Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt DeepEyes kull VI


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Drep meg sakte liksom. Jeg tror jeg har bommet og Talli ikke har tegn som normalt. Hun bretter halen alt, noe jeg vet hun gjør tidlig. Og er fortsatt hard. Men hun er nok kommet ut i dag 8 eller noe. *stresset*

Blodprøve på mandag alt. Hun står tidligere enn hun blir parret, det har hun gjort begge ganger. Men jeg kjenner panikken ta meg litt alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skal hun ikke føde snart?

Det ER lukrativt å være oppdretter!!!!!!

If you liked it, then you should have put a ring on it...

Hva skjer videre da, viser blodprøven når beste insemineringstid er? Og blir det stress å få til / kort varsel for de som skal gjøre det?

Det pleier faktisk ordne seg, stresset er om jeg er for sent ute.. da er man liksom litt jaa: for sen :P

Blodprøven viser beste tidspunkt ja. Ved frossen inseminering pleier man gjøre lett litt senere enn ved naturlig parring, så jeg har antagelivis ett par dager å gå på. Men skal ringen NVH på mandag også og avtale videre hva vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt!

Håper ikke Talli har lurt deg så mye!

Spennende! :jump:

Sykt spennende! Blir jo sittende på nåler her!

Gruer meg til i morgen, og tenk om det er over :ustol: Det blir nervepirrende venting på blodprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til i morgen, og tenk om det er over :ustol: Det blir nervepirrende venting på blodprøven.

Sannsynligheten for at du har missa hele løpet hennes er vel forsvinnende liten, så det ville jeg vel kanskje ikke bekymra meg så veldig for. I verste fall må du inseminere noen dager tidligere enn du trodde før helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at du har missa hele løpet hennes er vel forsvinnende liten, så det ville jeg vel kanskje ikke bekymra meg så veldig for. I verste fall må du inseminere noen dager tidligere enn du trodde før helgen :P

Godt noen er sikker i sin sak :P:sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The drama goes on :P

Tok blodprøve på mandag lokalt. En blodprøve som da sendes express fra kløfta til Oslo sammen med 3 andre prøver. kl.14 neste dag skal svaret senest være klar. Klokken 14 kommer og går, ingen svar kommer. Klinikken er litt treig med å purre (tiltross for at jeg har ringt de 3 ganger :P ) så de er stengt enda. Enda med å ringe vakt tlf på NVH reproduksjon, emn de finner heller ingen prøve.

Så i dag kl.08 ringer jeg til reproduksjon og får time til ny prøve og utstryk kl.1030. Tar med meg @SFX som levende GPS og reker inn til Oslo.

Thomassen er jo så verbal at jeg får veldig mange ordentlige svar *ironi* :lol: Men jeg klarer dra ut av han etter utstryk og vaginal sjekk at han muligens trodde det var tidlig enda. Så da venter vi på blodprøve svaret etter kl.14 i dag.

Nå ringte jeg veterinæren min igjen rett etter jeg tok den blodprøven, og de hadde ingen svar. Skulle undersøk og ringe meg opp igjen. Det gjor de aldri. Så jeg ringte igjen akkurat nå og fikk svar at de hadde fortsatt ikke fått noe så dette tok tid hos NVH. Men på direkte spørsmål om de kunne gi meg nr til labratoriet så kunne jeg ringe de opp igjen selv: så fikk jeg brått svar at de hadde aldri mottatt den på NVH. Si det med en gang da så slipper jeg ringe og purre annenhver time :pinch: Jupp, dette irriterer meg faktisk!

Så får vi se om drama fortsetter eller ikke :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er svaret inne. Dvs endelig tok veterinære tak i det og ikke dyrepleieren.

Hun har ringt rundt og prøven er borte. MEN hun fikk svaret på dagens prøve før Tomassen for hun var så nysgjerrig og redd for at vi var for sent ute ettersom vi ikke fikk svar på den første.

Hun er på 1 :P så @2ne har rett :lol:

Også får jeg ny prøve hos de eller pengene tilbake til neste prøve. Men får snakke med Tomassen når han ringer senere. For egentlig skulle ikke jeg ha det resutatet fra henne :lol: Så får vi se om neste prøve blir på fredag eller vente helt til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si at hun er på 1? *nysgjerrig og vil gjerne lære*

Høres ut som en skikkelig såpeopera dette. :P

På en betyr det hun har løpetid, men ikke begynnt "ordentlig". Hun skal opp på mellom 30-75 før det inseminseres. (Usikker på hvor de vil ha det ved frossen sperm). Når hun begynner øke så vil hun dobble det med 1-2 dagers mellomrom.

Så nå snakket jeg med han ansvarlige på NVH og han mente ny blodprøve tidligst mandag. Så da har jeg fått ny prøve gratis på lokal veterinær og prøver de igjen. :P

Om ikke får vi leke såpeopera på onsdag igjen og ta med meg GPSen på kjøretur :lol:

1 ja, da har du jo noen dager på deg!

Bra du ikke var for sen ute, selv om det vel skal en del til når man sitter der og kikker på bikkja nærmest konstant (som jeg regner med at du gjør, vet jeg ville gjort).

Skal ikke si hva det første en venn ( @SFX tror jeg) lurte på når jeg sa at jeg tror hun har fått løpetid. Hennes første spørsmål var: Hvor mange Q-tips har du brukt for å sjekke dette nå? :lol::icon_redface:

Jeg tror vi er litt ekkle vi oppdrettere *flirer* I går sendte jeg video til mine "nærmeste" oppdretter kollega av hvordan Talli reagerte når jeg pillet og hvorfor jeg hadde panikk. De syns det var helt normalt :P:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar :)

Når vi tar blodprøver, så måler vi mengden progesteron, og eggløsningen skjer først når progesteronet når et visst nivå. Så da forsøker en jo å time parringen/insemineringen optimalt i forhold til dette. Rundt 20 er idealet for normalparring. En tispe kan være på 1 leeeenge, før hun plutselig stiger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi tar blodprøver, så måler vi mengden progesteron, og eggløsningen skjer først når progesteronet når et visst nivå. Så da forsøker en jo å time parringen/insemineringen optimalt i forhold til dette. Rundt 20 er idealet for normalparring. En tispe kan være på 1 leeeenge, før hun plutselig stiger.

Takk for tilleggsopplysninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet fra prøven på mandag dukket opp i dag, selv om den var avlyst fra veterinær. Den viste selvsagt også 1 :)

Det bare tok litt tid før budmannen fant den på gulvet tydeligvis. Så blodprøven brukte 4 dager fra Kløfta til NVH.

Ny blodprøve hos lokal veterinær på mandag (det har fungert før liksom) og får den da dekket av min veterinær pga alt tullet. Da kommer svaret på tirsdag, som det egentlig skal :P

Med utgangspunkt i de to prøvene så tror jeg faktisk Talli er på dag 6/8 i dag, som jeg innledene trodde. Det er bare hunden min som er litt vel skjøgete og leter litt "vel" tidlig etter en mann :pinch::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da X'en fikk valper i 2011, så oppdaget jeg en bloddråpe på gulvet den dagen jeg flyttet inn her - fredag 1. april. Så ivrig i tjenesten ringte jeg med en gang til NVH, og bestilte time for progesteronprøve fredag 8. april, for jeg syntes det ble lenge å vente til mandagen 11. i fall hun sto tidlig.

Problemet var at hun blødde jo ikke mer. Men fordi jeg var redd for stille løpetid og tull, så avbestilte jeg ikke timen. Men fredag 8. april våknet jeg til masse blodsøl på soveromsgulvet, så da var løpetiden i gang :P Jeg dro til Oslo just in case, men den viste selvfølgelig 1. Så hun hadde bare ei luredråpe - på første april av alle dager.

Parring fikk vi fra 20. til 23. april.

Hvis bare disse tispene kunne lese de samme bøkene som vi leser! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...