Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bytte tlf nummeret som er lagret på chippen til hunden min?!


whiskeybordercollie
 Share

Recommended Posts

Hei :) Ettersom jeg har prøvd å sende 5 e-poster til dyreidentitet uten svar så må jeg prøve noe annet.

Er det noen her som har endret noe på chippen til hunden sin? Jeg oppdaget for en stund siden att veterinæren har skrivd feil telefonnummer på chipen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Min er ikke på dyreidentitet, lagres slikt egentlig automatisk eller hvordan foregår det? :P

Det spørs hvor du har kjøpt hunden. Om den er norsk og id merket fra oppdretter så skal det gå automatisk. Om du selv har chippet så drar du til veternæren du chippet hos og ber de sende data på nytt. Om hunden er utenlandsk så må du oppsøke veterinær å få den avlest og sende inn skjema for registrering av chip.

Det skal forøvrig ligge direkte nummer til vedkommende som driver med id på nkk sine nettsider. Også mailadresse.

Alternativt om man vil endre eller korrigere telefonsamtale så gjør det hos veterinær. De fleste id registreringer gjøres online fra veternæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor du har kjøpt hunden. Om den er norsk og id merket fra oppdretter så skal det gå automatisk. Om du selv har chippet så drar du til veternæren du chippet hos og ber de sende data på nytt. Om hunden er utenlandsk så må du oppsøke veterinær å få den avlest og sende inn skjema for registrering av chip.

Det skal forøvrig ligge direkte nummer til vedkommende som driver med id på nkk sine nettsider. Også mailadresse.

Alternativt om man vil endre eller korrigere telefonsamtale så gjør det hos veterinær. De fleste id registreringer gjøres online fra veternæren.

Må man dra til veterinæren som chippet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Må man dra til veterinæren som chippet dem?

Om feilen har skjedd der så er det jo lurt å dra dit ellers så må du jo betale for ny registrering - dersom det er snakk om en feil liksom.

så jeg kan bare dra til dyrlegen der jeg tok chipen til hunden min for å bytte telefon nummer? :)

Jupp, det skal være så enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...