Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenji 101. Vi invaderes av valper til vinteren.


Yodel
 Share

Recommended Posts

Åh, nå gleder jeg meg til masse bilder av masse søte rynkenurk! Planlagt eller ikke, dette blir gøy! Gratulerer :D

Kingwanas Planned Perfection?

 

Hver gang det er et basenjikull på sonen blir jeg helt forelsket i basenjien igjen og har veldig lyst på en selv. Helt til jeg googler masse og klarer å overbevise meg selv at det er hunder som er fantastisk vakre og som lager morsomme historier jeg kan lese, men som ikke passer for meg. Gleder meg til å se 20 rynkete bamser da! :D

AKKURAT sånn føler jeg det også! :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han har jevnt store kull ja, 5-7. I natt fikk Emma valpene sine! Dag 59/ 60 i drektigheten. Fødselen forløp ganske udramatisk og gikk veldig fint for seg. Første kom 23.07, og siste 01.20. Så da k

Wohooo! 5 valper så vi på UL av Emma i dag! (dag 25)

Nyyyyydelig brindle JENTE!!!! Ååååå, sååå glad!!

Skal du ha alle disse hjemme? :blink:

Jeg har jo hilst på Michael, og han er en fin fyr, altså. Det syntes knertis og trollbolla også. :wub:

Gleder meg til bildespam! :cheer:

Ha ha, en periode.

Emma & Tara sine kull skal bo hjemme hos "seg selv" (5 minutter nedi gata her, hos del-eier) de første 3-4 ukene før de flytter hit.

Det er en periode på omtrent en mnd jeg har alle 3 kullene her hjemme samtidig :|

Ser for meg cuteness overload og mye tenner, tiss og bæsj.

Kule bilder av piraja-flokk med unger ser jeg fram til :P

Takk for navneforslag! Har notert ned en del. Siri sine første ble av en eller annen grunn ikke med... :P:rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, en periode.

Emma & Tara sine kull skal bo hjemme hos "seg selv" (5 minutter nedi gata her, hos del-eier) de første 3-4 ukene før de flytter hit.

Det er en periode på omtrent en mnd jeg har alle 3 kullene her hjemme samtidig :|

Ser for meg cuteness overload og mye tenner, tiss og bæsj.

Kule bilder av piraja-flokk med unger ser jeg fram til :P

Takk for navneforslag! Har notert ned en del. Siri sine første ble av en eller annen grunn ikke med... :P:rofl:

Jeg gleder meg så sinnsykt til de bildene! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael var veldig pen, hvis jeg kjøper en Basenji en gang vil jeg ha en slik! Kan hende noen andre har spurt alt, men hvilke farger kan komme i kombinasjonen mellom han og Jippi?

Jippi & Michael kan få sort/ hvit, rød/hvit og brindle/ hvit :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre om det er noe negativt i forhold til avl på navlebrokk (ser ut som jippi har det?)? :-) Jeg er bare nysgjerrig altså, har virkelig ikke peiling på brokk, arvelighet og avl.

ellers så gleder jeg med til masse valpebilder :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre om det er noe negativt i forhold til avl på navlebrokk (ser ut som jippi har det?)? :-) Jeg er bare nysgjerrig altså, har virkelig ikke peiling på brokk, arvelighet og avl.

ellers så gleder jeg med til masse valpebilder :-D

I Jippis første kull fikk 1 av 7 navlebrokk- og den som fikk det fikk mindre enn sin mor.

Det er litt uenighet rundt dette med arvelighet på navvlebrokk. Personlig ar jeg er av den oppfatning av at det er en mindre feil, men at man ikke bør doble den.

Far er her fri, men det var vel heller et lykketreff. Det er jo ikke jeg som har valgt han :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er ikke så stor tvil om drektighet på Jippi lenger. Hun er i dag på dag 34:

Postet bilde

Slik så hun ut på dag 34 i fjor. Da fikk hun 7 valper:

Postet bilde

Må bare få kommentere: den peismuren ble fin med svartmaling!! Haha.

Gleder meg til bilder av basenjioverload :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten lyst til å reise på en østlandstur bare for å få kosemose med 101 basenjier, men jeg frykter at med så mange valper på en gang er det sikkert noen ledige, og wops, så har jeg puttet en i lommen min og løpt ut dørene! :o

Du er as always hjertlig velkommen!

Med så mange valper og valpekjøpere som sikkert vil besøke lurer jeg på om vi må innføre "besøksdager" med åpent hus etter at alle kullene har rundet 3 uker :P

I går dro vi til Lisbeth for å klargjøre for fødsel der. Emma har termin om en uke nå!

Emma er ikke veldig stor. Omtrent slik som Jippi er nå, selvom hun ligger 2 uker før Jippi.

Tara derimot.... OH MY GOSH! Jeg lurer på om hun svelget hele Michael? Hun har fortsatt to uker igjen og ser ut som en hvalross!

My GAWD!

Det nye valperommet her hjemme (vi snekret inn ny vegg / lagde nytt rom for å få lass til alle kullene er også klart:

10648211_10152388591527693_3620059390243

1483713_10152388591472693_57599017482647

Det er varme i gulvene som små frossne basselusker (og valper) elsker, en liten hule, trapp opp til vindus-utsikt, - som også kan gi mamman en fin mulighet til å trekke seg unna i piraja-alderen :)

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha bilde av hvalsrossen Tara! :D

Så flott hunderom.

...men det var litt lite hvalrossbilder i posten :innocent:

Ha ha, ok, jeg gir dere hvalrossen Tara (som fortsatt har over to uker igjen!)

10845912_10152392169947693_2618783541559

Tara dag 50

Nye bilder av Jippi også:

40_zps1e76cd08.jpg

Jippi dag 41 i 2013 (7 valper)

DSC_0108_zps345719fd.jpg

Jippi dag 42 i 2014

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...