Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25/10-14


Monab88
 Share

Recommended Posts

Hvordan gikk det med folket?

Nora vant juniorklassen, men uten ck denne gangen. Hun er veldig tynn for tiden og har i tillegg mistet en bærepose med pels, så jeg var redd hun skulle se litt smal og lita ut. Men dommeren syntes hun var for tung og maskulin :P

Bella ble nummer 2 i veteran med ck, Jäger ble 4. beste hannhund og Fredrik klinket til å ble beste hannhund, BIR og nummer 4 i gruppa! Alt i alt veldig fornøyd med dagen :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med folket?

Nora vant juniorklassen, men uten ck denne gangen. Hun er veldig tynn for tiden og har i tillegg mistet en bærepose med pels, så jeg var redd hun skulle se litt smal og lita ut. Men dommeren syntes hun var for tung og maskulin :P

Bella ble nummer 2 i veteran med ck, Jäger ble 4. beste hannhund og Fredrik klinket til å ble beste hannhund, BIR og nummer 4 i gruppa! Alt i alt veldig fornøyd med dagen :D

Grattis med finingene :).

Nico ble BIR med fin kritikk , og BIG 3 i grupperingen.

Stakkars sambo måtte stille i et forsøk på å se om hun var lugnere med han , det gjør han aldri igjen :P

Han følte det sikkert verre enn det så ut for oss som stod utenfor og kikket på :).

Yasmine fikk da sin juniordebut i dag, og hun var riktig flink :). Ikke hoppet hun, ikke beit hun i båndet, ikke beit hun i anklene mine - og ikke var hun livredd :). Hun er vel ikke akkurat som Willy, men jeg aner et håp om at joda, hun kan kanskje gjøre det ganske bra etter hvert :). Hun vant juniorklassen med EXC og CK, og ble 3. BTK med res. CERT :). Jeg kjenner at jeg egentlig over hodet ikke har noe forhold til slike reservecert :).

Dette sa dommeren:

Knapt 11 mnd, bra størrelse, feminint hode, saksebitt. Deilig mørke øyne, bra hals og overlinje. Velansatt hale, bra lengde på kroppen. Velvinklet. Doble sporer. Må stabiliseres i bevegelse. Bra pelsstruktur, pels må utvikles.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med finingene :).

Han følte det sikkert verre enn det så ut for oss som stod utenfor og kikket på :).

Yasmine fikk da sin juniordebut i dag, og hun var riktig flink :). Ikke hoppet hun, ikke beit hun i båndet, ikke beit hun i anklene mine - og ikke var hun livredd :). Hun er vel ikke akkurat som Willy, men jeg aner et håp om at joda, hun kan kanskje gjøre det ganske bra etter hvert :). Hun vant juniorklassen med EXC og CK, og ble 3. BTK med res. CERT :). Jeg kjenner at jeg egentlig over hodet ikke har noe forhold til slike reservecert :).

Dette sa dommeren:

Knapt 11 mnd, bra størrelse, feminint hode, saksebitt. Deilig mørke øyne, bra hals og overlinje. Velansatt hale, bra lengde på kroppen. Velvinklet. Doble sporer. Må stabiliseres i bevegelse. Bra pelsstruktur, pels må utvikles.

11mnd og res. cert er jo slett ikke verst! :)

"Deilig mørke øyne" :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg parkerte ved siden av JeanetteH i dag, og så så jeg Siri med briardene (bare en, da) i ringen når hun fikk reserve-CERT. Jeg føler meg litt som en stalker når jeg ser folk jeg har sett bilde av på Sonen og kjenner den igjen og så kjenner de ikke meg igjen fordi jeg hverken er veldig aktiv eller har lagt opp mye bilder av meg selv eller er så fryktelig sosial av meg :P

Blå på Robert i dag. Merkelig dommer mente han var for høystilt. Det har jeg aldri hørt om ham før. Og så har han "for grovt snuteparti i forhold til neseparti".......

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte kritikken.

Dommer Gert Christensen.

6 måneder. Feminint hode. Saksebitt. Bra mørke øyne ( ikke deilige her nei :P ). Bra hals + overlinje. Velansatt hale.

bra kropp. Velvinklet bak. Rør seg litt kort fremme. For alder bra pels. Bra temperament.

Særdeles lovende.

Helt ærlig synes jeg også at hun er litt for trippete i forbeina, regner med det er det han mener :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11mnd og res. cert er jo slett ikke verst! :)

"Deilig mørke øyne" :lol:

Æ'kke dårlig i det hele tatt det nei :).

Kritikker kan være litt morsomme noen ganger :D.

Danske :P Deilig brukes litt anderledes i Danmark :lol:

:lol:

Jeg tror kanskje jeg parkerte ved siden av JeanetteH i dag, og så så jeg Siri med briardene (bare en, da) i ringen når hun fikk reserve-CERT. Jeg føler meg litt som en stalker når jeg ser folk jeg har sett bilde av på Sonen og kjenner den igjen og så kjenner de ikke meg igjen fordi jeg hverken er veldig aktiv eller har lagt opp mye bilder av meg selv eller er så fryktelig sosial av meg :P

Blå på Robert i dag. Merkelig dommer mente han var for høystilt. Det har jeg aldri hørt om ham før. Og så har han "for grovt snuteparti i forhold til neseparti"...

Har vi en stalker i blant oss???? :lol: :lol:

Vi snakket om akkurat det der i dag! Jammen er det mange man "kjenner" bare fordi man har sett bilder på internett og er på samme forum :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi en stalker i blant oss???? :lol: :lol:

Vi snakket om akkurat det der i dag! Jammen er det mange man "kjenner" bare fordi man har sett bilder på internett og er på samme forum :lol:

Og nå vet jeg hvor mange av dere bor :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med folket?

Nora vant juniorklassen, men uten ck denne gangen. Hun er veldig tynn for tiden og har i tillegg mistet en bærepose med pels, så jeg var redd hun skulle se litt smal og lita ut. Men dommeren syntes hun var for tung og maskulin :P

Bella ble nummer 2 i veteran med ck, Jäger ble 4. beste hannhund og Fredrik klinket til å ble beste hannhund, BIR og nummer 4 i gruppa! Alt i alt veldig fornøyd med dagen :D

Du glemmer Pyttungen,han ble BIR :wub: han også!! Takket være deg :D .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom ingenting lengre.

Jeg synes utstilling var enklere før.

Er resereservecert det samme som ck?

Hva er egentlig Excellent? Jeg trodde det var bra, men Pulien etter oss fikk Excellent uten BIR og han var alene som voksen i rasen..

Jeg ser stort sett ut som et spørsmålstegn når folk forteller om resultatene for tiden , det er litt pinlig.

Men at sonisene gjorde det bra har jeg fått med meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom ingenting lengre.

Jeg synes utstilling var enklere før.

Er resereservecert det samme som ck?

Hva er egentlig Excellent? Jeg trodde det var bra, men Pulien etter oss fikk Excellent uten BIR og han var alene som voksen i rasen..

Jeg ser stort sett ut som et spørsmålstegn når folk forteller om resultatene for tiden , det er litt pinlig.

Men at sonisene gjorde det bra har jeg fått med meg! :D

  • Reservecert er et "cert" som kun er gjeldende om hunden som mottok certet er fullcertet eller av andre grunner ikke skal motta cert.
  • CK betyr championkampionat og belyser at hunden er såpass innafor rasestandard at den kan bli champion i det aktuelle landet.
  • Excellent er det samme som RØD sløyfe. Det er bare et annet navn på rød, men samtidig sier jo navnet at hunden da er utmerket etter hva rasestandarden sier.
  • Om man får excellent uten CK, altså at noe vesentlig mangler slik at dommeren ikke mener hunden er verdig championat, så blir den heller ikke plassert - ergo ikke BIR (eller BIM om det bare var en av hvert kjønn)

Men reglene er mange, men dette er slik jeg har forstått det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Reservecert er et "cert" som kun er gjeldende om hunden som mottok certet er fullcertet eller av andre grunner ikke skal motta cert.
  • CK betyr championkampionat og belyser at hunden er såpass innafor rasestandard at den kan bli champion i det aktuelle landet.
  • Excellent er det samme som RØD sløyfe. Det er bare et annet navn på rød, men samtidig sier jo navnet at hunden da er utmerket etter hva rasestandarden sier.
  • Om man får excellent uten CK, altså at noe vesentlig mangler slik at dommeren ikke mener hunden er verdig championat, så blir den heller ikke plassert - ergo ikke BIR (eller BIM om det bare var en av hvert kjønn)
Men reglene er mange, men dette er slik jeg har forstått det da :P

Ah! Så reservecreservecert er sånn sett bedre enn ck ?

Men før kunne man bli BIR uten ck eller cert , sant?

Jeg trodde Excellent var eksellent jeg, i min naivitet. Man da er det bare en flat rød da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • CK betyr championkampionat og belyser at hunden er såpass innafor rasestandard at den kan bli champion i det aktuelle landet.

CK betyr vel Champion Kvalitet? Hunden er av champion kvalitet, og kan da konkurere om cert i BTK/BHK.

Dagens Exellent-rødsløyfe er hakket over gamle-rødsløyfa.

Mens en Very good, alså gammel blåsløyfe, er som en gammel rødsløyfe.

Osv Osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var god på å tyde kritikker, men vel hjemme ser jeg et par ord jeg ikke skjønner :P Noen som kan tyde siste ord på første linje, preg?

9CB745A3-793E-4147-A38C-AC97A0613870.jpg

"Maskulin, utmerket størrelse m/ gode ..? Velansatte ører, kunne ønsket mer mer dybde i hodet og en bedre bue. Kunne vært bedre utfylt i snutepartiet. Utmerket bitt, forbeina skulle vært rettere. Forøvrig meget velkroppet. Velvinklet bak."

Gikk ræva, men fikk i allefall fin kritikk og hun synes han var veldig velbygd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flotte sonenhunder! Gratulerer alle sammen!

Pim ble 2BTK med CK begge dager. Den ene dagen hadde hun for mye halshud og for løse ører, og dessverre beveget hun seg litt hemmet på grunn av underlaget. I dag var hun for mye vinklet for rasen, noe jeg er enig i, hvert fall mtp at standarden sier at de skal være vinklet moderat. Men hennes sønn "Pendo" debuterte i junior i dag, slo en championhannhund og ble BIM med cert! Jeg ble så stolt atte :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var god på å tyde kritikker, men vel hjemme ser jeg et par ord jeg ikke skjønner :P Noen som kan tyde siste ord på første linje, preg?

9CB745A3-793E-4147-A38C-AC97A0613870.jpg

"Maskulin, utmerket størrelse m/ gode ..? Velansatte ører, kunne ønsket mer mer dybde i hodet og en bedre bue. Kunne vært bedre utfylt i snutepartiet. Utmerket bitt, forbeina skulle vært rettere. Forøvrig meget velkroppet. Velvinklet bak."

Gikk ræva, men fikk i allefall fin kritikk og hun synes han var veldig velbygd :)

Prop. Tenker jeg det er, altså proporsjoner

Grattis til alle flotte resultat! Nesten så jeg får lyst til å melde på en utstilling selv også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå vet jeg hvor mange av dere bor :fear:

smilie_tra_164.gif

Ah! Så reservecreservecert er sånn sett bedre enn ck ?

Men før kunne man bli BIR uten ck eller cert , sant?

Jeg trodde Excellent var eksellent jeg, i min naivitet. Man da er det bare en flat rød da.

Tja, det reservecertet er vel egentlig bare en tulleting uten særlig betydning for de fleste raser :).

Men nei - man har aldri hatt mulighet til å bli BIR uten å få CK :).

Ny dag, nye muligheter - i dag slo Yasmine til med CERT, BIR og 3. BIG av alle ting :). Litt himmelfallen må jeg innrømme at jeg var, men himla morsomt :).

Dette sa dommeren om Yasmine (dommer Hanne Laine Jensen, Danmark):

Feminin, langstrakt med velformet kropp. Velbalansert hode med prima neseparti, øyne og ører. Korrekt bitt. Fin hals. Sterk overlinje. Velbåren hale. Velvinklet, godt stabil front. Normale vinkler bak. Ulveklør. Lange, lave bevegelser. Fine bevegelser.

Og for en trivelig dag altså. Masse trivelige folk å omgås og skravle med :).

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smilie_tra_164.gif

Tja, det reservecertet er vel egentlig bare en tulleting uten særlig betydning for de fleste raser :).

Men nei - man har aldri hatt mulighet til å bli BIR uten å få CK :).

Ny dag, nye muligheter - i dag slo Yasmine til med CERT, BIR og 3. BIG av alle ting :). Litt himmelfallen må jeg innrømme at jeg var, men himla morsomt :).

Dette sa dommeren om Yasmine (dommer Hanne Laine Jensen, Danmark):

Feminin, langstrakt med velformet kropp. Velbalansert hode med prima neseparti, øyne og ører. Korrekt bitt. Fin hals. Sterk overlinje. Velbåren hale. Velvinklet, godt stabil front. Normale vinkler bak. Ulveklør. Lange, lave bevegelser. Fine bevegelser.

Og for en trivelig dag altså. Masse trivelige folk å omgås og skravle med :).

Jeg trodde liksom man stort sett ble BIR når man var alene i rasen jeg :|

Det er mye å lære!

Gratulerer så mye og vel fortjent! Hun er så fiiin! Hun står liksom så riktig på de de hårete beina sine og ser så sunn ut :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...