Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All og Nordisk vinner


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blir trippelpost dette, men det får gå.. Sendte jo mail til NKK ang. rosetten for to dager siden og se hva som lå i postkassa mi i dag

hurra! huskyklubben vant pris for beste rasestand vi har stått på stand i går og i dag og rigget stand torsdag. Mange medlemmer av klubben har bidratt, og det er moro!

Folk kommer jo likevel, dobbel vinnerutstilling veier opp for mye. Men når finnene klarer å skrive kritikker på WDS så burde man strengt tatt klare det på NV, NordV og EDS også

Posted Images

Guest Belgerpia

Vi kan vel trygt si at det i alle fall er mange påmeldt, og det er veldig morsomt. Gledelig at hverken mangel på kritikk eller pris har virket avskrekkende på folk. Det blir full fest på Lillestrøm, det er det liten tvil om - og jeg er usikker på om jeg gleder meg til mandagen etterpå :). Men moro skal det bli.

Mangler du billett, og ikke ser at du har råd til å kjøpe? Her er anledning til å få seg gratis inn hele helgen mot en liten gjenytelse

http://web2.nkk.no/no/nyheter/NKK+trenger+deg!.b7C_wlfQ1a.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var vanskelig å se humoren i kommentaren min, tross smiley. Det er bare at det har vært så mye sutring at man skulle tro det hadde blitt lang færre påmeldte, men så viser det seg at det ikke har hatt så mye å si tiltross.

Jeg er enig i at det er synd, men det stoppet ikke meg i å melde på. Kritikk kan jeg få en annen gang.

Det er jo faktisk nordisk vinner da, som trekker ganske mange fra utlandet uansett kritikk eller ei.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loppemor skal inn og vise muskler :D

Yay! Lørdagen? :D

--------------

Ang manglende kritikk. Hadde det ikke vært for at jeg må bort på årsmøte så hadde jeg aldri meldt på.

Summen av stiv pris og manglende kritikk (selv ikke med en "liten" overraskelse, hurra likssom) veier ikke opp for at det er NoV for min del.

Å øve på å ikke skrive kritikk må være den dummeste unnskyldningen jeg har hørt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Lørdagen? :D

--------------

Ang manglende kritikk. Hadde det ikke vært for at jeg må bort på årsmøte så hadde jeg aldri meldt på.

Summen av stiv pris og manglende kritikk (selv ikke med en "liten" overraskelse, hurra likssom) veier ikke opp for at det er NoV for min del.

Å øve på å ikke skrive kritikk må være den dummeste unnskyldningen jeg har hørt!

Lørdagen ja :)

Fredag må jeg jobbe nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt på begge mine til Norsk Vinner, ukjent dommer og CACIB/tittelmulighet for begge.

Kun han beste er påmeldt Nordisk, den dommeren har ikke han andre noen mulighet hos.

Kritikker er greit nok, men det er CACIB og tittel som betyr noe på en slik utstilling.

Når begge gutta tilsammen har fått godt over 200 kritikker er det begrenset hvor mye nytt det står i de etterhvert.. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg sitter her med påmeldingsskjema foran meg. Enda usikker på om det er noe vits, men vi skulle veldig gjerne vært der, gjerne med Keo i grunnen.

Noen som vil handle en vilter sagkrakk av en border collie i junior hannhund på lørdag? :innocent::lol:

JEG :DDD Hahaha :P Jeg vil og kan stille lille ungdyret <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis noen trenger hjelp med handling Fredag og søndag kan jeg stille opp :) evt om jeg får kjøre :) Jeg har stilt lang og korthårs collie. Og er vant til og håndtere alt av hunder siden jeg var liten :) Så er vant til det i meste :) Så om du trenger hjelp og evt kan kjøre fra vestfold fredag og Askim (østfold ) søndag :) Så stiller jeg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikker er greit nok, men det er CACIB og tittel som betyr noe på en slik utstilling.

Når begge gutta tilsammen har fått godt over 200 kritikker er det begrenset hvor mye nytt det står i de etterhvert.. :P

Jeg forstår det i ditt tilfelle, men dere er litt i særstilling. :) For meg som stiller på kanskje 3-4 NKK-utstillinger i året med ei bikkje som stort sett plasserer seg i BTK, men aldri når helt opp, så er det greit med kritikk for å vite hvorfor det ikke gikk denne gangen heller. :P Tittel og CACIB er ikke med i beregninga engang, og for alle de andre det gjelder, så blir manglende kritikk et stort minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis noen trenger hjelp med handling Fredag og søndag kan jeg stille opp :) evt om jeg får kjøre :) Jeg har stilt lang og korthårs collie. Og er vant til og håndtere alt av hunder siden jeg var liten :) Så er vant til det i meste :) Så om du trenger hjelp og evt kan kjøre fra vestfold fredag og Askim (østfold ) søndag :) Så stiller jeg opp :)

Mulig jeg trenger hjelp de dagene :) Men det vet jeg ikke før PM kommer. Jeg skal stille papillon og kelpie, så om rasene krasjer trenger jeg hjelp. Håper ikke de gjør det da jeg veldig gjerne vil stille begge! Spesielt siden det blir Blondie sin siste :)

Edit: Jeg blander visst dager enda. Jeg mener fredag trenger jeg kanskje hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå argumentet om å få kritikk en annen gang, når en er på en så særegen utstilling som denne.

For det første får en for de aller, aller fleste raser høyere påmeldingstall enn på en vilkårlig Letoutstilling, hvilket gjør at en får mer konkurranse å få sin hund sammenlignet med. Dermed vet en mer om hunden, om den er så god som det virker når det er få påmeldte, eller om den faller gjennom med større konkurranse. Men en kan også få så høye påmeldingstall, at mange hunder blir stående med en excellent og uplassert i klassen - som ikke sier så veldig mye om hundens feil, bare at den har tilstrekkelig mengde fortrinn. Med 20-30 i klassen kan en være bra, uten å være på topp fire.

For det andre er det ikke sikkert at oppsatt dommer dømmer rasen igjen med det første. Den ene dagen har vi en dommer som for eksempel dømte X'en i 2009, da hun var unghund - og da likte hun henne kjempegodt. Jeg kunne vært interessert i å høre hva dommer synes om X'en, nå som hun er syv år og definitivt ferdig utviklet og har landet på alle vis (hun lekte en blanding av kenguru og rodeohest på den utstillingen, og mistet derfor flere plasser i klassen - men fikk god kritikk på typen og potensialet). Om det går fem og et halvt år til før dommer dømmer, mistenker jeg at X'en ikke lenger er blant oss... JEG vet at X'en ikke har noe å hente på nordisk vinner før hun er i veteran, så hadde jeg meldt henne på var det kun for kritikken. Likeledes kunne det vært artig å høre hva dommer synes om neste generasjon som Foenix er, selv om jeg mistenker at hun enda ikke er ferdig nok til å kjempe om cert på nordisk vinner. På den annen side så gjør hun som regel det best på store utstillinger, og har reserve-cert fra internasjonal utstilling og mange gode klasseplasseringer fra spesialer med 25-30 påmeldte i klassen. Så hun skal ikke utelukkes, selv om jeg er kritisk til henne. og fordi jeg er så kritisk til henne, er det lærerikt å få en skriftlig vurdering fra de som ser henne med andre øyne, for eksempel den ene dommeren denne helga. For det er en dommer som jeg respekterer og verdsetter meningen til. Men vedkommende dømmer ikke altfor ofte, så det er ikke bare å vente på neste lille utstilling i Letohallen eller på Nesbyen.

Nå ligger Foenix i valpekassa på det tidspunktet, så det løste jo uansett situasjonen for meg. Men X'en er hjemme fordi det var totalt meningsløst å melde henne på uten kritikk.

(Og den andre dommeren som dømmer aner jeg ingenting om, men det er sikkert også en god dommer som kunne gitt meg verdifulle tilbakemeldinger, jeg har bare aldri stilt for vedkommende).

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg trenger hjelp de dagene :) Men det vet jeg ikke før PM kommer. Jeg skal stille papillon og kelpie, så om rasene krasjer trenger jeg hjelp. Håper ikke de gjør det da jeg veldig gjerne vil stille begge! Spesielt siden det blir Blondie sin siste :)

Edit: Jeg blander visst dager enda. Jeg mener fredag trenger jeg kanskje hjelp!

Oki, ja jeg kan mest sansynlig hjelpe på fredag. men da må jeg evt skaffe kjøre. og få inngang med hund. siden jeg gjør det for trening og for og hjelpe og da kan jeg ikke ha noe utgifter med det :P hehe. kontakt meg evt på facebook: Tine Lindbeck :) Jeg har stilt papillon før. Men ikke kelpie :) Men bare og si i fra

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, ja jeg kan mest sansynlig hjelpe på fredag. men da må jeg evt skaffe kjøre. og få inngang med hund. siden jeg gjør det for trening og for og hjelpe og da kan jeg ikke ha noe utgifter med det :P hehe. kontakt meg evt på facebook: Tine Lindbeck :) Jeg har stilt papillon før. Men ikke kelpie :) Men bare og si i fra

Jeg gir en lyd når PM kommer. Du skal få en nummerlapp av meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det i ditt tilfelle, men dere er litt i særstilling. :) For meg som stiller på kanskje 3-4 NKK-utstillinger i året med ei bikkje som stort sett plasserer seg i BTK, men aldri når helt opp, så er det greit med kritikk for å vite hvorfor det ikke gikk denne gangen heller. :P Tittel og CACIB er ikke med i beregninga engang, og for alle de andre det gjelder, så blir manglende kritikk et stort minus.

Mulig jeg er dum altså men klarer du å lese det ut av kritikken hvorfor hun ikke når helt opp?

På min rase synes jeg ikke alltid kritikken gir gode svar. Men jeg vil jo gjerne ha kritikken likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum altså men klarer du å lese det ut av kritikken hvorfor hun ikke når helt opp?

På min rase synes jeg ikke alltid kritikken gir gode svar. Men jeg vil jo gjerne ha kritikken likevel.

Tja, hvis den påpeker feilene hennes, mens den som når opp ikke har samme feil, ja. Hvis det i Imoutos kritikk står at hun har "gode" attributter, mens de som står foran henne har "flotte" eller tilogm "super raserepresentant", så ja. Står det derimot "fremragende" på alt, så går det jo bare på smak og behag når hun ikke når opp, men fortsatt hyggelig å se at dommeren liker bikkja mi, men at den andre tross alt er penere for den dommeren. På Dogs4All i fjor vant Imouto åpen klasse og blei "5BTK", men da trengte jeg ikke kritikk for å se hvorfor hun ikke blei plassert, for der var alle sammen klin like og fra samme oppdretter eller etter hans hunder. :D
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...