Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til Terv (tispe)?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Enda en navnetråd! sorry..

Siden første (og andre) kullet ikke ble noe av, har jeg nå endelig funnet en liten og forhåpentligvis arbeidsom tervevalp. Hun heter på papiret Cassandra, men jeg liker det helt ærlig ganske dårlig så hun skal ikke hete det i hverdagen i hvert fall :)

Har jo noen jeg liker på N som var navneforslag til mallen jeg først skulle ha, men mange av dem er navn jeg ser for meg på lyse hunder. Hun er ganske mørk, med en mørk, fin stripe på ryggen ( :wub:) og hun virket ganske tøff. Aner ikke hva hun kan hete!

Har jo tenkt litt og jeg har til nå:

  • Tardis :wub:
  • Dalek (kanskje mer guttenavn? Men det er så kuuult)
  • Naboru (Gerudo-person fra Zelda)
  • Nayru (Gudinnen av Visdom fra Zelda. Uttales (i mitt hode) på norsk: najuru)
  • Zelda (men tenker at det passer bedre på lyse hunder)
  • Moriarty (Det er jo et etternavn :P)

Jeg er skikkelig fan-girl (obviously) så nerde-navn fra spill, serier og alt annet er veldig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tardis :wub:
  • Dalek (kanskje mer guttenavn? Men det er så kuuult)
  • Naboru (Gerudo-person fra Zelda)
  • Nayru (Gudinnen av Visdom fra Zelda. Uttales (i mitt hode) på norsk: najuru)
  • Zelda (men tenker at det passer bedre på lyse hunder)
  • Moriarty (Det er jo et etternavn :P)

Av disse likte jeg Nayru veldig godt, særlig sånn du skrev det skal uttales. Dalek kunne vært kult, men for meg som er vokst opp med en Sarek høres navnet liksom ut som om et barn prøver å uttale Sarek uten å helt ha uttalen på S og R (sikkert noe sånn jeg uttalte det selv når jeg begynte å snakke). Men det blir jo bare mine assosiasjoner til det, såklart :)

Jeg er ikke noe inn i serier og spill og sånn egentlig (med mindre det er snakk om pokemon :P), så jeg har egentlig ikke noen flere forslag til deg som går på det. Men jeg heier altså på Nayru jeg! :ahappy:

Ellers kan du jo søke på denne siden om du vil ha navn med mening da, og skrive inn f.eks "dark", "night" eller hva som helst annet som kunne være passende for en mørk terv, eller om du vil gå mer på egenskapene som "brave" o.l. Da får du opp navn som f.eks Asra/Isra, Nishan, Tinuviel og mange andre litt spesielle navn, som hvertfall jeg syns var kule.

Edit: Jeg syns forøvrig det bare er kult hvis navn til tispa enten er litt sånn unisex eller til og med veldig maskuline. Særlig for en tøff terv syns jeg det er passende :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt Smith er ikke i nærheten så god som Tennnant og Capaldi! Men jeg hadde nok likt ham bedre hvis Moffat hadde laget et manus og storyline som faktisk hadde gitt mening :innocent:

Men jeg liker Tardis veldig godt! Er liksom det beste. ever. Liker også Nayru veldig godt. Må nok bli litt mer kjent med henne først, men jeg liker forslag! Hvis jeg dog kaller henne Tardis så kan jeg kalle henne for sexy også :Pselv om det er ganske så creepy

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt Smith er ikke i nærheten så god som Tennnant og Capaldi! Men jeg hadde nok likt ham bedre hvis Moffat hadde laget et manus og storyline som faktisk hadde gitt mening :innocent:

Men jeg liker Tardis veldig godt! Er liksom det beste. ever. Liker også Nayru veldig godt. Må nok bli litt mer kjent med henne først, men jeg liker forslag! Hvis jeg dog kaller henne Tardis så kan jeg kalle henne for sexy også :Pselv om det er ganske så creepy

Hehe enig, Tennant er min favoritt! :) Capaldi har jeg bare sett 1 episode av enda. (Har "spart opp" episoder :P ) Så han har jeg ikke veldig mye formening om. :P

Haha ja, det var det jeg også tenkte. TARDIS/Sexy. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker Tardis, hva med bare Dis? :)

Så kan man rope "TarDIS!" på dager hun ikke kommer på innkalling :lol:

:lol:

Dis var egentlig veldig fint! Men føler igjen at det kanskje passer til en litt forsiktig jente? Skal skrive det på lista i hvert fall, så jeg har det :)

Har jo tenkt at det kanskje blir noe nærmere ReTardis etterhvert :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navi

Gohma - bør passe til tøff jente i alle fall.

Saria

Ruto

Og så har du glemt en o i Nabooru :)

Men seriøst...Tardis er det kuleste navnet :D

Jeg så at en o manglet, men orket ikke rette på det :P

Navi var faktisk førstevalget, men droppet det litt da jeg synes, igjen, at det passer lysere hunder best. Aner ikke hvorfor, det bare er sånn :P

Har sett litt på de ulike Zoraene også, men jeg liker nesten Zora best :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest irKaroline

Oh, Tardis digget jeg! *notere ned for framtidige pelsdotter* Adler også!

er jo også mulig å kalle opp etter en av companions, og der er det jo mange sterke meninger om hvem man liker og virkelig ikke liker (for meg er det sånn ihvertfall :rofl: ). Rose, Martha, Donna, Amy/Pond, Clara.

Men jeg tror både Tardis og Adler er umulig å slå!

OT: Jeg er veldig fornøyd med Capaldi så langt, og synes det er veldig interessant kjemi mellom han og Clara, veldig nytt! :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri dere er så sære altså *ler*

Men som ihuga belgerfan så må jeg stemme kjenner jeg - Dis, Adler, Tardis - i den rekkefølgen :) - Adler syntes jeg var stilig.

:lol:

Jeg er litt sær, og jeg vil gjerne ha et litt unikt, sært navn denne gangen :) Ikke ett oppbrukt og "vanlig" navn som Luna :P

Og som sagt: Det er bare komme med andre forslag! Dette var jo bare mine tanker. Jeg er åpen for det meste, jeg liker mye forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

:lol:

Jeg er litt sær, og jeg vil gjerne ha et litt unikt, sært navn denne gangen :) Ikke ett oppbrukt og "vanlig" navn som Luna :P

Og som sagt: Det er bare komme med andre forslag! Dette var jo bare mine tanker. Jeg er åpen for det meste, jeg liker mye forskjellig :)

Regel nummer 1 om du skal ha hund å trene med er å velge et navn som er brukbart, dvs. et navn du kan bruke å være morsom med som ikke tar evig lang tid å uttale og som gjør at du må legge tunga i dobbel Axel - husk, under trening kommer navnet fort og rosen enda fortere og da burde ikke navnet være et d-moment å uttale.

En del av navnene på listen din var både c og d moment å uttale *ler*

Dis ,Tardis og Adler var de enkleste som er foreslått :)

Jeg tror ikke jeg skal komme med navneforslag - jeg er for menneskenavn jeg *ler* - og skulle jeg hatt terv-tispe nå så hadde hun blitt hetende Mette, Mari eller Mathea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som er nevnt, så synes jeg Dis er det fineste, og som etter min mening, kan passe best på ei terv tispe, eller tispe generelt. For,

jeg vet om to hunder som heter Tardis. En er en kinesisk nakenhund gutt med ett blått øye.

Den andre er en langhåret schäfer, også hannhund.

Det samme er for meg navnet Adler også. De Adler jeg har kjent har alle vært hannhunder.

(Det er blitt meg fortalt at det kun er i denne éne episoden at Tardisen er ei dame, og er visst en greie men nr.11, uten at det sier meg noe for jeg har ikke sett en eneste episode med Dr.Who. Men for meg er Tardis blitt et guttenavn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Belgerpia

Veldig godt poeng! Har ikke helt tenkt så godt gjennom det egentlig :P Selvfølgelig skal jeg ha et navn det er greit å rope, men har ikke tenkt det ifht til konkurranse og trening egentlig. Takk for tipset! Sånt er lurt å bli minnet på ;)

@Tekopp

Oswin har jeg tenkt litt på, men jeg er virkelig ikke så glad i Clara, så jeg kan ikke ha det :lol:

@Justisia

Det kommer jo veldig an på assosiasjoner man selv har, men akkurat TARDIS er faktisk en jente :) De omtaler den som en "she", akkurat som de gjør om båter feks. Men det er sant at det kun er en episode der man ser at hun virkelig er jente.

Og Adler er jo Irene Adler! Det er jo det samme med Moriarty, bare et etternavn :) :)

Zora har vokst litt på meg egentlig. Tror akkurat nå at det står høyest på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...