Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkhundtråden


Heidihj
 Share

Recommended Posts

12794616_994065334009600_138141617617172

Kopp og Guhzzu på valpetur, pasvikelva. Det er ett svare strev med å holde farta nede. Født for å løpe, indeed.

12798894_994065367342930_871057835439330

Guhzzu, Delta og Aliy litt etterpå. Tre forann på ski begynne å gå rimelig bra etterkvert, så fremst vi ikke møte på vilt...

12801285_994065440676256_210237639925848

Verdens fineste Guhzzu. Helt normal, altså! 

Egentlig har hundene hviledag i dag men jeg vil ut på skiiiiiiiiii. Buu. :(

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som regel klarer ikke jeg med mine kameraferdigheter å fange den fine stemningen av å kjøre hund med hodelykt. Men så.. har man flaks! Bilde fra treningstur i går- Tatt uten blits og på slutten av tre

SE på dette fantastiske spannet fra Vikerfjell-løpet da (mine hunder. Klippet vekk meg selv, er ikke meg som er viktig her) Kari Hope har tatt bildet.

Om han trekker og dere har tenkt å la han trekke så bør han jo ha en sele som er egnet for det synes jeg. Vet noen synes at trekkselen er bare for jobb (spann, sykkel, ski etc) men her i huset brukes

Posted Images

48 minutter siden, Carro92 skrev:

Noen som vet hva som kreves for å stille på barmarkskonkurranse? har ille lyst til å prøve meg litt c, men syns det er så lite info rundt det, eller så er jeg bare elendig til å finne det.. :P

Det er stort sett bare å melde på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carro92 skrev:

Noen som vet hva som kreves for å stille på barmarkskonkurranse? har ille lyst til å prøve meg litt c, men syns det er så lite info rundt det, eller så er jeg bare elendig til å finne det.. :P

Det der har jeg tenkt litt på også.  Sånn for moro skyld.  Jeg må bare bli litt stødigere og tryggere på kickbike ev sykkel først og så må det være kjølig ute :P

Pelsen til Toddy er ikke skapt for sommeraktiviteter,  selv om det er korte løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Carro92 skrev:

ok, så det går ikke noe på raser og slikt? og man kan bruke vanlig sykkel? 

Det kommer litt ann på løpet tror jeg. Vi har kjørt flere løp i klasse B tospann med sykkel. Bare å følge med på fb og terminlista over løp, og melde seg på. Står stort sett spesifisert hvilke klasser som er. Noen ganger er det delt opp i kl A, B og C og ulike klasser innenfor spannstørrelse og om man sykler eller har kickbike, og noen ganger er det bare klasser på spannstørrelser der alle konkurrerer i samme raseklasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heidihj skrev:

Det kommer litt ann på løpet tror jeg. Vi har kjørt flere løp i klasse B tospann med sykkel. Bare å følge med på fb og terminlista over løp, og melde seg på. Står stort sett spesifisert hvilke klasser som er. Noen ganger er det delt opp i kl A, B og C og ulike klasser innenfor spannstørrelse og om man sykler eller har kickbike, og noen ganger er det bare klasser på spannstørrelser der alle konkurrerer i samme raseklasse. 

ok, så man bøøør skaffe seg kickbike altså? Jeg som solgte min, fordi jeg hata den.. x) jaja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Carro92 skrev:

ok, så man bøøør skaffe seg kickbike altså? Jeg som solgte min, fordi jeg hata den.. x) jaja :P

Neh. Du kan fint konkurrere med sykkel :) men flest som kjører med kickbike nå, så om du virkelig vil satse troe jeg kickbike er tingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, Heidihj skrev:

Neh. Du kan fint konkurrere med sykkel :) men flest som kjører med kickbike nå, så om du virkelig vil satse troe jeg kickbike er tingen. 

Er ikke det to forskjellige klasser? Det er det ihvertfall i Sverige. En egen klasse for sykkel med pedaler, for da klarer du å hjelpe mye mer til med fart enn du kjør på sparkesykkel eller tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Er ikke det to forskjellige klasser? Det er det ihvertfall i Sverige. En egen klasse for sykkel med pedaler, for da klarer du å hjelpe mye mer til med fart enn du kjør på sparkesykkel eller tilsvarende. 

Jo, men det er få som bruker sykkel har jeg inntrykk av. Tror det er noen løp der det kun er tillatt med kickbike og? Litt usikker. Har ikke satt meg så godt inn o barmark. Vi kjører bare for morro, så da holder sykkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, Heidihj skrev:

Jo, men det er få som bruker sykkel har jeg inntrykk av. Tror det er noen løp der det kun er tillatt med kickbike og? Litt usikker. Har ikke satt meg så godt inn o barmark. Vi kjører bare for morro, så da holder sykkel. 

Vet ikke. Jeg kan lite om barmark. Det finnes ikke konkurranser i annet enn langdistanse her, så det er ikke veldig aktuelt :) Men det er ihvertfall greit å være oppmerksom på at det er forskjellige klasser og ikke likegyldig hva man kjøper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heidihj skrev:

Neh. Du kan fint konkurrere med sykkel :) men flest som kjører med kickbike nå, så om du virkelig vil satse troe jeg kickbike er tingen. 

æsj da :P jaja, om det blir så morro atter vi må satse litt, så får vi kanskje kjøpe en ny kickbike med tiden da... :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Vet ikke. Jeg kan lite om barmark. Det finnes ikke konkurranser i annet enn langdistanse her, så det er ikke veldig aktuelt :) Men det er ihvertfall greit å være oppmerksom på at det er forskjellige klasser og ikke likegyldig hva man kjøper :)

Jeg prøvde å forklare at det er ulike klasser lengre opp, men var nok litt dårlig forklart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen , bare jeg og hundene :ahappy:

Magisk! 

Grunnet særdeles vått føre og dertil overall fikk ikke pulien trekke så mye i dag. Hun sprenger seg helt,  hun har overhodet ikke vett på å spare seg et sekund en gang.  Hun løp stort sett foran og lekte hare.  

Ikke helt puliløyper,  snøen var tung! 

20160306_082826.jpg

Plutselig kom vi ut på nypreppa løyper og pulien fikk problemer med å løpe foran... langbein ER raskere,  enten hun liker det eller ei..

20160306_0839270.jpg

Svusj!  No more puli. Hun ble dritsur og løp gneldrende bak :lol:

20160306_0839350.jpg

Både jeg og Toddy innså at det beste var å senke fatta litt så Nico kunne holde følge. Den blir så sint...

20160306_083551.jpg

 

Fornøyd med egen innsats. .

20160306_090616.jpg

 

Tenk at for et år siden gikk jeg en liten tur på ski med Nico og tenkte aldri mer.

I år går jeg med Nico og en husky og elsker det. Hadde jeg aldri trodd gitt. Snørekjøring er så gøy!! :D

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter for å klage på selen til Toddy. Jeg er ikke så fornøyd med den lengre . 

Den strekker seg og må justeres på hele tiden :( Det er for mye justeringsmuligheter rett og slett og de blir slakkere.  I dag hørte jeg plutselig at bikkja hveste og da trykket selen på luftrøret :o

Måtte stoppe og stramme inn. 

Toddy er bygd som Alaska huskyes flest vil jeg tro.  Burde jeg kjøpe Troll nomesele?  Hva bruker dere ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Dobbeltsporet for å klage på selen til Toddy. Jeg er ikke så fornøyd med den lengre . 

Den strekker seg og må justeres på hele tiden :( Det er for mye justeringsmuligheter rett og slett og de blir slakkere.  I dag hørte jeg plutselig at bikkja hveste og da trykket selen på luftrøret :o

Måtte stoppe og stramme inn. 

Toddy er bygd som Alaska huskyes flest vil jeg tro.  Burde jeg kjøpe Troll nomesele?  Hva bruker dere ? 

Ville bestilt fra troll jeg :) Veldig kjekke og gode seler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Jupp ? mange med sh og ah som bruker de. Min midte am kan og bruke troll. Veldig fornøyd! 

Ok. 

Nå kommer idiotspørsmålet : hvordan måler jeg ? Feks halsen. Måler jeg der halsbåndet ligger eller ved brystbenet?  :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mud skrev:

Ok. 

Nå kommer idiotspørsmålet : hvordan måler jeg ? Feks halsen. Måler jeg der halsbåndet ligger eller ved brystbenet?  :innocent:

Ehm. Usikker :P jeg har bare prøvd selene tidligere og aldri målt til en nomesele. Trodde det stod forklart på nettsiden, men finner det ikke.

Står godt forklart på seleverkstedet sende sider. Du kan evt kjøpe derfra? De har jo også veldig gode seler. Jeg har ikke brukt de selv, men kjenner flere som sverger til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heidihj skrev:

Ehm. Usikker :P jeg har bare prøvd selene tidligere og aldri målt til en nomesele. Trodde det stod forklart på nettsiden, men finner det ikke.

Står godt forklart på seleverkstedet sende sider. Du kan evt kjøpe derfra? De har jo også veldig gode seler. Jeg har ikke brukt de selv, men kjenner flere som sverger til de.

Da var det ikke så idiotspørsmål som jeg trodde :lol:

 

Kanskje

@Snøfrost @Meg @Snusmumrikk eller @Aymee vet? Forrige eier anbefalte Troll, men da trodde jeg ikke jeg kom til å bruke han så mye i trekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Da var det ikke så idiotspørsmål som jeg trodde :lol:

 

 

@Snøfrost @Meg @Snusmumrikk eller @Aymee vet? Forrige eier anbefalte Troll, men da trodde jeg ikke jeg kom til å bruke han så mye i trekk :P

Men kan ikke forrige eier si hvilke størrelse han bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Men kan ikke forrige eier si hvilke størrelse han bruker? 

Han har lagt seg ut veldig siden han kom hit og hun bor langt til skogs uten særlig dekning. Det var et styr å avtale overtagelse av bikkja liksom *ler* 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
23 minutter siden, Mud skrev:

Da var det ikke så idiotspørsmål som jeg trodde :lol:

 

Kanskje

@Snøfrost @Meg @Snusmumrikk eller @Aymee vet? Forrige eier anbefalte Troll, men da trodde jeg ikke jeg kom til å bruke han så mye i trekk :P

På troll sine sider er det oppgitt halsåpning og rygglengde på de forskjellige selene. Rygglengde er jo enkelt å måle. Fra mellom skulderbladene til omtrent ved halerota. Halsåpningen er hvor mange cm det er rundt der hvor sela skal ligge. Altså litt lenger ned enn et halsbånd (og mål for sikkerhets skyld hvor tjukk han er i huet, så du får sela over hodet hans, men det bruker ikke være noe problem på AHer). På seleverkstedet sine nettsider er det en tegning av hvor man måler. Hvordan sele bruker han nå da? Passer den i halsen? I såfall kan du jo bare måle den og enten ta samme størrelse eller størrelsen større, hvis den han har nå er trang? Husk å ta innermål på halsåpninga. Det er det troll oppgir. 

Edit: Jeg bruker troll sine seler på mine tre, og er veldig fornøyd med dem :) Ikke er de så veldig dyre heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

På troll sine sider er det oppgitt halsåpning og rygglengde på de forskjellige selene. Rygglengde er jo enkelt å måle. Fra mellom skulderbladene til omtrent ved halerota. Halsåpningen er hvor mange cm det er rundt der hvor sela skal ligge. Altså litt lenger ned enn et halsbånd (og mål for sikkerhets skyld hvor tjukk han er i huet, så du får sela over hodet hans, men det bruker ikke være noe problem på AHer). På seleverkstedet sine nettsider er det en tegning av hvor man måler. Hvordan sele bruker han nå da? Passer den i halsen? I såfall kan du jo bare måle den og enten ta samme størrelse eller størrelsen større, hvis den han har nå er trang? Husk å ta innermål på halsåpninga. Det er det troll oppgir. 

Edit: Jeg bruker troll sine seler på mine tre, og er veldig fornøyd med dem :) Ikke er de så veldig dyre heller :)

Takk! Han har non stop nå. Men synes ikke den sitter optimalt.  

Han er ganske tjukk i huet :P

Tror det er pointer i han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...