Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôr til Kleinspitz?


Tessan
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vi har en kleinspitz på 5 mnd. Han er vår første hund, så er litt usikker på hva slags Fôr han burde ha når han bli eldre. Han får pr dags dato Precept plus valpefor som opdretter ga med oss fra sverige. Virker som om det er et helt greit for, men nesten umulig å få tak i her. Han er heller ikke så himla begeistra for det de to gangene det settes fram til han. Har hørt litt rundt med forskjellige veterinærer, og de anbefaler Hills og royal canin, men det er jo så ufattelig mange typer og merker det er å velge i! Vi var hos en for butikk her om dagen, og han hadde minst 30 forskjellige typer av hills og royal canina. Noen råd? Haha føler meg litt grønn akkurat her ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en japansk spisshund (som ikke er så veldig langt fra en kleinspitz), ikke at rase har så mye å si for hvilket fôr du velger. Men vi forer på Vom & Hundemat, og er veldig fornøyd med det. Billig, svært smakfullt og veldig bra råfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tabris nevner, så ville jeg prøvd med Vom & hundemat. Det er smakfullt, bra, billig og drøyt for. Evt kan du drysse litt kruskakli på toppen, siden mange hunder blir litt hard i magen av ren vom. Det fungerer supert på min hund i hvert fall. Han er ikke glad i tørrfor, så her fullfores det på vom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også V&H, og heller tilsette omega3-olje + en skvett vann, evt. litt beinfeitt kjøtt til enn noe annet rart om hunden skulle få problemer med forstoppelse e.l (noe som ikke er normalt etter tilvenning, avføringen blir derimot helt annerledes enn på tørt (fordi hunden nyttiggjør alt bedre) som kan være en overgang, ikke minst for eier).

Rase har forøvrig ingenting med god fôring å gjøre, de er alle like innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...