Gå til innhold
Hundesonen.no

Latrudas Glory Glory Halleluja-kull


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke vært inne på Sonen på noen måneder nå, så jeg ble veldig overrasket over å finne denne valpekulltråden! Gratulerer så mye med et flott valpekull :) Det ble ikke så mange, men to flotte jenter (og en gutt) fikk du iallefall. Perfekt å beholde begge jentene! :D

Jeg må si det er nesten en balsam for sjelen å lese det du skriver - du skriver så utrolig godt, rikt ordforråd og så levende, helt uten feil. Så lett å lese! (Jeg leser andre plasser med gru det grusomme sms-språket mange bruker på nett, eller de som skriver ordene sånn de uttales - på lokale dialekter i tillegg.) Sorry, litt off-topic det der, men følte for å rose deg for den perfekte skrivingen din :)

Ønsker deg lykke til i søken etter fôrverter! De dukker nok opp, skal du se.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, det blir ikke navnet på en av valpene, men det er helt klart temaet for kullet. Endelig klaffet det, endelig kunne jeg dra fra ultralyd med bekreftet drektighet. Etter fire mislykkede forsøk, var

Da er G-kullet født! Det ble en lang fødsel, nesten ni timer fra vannet gikk til alle kom ut, så vi er ganske slitne her alle sammen. Bilder og sånt får komme senere, de skal få fokusere på å spis

Okay, crappy mobilbilde som en start, men den 'fonen SUGER på å ta bilder. Jeg kommer tilbake sterkere med visuelle inntrykk

Posted Images

Tusen takk, @trulte og @MiO for gode ord! Alltid koselig å få tilbakemeldinger, få vite om folk ønsker å lese noe om disse.

Jeg innså at jeg glemte helt å legge ut åtteukersbilde av Dalton, etter å ha presentert jentene som blir i mitt navn.

0203.jpg

Jentene har også fått nye hverdagsnavn. Jeg foretrekker navn på mine hunder som gjenspeiles i stamtavla, og siden de går her enda, kan de like godt få navn. Så da er McKinley nå Gloria (Latrudas Glorified Money Drain, get it?) og Nyada er Punky (Latrudas Get Lucky - som synges av Daft Punk).

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Dalton flyttet ut, og skal bo i Ringebu hos en kar som har hatt berner i 35 år, og i dag har en hannhund på syv år. Det føles veldig riktig, selv om det også er veldig rart å sende de fra seg.

De regnet med å beholde navnet hans, så det er jo koselig, han har jo "blitt" Dalton i hodet mitt (sa jeg, men har byttet kallenavn på jentene...)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Dalton flyttet ut, og skal bo i Ringebu hos en kar som har hatt berner i 35 år, og i dag har en hannhund på syv år. Det føles veldig riktig, selv om det også er veldig rart å sende de fra seg.

De regnet med å beholde navnet hans, så det er jo koselig, han har jo "blitt" Dalton i hodet mitt (sa jeg, men har byttet kallenavn på jentene...)

Ååå... søte Dalton :wub:

Jeg hadde muligens byttet navn til Ferdinand, han har sånt Ferdinand-blikk :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fra Ringebu har ihvertfall fått en laidback, kul type som ikke stresser for noe unødvendig. Dalton er et herlig sjarmtroll.

Tusen takk for varme ord, jeg liker jo å høre skryt om valpene mine :whistle:

Jeg synes selv han er en kul dude, og du har jo sett ham som valpetester. Rapportene forteller at han for det meste sov i bilen hele veien hjem. Flytte hjemmefra? Ingen biggie :P

Her sover han på fanget mitt i formiddag, en liten powernap etter bad og føn:

1483034_10155019370945136_30832009611131

Og i går kveld fikk jeg endelig summet meg til å ta gruppebilde av kullet, før de ble oppløst. At sånt alltid skal gjøres i siste liten... @AnetteN var fotograf, så var vi tre valpefangere som satt rett ved siden av for å holde de på plass :P

10439425_10155017650120136_5669287495270

Han har et svært overbitt, så han blir aldri å se i noen utstillingsring, og selvfølgelig da heller ikke brukt i avl - jeg tror ikke nok på mirakler til at jeg tror hans bitt vil bli korrekt. Men han skal selvfølgelig røntgenfotograferes, og eier virket ikke avskrekket ved mitt sterke ønske om å ha med alle tre på en MH neste vår.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye mer maskulin han ser ut enn søstrene!

Jeg er veldig fornøyd med kjønnspreget i dette kullet - det har aldri vært noe tvil om at Dalton er gutt, og han har allerede et veldig maskulint og modent uttrykk - noen ganger virker han gammel for sin alder, rett og slett, også fordi han er så sanset og jordnær.

Jentene er grove og substansfulle, men det er likevel ordentlige feminine uttrykk på dem - Gloria som ligner mye på sin bestemor har for eksempel fått med seg forbedrede detaljer jeg har fokusert på, som gjør henne mer søt og feminin i uttrykket, uten å miste typen i hodet.

Og Punky... Vetta pokker hvem hun ligner på utenpå kroppen, men hun er også ganske snuppete og stram som Foenix er. Jeg klarer ikke å plassere hodet hennes i forhold til stamtavle, så spent på hvordan det utvikler seg. Jeg har hele tiden sagt at det er noe fremmed i uttrykket hennes, men for all del - det er ingen utpregede feil i hodet, det er snakk om detaljer og preferanser. Jeg har mer å utsette på Dalton sitt hode, selv om jeg kjenner det igjen.

Sorry, du la på en tiøring :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med kjønnspreget i dette kullet - det har aldri vært noe tvil om at Dalton er gutt, og han har allerede et veldig maskulint og modent uttrykk - noen ganger virker han gammel for sin alder, rett og slett, også fordi han er så sanset og jordnær.

Jentene er grove og substansfulle, men det er likevel ordentlige feminine uttrykk på dem - Gloria som ligner mye på sin bestemor har for eksempel fått med seg forbedrede detaljer jeg har fokusert på, som gjør henne mer søt og feminin i uttrykket, uten å miste typen i hodet.

Og Punky... Vetta pokker hvem hun ligner på utenpå kroppen, men hun er også ganske snuppete og stram som Foenix er. Jeg klarer ikke å plassere hodet hennes i forhold til stamtavle, så spent på hvordan det utvikler seg. Jeg har hele tiden sagt at det er noe fremmed i uttrykket hennes, men for all del - det er ingen utpregede feil i hodet, det er snakk om detaljer og preferanser. Jeg har mer å utsette på Dalton sitt hode, selv om jeg kjenner det igjen.

Sorry, du la på en tiøring :P

Tipper at jeg har hele sonen med meg når jeg sier at jeg storkoser meg med info om disse bamsene. :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tipper at jeg har hele sonen med meg når jeg sier at jeg storkoser meg med info om disse bamsene. :ahappy:

Rett etter at jeg skrev det over, kom jeg over et bilde jeg trodde var av Punky, men viste seg å være av Foenix. Jeg hadde glemt litt hvordan Foenix så ut som åtte uker gammel valp - hun ble jo ikke studert så nøye når hun var eneste tispe i kullet. Men Punky har mange av hennes trekk på den alderen.

Punky heter forresten nå Nala, og flyttet i dag til fôrvert. Dalton heter fremdeles Dalton.

10917900_10155052768425136_4139977556978

Punky tidligere i dag, på en siste tur før hun flyttet ut.

10942439_10155052756910136_8326214508472

Punky hadde ikke behov for å bli med på tre generasjoners-bilde...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...