Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg finner bare én oppdretter i Norge (Bjerkhaug), og jeg vet ikke om det er noen flere heller. Det er en rimelig sjelden rase i Norge. Her er en gammel tråd om rasen: Det kan være en idé å se til Sverige, de har veldig mange flere raser og oppdrettere av det meste.
    • Odin kan ikke gå løs lengre overhodet, til min store sorg. Han hører absolutt ingenting, så jeg har ingen måte å få kontakt med ham på, selv om vi har god innkalling hvis han ser meg. Han går alltid i 5m line da, så han har god radius og trives greit med det. For Kovu sin del har jeg ikke kunnet gå lange nok turer til at vi har kommet til steder han kan gå løs, så han er også bare i bånd med meg for tiden. Sånn er det...
    • Fant noen flere bilder fra de siste årene 😊  
    • Så gøy at du vil ha storpuddel og at du er i kontakt med oppdretter👍🏼 Tror du får det du er på jakt etter der😀 Hera fylte nettopp 3 år. Jeg har fått den brukshunden jeg ville ha. Ho er en liten frøken på bare 14,5 kilo, men det ho mangler i høyde og vekt tar ho igjen på alle andre måter.😁 Hera er en hund som går all in og gir alt i alle situasjoner. Jeg bruker ho i agility. Det er noe vi begge elsker. Har startet i en konkurranse, men vi kommer nok til å prøve oss mer. Bruker ho også til mye trekk både forran ski og kickbike sammen med huskyen min. Her gir ho jernet og er mer til lederhund enn det huskyen min er🙉😁 Ho har også en god nese jeg burde utnyttet bedre. Tar jeg i en kongle på tur og kaster den i busk og kratt så gir ho seg ikke før ho finner akkuratt den kongla jeg kasta. Samme om jeg kastet den i en haug med andre kongler. LP, rally og smeller vil nok passe perfekt. Bygg opp en god motivasjon på leke fra start av.  Hera er en skikkelig kosehund hjemme og veldig knyttet til meg som eier. Det er noe å ta med i vurderingen at pudler blir veldig knyttet til sin eier/familie og ofte er reservert mot fremmede. (de skal ikke være engstelige og redde, men ofte har de bare ikke behov for å hilse på alt og alle på samme måte som en labrador.) Hera er veldig puddel på det feltet, men det var nok tydeligere når ho var yngre.  Ho er nå utdanna besøkshund via røde kors og ho vil gjerne bort å hilse på folk vi møter på tur, men man ser at ho velger om det er verdt å hilse eller ikke. Ho er generelt en veldig positivt innstilt hund med mye humor. Siden ho er en hund som er veldig på så har det også det siste året dukket opp en del lyd, men tror det også bunner i noe usikkerhet etter et par angrep fra andre hunder og at vi mista eldste hunden min som ho vokste opp med. Jeg jobber nå med å dempe bjeffinga og syns det bedrer seg. Jobb mye med rotrening, fokus og kontakt på deg, jobb inn rutiner fra begynnelsen av så får du en fantastisk hund.  Jeg kjenner flere storpudler og for meg ligger Hera (og søsken) i en annen klasse i forhold til fart og iver etter å please. Der tror jeg også den lille størrelsen hennes er en fordel.  Pelsstellet er det største minuset for meg, men det er mest fordi jeg leier en liten kjellerleilighet med lite plass. Med vond rygg og skuldre uten mulighet for å kunne få en bedre arbeidsstilling så blir det ekstra knotete, men det første året tok jeg ho med til arbeidsplassen min hvor alt var tilgjengelig og da koste jeg meg med det. Da dusjet og stelte jeg ho en gang i uka. Som du ser på bilder er det nå litt forskjellige varianter av praktisk hverdagsklipp🤣 Skulle gjerne sendt noen filmer, men får ikke lagt inn på siden her.  Kamerainteressen døde litt når jeg mistet eldste hunden, så her er noen mobilbilder fra hverdagen vår. 
  • Nylig opprettede emner