Gå til innhold
Hundesonen.no

En dag i det lille røde huset i skogen


Raksha
 Share

Recommended Posts

Velkommen til det lille røde huset:

15227781428_ca6481f201_c.jpg

Starter dagen med fyr i ovnen og kakao i tøysekoppen:

15391357546_ce76696f29_c.jpg

Yep, vi har gjerdet inne vedovnen. Den er litt for spennende for en liten frøken.

Zivakos må til

15414416735_ed45229a27_c.jpg

Lunsjkaffe:

Lillemor ville ha både 'Ninen og Katten, og gav katten veeeldig insisterende til pappan, han måtte ha den, nemlig.

15227719990_c8d7daf9bc_c.jpg

Lukisen har intatt sofaen, i sammenbretta form. Salukier tar stor plass, du liksom. :lol:

15391372686_f315302980_c.jpg

Lillemor skal sove og mor setter nesa mot skogen med hundene.

15414501165_a639d7e21a_c.jpg

Flyvelukis:

15227631019_19cacc74f9_c.jpg

Lykkelukis:

15227783448_6a37ea4a13_c.jpg

"Gobit? Kommer!"

15227630229_3cd940a892_c.jpg

Alltid elegant og vakker, den der... :lol:

15227629619_6f2cdcf00a_c.jpg

"Rakk jeg gobiten? Rakk jeg? Si du har mer, si det!"

15227695980_0da95c9935_c.jpg

Middagstid:

Mann og barn får Pytt i panne

15227871807_98684f475b_c.jpg

Mens mor lager seg tandorikylling:

15414062592_43f4f50d53_c.jpg

Fjolleguri

15227780518_09caab66d5_c.jpg

Koooose katten

15227836997_b9d2f829d8_c.jpg

@Margrete

Dypt konsentrert:

15227780828_a95f17b232_c.jpg

Kvelden har kommet, og tid for kveldsmat og seng for en liten frøken

15414400175_c9e6e55e99_c.jpg

TVpause for mor

15414057932_4b162d2826_c.jpg

Kosetid for Milo

15414397425_778cbcb6a3_c.jpg

Og rydde litt mellom tvprogrammene:

15414396805_e3a40949ff_c.jpg

Mangler bilder på veggene og gardinbånd, men ellers er jeg ganske fornøyd med stua vår. :ahappy:

15414053752_7e5651617b_c.jpg

Kassebass og Hottentott sier at nå er det natt, så da får vi vel høre på dem da.

15227821268_d6b1b59b65_c.jpg

Skal bare...

Det var noe av innholdet i vår dag. :ahappy: Blir veldig glad for kommentarer og ikke bare likes :icon_redface:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider



For en sjarmerende frøken :wub:

Takk :ahappy:



Ser ut som en flott dag :-) Og Ida er så nydelig. Kul kattepus bamse. Og tre lykkelige hunder på tur i skogen.

Takk, er vanvittig digg å bo her med tanke på skogen ja. Null sau og lite vilt på denne kanten.



Du har virkelig et lite sjarmtroll :wub:
Og så er det alltid flott å se bilder av lykkelige hunder i fri utfoldelse. Mine actionbilder blir aldri så fine, mangler alltid halve hodet e.l. :P Du er flink!

Takk :ahappy:
Trooor jeg vet hvaslags bilder du snakker om, slike foreksempel?
15394595736_188b0eb960_c.jpg
Har et "par" slike ja.. :lol:



Jeg visste ikke, eller har glemt, at du hadde katter! Så herlige! Kjekt å se bilder av hundene dine, føler de trenger en egen tråd. ;)

Joda, puser må man har. Kodak snek seg unna utvelgelsen av bilder da, så hun får få være med her:
15231088637_bb45c9a2d6_c.jpg



Så koselig du har det! Og - det var kjempekoselig med et lite glimt av et idyllisk familieliv :) :)

Takk :ahappy:



Så koselig! Også så glad man ble av å se så lykkelige hunder på tur :)

Takk :) De er ganske flinke til å vise hvor lykkelige de er :lol:



Så ut som en veldig trivelig dag med dyr og unge :)
Fint du trives i "nyhuset" også

Takk :) Elsker "nyhuset" litt synd vi bare skal være her et år. Men nyter det så lenge det varer :D



Så fin hun ble! Også med katten da :wub: Slikt blir filletanter i sør glad for å se :P Herlig å se efiten din :)

Vi er veldig glade i den katten også, men den har fått det mindre sjarmerende navnet "psyckokatten" da :lol: Og jaa, den dressen er kjempefin :wub:



Riktig familielykke, det der :).

Takk :)



Ååh, jeg blir så misunnelig på alle som kan la hundene sine løpe løs! *skule bort på båndhunden sin* :hmm:
Så ut som en kjempefin dag! :)

Ååh stikker han? Jeg kan ikke gå med dem løse i skogen der vi egentlig bor, for mye sau og vilt. Men den skogbiten ved huset her går det fint, og det helt fantastisk! Ser veldig godt på dem at de har godt av det, både mentalt og fysisk. Spesielt Kasko som har litt vondt i kroppen sin.



Åh, jeg fikk lyst til å komme på besøk igjen jeg! :icon_redface: Det ser ut som dere har det så utrolig koselig :)

Du er hjertelig velkommen, any time!

Ååh så flinke dere er til å kommentere :flowers:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh stikker han? Jeg kan ikke gå med dem løse i skogen der vi egentlig bor, for mye sau og vilt. Men den skogbiten ved huset her går det fint, og det helt fantastisk! Ser veldig godt på dem at de har godt av det, både mentalt og fysisk. Spesielt Kasko som har litt vondt i kroppen sin.

Både ja og nei. Han stikker ikke for å stikke, og så lenge det ikke er noe å stikke til, så holder han seg innen synsfeltet. Men om det kommer en annen hund, eller villt, så er han long gone. Viltet har han ikke sjans på, så der gir han opp sånn 5-15 min etter de har forsvunnet, men andre hunder f.eks. er jo det mest fantastiske som finnes og de får jo sjeldent løpt fra han, så da må vi løpe etter og være flaue idioter som ikke har kontroll på udyret :P Hvordan han reagerer på sau vil jeg ikke vite. Det er mye jaktinstinkter i det dyret :hmm: men selvom han bare jakter med synet, ikke nesa, så har jeg for lite kontroll på han til at jeg syns det er forsvarlig å slippe han. Men du verden så godt han har av det. Skulle hatt et stooort slippsikkert område uten andre dyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig liten frøken, flotte hunder og misunnelsesverdig skog! :D
Jeg kjenner igjen de bare veggene, for sånn er det nesten her også etter over ett år i huset :icon_redface: Kanskje det blir tid til pynting utover høsten ..

Bor dere fast i det røde huset eller var det noe med at dere skulle flytte "opp" igjen? (Har plukket opp litt i AN uten helt å ha fått med meg sammenhengen) Det ser veldig fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dere har det, Rak :) Misunner dere den ovnen. For første gang i mitt liv bor jeg i hus uten pipe :)

Lille Ida er da et usedvanlig vakkert barn :heart:

Takk :ahappy: Og ja, den ovnen er god å ha. Man overlever ikke oppi her uten vedovn.

Både ja og nei. Han stikker ikke for å stikke, og så lenge det ikke er noe å stikke til, så holder han seg innen synsfeltet. Men om det kommer en annen hund, eller villt, så er han long gone. Viltet har han ikke sjans på, så der gir han opp sånn 5-15 min etter de har forsvunnet, men andre hunder f.eks. er jo det mest fantastiske som finnes og de får jo sjeldent løpt fra han, så da må vi løpe etter og være flaue idioter som ikke har kontroll på udyret :P Hvordan han reagerer på sau vil jeg ikke vite. Det er mye jaktinstinkter i det dyret :hmm: men selvom han bare jakter med synet, ikke nesa, så har jeg for lite kontroll på han til at jeg syns det er forsvarlig å slippe han. Men du verden så godt han har av det. Skulle hatt et stooort slippsikkert område uten andre dyr :P

Skjønner. Sånn er jo forsåvidt mine og, men skogen her har jeg i fred for folk. Vilt er kun interessant så lenge de ser det, og de går ikke aktivt på jakt her. Verre ved gården. Men der har jeg inngjerde jorder da som vi bruker utenom slåtten og de verste vekstperiodene da, så jeg har ingenting å klage på.

Nydelig liten frøken, flotte hunder og misunnelsesverdig skog! :D

Jeg kjenner igjen de bare veggene, for sånn er det nesten her også etter over ett år i huset :icon_redface: Kanskje det blir tid til pynting utover høsten ..

Bor dere fast i det røde huset eller var det noe med at dere skulle flytte "opp" igjen? (Har plukket opp litt i AN uten helt å ha fått med meg sammenhengen) Det ser veldig fint ut :)

:lol: Pleier å si at jeg henger alltid opp bilder rett før jeg flytter... sier noe om hvor kjapp jeg er med sånt. :lol:

Leier huset her for et år, mens det pusses opp til svigers i kårdelen på gården, så får vi rydda og pusset litt inne i andre delen (håper jeg) før vi flytter opp igjen.

Forresten @Tabris : hundene har tråd, er bare jeg som er usansynlig dårlig på å oppdatere den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: syns det var veldig fint å se/høre at alle kattene kom seg i hus til slutt :ahappy:

Ååh det er så godt å ha dem her :ahappy: Slapp dem ut lenge før vi hadde planlagt da, siden både vi og kattene holdt på å gå på veggen, men det går veldig fint, tilogmed Milo (aka rømlingen) kommer inn og koser og spiser med gjevne mellomrom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...