Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All og Nordisk vinner


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blir trippelpost dette, men det får gå.. Sendte jo mail til NKK ang. rosetten for to dager siden og se hva som lå i postkassa mi i dag

hurra! huskyklubben vant pris for beste rasestand vi har stått på stand i går og i dag og rigget stand torsdag. Mange medlemmer av klubben har bidratt, og det er moro!

Folk kommer jo likevel, dobbel vinnerutstilling veier opp for mye. Men når finnene klarer å skrive kritikker på WDS så burde man strengt tatt klare det på NV, NordV og EDS også

Posted Images

Haha, takk :P Hvorfor har jeg hele tiden trodd at jeg skal stilles på fredag og søndag :lol: ? Vel, da er det fredag og lørdag jeg har nummerlapp til. Om det ikke krasjer med mine to, så kan jeg stille den ville junioren din :) Men det blir jo veldig usikkert om jeg kan.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var mer ment som at jeg hele tiden har trodd at gruppe 1 og 9 gikk på søndag og ikke lørdag :P

Hva sa fredagsdommeren da? Er det bortkastede penger?

Åååå, litt tett i toppen om dagen. Virker visst ikke helt optimalt!

Fikk inntrykket av at hun foretrekker langt grovere kaliber enn frk prima ballerina.

Hun var dog ikke så lett å lese, like åpen som en obelix :P

«13 mnd sort tispe. Feminint hode, mørke øyne. Store ører, våkent uttrykk. Velutviklet(?) front, overlinje kunne vært noe fastere. Noe flatt kryss og høy haleføring. Moderat vinklet bak, noe høye haser. Lette bevegelser, men aning ustabil(?) sett for og bakfra.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, litt tett i toppen om dagen. Virker visst ikke helt optimalt!

Fikk inntrykket av at hun foretrekker langt grovere kaliber enn frk prima ballerina.

Hun var dog ikke så lett å lese, like åpen som en obelix :P

«13 mnd sort tispe. Feminint hode, mørke øyne. Store ører, våkent uttrykk. Velutviklet(?) front, overlinje kunne vært noe fastere. Noe flatt kryss og høy haleføring. Moderat vinklet bak, noe høye haser. Lette bevegelser, men aning ustabil(?) sett for og bakfra.»

Ah, takk for svar :) Vi får nå prøve oss. I kelpie verden er jeg helt grønn når det kommer til dommere, og ganske mange kelpiedommere virker jo også grønne :P Mens med papillon vet jeg sånn noen lunde hvem som liker Blondie sin type.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tør la meg hjelpe til igjen og ikke får tak i annen hjelp (og jeg ikke er i ringen med noe annet) kan jeg sikkert hjelpe til på hvertfall lørdag, om det ikke krasjer med NM på fredag kan jeg gjerne hjelp til da å :)

Jeg er der hele helgen uten å stille hund/ha med meg hund. Så hvis det krasjer for noen andre, så kan nok jeg komme ut å hjelpe deg :)

@Rabalderet Nå vet du jo hva du går til, med min eminente passgjenger! ;-) Jeg setter veldig stor pris på om du vil handle - jeg har begge veteranene med, og Diezel er nok kun meg som kan styre..lol

Tusen takk Marthe ! Jeg har som nevnt ekstra startnr, så slipper du å betale deg inn. :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik, når man først skulle oppover så får gulingen jakte den hersens gulsløyfa! Keo, border collie påmeldt på nordisk på lørdag i junior, hans trolig første og siste traverunde blant de pene langhårede dyra :lol:

Da har vi altså det startnummeret vi trenger :flowers:

Dog om noen kjører forbi Tønsberg eller skal fra Vestfold og har plass til en passasjer + stirrekållisen og et bur, så hadde vi satt veldig pris på å få haike!

@MegaMarie Takk for hånden! Det ser ut som at vi har fått ikke mindre enn to stk kjentfolk som har mulighet, ene trener han også i agility :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG glad Synnøve skal stille bøllefrøet vårt denne helgen merker jeg :P Litt smånervøs for sånne ting, og han oppfører seg så utrolig mye bedre med Synnøve :ahappy: Mamma er for snill, veit dere :wub:

Og lønnen kommer jo den 12., så da blir det shopping :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen startnr til overs så er vi fire stk som skal og ikke har start-nr. Vi kjører forøvrig fra vest (Stord/Haugesund-ish) og til østlandet (Kongsberg) fredagen, antar jeg. Så om noen vil ha skyss eller hjelp til å frakte noe over så har vi 1-2 plasser ledig i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok mest i kjeften :P

Tja jeg finner det fortsatt veldig negativt å kutte det ut, og har faktisk ikke meldt på noen egene hunder på utstilling. Heller ikke mast på en oppdretter gruppe da jeg ikke ser poenget når det ikke blir noen kritikk av gruppen.

Men det er for stor tradisjon til å ikke dra dit overhode, mest pga det sosiale o.l. og jeg tviler på at mange IKKE melder på om de reiser uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg finner det fortsatt veldig negativt å kutte det ut, og har faktisk ikke meldt på noen egene hunder på utstilling. Heller ikke mast på en oppdretter gruppe da jeg ikke ser poenget når det ikke blir noen kritikk av gruppen.

Men det er for stor tradisjon til å ikke dra dit overhode, mest pga det sosiale o.l. og jeg tviler på at mange IKKE melder på om de reiser uansett.

Skjønner at det var vanskelig å se humoren i kommentaren min, tross smiley. Det er bare at det har vært så mye sutring at man skulle tro det hadde blitt lang færre påmeldte, men så viser det seg at det ikke har hatt så mye å si tiltross.

Jeg er helt enig med Jeanette over her,det ER SYND at vi ikke får kritikker!

Fordi det er den største utstillingen vi har så er gutta påmeldt,men det er lov å være skuffet over kritikkmangelen :no: .

Jeg er enig i at det er synd, men det stoppet ikke meg i å melde på. Kritikk kan jeg få en annen gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var vanskelig å se humoren i kommentaren min, tross smiley. Det er bare at det har vært så mye sutring at man skulle tro det hadde blitt lang færre påmeldte, men så viser det seg at det ikke har hatt så mye å si tiltross.

Nei jeg så den som sarkastisk, og etter dette svaret så gjør jeg det enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...