Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt DeepEyes kull VI


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal hun ikke føde snart?

Det ER lukrativt å være oppdretter!!!!!!

If you liked it, then you should have put a ring on it...

Talli kjører kvalitet forann kvantitet.

Vi fant en valp med en gang UL ble satt inntil, og den var alt helt nede ved blæren. Etter det så var det tomt. Vi letet i 30 min, og tok henne ut for å tisse og prøvde i 15 min til. Kun ett foster ble funnet.

Selvsagt KAN det gjemme seg en til, men veteirnæren var ganske skrå sikker på at det var meget liten sjangs.

Og ja, det fins sikkert ørten historier om at det har kommet flere valper, men vi får se når det er tid for røntgen ;) Så langt har ikke veterinæren min tatt feil når hun er så skråsikker. (og UL apperatet er helt nytt)

1907945_10155180509945072_38038625689675

Blir det en tispe til meg så skal den hete:

DeepEyes Yolo VI

Og blir det en enslig hannhund så har navnet vært klart i mange år:

DeepEyes Ibn al Xu'ffasch VI

Talia al Ghul later gives birth to the child. The child is left at an orphanage; he is adopted and given the name Ibn al Xu'ffasch which is Arabic for 'son of the bat'. The only other clue to the child's heritage is a jewel-encrusted necklace Batman had given to Talia which Talia leaves with the child.

Og for de som ikke helt vet det så er stamtavlenavnet til Talli: DeepEyes Talia al Ghul I

Og kommer det flere så får det bli en endring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behagelig str på kullet for oppdrettern ihvertfall. :D

Både og, en enslig valp kan bli ganske krevende pga overspising, fryser når mor er borte o.l.

Men til gjengjeld veldig lett å få pass når "kullet" blir eldre, trenger ikke ta ut fullt så mye ferie osv.

Akkurat nå har jeg gjort dritt jobben da. Tatt 6 stk av valpelisten min med dårlige nyheter og bestemt hvilken to personer (eller en siden jeg vil ha tispe selv) jeg skal beholde på hvert kjønn.

Talli derimot! Hun er IHELT sulten, så det var nok mest skuffende at jeg ikke kommer til å øke maten overhode :lol:

(og liten PS: denne valpen har så langt kostet 26000kr før fødsel :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, litt kjipt at det bare er en enslig mageboer... Men til gjengjeld får vi håpe det er en superduper tispe til deg og at hun kommer til å bli et lite råskinn. :D (Eller egentlig håper jeg litt på at det blir en hannhund som vinner masse på utstilling slik at noen må prøve å uttale stamtavlenavnet hans i storeringen. :teehe: )

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, litt kjipt at det bare er en enslig mageboer... Men til gjengjeld får vi håpe det er en superduper tispe til deg og at hun kommer til å bli et lite råskinn. :D (Eller egentlig håper jeg litt på at det blir en hannhund som vinner masse på utstilling slik at noen må prøve å uttale stamtavlenavnet hans i storeringen. :teehe: )

Jeg må finne noen som kan arabisk som kan hjelpe meg med uttalen om det kommer en hannhund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, litt kjipt at det bare er en enslig mageboer... Men til gjengjeld får vi håpe det er en superduper tispe til deg og at hun kommer til å bli et lite råskinn. :D (Eller egentlig håper jeg litt på at det blir en hannhund som vinner masse på utstilling slik at noen må prøve å uttale stamtavlenavnet hans i storeringen. :teehe: )

Akkurat det satt jeg og tenkte på også :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det satt jeg og tenkte på også :lol: :lol:

Må lage litt spenning :lol:

Jeg skal iallefall ikke ha noen Million dollar baby eller noe!!

Skulle gjerne vært en til ja.. men på den annen side, så blir det en veldig eksklusiv liten sak da! Men nysgjerrig, er fødselen lettere eller vanskeligere med bare en valp?

Fordelen er jo at jeg vet at Talli har født lett og fint før. Men ja, det er større risiko for at det ikke er kraftige nok veer og at valpen blir alt for stor rett og slett. Så jeg må passe föringen framover, selv om Talli mener hun dør av sult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, din veterinær er den samme som bare fant 3, kanskje 4 på UL på Dina. Jeg er forholdsvis sikker på at hun så 4, kanskje 5 valper på røntgen på samme kullet. Det kom 7 :aww:

Jeg tror ikke Talli har 7 valper altså, men jeg hadde ikke avskrevet muligheten for at det er mer enn en helt enda, særlig ikke med ei frøken som prøver å gjemme valpene så lenge som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, din veterinær er den samme som bare fant 3, kanskje 4 på UL på Dina. Jeg er forholdsvis sikker på at hun så 4, kanskje 5 valper på røntgen på samme kullet. Det kom 7 :aww:

Jeg tror ikke Talli har 7 valper altså, men jeg hadde ikke avskrevet muligheten for at det er mer enn en helt enda, særlig ikke med ei frøken som prøver å gjemme valpene så lenge som mulig :)

Nei jeg kommer til å ta røntgen også, men den leteaksjonen som var nå så er jeg faktisk i tvil. Det var valp ved blæren også bare tomt-ikke anntydning til noe annet enn det som er normalt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse da jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg - Amigo hadde en avstandsdate med ei nederlandsk tispe på nøyaktig samme dag som Talli.... så jeg har gått og ventet og bitt negler helt til ultralyden som ble tatt på mandag for mitt vedkommende.

Du kan trøste deg med at du har i alle fall èn valp der inne; hos oss var det total tomhet dessverre.

Jeg håper at Talli skjuler valpiser så godt at det blir en hyggelig overraskelse når du tar røntgen om noen uker :) Masse lykke til framover; jeg kommer til å følge med uke for uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i dag, og kan ikke si at hun bråvokser :P

Fortsatt aktiv og oppfører seg mer eller mindre som normalt. Må bare tisse ofte, noe som ikke er rart om valpen fortsetter vokse rett under blæren hennes :P

Røntgen er bestilt til 09.mars, ca 1 uke før fødsel. Så får jeg sjekket at den fortsatt er der og hvordan størrelsen er (og evt om det er noen overraskelse der med en ekstra)

10993133_10155198820180072_2430389197368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...