Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp stjålet


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om dette passer inn her, men moderatorer må gjerne flytte om det er feil.

Min venninne ba meg dele dette i håp om at de finner valpen!

Uff det verst tenkelige har skjedd, min valpekjøper som kjøpte Tinka på onsdag fikk henne stjålet i Bergen idag i 11-tiden. De var ute på tur da et etnisk NORSK par i 30 årene, hun blond og han mellomblond, stappet lille Tinka i jakken og LØP. Stakkars fortvilte eieren løp etter uten hell! Plis del bilder av Tinka, hun er blue fawn med hvite sokker og bles, hun har også overbitt Er helt i sjokk over at noen kan gjøre slikt, hun er snart 9 uker og hjertet mitt gråter for henne Oppdreter tlf oslo: 99456605 eier i bergen:tlf 41177440

10698221_10154691932720724_263175425_o.j

1959072_10154691932810724_208526823_o.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid med disse små bikkjene det skjer med?

Er det så vanskelig å tenke seg frem til? Små hunder = mote. De er "inn", alle vil ha de.. Også er de jo liksom verdt penger også, spesielt om de ligner på en chihuahua, for de går jo lett for 20.000,- per valp.

Tenk om valpen i posten her ender opp i en slags valpefabrikk, hvor de som tok henne bare vil avle på henne.. :no:

Jeg setter aldri Emma fra meg her sørpå utenfor butikker om hun ikke kan låses inn i et bur, nettopp pga at hun er liten og folk ofte ser "langt" etter henne... Man blir sikkert litt paranoid, men heller det enn å bli frastjålt en hund. Huff hvor forferdelig det må føles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også vesentlig lettere å nappe med seg en miniatyrvalp enn en valp av større rase.

Ja, for ikke å glemme det. Folk har mer respekt for hunder som har litt størrelse, mens småhunder ser folk på som kosedyr.. (som bare kan stappes i jakken og løpes vekk med)

Lykke til med å stjele aussien min liksom, men Emma hadde folk kunnet sjele uten å bruke en kalori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å tenke seg frem til? Små hunder = mote. De er "inn", alle vil ha de.. Også er de jo liksom verdt penger også, spesielt om de ligner på en chihuahua, for de går jo lett for 20.000,- per valp.

 

Tenk om valpen i posten her ender opp i en slags valpefabrikk, hvor de som tok henne bare vil avle på henne..  :no:

 

Jeg setter aldri Emma fra meg her sørpå utenfor butikker om hun ikke kan låses inn i et bur, nettopp pga at hun er liten og folk ofte ser "langt" etter henne... Man blir sikkert litt paranoid, men heller det enn å bli frastjålt en hund. Huff hvor forferdelig det må føles!

Veldig kjipt!

Og ser minte du meg på å spesifisere at det er snakk om en renraset chihuahua. Paret hadde visstnok kommet bort til eier og snakket litt og spuet om å holde valpen før de tok den under jakken og løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, trodde folk klarte å lese mer mellom linjene. Det er da ikke vokstavelig talt at jeg ikke skjønte det - hvis det gikk på størrelse finnes det jo ufattelig mange andre hunderaser som er bittesmå som valper og.

Kjøper ikke helt populariteten, labradorer er og populære - de dognappes ikke på gata.

Synes mer at det er mye drama i chihuahua-miljøet, at det tiltrekkes mye "urolige" mennesker og at det generelt er mye støy derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig hun snart kommer tilrette igjen i god behold!

Hører dessverre om stjålne småhunder ofte, samboer har også vært vitne til og avverget dette, mitt verste mareritt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, trodde folk klarte å lese mer mellom linjene. Det er da ikke vokstavelig talt at jeg ikke skjønte det - hvis det gikk på størrelse finnes det jo ufattelig mange andre hunderaser som er bittesmå som valper og.

Kjøper ikke helt populariteten, labradorer er og populære - de dognappes ikke på gata.

Synes mer at det er mye drama i chihuahua-miljøet, at det tiltrekkes mye "urolige" mennesker og at det generelt er mye støy derfra.

Jeg er ikke enig i det altså.

Synes det er mye drama i hundemiljøer generelt.

Har hatt chihuahuaer og drevet oppdrett selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillionen til noen kjentfolk ble stjålet på gata for ei stund tilbake sida, den dukket opp igjen pga massiv publisering av bildet i diverse sosiale medier, så en nabo av den gale dama som hadde stjelt hunden ringte politiet.

Noen ganger er det ikke vinningskriminalitet innvolvert, bare gale mennesker...

håper valpen kommer til rette igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SiriEveline Er det mulig å få navnet til eieren av denne valpen, evt eierens mail, gjerne på PM? Kan tenke meg å skrive en sak på dyreriks.no om dette, og spre ordet - vi har mange lesere i Bergen. Men vil ha litt mer info for å få en artikkel ut av hendelsen. Er for seint å ringe, så håpte jeg kunne sende en melding på facebook eller en mail. Hvis ikke ringer jeg i morra, for å høre om hun vil møte meg. Forferdelig tragisk! :(

Del gjerne saken på facebook! http://www.dyreriks.no/?p=680

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kjenner noen som ble frastjålet en voksen labrador jeg. Den ble funnet igjen hos noen narkomane etter å ha blitt fora på pølser i to døgn... De hadde ikke tatt den for å selge videre, men fordi de ville ha selskap (ikke at det er greit heller). Så store godmodige hunder kan også stjeles. Sent fra min C6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som ble frastjålet en voksen labrador jeg. Den ble funnet igjen hos noen narkomane etter å ha blitt fora på pølser i to døgn... De hadde ikke tatt den for å selge videre, men fordi de ville ha selskap (ikke at det er greit heller). Så store godmodige hunder kan også stjeles. Sent fra min C6603 via Tapatalk

Såklart kan større hunder stjeles. Det er bare veeldig mye enklere å stjele noe på 2kg enn å stjele noe på 25kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Såklart kan større hunder stjeles. Det er bare veeldig mye enklere å stjele noe på 2kg enn å stjele noe på 25kg.
Helt klart. Jeg tror ikke noen av mine vil bli stjålet noen gang :P Men det er ikke bare for videresalg det stjeles hunder :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
    • Har Grønlandshund. Robuste, ærlege hundar som kan takle lange vinterturar, kløve og trekke. Frisk rase, med særdeles låg innavlasgrad og lite helseutfodringar. Sosiale flokkdyr som elskar folk. Alle folk. Å vere innbrotstjuv hjå oss hadde vore nada problem, største fare er å bli kosa ihjel 🤣 Lite lyd, som regel berre når dei veit det er tid for fôring og kanskje i "startgropa" om ein er fleire spann samla for å køyre saman. Og om det passerer vilt utanfor hundegården.
    • Oppvarming og nedtrapping kan være bare vanlig rolig gåing i 15 min 😊
    • Har du ikke kapasitet til en jaktlabbe så har du nok ikke kapasitet til en flat heller. Vil vel si det er den mest krevende av standard-variantene, og etter å ha vært nærmeste nabo til en understimulert flat litt for lenge, så vil jeg si at dette ikke er en rase man skaffer seg om man ikke har både høy kapasitet og langt over middels interesse for hundetrening.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...