Gå til innhold
Hundesonen.no

Fosterhjemspuser

Recommended Posts

Å nei! Så utrolig fælt :hug: Krysser fingrene for at de siste holder seg friske og fine! Du gjør en kjempegod jobb! :)

Jeg synes forresten vi trenger mer bilder -kremt kremt-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Syntes det mest hørtes ut som om kattungen hadde spist ett eller annet jeg da. Jeg hadde en kattunge engang som ble apatisk, skummet i munnen og fikk utslett - den hadde spist på en stueplante. Hun fikk steroider (kortison) og ble helt frisk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klumpene var veskefylt, derfor trodde de først det var en infeksjon. Noe mer vet jeg ikke, men jeg håper og tror veterinærene vet hva de gjorde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Stemmer. Det hender at en hunn parrer seg med flere hanber på samme løp og har flere fedre til kullet, men det er sjeldent. Så ja, jenter med denne fargekombinasjonen på foreldredyr må være skilpaddefarget :)

Fine navn!

ELSKER kunnskapene dine innen farger, husker "i gamledager" på forumet hvor gøy det var å høre deg forklare farger :)

Stakkars lille Carrera var alt for syk. Hun måtte desverre få sovne inn :( Hvil i fred, lille søte Carrera. Nå har du ikke vondt lengre <3

Uff, det var trist :icon_cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig trist med pusungen :( god tur, Carrera.

@Renate A

Så hyggelig :) jeg synes fargegenetikk er kjempespennende, og irriterer meg veldig over at jeg ikke forstår hundefargegenetikken )

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Det hender at en hunn parrer seg med flere hanber på samme løp og har flere fedre til kullet, men det er sjeldent. Så ja, jenter med denne fargekombinasjonen på foreldredyr må være skilpaddefarget :)

Fine navn!

Hva om en tricolor hannkatt parrer seg med en svartbasert hunn? En ikke-steril xxy altså :P Hva kan kattungene bli da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig trist med pusungen :( god tur, Carrera.

@Renate A

Så hyggelig :) jeg synes fargegenetikk er kjempespennende, og irriterer meg veldig over at jeg ikke forstår hundefargegenetikken )

Du hadde nok klart den også, når du er så flink med både hest og katt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går hentet jeg hjem pusene og fikk forklart hva som faktisk var galt med Carrera. Hun hadde blitt smitter med en sykdom som kommer fra musen. De har fått inn katter før som er blitt frisk av dette, men siden Carrera fikk det som så ung, så var kanskje ikke immunforsvaret hennes det beste. På slutten klarte hun ikke å spise fordi hun var så opphovnet overalt, og da var det bare å ende lidelsen hennes :(

De andre kan ha blitt smittet de også, så jeg må holde et øye med de. Viruset ligger visst ofte i kroppen en stund før det slår ut. Men de tviler på at de andre er syke.

Over til noe mindre trist. Kattungene har vokst masse disse dagene :ahappy: Det er blitt veldig aktive og søte. Cortina er blitt veldig trygg siden sist, og klatret opp foten min da jeg kom hjem :wub: Begge jentene har kanskje funnet seg hjem, da det er en dame som har lyst på begge to. Veldig koselig om de kommer sammen. Ellers vurderer en veldig god kompis av meg å ta en av kattene :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om en tricolor hannkatt parrer seg med en svartbasert hunn? En ikke-steril xxy altså :P Hva kan kattungene bli da? :)

Om det skulle hende, så vil alle guttene bli svartbaserte siden de får y uten farge på fra far. Mor er svartbasert (OO) far er da plutselig Oo og kan gi begge deler videre, så jenter blir da enten svartbaserte eller skilpadder, avhengig av hvilket fargegen de får fra far.

Om dette i det hele tatt er mulig avhenger av om hannkatten er chimera eller "bare" har mutert fargegen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes forresten vi trenger mer bilder -kremt kremt-

Da kommer det litt flere bilder :)

15251813008_7ea1d653d6_c.jpg

Cortina. Hun har muligens øyebetennelse eller slått øyet borti noe. Hun er nå blitt den mest sosiale og trygge. Hun spiser tærne mine opp hver gang jeg er inne hos dem :lol: Hun kunne ikke brydd seg mindre om kameraet.

15251854517_649c884715_c.jpg

15251711780_b301ecfd55_c.jpg

Caprice har blitt litt redd og usikker siden hun kom tilbake fra veterinæren. Jeg tipper de ikke har fått mye menneskelig kontakt, så jeg håper det ordner seg etterhvert. Men hun var veldig nysgjerrig på kamera :ahappy:

15415340286_7e23b6ea02_c.jpg

15435220441_22eb0a7d33_c.jpg

Camaro har også blitt mer usikker siden han kom tilbake. Han var akkurat begynt å bli mer trygg da han drog, men igjen, jeg satser på det går seg til med tiden :)

15435220911_54ca951a69_c.jpg

Også må vi ikke glemme mamma Carina :) Fremdeles like kosete, pratete matglad pus som er veldig glad i barna sine :wub:

En video av kattene som leker :)

https://www.youtube.com/watch?v=T2LN3gmTs9E&feature=youtu.be

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg digger de små flekkene Camaro har i ansiktet.. fine småpusene :wub:

Ja, de er de søteste :wub: Når de er trøtte får jeg kose så mye jeg vil med dem, og da koste jeg med de små flekkene hans :wub:

Så vakre de er!

Max lurte veldig hvor den mjauinga kom i fra når jeg så på videoen :lol:

Haha, mammapus begynte å murre på sin egen mjauing fra videoen. Hun mente det var en inntrenger katt!

Jeg bare ELSKER at de løper rundt og rundt hverandre :wub:

Ja, de er så søte :wub: Jakter på hverandres haler.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder :)

Cortina 7 uker. Øyebetennelsen begynner å komme seg. Hun er en tøff, sosial, leken og kosete frøken :) I helgen kommer det noen for å se på henne.

15294570597_5008e33b9b_c.jpg

15458046496_f4edec7df1_c.jpg

15294435930_9f8f4f3e82_c.jpg

15481152845_57f39e6d05_c.jpg

15294489138_e2ccc77839_c.jpg

Camaro 7 uker gammel. Den minst trygge av de alle på mennesker, men veldig tøff når det gjelder hundene. Veldig leken, og flink til å klatre. Jeg syns han er den søteste av de med de tegningene hans og det bekymrede blikket :wub: En kompis av meg vurderer om han kan ta i mot Camaro når han er gammel nok :) Han smeltet veldig for han i dag ihvertfall :wub:

15480787952_7801bf6e96_c.jpg

15478000831_b775afbbc6_c.jpg

15294488908_7d9c474de8_c.jpg

15294251359_cd0cc69053_c.jpg

15478000551_bacf381167_c.jpg

Caprice, hun begynner å bli litt tryggere etterhvert :) Veldig leken hun også, og når hun skjønner at jeg er snill og ikke farlig, så koser hun også. Hun er veldig snill med hundene, og har fremdeles aldri frest på dem.

15294251109_cc38cf56b3_c.jpg

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er hele gjengen hos veterinæren igjen og jeg savner dem så mye :(

Jeg fant en klump på Caprice i går. Vi avventet i går da det kunne være det bare var et sår fra lek med søsken, men da det i dag var blitt større fikk jeg beskjed om å komme inn med dem. Da fant vi også to klumper på Cortina. Så nå skal veterinærene utrede, ta blodprøve å finne ut om det er det samme de har. I såfall har vi oppdaget det såpass tidlig at de høyst sannsynlig blir friske, men det er visst en veldig dyr behandling.

Jeg spurte litt mer ut om hva det var i dag, og det er visst en type kopper som smittet fra mus til katter. Visstnok en ganske sjelden sykdom, men nå i sommer har dyrebeskyttelsen hatt 2 tilfeller av dette. En katt som var blitt bitt i ansiktet av en mus, hun er nå blitt helt frisk igjen, og Carrera som desverre måtte avlives.

Jeg syns det er så trist at de er tilbake hos veterinæren. Jeg fikk de jo såvidt hjem igjen før de måtte dra :icon_cry: Jeg gråt kjempe masse i bilen på vei hjem. Stakkars små pusene. De skal kose seg hjemme hos meg, leke, spise god mat, bli trygg på mennesker og leve livet. Ikke være på et veterinærkontor hele livet sitt. Om de må starte behandling så må de få medisiner annenhver da, så da blir det nok til at de blir hos veterinæren. I tillegg må de være i isolasjon med tanke på faren for å kunne smitte andre katter. Da kommer jeg ihvertfall til å dra ofte på besøk for å hilse på dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, så utrolig trasig. Jeg synes jo veldig synd på deg midt oppi dette også, første fosterpusene og så blir det bare bekymring og sykdom :hmm::hug:

Får håpe de klarer seg fint og at de blir sosiale, trygge kattunger! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for fine ord og tanker :)

Dyrebeskyttelsen hadde sagt til meg at de trodde kattene måtte være hos veterinæren helt til de var leveringsklare pga medisin og karantene tid. Så i dag begynte jeg å pakke bort utstyret deres. Men i det jeg skulle rydde det bort ringte fosterhjemsansvalig og sa at kattene hadde det veldig bra, karantene tiden var over, så om jeg ville og kunne, så fikk jeg de hjem igjen og kunne gi medisinen selv. Selvfølgelig ville jeg det! :D Så på onsdag skal jeg hente de igjen! :D

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yay! :cat:

Egentlig er det litt latterlig at jeg jeg blir såpass glad over at noen katter jeg ikke egentlig kjenner har det bedre (og skal få boltre seg hjemme hos @MegaMarie ei stund til, men det blir jeg altså.

Det er helt lov å bildespamme litt når de kommer i hus igjen også :ahappy:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ville for all del prøvd, men om du ikke har meldt inn forholdene ved noen av de flere tidligere anledningene, har lagt henne ta tilbake hunden uten å melde fra da heller og ikke har bevis også fra tidligere saker så stiller du antagelig ikke så sterkt. Tvert om vil du muligens sette deg selv i en litt kjip posisjon da å stå fast på at hunden har blitt misshandlet/sultet m.m. og at du ikke har varslet fra og at du har latt den bli med tilbake( også uten å varsle fra) er jo ikke akkurat til din fordel. Hvorfor skulle Mattilsynet gi hunden til deg isåfall? I verste fall blir du jo regnet som medskyldig i en straffesak. Men hunden bør jo bort derfra om det er tilfellet det du sier, samme hvem den evt havner hos(deg eller noen andre som er egnet). "Problemet" her er jo at MT ofte her folk en sjans til å ordne opp og siden ikke noe er meldt tidligere så er det vell mest sannsynlig det eneste som kommer til å skje i første omgang. De stikker innom, prater litt og får visse krav de må.oppfylle innen en gitt frist ifht utbedringer og ting å gjøre. Utgifter kan man jo godt føre opp, men her igjen så spørs det om.det blir ord mot ord. Lett å tenke at en konflikt eller noe er årsak til at du plutselig vil ha hunden og mtp hendelsesforløpet har du jo ikke så mye å argumentere med som taler til din fordel.  Dessverre.
    • Har ingenting med dominansaggresjon å gjøre, nei. Usikkerhet som du sier, stress(men da mest sannsynlig på grunn av usikkerhet) og evt ressursforsvar i tillegg. Men på en litt veik hund så kan det rett og slett være trusselnivået hunden opplever som er årsaken til at den glefser/biter når dere kjefter. Uavhengig av  om dere er veldig harde eller ikke. Dropp kjefting og bare vær heller rolig og bestemt, ta han ned uten å gjøre noe særlig utav det å be han heller gå å legge seg. Føler dere for å straffe noe utover det så er det bedre å bare rolig geleide han bort til en timeout i bånd/bur/grind eller hva dere må evt har til rådighet. Og ellers prøve å få langt som mulig forebygge at slike ting ikke skjer (feks ved å rydde kjøkkenbenken godt for alt som er interessant) og være konsekvent med å ta han ned eller kommandere han bort om dere ser at han pønsker på.npe. eller rett og slett forbud mot hund på kjøkkenet.  Ifht senga er det nok en god løsning dere har valgt. Høres ut som ressursforsvar og det kan i mange tilfeller være vanskelig å trene vekk. Spesielt i tilfeller som her hvor man tross alt ligger oppi hverandre i ressursen. Unngå hele greia er ofte det beste da. Ute kan det jo forsåvidt være andre ting som stresser han og, men det er vell uansett nærliggende å tenke at det er usikkerheten som har sin innvirkning her og. Tren på det. Ikke først og fremst bare på å stå bundet, men på å være i miljø. Og å være rolig og fokusert i miljø. Det må på plass først.
    • Vi har alle forskjellig syn på hundehold og hva som er et bra et. Jeg synes ikke at hunder skal stå på bås og bare bli brukt 1-2 timer om dagen. Hvis man skal konkurrere, uansett rase og formål, så synes jeg at hundene skal få være en del av en hverdag som  innebærer langt mer enn det å stå på bås utenom treningstida si feks. Jeg sier ikke at man skal forby all slags racing gjør jeg? Synes du virkelig at racingen, som den er idag - og da spesielt typisk greyhound racing, er bra? Jeg tror man fint kan ivareta greyhounden som den er idag med andre virkemidler og fokus.  Selvfølgelig finnes det dritt i alle sporter og hjem. Poenget er at jeg tror man fortsatt kan ivareta greyhound som rase, med god mentalitet og gode egenskaper, uten greyhoundløp. Strenge krav til regler og hundehold burde det absolutt vært, men det virker ikke som om racingindustrien (på løpsbaner som nå bli forbudt) klarer å følge dette? Mye skjult trening med inhumane treningsmetoder. Avl som nesten er som en valpefabrikk hvor hundene blir sett på som maskiner, ikke dyr og individer. Helt ærlig tror jeg ikke regler ville endret så mye, med mindre det ble helomvending MED EN GANG. Gambling forbudt -det har vært nedgang på veddeløpsbanene i noen år nå uansett,  hvorfor ikke bare slutte med det helt. Kan det også være en av grunnene til at de vil avvikle løp kanskje? Det virker som om greyhoundracing bare fortsetter idag fordi det har vært en greie i mange mange år. Jeg synes uansett ikke at det er rett å selektere og avle hunder som det blir gjort idag.  Siden det nå forbys åpnes det for at løp generelt kan bli stoppet men da er det opp til arrangører osv å vise at alt skjer under kontrollerte forhold, og at det ikke skjer lumskheter. Og det gjør det vel ikke i andre typer organiserte løp. Det er heller ikke en garanti at andre sporter blir forbudt bare fordi verstingen blir slått ned på.
    • Du må jo dele bilder da😛 Og hva skal du ta nå?
    • Hvorfor i all verden skulle det være maks av hva en småbarnsfamilie kan klare? Jeg er alene, har lite avlastning/barnepass og greier da fortsatt fint å få til hundelufting/tur, og en time er ikke noe makstid... Nå er jeg rett nok hjemmeværende for øyeblikket og ungen i bhg så nå er det ikke noe stress selvsagt, men vi er nå fortsatt mye ute på ettermiddagene med poden, i helgene og/eller etter leggetid  om jeg har mulighet og trenger det. Hadde vi vært 2 stk foreldre så de fleste kvelder hadde vært fri til å gå tur for en av to voksne så er det jo ihvertfall ikke noe problem.. Unger har ikke vondt av å være ute. Og tur/hundeaktivitet er stort sett forenelig med andre hverdagssysler. Middagen kan spises ute i skogen feks. Man kan gå til butikken, eller til og fra barnehagen eller i verste fall om man ikke kan/orker så mye på kan man i dagens samfunn feks ansette hundelufter, finne noen å bytte pass med etter behov etc om det ikke finnes noen ungdommer som gjerne lufter hunden innimellom. Mulighetene er mange.
  • Nylig opprettede emner