pen blanding uansett!

Dere er ikke de første som sier det, for å si det sånn :D De aller fleste som hilser på han, tror han er ren støver og blir noe overasket når jeg forteller hva han er blanding av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kanskje på tide å oppdatere denne tråden litt, så ikke den også forsvinner? :P 

Teo er nå blitt 6 år og er blitt betraktelig roligere de siste årene. Men han er fortsatt like herlig og jeg elsker den hunden :wub:

Siden sist har jeg jo fått kjæreste, så vi er litt i Hokksund og rundt der og litt her. Huset her skal selges, så den siste helgen i oktober flytter vi midlertidig til Hokksund. Også finner vi et nytt bosted derfra. Drømmen er enebolig med hage, så at Teo kan fortsette og kose seg med å ha hage :) 

Men det var bilder dere ville ha, ikke sant? Nå er ikke jeg noen kjempegod fotograf, så noen bilder kan være så som så.... :P Men bilder er bilder :) 

IMG_20160601_164549_zpsv0czh2v4.jpg

196_zpskavbbcyv.jpg

IMG_20151129_143035_zpsxovrfzly.jpg

IMG_20150829_141521_zps0lmrkrpw.jpg

Teo og kjæresten min :D

1442136274619_zpsgdh6sn8c.jpg

IMG_20150916_162919_zps3huqjy54.jpg

IMG_20160802_110711_zpsmuhv5bfb.jpg

På sommerferie i Veggli :D Stod for selskapet, mens vi mekket på bil :D 

IMG_20150817_072614_zpsbafdcbvz.jpg

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...