Gå til innhold
Hundesonen.no

Ledige plasser LP kurs, østlandet


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Privat LP kurs, antageligvis i Aurskogområdet -ikke helt avklart enda.

Kurset er for kl.1 til Elite ekvipaser. Maks 6-7 deltagere, ett par ledige plasser igjen.

Instruktør: Hege Johnsen.
1200,- pr ekvipasje.
4-5.oktober 0900-1600.

krav: minimum kl.1 øvelser inne.
Noen som vil være med? Er ett par plasser igjen. Ta kontakt med meg på PM eller mail kenneldeepeyes@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rent hyggelig og ikke noe trening basert på positiv straff hos Hege. Det er vanskelig å si noe om trenings-filosofi hos de fleste som instruerer, de har en stor kasse de plukker verktøy fra. Føler de at det må til med shaping så gjør de det, føler de at her trengs det mye hjelp så gjøres det.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rent hyggelig og ikke noe trening basert på positiv straff hos Hege. Det er vanskelig å si noe om trenings-filosofi hos de fleste som instruerer, de har en stor kasse de plukker verktøy fra. Føler de at det må til med shaping så gjør de det, føler de at her trengs det mye hjelp så gjøres det.

Og der har vel Margrete svart for meg. :)

Og for de som ikke kjenner Hege så har hun lagt i LP Eliten lenge nå, med belgisk fårehund (husker ikke navnet i farten) og BC Gustav, nå Herman og Lillebror. Landslagsutover og Gera listen har jeg ikke plassering og antall på. Men det er opp til flere gode plasseringer. Dyktig instruktør med masse å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt å si/opplyse om instruktørens trenings- og læringsfilosofi (ganske sammenfallende). Såklart har de en stor "verktøykasse", men en instruktør som har utelukkende positiv treningsfilosofi ville aldri ha dratt frem positiv straff, men funnet andre løsninger (shaping o.l. har ikke noe med treningsfilosofi i den forstand)

Synes det er virkelig tåpelig at dette ikke er noe man kan spørre om uten å få tilbake "vanskelig å si noe om". Det er faktisk veldig lett å si noe om.

Og alle som leser dette burde få med seg at dette kurset er ikke utelukkende positiv mtp instruktørens innlæringsmetoder, som jeg har sett i praksis. Det blir villedende å si at det ikke brukes positiv straff og "lederskapsteori" i kurs med denne instruktøren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle vært lett å si noe om en instruktørs ideologi så hadde det ikke vært en god instruktør, enkelt og greit. En god instruktør evner å se og bruke de nødvendige midlene for hver enkelt ekvipasje.

Er det noe for Keo tro? Han er jo forsåvidt grunntrent osv, men vi har en forferdelig fellesdekk pga usikkerhet og en god del pirk man trenger motivasjon til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, @maysofie, men der deler vi ikke likt syn. Jeg klarer ikke å si at instruktører som innimellom bruker positiv straff og "lederteori" fordi det "er det beste for hunden" er gode instruktører - fordi jeg aldri ville brukt disse metodene, og det håpet jeg egentlig ingen andre ville gjøre heller, når det finnes så mange andre måter å gjøre det på. Fordi det er i mine øyne ALDRI det beste for hunden.

Det er forskjell på verktøy og treningsfilosofi. Jeg må faktisk ha sånt opplyst, sånn at jeg ikke går på en smell og melder meg på et kurs hvor instruktøren ikke kan "hjelpe meg" om jeg ikke bruker straff! Jeg er kanskje litt vel skarp og ufyselig nå, men akkurat hvilken treningsfilosofi er faktisk nødvendig for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...