Gå til innhold
Hundesonen.no

På tur i Tromsø - Monas bildetråd


Anemone
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde en lignende tråd før, men det ble bare rot når jeg omorganiserte Dropbox'en og alle bildelenkene forsvant. Starter derfor versjon 2.0 :)

I dag har vi vært på fjellet - greit å oppsøke snøen når man utålmodig venter på skisesongen :lol:

Stikkord: snø, utsikt og en glad hund!

post-11455-1413730090,5849_thumb.jpg

post-11455-1413730540,6407_thumb.jpg

post-11455-1413730616,8258_thumb.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Startet helga ned en trimtur. Ikke så lang, men til gjengjeld veldig bratt Mona fikk "hevnet" seg for alle skiturene i vinter - hun løp lett oppover, mens jeg strevde verre med å holde følge Mona

I dag dro vi opp på fjellet i håp om å få et glimt av sola - offisielt er mørketiden over, men på grunn av alle fjellene er det først 21.jan som regnes som "soldagen". Typisk nok var det overskyet i s

Prøver igjen Dette har vært ei fantastisk turhelg. Lørdag gikk jeg og en kompis opp til Fløya, over Bønntuva og ned i Tromsdalen via Djupdalen. Det er et fantastisk turterreng - lett tilgjengeli

Posted Images

Prøver igjen :P

Dette har vært ei fantastisk turhelg. Lørdag gikk jeg og en kompis opp til Fløya, over Bønntuva og ned i Tromsdalen via Djupdalen. Det er et fantastisk turterreng - lett tilgjengelig med buss, lettgått, variert terreng og vakker utsikt!

På vei oppover mot Bønntuva. Mona er mest opptatt av sin store hobby: grave hull

2014-10-25%2012.39.09.jpg

På toppen av Bønntuva er utsikten fantastisk (og så er det alltid litt gøy å fotografere fotografen :P )

2014-10-25%2012.44.28.jpg

Mona synes matpakkesmuler er langt mer spennende enn utsikten... Jeg synes fjellene er enda penere nå som de har fått et melisdryss på seg.

2014-10-25%2012.44.49.jpg

Søndag skulle jeg egentlig bare ta det med ro, jobbe litt og generelt sløve. Men været var så fint at jeg tok med meg Mona på en spontan tur til Rødtind. Det "kostet" en litt lengre busstur enn jeg hadde sett for meg i dag, men WOW så vakkert det var der. Dit skal jeg definitivt flere ganger!

2014-10-26%2013.14.34.jpg

2014-10-26%2013.38.26.jpg

2014-10-26%2013.43.19.jpg

Og et bonusbilde fra busstoppet - på vei hjem igjen. Hvorfor vil ikke alle bo her oppe? :P

2014-10-26%2014.47.15.jpg

(Skamløs hjemsteds-patriotisme over...)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine turområder! Dere er heldige :):) !

Ja, det er vi! :)

Gud så mye snø det er allerede! Jeg reiser tilbake til Tromsø igjen i morgen! Har vært en tur i "syden". (Stavanger)

Det er bare snø på fjellet (og selv der er det langt mindre nå enn det var forrige helg). Men hvis vi skal bruke de to siste vintrene som mal bør det bli skiføre om et par ukers tid -senest :)

Snø i fjellene bare. :) Fine Tromsø! Jeg elsker denne byen.

Jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Det er bare snø på fjellet (og selv der er det langt mindre nå enn det var forrige helg). Men hvis vi skal bruke de to siste vintrene som mal bør det bli skiføre om et par ukers tid -senest :)

En kamerat av oss var på skitur i dag han. Men han er da også godt over gjennomsnittlig interessert. (Jeg kaller det gal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønntuva er den lille toppen som ligger bak Fløya (mellom Fløya og sollidalsaksla). Djupdalen ligger mellom Rødryggen og Sollidalsaksla - hvis man følger den gamle gruveveien fra innerst i Tromsdalen og forbi hytta til Røde kors kommer man dit. Veldig fint terreng, og det er gøy å lete etter gamle gruveganger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I dag dro vi opp på fjellet i håp om å få et glimt av sola - offisielt er mørketiden over, men på grunn av alle fjellene er det først 21.jan som regnes som "soldagen". Typisk nok var det overskyet i sør i dag, etter mange dager med strålende klarvær :lol:

Men man fikk jo sett på de vakre pastellfarger i nord og vest, så da er det ingen grunn til å være misfornøyd :heart:

DSC_1471_zpssfgooxgm.jpg

DSC_1473_zpszxlu8xbs.jpg

DSC_1480_zps0tcuiuqh.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MaritaS Skiføret er egentlig helt OK. Det hadde vært veldig fint om det kom litt mer snø, for det er veldig hardt enkelte steder (spesifikt: i bakkene ned fra Folkehjelpshytta var det direkte skummelt sist jeg prøvde meg).

Men jeg og lillebolla gikk en skitur nede i daln senest i går kveld, og det var utrolig deilig - det er ikke nok snø til "trikkeskinner" over alt, men der de mangler er det tråkket fin flat løype :)

@Aya Så koselig :) Jeg har vært dårlig til å oppdatere i mørketiden (blir ikke særlig med bilder da), men nå går det raskt mot lysere tider. Gleder meg stort til lange skiturer i lyse vårkvelder :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjenoppdaget lysløypa på Kvaløya.

På bussen dit lurte vi litt på om det virkelig var verd å ta bussen i 30 min når vi har skiløyper bare 5 min gange fra huset

DSC_1505_zpsa6mfdil5.jpg

Det var det! Både fint føre OG fantastisk utsikt

DSC_1506_zps3dhd9gak.jpg

(Mona har egentlig ikke tid til photo-sessions)

DSC_1507_zpsethwo2bp.jpg

Det var til og med flott å vente på bussen hjem!

DSC_1508_zpstmn7rzmn.jpg

(Mona var enig i det, for hun fikk snuse i fjæra <3)

DSC_1511_zps17oymos2.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Han e utrolig fin på Kvaløya ja, men herregud så irriterende det var i dag med de skyene som lå akkurat over sola. Alltid, bestandig :sint_01::rofl:

Haha, jeg var nesten litt glad for det. Hadde glemt solbrillene...tenker ikke på at sånt kan være nødvendig nå rett etter mørketida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...