Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskap-trening-treff-istedenfor 26.oktober kl 12:00 Ekeberg


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens. Jeg og @Marie inviterer til trening/treff med ringbånd, grilling og kake 26.oktober kl 12:00 på ekeberg istedenfor sonenmesterskap 2014 Håper folk kan og vil komme. Ta med engan

Det ble veldig bra og hyggelig, men litt forblåst. Rallyskiltene blåste bort, så vi fikk bare tatt noen små enkeltøvelser. Men tror de fleste fikk en rundt i lydighetsringen, og hundene fikk lekt litt

Ja, selvfølgelig. Jeg kjørte "uoff-stevne" på hundeklubben hjemme i Molde med et ti minutters lynkurs først, der de færreste hadde sett et rallyskilt før. Null problem! Kommer til å ta en grundig bri

Hei folkens.

Jeg og @Marie inviterer til trening/treff med ringbånd, grilling og kake 26.oktober kl 12:00 på ekeberg istedenfor sonenmesterskap 2014 :)

Håper folk kan og vil komme.

Ta med engangsgriller og litt mat, kanskje kake om du vil ha? Vi baker noe og tar med. Vi har med ringbånd, apporter og litt sånt. Så tar vi en trening med ringbånd :)

mvh

Anette og Marie

*Kremt* Hva er ringbånd? :P

Jeg kan ingenting om de fleste hundesporter :teehe:

Komme gjør jeg nok derimot ikke, har ikke mulighet til å komme meg til Oslo...

Edit: Med mindre jeg skal surre meg inn til Oslo med NSB da.

Endret av Nathalie98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt* Hva er ringbånd? :P

Jeg kan ingenting om de fleste hundesporter :teehe:

Komme gjør jeg nok derimot ikke, har ikke mulighet til å komme meg til Oslo...

Edit: Med mindre jeg skal surre meg inn til Oslo med NSB da.

Ett "gjerde" laget av plasremse :)

10702122_10152687962645860_7569100611265

Plastremsa som går bak "damen" og markerer opp hvor banen er :P Skjønte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett "gjerde" laget av plasremse :)

10702122_10152687962645860_7569100611265

Plastremsa som går bak "damen" og markerer opp hvor banen er :P Skjønte du?

Åhhh! :icon_redface:

Jammen, det trodde jeg ikke hadde noe mer fancy navn enn sperrebånd :whistle: Og poenget her var at man liksom skulle gjøre noe på innsiden av det? Galskap! Kunne evt kastet ut en apportdummy og håpet på det beste(og funnet ut hvordan hunden reagerer på nerver...) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! :icon_redface:

Jammen, det trodde jeg ikke hadde noe mer fancy navn enn sperrebånd :whistle: Og poenget her var at man liksom skulle gjøre noe på innsiden av det? Galskap! Kunne evt kastet ut en apportdummy og håpet på det beste(og funnet ut hvordan hunden reagerer på nerver...) ;)

Ja, det er en veldig god plan i seg selv det. For det er lov å trene på hva som helst innenfor der, og det er lurt å trene litt på nervene sine ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en veldig god plan i seg selv det. For det er lov å trene på hva som helst innenfor der, og det er lurt å trene litt på nervene sine ;)

Men så kommer jeg meg nok ikke innover da... Hvor langt er det fra Oslo S til hvor-nå-enn-dette-finner-sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med en rallybane og kommer. Trenger en håndfull ekvipasjer å treningsdømme på for å få godkjent dommerpraksis, så håper noen vil gjøre noe mer enn å gå inn i ringen og belønne. ;)

jeg skal beære deg med en gal corgi og en litt down-under kelpie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig hyggelig ut, og jeg håper dere får en knallfin dag!

Jeg dømmer valpeshow den helga, ellers skulle jeg tatt meg en tur.

Synd!

Får satse på litt bedre planlegging i bedre tid neste år. I år ble det bare surr egentlig. :lol:

Spørs om vi tør å prøve igjen nesten! :P

Edit: Ja hvis man en gang vil stille i konkurranse så prøver vi å motvirke den følelsen av at det er farlig innefor disse plastbåndene! :lol:

Så alle som kommer må inn i ringen. :aww: Det er lov å gå inn i ringen og belønne seg selv med lek eller sjokolade tilogmed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ingen kan plukke deg opp så går buss 34 (Ekeberg) fra Oslo S og stopper 50 meter fra der vi skal være.

aha, da får jeg sjekke ut litt imorgen om jeg er hjemme/får lov til å dra til Oslo på egenhånd/tør å prøve meg på både buss og tog med hund :P men jeg har gått fra Oslo s til Manglerud en gang, det tok meg ca 50 min. Hvor ligger Ekeberg i forhold til det? Er det i den gigaparken der? Jada, jeg er virkelig kjent i Oslo *ler*.

Er det med eller uten værforbehold? Og ingen som tilfeldigvis skal fra Tønsberg til Oslo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, da får jeg sjekke ut litt imorgen om jeg er hjemme/får lov til å dra til Oslo på egenhånd/tør å prøve meg på både buss og tog med hund :P men jeg har gått fra Oslo s til Manglerud en gang, det tok meg ca 50 min. Hvor ligger Ekeberg i forhold til det? Er det i den gigaparken der? Jada, jeg er virkelig kjent i Oslo *ler*

Men hvis jeg og @Martine_Teddy drar så er du ikke alene med å reise eller være bortkommen :lol:

Hvis jeg finner meg en sjåfør så har vi plass i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg og @Martine_Teddy drar så er du ikke alene med å reise eller være bortkommen :lol:

Hvis jeg finner meg en sjåfør så har vi plass i bilen :)

Bønder på bytur? :P du får si ifra hvis du finner deg sjåfør, da kan jeg godt være passasjer ;)

Jeg får sjekke litt togtider også, Elvis pleier å være rolig på tog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok ta buss fra Oslo s selv (kommer med tog fra langhus) så vi kan alltids møtes og være bortkomne ilag :)

Hehe, bortkomne ilag, det høres kjekt ut :P jeg får snakke mer med mamma imorgen, hun hørtes ikke så veldig positiv ut når det kommer til å dra til Oslo alene... Jeg var ikke helt enig i at jeg ble alene da, Elvis er jo med.

Men blir det noe av selv om det er dårlig vær? Kjipt å komme med tog for å så oppdage at man er alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer uansett vær. Nå har jeg akkurat tegnet en morsom rallybane til dere. :D

Nok et forslag. Jeg er sikkert ikke den eneste som har en del utstyr liggende som ikke brukes, som kan byttes, selges eller gis bort. Hva med et lite bruktbyttemarked? Jeg tar ihvertfall med en boks med saker og ting som er til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer uansett vær. Nå har jeg akkurat tegnet en morsom rallybane til dere. :D

Nok et forslag. Jeg er sikkert ikke den eneste som har en del utstyr liggende som ikke brukes, som kan byttes, selges eller gis bort. Hva med et lite bruktbyttemarked? Jeg tar ihvertfall med en boks med saker og ting som er til overs.

Passer den for ferskinger også? ;)

- God idé med bruktmarked!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer den for ferskinger også? ;)

- God idé med bruktmarked!

Jeg har tegnet bane for alle klasser (1 til elite), starter med å bygge klasse 1, og bygger opp etterhvert som folk har lyst til å prøve. Alle kan gå klasse 1, evt med godbiter om de vil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se an litt... Akkurat vært dødsfall i familien, men håper.

Hvor avansert er øvelsene i rallylydighet 1 @simira? :)

Uffda, kondolerer :(

RL1 er ikke stort vanskelig, dette er skiltene i klasse 1.

Vi har trent litt rally (har faktisk en 1. premie, vøtt :blink:), kan gjerne ha en gjennomgang av skilter og en liten trening om du vil? :)

Edit: Det ser ut til at jeg har fått meg sjåfør, forresten! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se an litt... Akkurat vært dødsfall i familien, men håper.

Hvor avansert er øvelsene i rallylydighet 1 @simira? :)

Ikke veldig i det hele tatt. I klasse 1 bør hunden kunne følge deg i bånd, sitt (og bli litt), dekk (og bli litt). Du finner øvelsene med beskrivelser her: http://www.rally-lydighet.com/Skilt%20beskrivelser%20med%20bilde/Rallylydighet%20%C3%83%C2%B8velser.doc

Jeg går selvfølgelig gjennom banen med de som vil prøve. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...