Gå til innhold
Hundesonen.no

Latrudas Glory Glory Halleluja-kull


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, det blir ikke navnet på en av valpene, men det er helt klart temaet for kullet. Endelig klaffet det, endelig kunne jeg dra fra ultralyd med bekreftet drektighet. Etter fire mislykkede forsøk, var

Da er G-kullet født! Det ble en lang fødsel, nesten ni timer fra vannet gikk til alle kom ut, så vi er ganske slitne her alle sammen. Bilder og sånt får komme senere, de skal få fokusere på å spis

Okay, crappy mobilbilde som en start, men den 'fonen SUGER på å ta bilder. Jeg kommer tilbake sterkere med visuelle inntrykk

Posted Images

Glorified money drain! :lol:

Det er et helt perfekt, fullstendig beskrivende navn for dette oppdrettet :P

Jeg husker enda da jeg kjøpte juletre i fjor, så hadde jeg begge jentene i bilen - og måtte flytte Foenix over til X'en for å legge juletreet i det buret. Juletreselgeren lurte på om jeg hadde hannhund og tispe, så jeg sa det var mor og datter. Og du så han bare begynte å kalkulere - to løpetider i året på to tisper, snittstørrelse på fem valper i kullet, ganger 15.000 - DET blir det penger av!

Yeah, but no.

Vi har åpnet dørene for besøk, og håper å finne noen som vil åpne dørene for oss så vi kan dra på biltur og besøk - de trenger å treffe mennesker og snille, rolige hunder. Jeg merker de nå er så våkne og nysgjerrige at de er klar for mer impulser enn førsteetasjen her. Jeg hadde planlagt at de skulle få komme ut nå, men det er bare is i hagen, og ikke er det meldt vær som vil enten smelte isen eller dekke med god snø med det første. Jeg får kjøre dem til bedre føre, rett og slett.

I dag har jeg satt opp grind rundt TV-benken, for det begynte å bli litt for morsomt å sjekke ut alle ledningene og klatre i hyllene. Grinden skal utvides til også å omfavne juletreet når den tid kommer :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt perfekt, fullstendig beskrivende navn for dette oppdrettet :P

Jeg husker enda da jeg kjøpte juletre i fjor, så hadde jeg begge jentene i bilen - og måtte flytte Foenix over til X'en for å legge juletreet i det buret. Juletreselgeren lurte på om jeg hadde hannhund og tispe, så jeg sa det var mor og datter. Og du så han bare begynte å kalkulere - to løpetider i året på to tisper, snittstørrelse på fem valper i kullet, ganger 15.000 - DET blir det penger av!

Yeah, but no.

Vi har åpnet dørene for besøk, og håper å finne noen som vil åpne dørene for oss så vi kan dra på biltur og besøk - de trenger å treffe mennesker og snille, rolige hunder. Jeg merker de nå er så våkne og nysgjerrige at de er klar for mer impulser enn førsteetasjen her. Jeg hadde planlagt at de skulle få komme ut nå, men det er bare is i hagen, og ikke er det meldt vær som vil enten smelte isen eller dekke med god snø med det første. Jeg får kjøre dem til bedre føre, rett og slett.

I dag har jeg satt opp grind rundt TV-benken, for det begynte å bli litt for morsomt å sjekke ut alle ledningene og klatre i hyllene. Grinden skal utvides til også å omfavne juletreet når den tid kommer :D

Vi tar veldig gjerne imot besøk :wub: Har en smule valpeabstinenser :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss! :D

Skal prøve å kidnappe noen , lover!

Du, jeg kan telle til tre!

Vi tar veldig gjerne imot besøk :wub: Har en smule valpeabstinenser :w00t:

Ja, og nå som jeg nesten hadde lært meg veien til deg, så har du jo flyttet igjen :D

Send meg en PM om når det passer, så skal jeg sjekke dansekortet til valpene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ask fikk en bamse fra berner - standen på D4A som er farlig lik! Ikke så sikkert du hadde merket om vi byttet :D

Jeg har en fantastisk lakmustest: Sett ned et fat med mat, så kommer de styrtende til fra alle kanter samme hvor godt de sover :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpnet dørene for besøk, og håper å finne noen som vil åpne dørene for oss så vi kan dra på biltur og besøk - de trenger å treffe mennesker og snille, rolige hunder. Jeg merker de nå er så våkne og nysgjerrige at de er klar for mer impulser enn førsteetasjen her. Jeg hadde planlagt at de skulle få komme ut nå, men det er bare is i hagen, og ikke er det meldt vær som vil enten smelte isen eller dekke med god snø med det første. Jeg får kjøre dem til bedre føre, rett og slett.

Hvor bor du, egentlig? Jeg har eksamen nå på onsdag og neste onsdag, og har forferdelig lyst til å prokrastinere med valpekos :lol:

Skulle gjerne åpnet dørene her, men Kuro synes at bittesmå valper er litt ekkelt og vet ikke helt hva han skal gjøre med dem, og katten synes at alt av fremmede er fælt, så det er sikkert ikke noen god ide :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du, egentlig? Jeg har eksamen nå på onsdag og neste onsdag, og har forferdelig lyst til å prokrastinere med valpekos :lol:

Skulle gjerne åpnet dørene her, men Kuro synes at bittesmå valper er litt ekkelt og vet ikke helt hva han skal gjøre med dem, og katten synes at alt av fremmede er fælt, så det er sikkert ikke noen god ide :P

Jeg bor rett ved Letohallen, om det sier deg noe? Litt nord for Gardermoen.

Jeg er ganske sikker på at valpekos er en god belønning etter en eksamen, og motiverer for å lese til neste :P

*phuh*

Da kan jeg ikke falle for fristelsen. .. :D

Jeg har stålkontroll :punk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved Letohallen, om det sier deg noe? Litt nord for Gardermoen.

Jeg er ganske sikker på at valpekos er en god belønning etter en eksamen, og motiverer for å lese til neste :P

Laaaangt :lol: Og i hvert fall når jeg ikke kan stjele med en valp, med mindre jeg klarer å lage et kosedyr som kommer løpende for å spise mat... :aww:

Jeg sier fra om jeg finner ut at jeg vil ta en tur da, kan godt være et par timer i bil er en deilig avveksling :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, nå er de fem uker allerede, dette er helt vilt! Tenk at tiden fram til jul pleier å gå så sakte, når en venter forventningsfullt på pakker og pinnekjøtt, mens nå så er jeg mer WTF, er det Lucia allerede?

Fem uker gamle krabater tar verden med storm, og er sååå ferdig med valpekassa. De hyler i utålmodighet for å få komme ut når vekkerklokka ringer, og hviner i protest når jeg legger dem for natta. Det er mye morsommere å være i stua, hvor de har mer plass og det åpenbart skjer mer spennende ting. De blir selvfølgelig eksponert for alt som er en del av en hverdag, av lyder og lukter og aktiviteter - samtidig som jeg legger til ekstra for deres skyld. En person som bor alene lager vanligvis ikke så mye lyd, mens nå er jeg fryktelig klønete på kjøkkenet, hamrer løs på pianoet, spiller høyere musikk, danser og synger midt på gulvet (det gjør jeg for så vidt vanligvis også), og har mye mer besøk enn vanlig.

Jeg begynner å se mer personligheter og individene i kullet, og det er interessant å se hvordan de reagerer forskjellig på ting, og hva slags atferdsmønster jeg avdekker. Framover skal de også få oppleve enda mer av verden - jeg forventer ikke at det er like lett å få til besøk i jula, så vi får være litt overaktive i uka som kommer, og heller utforske skog og miljø når folk flest spiser ribbe og kalkun.

Noen bilder, først femukersbilder:

femukerDalton.jpg

femukerMcKinley.jpg

femukerNyada.jpg

0103.jpg

0107.jpg

0109.jpg

0114.jpg

0115.jpg

0119.jpg

0122.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store de er! :blink:

Har du sett deg ut noen favoritt for keeps?

De har store sko å fylle! :D McKinley og Dalton var 5.2 ved veiing, mens Nyada lå på 4.8 kilo. Det er fremdeles bare cirka ti prosent av mamma og bestemor.

Umm, jeg sa jo egentlig at denne gangen fikk jeg i hvert fall to tisper å velge mellom, og jeg skulle drøye omtrent til levering med å ta en avgjørelse - breeder's privilege. Menneh... Jeg tror kanskje en av dem har valgt meg, og satt seg godt til rette i hjertet mitt som soleklar favoritt - og vært der en god stund. De har ulike kvaliteter og er ganske forskjellige, men jeg tenker på hva jeg faktisk ønsker med mitt oppdrett og hva jeg trenger, hva jeg ønsket å oppnå med denne kombinasjonen.

Jeg drøyer litt til før jeg endelig bestemmer meg offisielt, i fall noe dukker opp i videre utvikling. Men per i dag er det ingen konkurranse, når jeg ser samlet på både eksteriør, type, vesen og satsning for Latrudas neste generasjon.

Jeg er også veldig svak for Dalton, men han skal definitivt ikke beholdes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drøyer litt til før jeg endelig bestemmer meg offisielt, i fall noe dukker opp i videre utvikling. Men per i dag er det ingen konkurranse, når jeg ser samlet på både eksteriør, type, vesen og satsning for Latrudas neste generasjon.

Blir spennende å se - ikke bare for å finne ut hvem det er men også for å finne ut om det er den jeg tror det er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine små plysjdyr altså :wub:

De er så fine, og jeg er så fornøyd med dem. Foreløpig er det bare kos også, i og med at de bare er tre. Jeg tenker på det, hver morgen når jeg bærer en og en ned fra valpekassa til stua, og deretter når det er motsatt prosess på kvelden. Tenk om de var tolv... :D

Blir spennende å se - ikke bare for å finne ut hvem det er men også for å finne ut om det er den jeg tror det er :D

Det er vel en fifty/fifty i odds her :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine, og jeg er så fornøyd med dem. Foreløpig er det bare kos også, i og med at de bare er tre. Jeg tenker på det, hver morgen når jeg bærer en og en ned fra valpekassa til stua, og deretter når det er motsatt prosess på kvelden. Tenk om de var tolv... :D

Det er vel en fifty/fifty i odds her :P

3 høres veldig mye bedre ut enn 12 ja, da er det jo en liten armé! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på Dalton, altså. :wub: Men jeg har jo ikke egentlig verken lyst på en hund til, eller berner, så det hadde kanskje vært litt dumt om han havnet her. :lol:

Dalton er en sjarmør, og jeg synes ikke han har fått det dummeste stamtavlenavnet - Good Luck Charm. Jeg er sikker på at han kommer til å gjøre noen veldig, veldig lykkelige.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...