Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulvehunden Fant - nye bilder s. 9


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mamma og familien har fått seg ulvehund! Den foreløpige navnløse (eller, han heter Fant, men det skal byttes) er en 2,5 år gammel ulvehund fra Tsjekkia. Han har bodd i Norge hele sitt liv og er

Rask oppdatering, håper å få tatt noen flere bilder hvis været er ok i morgen . Fant har bare sklidd rett inn i familien og vi har ingen problemer enda. Han har merkbart mer energi, og er mye tr

I dag har vi (jeg) kost oss med litt pelsstell . Fått bort en del løs underull og pyntet på den ENE albuen hans. Haha. Han har så mye hår på hodet, men den sitter litt hardt så jeg er redd for å plag

Ja, han er jo bare herlig!

Veldig søt, men ser tydelig på filmen hvor tynn han er. Stakkar :/ hae han vært klippet på kroppen? Han så så ullen og myk ut i pelsen i forhold til min.. hvis han ikke bare er helt nyvasket da ;)

Han ble nappet ned tidligere i sommer har vi fått beskjed om. Pelskvaliteten hans er helt elendig. Den er sånn myk og rar som du skriver, ja. Håper den kommer seg når han får mer og bedre mat!

Men alvorlig talt - jeg håper tidligere eier blir fradømt retten til å noensinne eie et dyr - det der er jo bare tragisk.
Heldig er han som får komme til noen som bryr seg.

Det tviler jeg sterkt på at kommer til å skje dessverre.. lurer på hvor mange andre hunder som har samme skjebnen men lever hele livet hos eieren!
Tenker at han definitivt har kommet til rett sted nå :) . Han får sove, spise, lufte seg, hvile, lade opp, bygge og leve rett og slett!


Therese og Aïda kom innom idag :) De fikk hilse litt i bånd på en kort tur og det gikk fint. Tror nok de kan bli gode venner etterhvert! Fint å se at Fant var veldig interessert i henne, men ikke mer enn at det gikk an å gå sammen uten at han BARE skulle bort til Aïda. Syntes Therese var verdens skumleste dame med stor jakke og skjerf da hun kom inn døra første gangen, men fant fort ut at det var en snill jente inni der ;) .
IMG_3005.jpg

IMG_2999.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som @ : Gosh så fin. Syns han kan hete Gosh :P eller blir han værende en Fant?

Irsk ulvehund er min guilty pleasure (sammen med skotsk hjortehund) Jeg kommer aldri til å eie en - da må jeg i tilfelle flytte fra gubben. Han syns det er aaaaltfor svært, men de er jo egentlig bare små søte vesen. De kommer bare i litt stor innpakning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble nappet ned tidligere i sommer har vi fått beskjed om. Pelskvaliteten hans er helt elendig. Den er sånn myk og rar som du skriver, ja. Håper den kommer seg når han får mer og bedre mat!

Glemte de å nappe hodet? :P

Jeg vet ikke hvor store forskjeller det er i pels på ulike linjer - for så erfaren er jeg ikke enda - men jeg har også nappet min helt ned noen ganger, helt glatt og korthåret, men har er fortsatt stri i det som vokser ut. Jeg bare vet at de sier pelsen blir slik dårlig dersom de klippes eller barberes, siden man da ikke får fjernet døde hår på samme måte. Håper det vokser ut god pels på ham bare han får litt skikk på matkvalitet og levestandard, for det virker som en veldig søt gutt :)

Kan jeg spørre hvor mye han veier nå? Eller hvor mye dere anser han bør veie ut fra bygningen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte de å nappe hodet? :P

Jeg vet ikke hvor store forskjeller det er i pels på ulike linjer - for så erfaren er jeg ikke enda - men jeg har også nappet min helt ned noen ganger, helt glatt og korthåret, men har er fortsatt stri i det som vokser ut. Jeg bare vet at de sier pelsen blir slik dårlig dersom de klippes eller barberes, siden man da ikke får fjernet døde hår på samme måte. Håper det vokser ut god pels på ham bare han får litt skikk på matkvalitet og levestandard, for det virker som en veldig søt gutt :)

Kan jeg spørre hvor mye han veier nå? Eller hvor mye dere anser han bør veie ut fra bygningen sin?

Jeg tror ikke hodet ble nappet nei! Fikk tatt litt av det ene øyenbrynet idag.. :P .

Han veier bare 47 kg, det er så lite at det er helt fælt.. han er jo 87cm. I rasestandarden står det minimum 50kg for en hannhund men da har de jo tatt utgangspunkt i en hannhund på 79cm vil jeg tro (siden minimumsvekt og minimumshøyde er oppgitt).. Tispa jeg hadde tidligere var 84cm (ganske sikker, +/- 1 cm) og veide ca 64-65kg i normalt hold. Så jeg vil jo tro at han bør opp til 66-70kg eller noe? Vet du hva din veier?

Dette er moren og faren:

456388_335067986559255_1455697987_o.jpg

Faren i litt tyngre hold enn bildet over (5 år på bildet):

10003702_679225862143464_457976597_o.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjønn er like stor. Ikke offisielt målt, men med bokmetode mot veggen, og funnet 86-87 cm. Han veier i dag 69 kg, og er i fint hold.

Jeg har sett på standarden og klødd meg i hodet tidligere, mtp minimumsvektene som er oppgitt, for har syntes det må være utrolig lite på en slik hund (det gjør jeg iofs når jeg hører om de som veger bortimot 100 kg, hvordan de egentlig er i kroppen). Og det er jo det, når jeg ser det nå. Stakkar.. Ut fra foreldrene ser det jo ut som det skal kunne bli fin masse på ham og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at han har havnet hos dere! Jeg blir helt dårlig av å tenke på hvordan det hadde gått om han hadde blitt værende.. Men nå kommer han til å bli stor, sterk og kjekk! Gleder meg til å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk vi i skogen med ei venninne av meg, og hunden hennes Sara. Vi tror hun er blanding av staff/labrador, ca 9 mnd :) . De storkoste seg sammen! Fant syntes nok at hun luktet veeeeldig godt, men det var gøy å løpe og lukte sammen også. Han var grei med henne og hun var grei med ham :) . Det blir nok flere turer sammen.

10710783_10154762083520724_4162460492851

1794817_10154762090450724_46877596120089

10553562_10154762087725724_6120329145979

10393923_10154762083785724_4251432345272

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask oppdatering, håper å få tatt noen flere bilder hvis været er ok i morgen :) .

Fant har bare sklidd rett inn i familien og vi har ingen problemer enda. Han har merkbart mer energi, og er mye tryggere når det kommer besøk. Halen går som en sidelengs propell når det kommer kjentfolk inn døra! Forholdet til kattene har avansert dithen at han har fått slikke den ene katten på øret én gang. Suksess!

10482255_10152841863042813_4006959639984

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...